Pozdrav svim čitaocima i dobrodošli u novi post na mome web blogu! Danas sam tu sa vama da bih vam otkrila nešto više o novom trendu koji kruži internetom, a to je MICROBLOGGING.

Danas ću Vam objasniti šta je to microblog i kako Vi možete postati MICROBLOGGER!

ŠTA JE TO MICROBLOG?

Mikroblozi su sažeti postovi na blogu (ispod 300 reči) koji mogu imati slike, GIF-ove, linkove, infografike, video zapise i audio snimke. Iako je izraz „mikroblogiranje“ relativno nov, to nije praksa. Mnogi od blogera danas su već u mikroblogiji a da toga nisu ni svesni.

Da malo pojasnim – Stvorite video tutorial ili napišete blog post sa istraživanjem. Dok ga objavljujete, nacrtate oštar sažetak koji uključuje glavne naglaske i ugrađenu vezu do resursa. Poput naglašavanja samo najbitnijih stvari. To je mikroblog! To je kao instant messaging i tradicionalno blogging spojeno u jedno.

Najčešći tipovi sadržaja koji se dele putem mikrobloga su ažuriranja vesti, meme, citati, twitter postove, istaknuti događaji, slike sa Pinteresta, DIY, sadržaj koji je generisao korisnik i infografika.

PREDNOSTI MIKROBLOGA

Marketinška zajednica je počela obraćati više pažnje na mikroblogiranje. Isplati se teško oduprijeti – stvarajte i dijelite sažetke postove i primajte trenutne rezultate. Ali pre nego što uđemo u tehničku stranu mikroblogovanja, pogledajmo bliže zašto vam je potrebno da mikroblagujete u skali.

MANJE POSLA

Možete stvoriti brojne postove iz mikrobloga u isto toliko vremena koliko bi vam trebalo da kreirate jedan deo sa sadržajem duge forme. Stvaranje postova dugog formata više puta dnevno nije održivo, kreativno ili praktično. S druge strane, postovi u mikroblogovima trebaju nekoliko minuta da ih napišete i objavite.

Microblogging pruža vrednost za novac što je moćan podsticaj za mala preduzeća i brendove. Oni mogu smanjiti izdatke za stvaranje sadržaja i povećati povrat.

Ali jedan minus koji klično vidim kod ovakve vrste blogova jeste to što je vaš blog mesto gde ljudi mogu dobiti brze informacije, ali veoma često je ljudima potrebno da sednu i uživaju u pisanoj reči i u objašnjenjima koja im autor pruža.

STRATEGIJA

Doslednost je ključ efikasnog marketinga sadržaja. Brendovi koji objavljuju često su bolje angažovani. Kupci se oslanjaju na takve marke kao što su njihovi izvori za trenutno zadovoljstvo i trenutnu pomoć. Za marke, mikroblogovi su način da budu u kontaktu sa svojom publikom 24/7.

Na primer, jednostavan twit može prikazati vesti efikasnije od dugotrajnog posta.

OPSESIJA MOBILNIM TELEFONOM

Danas su potrošači opsednuti svojim mobilnim uređajima. Oni pregledavaju svoje mobilne telefone svakih 12 minuta, 40% ljudi u roku od pet minuta od buđenja.

Web lokacije za mikrobloge kao što su Pinterest i Twitter dobijaju privlačnost jer su dostupne i kada su ljudi u žurbi. Microblogging na ovim lokacijama, brendovi mogu pristupiti širokoj bazi publike i steći vidljivost.

GDE SE MICROBLOGGING SVE KORISTI?

Microblogging nije zastupljen samo na web lokacijama, već i na društvenim mrežama poput Instagrama, Facebook-a, Twittera, Pinteresta, LinkedIn-a, Reddit-a, Tumbrl itd.

Možda ste i sami primetili Twitter profile koji kače tvitove na osnovu microblog-a. Evo ga i primer:

Lično, ne volim microblog-ovanje iz razloga što lično smatram da su microblog-ovi samo privremeni trend. Pored toga, ljudima je potreban kontakt sa njima, lično obraćanje, bloger koji će imati influens na ljude.

Naravno, ukoliko je Vaš cilj da putem Vašeg bloga prenosite isključivo informacije i ukoliko želite time da se bavite ili u tome da se oprobate, potpuno Vas podržavam. Medjutim, moje lično mišljenje je da microblog-ovanje nije za Vas ukoliko planirate da blog bude Vaš biznis i ukoliko planirate blogovanjem da se bavite duži period.

Ne zaboravite, ljudi će uvek pratiti blogere koji imaju uticaj na njih, koji ih ispirišu i uče novim znanjima.

Tako da to bi bilo to što se tiče ovog posta! No, takodje bih volela da u ovom postu proglasim i pobednike takmičanja „Magazin meseca Marta!“

1. MESTO OSVAJAJU…

@achisblog na instagramu, koja je kreirala ovaj prvi magazin koji vidite. Kod njenog magazina mi se posebno svidja kako je uklopila fontove na početnu stranicu magazina. Kada bi se ova početna stranica odštampala, zaista bi ličilo kao neki ekskluzivni magazin. Pozadina je odlična, čista, nije too much. Nije preterivala sa tekstom, tekst se uklapa sa pozadinom, estetski je privlačan. Svidja mi se 😀

Zajedno sa Andjelom, prvo mesto je i @simstricks koja je kreirala ovu neverovatnu naslovnu stranicu za magazin. Kod nje mi se posebno svidja kako je odradila pozadinu i glavni naslov. Devojka koja se nalazi na početnoj strani magazina prilično privlači pažnju, kao i same boje magazina, što bi privuklo publiku. Naslov je jasno vidljiv, a pored toga me taj početni deo podseća na VOGUE koji me inspiriše za kreiranje sadržaja na mome blogu. Jedina malecna zamerka koja meni lično smeta jeste font donjeg teksta. Imam osećaj da kada bi se ovaj magazin ištampao, da bi tekst bio teško čitljiv pri kupovini magazina, mada ne pravi to neki problem, sve ostalo je odlično ispalo!

P.S. Pohvala za Simidu koja je pored početne stranice magazina, uradila čitave stranice na njenom instagram profilu @simsticks. Savetujem Vam da ih pogledate 😉

2 MESTO OSVAJA…

Drugo mesto osvaja Dunja koja je kreirala magazin „Fad Today“. Kod Dunjinog magazina mi se posebno svidja to što je stavila svoju sliku za pozadinu, kod realnih magazina to se ne bi radilo, medjutim ovako je svome magazinu dala svoj lični pečat i svaka joj čast na tome! Tekst je odradjen kao i u pravim magazinima. Nemam nikakve zamerke 🙂

3 MESTO OSVAJA….

Treće mesto osvaja @najsladja.blogerka sa njenim magazinom „Magazin jedne blogerke“. Predpostavljam da je Sara išla na to da kreira teenage magazin, što mi se veoma svidja, izuzetno originalna ideja i mišljenje izvan kutije. Svidja mi se koje je slike stavila i to što je mešala teenage serije i crtaće, što bi činilo magazin prikladnim za sve mladjega uzrasta. Jedino što bih promenila jeste to što bi šljokičavu pozadinu stavila iza odredjenih likova iz crtaća i serija koje je stavila. Nekako mi ta pozadina preko guši celu tu atmosferu i lepotu magazina, bilo bi dovoljno da je stavila makar likove iz serija koji se nalaze u dnu magazina i barbi markicu ispred šljšteće pozadine. Što se teksta tiče, font koje je izabrala je odličan, samo bi raspored teksta malo promenila. Ali sve u svemu, odličan ideja i odličan rad!

Ukoliko Vam se svideo ovaj post, ne zaboravite da posetite moje najnovije objave na blogu:

Sigurna sam da će Vam se svideti! 🙂

Slične objave