Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu! Ukoliko me ne poznajete, ja sam Mila, i bavim se blogovanjem otprilike tri ipo godine. Pored blogovanja, koji je moj glavni prihod novca, takođe se bavim modelingom i sklapam saradnje sa različitim brendovima i kompanijama.

Modelingom sam počela da se bavim pre nekih godinu dana. Napomenula bih da se ne bavim profesionalnim modelingom i hodanjem po pisti, niti radim za neku modeling agenciju.

Ja sam instagram model i moja instagram modeling karijera je počela sa zvanjem na shooting u saradnji sa IonicKiss, održanim od strane Bloger Festa.

Na samom početku, nisam sama organizovala photoshootinge, uglavnom su to radile kompanije kod kojih bih išla na fotkanje. Bilo je dovoljno da se pojavim na lokaciji koju oni rezervišu, onda dobijem proizvod koji se reklamira, njihov fotograf me isfotka i to je to.

Tek pre par meseci, našla sam se u situaciji gde sam želela da sama organizujem svoj shooting za moj blog i za promociju jednog brenda.

Našla sam fotografa, a sa mnom sam povela moju prijateljicu Sandru, iz razloga što za taj shooting koji sam obavljala, su bile potrebne dve osobe. A Sandra je najfotogeničnija osoba koju ja poznajem!

Otišle smo u jedan kafić, čije ime neću reći u ovom postu i obavestile smo ljude u kafiću da bi smo kod njih obavile photoshooting.

Konobar koji nas je uslužio, takođe nas je obavestio da pre nego taj kafić dozvoli bilo kakav shooting, treba da se pošalje email sa jasnim podacima ko smo mi, koji je naš biznis i kakav shooting želimo da obavimo u kafiću, nakon čega treba da se sačeka odgovor od menadžera da li je dozvoljeno obaviti shooting na toj lokaciji ili ne.

Iskrena da budem, lično sam bila malo zbunjena ovim odgovorom. Od kada je to postalo potrebno da se šalje mail menadžeru i da se čeka dozvola za shooting?

I ako nismo poslale mail, predstavile smo se menadžeru koji nam je dopustio da obavimo shooting u njihovom kafiću.

Taj shooting je trajao nekih sat ipo vremena, što generalno i nije puno, obzirom da su tu dva modela – Sandra i ja. I da treba da se naprave odvojene i zajedničke slike.

Posle tih sat ipo vremena našeg fotkanja, prilazi nam ponovo taj isti menadžer sa rečima:

“Znate kako, vidim da ste vi mlade, imate godina koliko i moja mala ćerkica i ja vas razumem da želite da se zabavite fotkanjem ovde. Ali prvo ste trebale da pošaljete mail, da ga mi pogledamo i da vidimo da li bi vas odobrili. Mi ovde ne dozvoljavamo da se šutinzi obavljaju besplatno, mi njih skupo naplaćujemo. Ali ne brinite, pošto ste mlade, neću to da vam uzmem u obzir, ali ovo već traje satima”

Čoveku sam odgovorila da i ja kao influenser visoko naplaćujem svoje usluge, ali da ga razumem jer se mi nismo najavile. Izvinile smo se ako je došlo do problema zbog našeg fotkanja i otišle smo iz kafića.

Tada sam se konsultovala sa par svojih kolegenica koje obavljaju profesionalno shootinge na raznim lokacijama i koje promovišu razne brendove, kafiće i ustanove. One su me obavestile da je obavezno poslati mail ili obaviti telefonski poziv pre nego se obavi bilo kakav shooting na određenoj lokaciji.

Od tada, ni jedan shooting nisam obavila, a da nisam pozvala menadžera ili pustila email.

Slika moje kolegenice modela @mcranngees

Ispostavilo se da mnogi kafići i restorani zahtevaju da se prvo kontaktira menadžer i se čeka odobrenje za shooting. Dok je na primer kod hotela i šoping radnji, najavljivanje OBAVEZNO.

Mi smo posle otišle u jedan drugi kafić, gde sam se lično predstavila i pitala da li mogu da obavim shooting kod njih. Oni su bili veoma ljubazni, čak su nam pomogli i oko šutinga! Ali i dalje, da li bih vam preporučila da igrate na sreću i lično idete da tražite dozvolu?…………..Definitivno ne, jer tu je uvek 50% – 50% šanse da vam dozvole ili da vas odbiju, a ukoliko vas odbiju, džabe ste trošili vreme da dođete do lokacije, ako ne možete bilo kakav shooting tamo da obavite.

Sada kada smo već stigli do ovog dela, dozvolite mi da vam objasnim kako se traži dozvola za shooting od kafića, restorana, hotela, bazena, ili bilo koje ustanove.

TRAŽENJE DOZVOLE ZA SHOOTING

Kao što sam već napomenula, postoje dva načina da se zatraži dozvola za shooting:

  • Putem telefonskog poziva
  • Putem email-a

Oba načina su veoma efikasna. Ukoliko sam u žurbi za shooting, više volim da obavim telefonski poziv i odmah dobijem odgovor, međutim ukoliko nisam u žurbi, volim da sednem i sve u detalje napišem u mail-u.

Oba pristupa su veoma profesionalna ukoliko imate sastavite dobar govor / mail.

KAKO SASTAVITI MAIL?

Sastaviti mail prvih par puta, ume da bude veoma naporno i ume da oduzme dosta vremena dok ne shvatite šta vama najbolje leži da stavite u mail-u, ali već nakon trećeg – četvrtog puta, biće vam lakše i pisanje mail-ova će trajati znatno kraće.

Mail za saradnje treba biti sastavljen po sledećem principu:

  • Uvod (Ko ste vi i čime se bavite)
  • Zašto im pišete mail
  • Šta vam je to potrebno što oni imaju
  • Za šta vam je potrebno to mesto
  • Kada bi se održalo to što planirate da održite
  • Šta oni imaju od toga što će ući u saradnju sa vama?
  • Detaljnije informacije pružiti kroz biznis karticu

Primer.


Poštovanje,

Moje ime je Mila Durman, ja sam biznis i lifestyle blogerka koja vodi web portal www.ememblog.rs koji trenutno ima više od 60,000 redovnih čitalaca. Pored toga sam i influencerka i vodim instagram stranicu @ememblog.rs koja trenutno ima 25,000 pratilaca.

Pišem vam ovaj mail da bih vas pitala da li ste zainteresovani za poslovnu saradnju.

Potreban mi je lobi gde ću zajedno sa svojim timom snimiti reklamu za otvaranje moje online prodavnice Emem Shop, a vaš hotel bi bila savršena lokacija za snimanje.

Snimanje bi se održalo datuma 30. Jula 2020 u 12h i trajalo bi sat ipo vremena.

Zauzvrat, vaš hotel bi bio u promotivnom videu Emem prodavnice, koji će biti okačen na stranici @ememblog.rs, na sajtu prodavnice i na zvaničnom blogu moga brenda. Video će biti sponzorisan od strane naših sponzora ___________ (imena sponzora).

Verujem da možemo postići odličnu saradnju. U prilogu vam šaljem detaljnija dokumente o meni i mome brendu, a Vi ukoliko budete zainteresovani za saradnju možete me kontaktirati putem ovog email-a ili putem poziva na broj _________(broj telefona).

Srdačno,

Mila Emem Durman


Dok budete pisali mail ne zaboravite da se ne radi sve o vama, vi nudite njima saradnju, vama trebaju njihove usluge i ukoliko želite da vam ih oni pruže, recite im šta će ONI imati za uzvrat od VAS.

Kakve oni koristi imaju od toga što će vam ustupiti mesto ili uslugu koju bi inače naplatili?

U mailu je bitno da:

  1. Jasno iznesete šta vam je potrebno
  2. Da se što profesionalnije predstavite
  3. Da predstavite vaše usluge
  4. Da im pokažete kakve oni koristi imaju od saradnje
  5. Šta to oni dobijaju

Sve isto važi i za telefonski poziv.

Koliko god vam sve ovo zvučalo komplikovano, ustvari uzima samo 10 minuta vašeg vremena.

Da bih vam olakšala savladavanje ove teme, postaviću vam par pitanja na koje vi trebate da odgovorite na papiru. Verujem da će vam ova pitanja i vaši odgovori znatno pomoći pri pružanju saradnji brendovima i ustanovama.

Pitanja:

  1. Ko ste vi i čime se bavite?
  2. Gde vas ljudi mogu pronaći i kolika je vaša publika?
  3. Koji su vaši uspesi?
  4. Šta je ono što se brendovima svidelo kada ste radili saradnju sa njima?
  5. Šta vi možete da pružite ljudima sa kojima radite saradnju?
  6. Da li je to što vi možete pružiti njima, za njih pogodno?
  7. Da li bi oni voleli nešto drugo da im se pruži?
  8. Da li ste spremni da kreirate više usluga za brenodove i ustanove? Ako je vaš odgovor da, onda koje?
  9. Šta je to što vas i vašu saradnju izdvaja od svih ostalih?

Pored toga, savetujem vam da pročitate sledeće postove, jer mislim da vam mogu biti od velikog značaja po pitanju saradnji sa brendovima:

Na kraju mail-a savetujem vam da priložite vašu biznis karticu u attachmentu, a kako napraviti biznis karticu, pronaći ćete u ovom postu:

I to bi bilo to za ovaj post. Ukoliko želite možete slikati odgovore na ova pitanja i okačiti ih na vaš story uz tag @ememblog.rs, a za uzvrat ja ću vaš story da podelim na mome nalogu!

Uživajte u vikendu!