Da li želite da počnete da zarađujete novac na instagramu?
Ukoliko je vaš odgovor DA, nalazite se na pravom mestu!
U prošlonedeljnom blog postu na Emem blogu diskutovali smo o tome šta je sve potrebno da bi ste zaradili novac na instagramu, i tu smo napomenuli neke važne informacije koje će vam realno koristiti za ovaj drugi post koji sam pripremila za danas.
Tako da ukoliko još uvek niste, obavezno pročitajte prošlonedeljni post „Šta je sve potrebno da bi ste zaradili novac na instagramu? – VODIČ KROZ INSTAGRAM ZARADU (1. deo)“
A sada, kada smo ovo sklonili sa puta, vreme je da pređemo na temu o kojoj ste svi čekali da pišem…
KOJI SVE NAČINI ZARADE POSTOJE NA INSTAGRAMU!!!
Uživajte ;D
NAPOMENA: Pre nego započnem sa ovim postom volela bih da istaknem da sve zarade navedene ispod funkcionišu za svaki tip instagram naloga. Bilo da ste influenser, preduzetnik, vlasnik firme ili brenda, možete da zaradite novac koristeći bilo koji od načina navedenih ispod.
1. SARADNJE SA BRENDOVIMA & KOMPANIJAMA
Prvi način zarade na instagramu o kome ćemo govoriti u ovom instagram postu jeste zarada putem saradnji sa brendovima i kompanijama.
Verovatno su mnogi od vas i čuli za ovaj način zarade novca, obzirom da je on najpopularniji način zarade i zahvaljujući influenser industriji koja se širi iz dana u dan sve više ljudi čuje za baš ovaj način zarade.
Međutim, bez obzira na njegovu popularnost, ipak želim da vam ispričam nešto više o njemu.
Uglavnom ukoliko ste čitali moj predhodni post pod nazivom „Šta je sve potrebno da bi ste zaradili novac na instagramu? – VODIČ KROZ INSTAGRAM ZARADU (1. deo)“ onda znate da pre nego krenete sa zaradom na instagramu morate da imate određene korake popunjene. Jedan od izuzetno važnih koraka koji će nam pomoći baš pri ovom načinu zarade jeste izgrađen INFLUENS nad publikom.
Sada kada ste zvanično odradili sve na listi od prošle nedelje, kada ste postavili vaš profil, izgradili influens nad publikom i naučili jednu od taktika prodaje. Vreme je da se bacite u akciju!
Uz pomoć publike koja u ovom trenutku pomno prati vaš rad, izaberite nekoliko brendova i kompanija u vašoj niši i pustite im poruku gde će te izložiti vaš predlog za saradnju.
Ovaj tip saradnje funkcioniše tako što ili vi pustite predlog za saradnju brendu ili brend pusti predlog za saradnju vama i u tom trenutku strana koja je dobila ponudu razmatra da li je zainteresovana za ponuđeni vid saradnje.
Recimo u ovom slučaju da ste vi pustili poruku brendu / kompaniji, u poruci ste izneli vaš idealni predlog saradnje i sada čekate njihov odgovor. Brendovima i kompanijama uglavnom treba dan – dva da odgovore na mail, a onda kada odgovore mogu da vas sačekaju tri različite vrste odgovora:
- TIP ODGOVORA – Potvrdan odgovor
- TIP ODGOVORA – Negativan odgovor
- TIP ODGOVORA – Pregovori
1. TIP ODGOVORA – POZITIVAN ODGOVOR
Na vaš mail kompanija / brend kojem ste pisali bez prigovora i dodatka na vašu ponudu, pristaje na saradnju sa vama,vašu cenu i sve šta nudite. Pitaju vas za mail adresu i šalju vam proizvode.
2. TIP ODGOVORA – NEGATIVAN ODGOVOR
Na vaš mail kompanija / brend kojem ste pisali odlučuje da vas odbije za saradnju iz nekog njihovog razloga.
To može biti nedostatak proizvoda, ne zainteresovanost za saradnju sa influenserima, ne odgovarate njihovoj niši, ne sviđa im se vaš engagment ili način na koji se prezentujete… razlozi zašto brend može da vas odbije su razni, ali nemojte to shvatati lično.
Biće brendova / kompanija kojima će te dogovarati i biće brendova i kompanija kojima nećete odgovarati. Sve što se desi dešava se sa razlogom, tako da ukoliko jedan brend ne pristane na saradnju, drugi će!
3. TIP ODGOVORA – PREGOVORI
Pregovori su tip odgovora koji se najređe dešava, ali se najuspešnije saradnje kriju iz baš ovakvih tipova odgovora.
Kod pregovora vi ste brendu / kompaniji izneli svoju ideju promocije, kao i cenu za sve to, međutim njima se ne sviđa neki deo ili bi hteli nešto da dodaju, tako da u tom slučaju oni vama iznose svoju ideju, koju će te vi morati da razmotrite i odlučite da li vam se sviđa ili ne.
U ovom slučaju vi praktično sklapate dogovor sa brendom kako želite oboje da ta saradnja izgleda.
Kada sklopite dogovor, sve što trebate uraditi jeste pratiti taj plan i kada završite kampanju, obe strane (vi i brend / kompanija) biće zadovoljni rezultatima, i u tu uvek postoji potencijalno šansa za neku novu vrstu saradnje sa njima u budućnosti.
A sada…
Kao što sam navela, postoji šansa da se brendovi vama jave, međutim nije sramotno da se i vi prvi javite brendovima.
Sam početak je najteži, jer na samom početku vas još uvek u brend industriji niko ne poznaje, tako da će te morati sami malo da se pogurate i napišete nekoliko mail-ova različitim brendovima, da bi ste završili i na njihovim nalozima koje prati više brendova i u tom slučaju dobijate i sami priliku da više brendova za vas sazna i da vam potom i oni sami pišu za saradnju.
Kao i za apsolutno sve, postoji i strategija kako pustiti idealan email za saradnju koji brendovi jednostavno ne mogu da odbiju.
U ovoj strategiji navedeno je.
- kako dobiti pažnju brenda / kompanije
- kako se istaknuti
- kako kreirati unikatan email koji će da ih impresionira
- kako im pokazati vašu vrednost
- kako ih podsvesno naterati da prihvate vašu saradnju i cenu koju nudite
- BONUS: Šta sve brendovi i kompanije vole da vide u samom mail-u
Ovu email strategiju možete saznati u jednom segmentu mog kursa „INSTAGRAM MASTERCOURSE“ koji možete da uzmete na sledećem linku – https://shop.ememblog.rs/product/instagram-mastercourse-pokrenite-vas-instagram-brend-i-proslavite-se-na-instagramu/
2. AFFILIATE MARKETING
Drugi način zarade novca na instagramu jeste definitivno affiliate marketing.
Kada bih ušla u sve šta znači affiliate marketing i gde se sve koristi, verujte mi da bi ovaj post išao u nedogled. Tako da ako vas interesuje nešto više o affiliate marketing-u što je profesionalnije objašnjeno, savetujem vam da uđete na google ili youtube i pretražite nešto malo više o ovoj temi.
Ja ću za ovaj post da uprostim pojam affiliate marketinga i objašniću kako sve affiliate marketing može da se vrši na instagramu.
Affiliate marketing znači PASIVNA zarada.
U prevodu – na vama je samo jednom ili dva puta da objavite nešto i od tog dana pa nadalje moći će te da zarađujete novac od toga.
Hajde na primer da kažemo da vas je kontaktirao neki brend i tražio je od vas saradnju.
Saradnja sa brendom ne mora nužno da znači da oni vama šalju proizvode i pare, saradnja sa brendom može i da se izvrši na način gde će te vi reklamirati njihovu instagram stranicu, proizvode i sam brend, i koliko oni prodaja naprave od vas, toliko para će te zaraditi.
Recimo da ste u Junu mesecu objavili reklamu nekog proizvoda.
Dogovorili ste se sa kompanijom da će 5% od zarade ići vama.
Zato svaki put kada neko kupi taj proizvod preko vas, vi ostvarujete zaradu 5%.
Bilo da su proizvod kupili u Junu ili možda nakon dve godine. Što više proizvoda prodate, veću zaradu dobijate.
A baš ovo nas dovodi do trećeg načina zarade, koji je nadograđena verzija affiliate marketinga, a u pitanju je – AMBASADOR PROGRAM.
3. AMBASADOR PROGRAM
Ambasador program je vrhunski način da zaradite novac, pogotovo ukoliko ste dobili ponudu visokog kvaliteta!
Do sada smo pričali o saradnjama sa brendovima.
Da rezimiramo, saradnje sa brendovima su kada se brend i influenser spoje i odluče da sklope saradnju. U tom trenutku brend i influenser postaju saradnici.
Sa druge strane imamo ambasadorstvo, tačnije ambasador program.
Ambasador program je kada influenser (ili bilo koja uticajna osoba) kupi ili konzumira određeni proizvod, i onda se prijavi da postane ambasador tog određenog brenda.
Na primer,
moj brend EMEM nudi ambasador program svakome ko kupi neki od proizvoda iz naše prodavnice.
Kao što i sami znate, trenutno u prodaji imamo dve vrste proizvoda – kurseve i filtere za instagram.
Recimo da ste odlučili da kupite kurs vezan za instagram. Vi ste sada osoba koja prolazi kroz instagram mastercourse koji nudi naš brend i u ovom trenutku stičete neverovatno znanje kako razviti svoj brend na instagramu i zaraditi novac uz pomoć njega.
Pri uspešnom završetku kursa, vi ste već stekli svo znanje vezano za instagram i naređali ste brojne uspehe na vašem instagram profilu.
Nakon što ste to uradili, kao neko ko je prošao kroz kurs, vi imate pravo da se prijavite u ambasador program našeg brenda, gde će vas naš tim kontaktirati i ubaciti u ovaj program.
Jednom kada budete u njemu, na vama je da izreklamirate kurs i naše proizvode na način na koji želite da ih izreklamirate, a svaka prodaja koju napravite u našoj prodavnici vama će doneti 30% zarade.
Hajmo da kažemo da ste uspeli da prodate jedan INSTAGRAM MASTERCOURSE, koji je trenutno na popustu i košta 300 evra. 30% od 300 evra je oko 10,000 dinara.
Tako da prodajom jednom kursa, vi ste ostavili zaradu od 10,000 dinara.
I ovo je izuzetno luda i pozitivna stvar!
Jer zamislite samo, kupili ste naš kurs „INSTAGRAM MASTERCOURSE“ koji je koštao 300 evra i onda kada ga završite ne samo što će te dobiti uspeh, pokrenućete svoj biznis, zaraditi novac, dobiti pratioce…već će te prodajom tri mastercourse-a moći da vratite sav novac koji ste uložili.
A svaki sledeći put kada prodate nešto dobićete 10,000 dinara!
Prodajte 10 kurseva i na vašem računu možete očekivati 100,000 dinara!
A šta ste uradili? Samo reklamirate ovaj kurs i zarađujete novac.
Ako ću da budem iskrena sa vama, ambasador program je defintivno najbolji način da zarađujete novac kao influenser. A ukoliko ste vođa svog biznisa, ambasador program vam itekako može pomoći da dobijete dodatan prihod koji možete uložiti u svoj biznis.
Tako da vam je moja topla preporuka da se prijavite na neki od ambasador programa, verujem da će vam izuzetno značiti. ;D
4. KREACIJA SVOG BRENDA & PRODAJA SVOJIH PROIZVODA
Najbolji način zarade, koji je ujedno i najizazovniji za postizanje jeste kreacija svog brenda i prodaja svojih proizvoda.
I baš zato što je toliko obimna napomenuta tema, ima dosta koraka koji moraju da se ispune, stvari koje moraju da se urade i strategija koje moraju da se savladaju i primene. Baš ova tema i zauzima jedan veliki deo gore navedenog instagram mastercourse-a.
Pri kreaciji svog brenda morate da kreirate detaljan plan šta će i kako će izgledati. Tu dolaze u igru:
- slika brenda
- poenta brenda
- cilj brenda
- logo brenda
- moto brenda
- platforme za promociju
- samo ime brenda
- proizvodi koji će se prodavati
- kreacija kvalitetnih cena
- način pakovanja robe
- unikatno izlaganje brenda internetu
- način prikazivanja brenda
- domino boje brenda
- i tako dalje, i tako dalje…
Da ne ulazimo sada u priču odabira vrste sadržaja koju bi ste kreirali i načina na koji bi ste promovisali brend.
U mome kursu samo o odabiru vrste sadržaja koju će te kreirati i smisljanja strategije promocije isključivo kroz postove pričam preko 10h i pokazujem vam primenu na vašem brendu.
Generalno da bi brend uspeo i postao opažen potrebno je neko vreme da steknete poverenje ljudi, međutim kako se vaš biznis ustanovi sve nadalje lagano teče.
5. PLAĆENE REKLAME
I poslednji način zarade na instagramu koji ću navesti u današnjem blog postu jesu – plaćene reklame.
Ovo je po mom mišljenju najdosadniji način zarade i ubedljivo najređi način zarade koji možete videti na instagramu, ali i dalje funkcioniše.
I pre nego krenem sa pričom o tome kako plaćene reklame funkcionišu, htela bih da naglasim da ovaj način zarade dominantno koriste anonimni profili kao što su profili sa citatima, mimovima, videima iz serija i ostalim profilima van niše influensera, preduzetnika i generalno javnih lica.
U ovom načinu saradnje brend profil ili kompanija se javljaju vlasniku profila koji uglavnom ima više od 10,000 pratilaca na instagramu i pitaju ga za saradnju. Obzirom da ovakvi profili u većini slučaja ne kače svoje slike, i svakako imaju publiku koja voli da gleda izeditovane (izdizajnirane) objave, oni se dogovore sa brendom da oni kao vlasnici profila sa puno pratilaca izdizajniraju njihovu reklamu i okače je na svoj nalog, a brend/kompanija treba da im uplati novac na račun.
I to bi bilo to što se tiče ovog blog posta! Iskreno se nadam da vam se svideo i da sam odgovorila na neka vaša pitanja vezana za zaradu novca na instagramu.
Realno gledano ovo su samo pet načina zarade na instagramu, a postoje ih još nenormalno puno! Tako da ukoliko vam se svideo ovaj post, pišite mi putem instagram direct-a i na osnovu toga koliko vas bude bilo zainteresovano, možda kreiram i drugi deo ovog posta sa još nekim načinima zarade!
A do tada, pozivam vas da pročitate neke od mojih blog postova vezanih za instagram koje sam sigurna da će te obožavati:
- INSTAGRAM MENJA SVOJU ČITAVU PLATFORMU – POSTANITE VIRALNI PREKO NOĆI!
- Kako kreirati instagram deskripicije koje će vaša publika da OBOŽAVA!!!
- INSTAGRAM UKIDA IGTV OPCIJU!!! – Šta ovo znači za dalji rad platforme?
- 3 VRSTE SADRŽAJA KOJI ĆE VAM DONETI VIŠE LAJKOVA
Pratite me i na medijima: