Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu! Danas sam tu sa vama uz jednu saradnju sa vama dobro poznatim blogerom Nikolom Miljkovićem.

Ukoliko ste čitali nas predhodni zajednički post „Instagram guides je konačno došao u Srbiju – ft. Notesmilk“, onda ste definitivno upućeni u novi Instagramov update – Guides.

Nikola i ja smo se ovoj opciji prilično puno radovali još od kada smo saznali za nju početkom 2020 godine. Pogotovo zato što smo Nikola i ja u blog industriji već duži niz godina i ubacivanje nečega poput mini bloga na instagramu nama čini veliku sreću i zadovoljstvo.

Zato smo odlučili da već prve nedelje kako je instagram guides (vodič) došao u Srbiji, da ga detaljno analiziramo i testiramo, kako bi vi saznali nešto više o njemu i njegovim mogućnostima.

Ja sam odradila svoju analizu koju će te pronaći baš u ovom postu, a nakon čitanja moje analize vodiča, obavezno posetite Nikolin blog notesmilk.com, da bi ste pročitali i njegovu analizu. 😉

Hajde da počnemo…


SVRHA INSTAGRAM GUIDE-OVA

U početku mislila sam da je Instagram vodič poput bloga i da će na njemu moći da se kače postovi, tekstovi, linkovi i u principu da će moći da se koristi kao tipičan blog koji danas možete pronaći na platformama kao što su wordpress, blogger, wix, medium itd.

Ali pogrešila sam.

Svrha instagram vodiča je sasvim druga, a u pitanju je kreacija mini albuma u kojima možete da sakupite sve potrebne informacije na određenu temu i da te informacije podelite sa vašom publikom.

Instagram je mnogo više počeo da se fokusira na to kakvu VREDNOST dajete publici.

Ukoliko imate vredan sadržaj koji će zaintrigirati vašu publiku, oni će ga lajkovati, komentarisati, podeliti i sačuvati. Ako je vaš sadržaj loš i nikome ne pruže neku korist ili zadovoljstvo, ništa od četiri navedena nećete dobiti.

Svi ste najverovatnije mogli da primetite i nagla smanjenja aktivnosti na vašim profilima.

Do tog smanjenja aktivnosti na instagramu došlo je baš zbog toga što instagram uvodi nova pravila na aplikaciji i pokušava da sve profile više izgura na biznis stranu. Tačnije, da svi profili imaju:

  • Svoju nišu (kategoriju)
  • Svoju ciljanu publiku
  • Isplaniran sadržaj koji je visokog kvaliteta
  • Instagram growth strategiju
  • Konekciju i influens nad publikom

Ukoliko vaš profil ima sve od navedenog bićete nagrađeni aktivnošću na vašem profilu, ukoliko nemate sve navedeno instagram reach će vam se smanjivati.

E sada, da bi instagram doprineo tome da svaki profil ispunjava njihove kriterijume, instagram uvodi instagram guides (vodič).

Vodiči će služiti kao vođa kroz vaš instagram nalog, vaš život i čime se vi konkretno bavite.

Oni će biti poput vaših albuma slika na Facebook-u, gde možete da napravite bilo kakvu kategoriju za vaše objave.

Ali u nameri da napravite vaš vodič koji će promovisati vaše objave, vi morate da imate nišu. Morate imati kategoriju pod kojom će vaš profil da se vodi.

Ukoliko ste FASHION instagram nalog, vašu publiku zanima moda, odevne kombinacije, trendovi, šminka i skincare. To su vodiči koje možete napraviti. Ali nikoga od vaše publike ne interesuje fitness, recepti, umetnost i slično.

Vi svakako možete deliti na vašim vodičima tuđe postove i proizvode. Ali, kada bi ste delili vodiče sa tuđim proizvodima i postovima, svakako ti postovi i proizvodi moraju biti u vašoj niši. A kada već delite postove u vašoj niši, svakako možete deliti svoje postove, što vam se u principu više i isplati.

A kako će vam se to isplatiti, e to je sada pitanje.

Instagram vodič će vam definitivno pomoći da se zbližite sa publikom i da publiku upoznaju sa vašim radom.

Umesto da vaša publika mota 1,000 objava koje imate na instagramu, mogu jednostavno u vodič da uđu i pronađu sve potrebne informacije.

Ali pored toga imam jednu teoriju koja je izuzetno ostvarljiva ako mene pitate. A o njoj diskutujemo u sledećem segmentu…

KEYWORD RESEARCH & GUIDES

Baš prošle nedelje objavila sam post na temu „Nova opcija promeniće čitavu svrhu instagrama – INSTAGRAM KEYWORD RESEARCH“, gde sam pričala o novoj opciji koja dolazi na instagram u toku 2021 godine, a u pitanju je pretraga ključnih reči.

Ljudi će na instagramu moći da pretražuju ključne reči, pojmove ili jednostavno rečeno – moći će da traže teme koje ih interesuju. A instagram će im te teme i izbaciti.

Ukoliko neko ukuca „Kako dobiti pratioce na instagramu“, izaći će mu postovi na temu kako dobiti pratioce na instagramu.

Ukoliko neko ukuca „Kako negovati kožu zimi“, izaći će mu postovi o neyi kože zimi.

Poput pretrage na Google-u i Youtube-u.

Tu sam razmišljala malo, kako će Instagram uopšte znati koji postovi su vezani za koju temu?

Ukoliko sam ja okačila sliku mene kako sedim u prostoriji i pijem čaj, kako će znati da zapravo u deskripciji pišem o biznis temama? Kako će taj post uopšte preporučiti u biznis pretrazi?

Trenutno moja jedina predpostavka je da će to znati samo ukoliko ubace DUGME u postove gde će se pisati ključne reči teme posta ili će im biti preporučeni instagram guide-ovi.

Da bi Instagram imao dugme za ključne reči treba im SEO i bilion i jedna stvar koju moraju da ubace, a ja nisam sigurna da li je uopšte moguće da na postove sa jedne društvene mreže ubace ključne reči?

Tako da mi je nekako logičnije da će pri tim pretragama biti izbacivani instagram guide-ovi na određenu temu.

Ono što sam takođe primetila jeste da je instagram promenio mesta dugmetu za aktivnost (srce koje je stajalo pored vašeg naloga) i umesto njega stavili su dugme na kome se nalazi shop i pretraga guide-ova.

E sada, videla sam da se mnogi od vas žale na to što trenutno instagram preporučuje vodiče popularnih skin care i make up brendova, što mnoge i ne zanima.

Ako instagram nastavi da promoviše vodiče za šminku i negu kože, mnogi neće ni ulaziti u opciju pretraga vodiča. Tako da je velika šansa da će tu ubaciti SEARCH dugme gde će ljudi moći da pretražuju teme koje ih interesuju.

Ono što bi moglo da potvrdi moju teoriju jeste činjenica da u jedan vodič može da se stavi maksimum 30 objava.

Čekaj malo…ako ja hoću da imam album slika sa mog volonterskog kampa u Italiji, gde pritom imam preko 200 slika na profilu, kako ću to staviti u guide gde je maksimalan broj slika 30?

Istraživala sam i primetila na poslovnom nalogu instagrama, zvanom @instagramforbusiness, da se njihovi vodiči zovu:

  1. „5 brendova sa snažnom pričom!“
  2. „4 brenda sa prelepim feed-om“
  3. „6 brendova koje vode žene i imaju pozitivnu poruku“
  4. „Rast pratilaca na instagramu“
  5. „Kako planirati vaš biznis“

Primetićete da svi ovi nalozi imaju nešto zajednično – vodiči se baziraju na jednoj specifičnoj temi.

Oni nisu napravili vodič „Kompletno sagledavanje instagrama“ ili „Vodič kroz čitav instagram“, već sve dele na pod teme sa specifičnim naslovima, kao što su:

  • „Kako dobiti pratioce na instagramu“
  • „5 ideja za storije“
  • „Kako kreirati story highlight“
  • „Kako imati uredan feed“

Što je poput blog posta. To su teme koje na primer ja vodim u blog postovima. Jedan moj blog post sastoji se od jedne specifične teme.

I onda ljude koje interesuje ta jedna specifična tema, pretražuju je na internetu.

Niko neće pretraživati „Kompletan vodič kroz instagram“, već segment po segment.

Tako da je moguće da su ti instagram vodiči zapravo blog postovi.

Jedan instagram vodič = Jedan blog post.

A uz jednu određenu temu, pretraživanje i korišćenje ključnih reči biće laganica!

Pošto je vodič nova opcija na instagramu o kojoj se ne zna puno toga, možemo samo nagađati. Zato sam odlučila da uradim jedan eksperiment, koji ću vam prikazati vremenom.

Na mome glavnom instagram nalogu @ememblog.rs okačila sam vodiče koji u sebi sadrže sve moguće teme. To su kompletni vodiči na neku temu, kao što je na primer:

  • Vodič kroz web blogovanje
  • Kako razbijati na instagramu

Dok sa druge strane, na mom brend nalogu @emem.brand, svaki guide posvećen je jednoj specifičnoj temi. Kao što su:

  • Instagram Updates
  • Kako dobiti pratioce na instagramu
  • Kako zaraditi novac na instagramu
  • Kako haštagovi funkcionišu
  • itd.

Trenutno ne možemo videti statistiku vodiča sa oba profila, ali verujem da će to instagram vremenom uvesti. A kada to uvede, videćemo koji vodiči su bolje prošli – sa kompletnim temama ili sa pojedinačnim temama.

KAKO KREIRATI USPEŠAN INSTAGRAM GUIDE

Kao što ste mogli pročitati, još uvek analiziram kako kreirati uspešan instagram guide. Neke od saveta koje mogu da vam dam trenutno su:

  1. Potrudite se da ime vašeg vodiča opisuje ono što ljudi mogu pronaći u vašem vodiču
  2. Opis vodiča neka bude što kraći, ali ubacite sve potrebne informacije o tome šta će ljudi moći da pronađu u vašem vodiču
  3. Naslovi tekstova trebaju biti konkretni, baš na tu određenu temu
  4. A opise postova obavezno dodavati

Kako budem saznala nešto novo o ovom update-u ili nekom drugom, budite sigurni da ću da vas obavestim!

Prošlih par nedelja smo izuzetno puno diskutovali o novim instagramovim update-ovima. Savetujem vam da pročitate te postove i polako počnete da se pripremate za sve njih. Bolje da budete spremni i da budete među prvima koji će isprobati nove opcije i zahvaljujući njima dobiti publiku na instagramu, nego da budete poslednji i da nemate nikakav prrofit od svega što ste uradili. 😉

Ovo su postovi koje vam savetujem da pročitate:

Kursevi:

„Instagram Mastercourse“ je knjiga koja će promeniti vaše čitavo poslovanje na Instagramu!

Od pozicije na kojoj se sada nalazite doći ćete do velikog broja pratilaca, zarade novca putem instagrama, ponudi za saradnju, gostovanja u emisijama i kreiranju svoje online ličnosti!

Ovaj kurs vas vodi kroz čitavu Instagram aplikaciju i sve tajne Instagram poznatih ličnosti o kojima niko ne priča!

Više o ovom kursu i svemu što uz njega dolazi, možete pronaći na linku – https://shop.ememblog.rs/product/instagram-mastercourse-pokrenite-vas-instagram-brend-i-proslavite-se-na-instagramu/


Uživajte u vikendu, a mi se vidimo 1. Decembra u Blogmas sezoni!


Zapratite me na društvenim medijima:

Slične objave