Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu! Kao što znate ja sam blogerka i influencerka, i jedan dobar prihod novca zarađujem baš uz pomoć plaćenih saradnji na instagramu.

Pre godinu dana na mojoj web stranici sam objavila post na temu “Kako da dobijete PLAĆENE saradnje sa brendovima (saveti za nove influencere)” i zbog velike zainteresovanosti za taj post, odlučila sam da napišem i drugi deo posta, koji će odgovoriti na vaša pitanja koja imate vezana za saradnje na instagramu.

Putem storija na mom instagramu, pitala sam vas šta vas konkretno interesuje o saradnjama i ovim putem htela bih da se zahvalim svima koji su mi postavili pitanje. Videću da vam kroz ovaj post odgovorim što je bolje moguće.

Pozdrav Irena,

Ne, nije glupo ponuditi nekome saradnju na instagramu i šta više normalno je da influencer ponudi saradnju brendu. Da bi se saradnja vršila, nije neophodno da samo brend piše influenceru, u većini slučajeva infleunceri pišu brendovima da li je brend zainteresovan za saradnju.

Jedina razlika je to što kada vas brend pita za saradnju na vama je da li želite da prihvatite saradnju ili da je odbijete, a kada vi nudite brendu saradnju oni mogu da je prihvate ili odbiju.

Zato, ukoliko se odlučiš da im pošalješ poruku za saradnju, gledaj da tu poruku šalješ brendu za koji si sigurna da bi pristao na saradnju sa tobom.

Na primer, brend Fletna sarađuje sa raznim influencerima i oni bi možda bili zainteresovani za saradnju sa tobom. Dok na primer brend Jasmin koji je dosta poznatiji brend i koji sarađuje u većini slučajeva sa slavnima, možda ipak ne bi pristao na saradnju.

Pre nego pošalješ poruku brendu, istraži:

  • Sa kime sarađuju
  • Koliko njihovi saradnici imaju pratioca
  • Koliki influens imaju njihovi saradnici
  • Koliko su njihovi saradnici doveli novih ljudi i kupaca na njihov profil
  • Koja je to CILJANA PUBLIKA koju brend pokušava da privuče

A kada budeš slala poruku brendu, navedi sledeće:

  • Ko si ti
  • Čime se baviš na tvome nalogu
  • Ko je tvoja ciljana publika
  • Koje su tvoje usluge
  • I kakav PROFIT će brend imati ako stupi u saradnju sa tobom

Ako se uklapaš u influencere sa kojima oni sarađuju, ako imaš ciljanu publiku koja im je potrebna i ako pošalješ profesionalnu poruku njima u dm ili putem mail-a, velike su šanse da sarađuju sa tobom. 🙂

Pozdrav,

Ukoliko imaš kvalitetan sadržaj koji tvojoj publici daje VREDNOST, ukoliko imaš dobar influens nad tvojom publikom i ukoliko imaš ciljanu publiku i određenu kategoriju kojom se baviš, određeni brend će biti zainteresovan za tvoje usluge.

Koliko sam primetila tvoj instagram nalog je nešto poput teenage bloga i najviše se baviš nekim teorijama, mitovima i horoskopu.

Moraš dobro da razmisliš sa tim sadržajem koji ti kreiraš, kakav brend bi ti pisao za saradnju?

Navešću sebe kao primer. Ja sam business, lifestyle i travel blogerka, pošto se bavim najviše sa lifestyle i business temama, mnogi brendovi su raspoloženi za moje usluge.

Ali, postoje brendovi sa kojima ja ne mogu da vršim saradnje jer nemam njihovu ciljanu publiku, niti popunjavam neke njihove kriterijume.

Pčelica Knjige, ili poznatiji na instagramu kao @pcelica_knjige je brend koji ima knjige za bebe i malu decu. Njihove ciljana publika su majke koje imaju malu decu i zato će oni raditi saradnje sa majkama sa decom, a ne sa mnom koja tek imam osamnaest godina i čija je publika uzrasta od 18-35.

Ovo je na primer, moja kolegenica Milana koja je majka dve divne devojčice i ona je influencerka koja može da dobije ovakvu vrstu saradnje. Milana vodi mom blog gde deli savete vezane za majčinstvo.

Meni bi više pisali modni brendovi, brendovi za negu tela i lica, brendovi koji se bave biznisom, kompanije, mesta i organizatori događaja koji bi meni i njima išli u korist, kao na primer Selfie muzej EXPOSE.

To su brendovi sa kojima ja mogu imati saradnju, jer upotpunjavam njihove kriterijume.

Tako da ti savetujem da pokušaš da pronađeš sadržaj koji bi privukao određene brendove ili da razmisliš da li uopšte tvoj sadržaj može privući neki brend.

Pozdrav Angela,

Vidim da mnoge interesuje kako se javiti brendu za saradnju, mislim da sam dobila oko 10 ovakvih pitanja na storiju, tako da ću da vidim da neki od narednih postova bude na tu temu.

Što se pratilaca tiče, pratioci su manje – više bitni. Ti možeš imati i 1000 pratilaca, a izuzetnu aktivnost na profilu. Neki profil može da ima 10,000 pratilaca na instagramu, a nikakvu aktivnost i nikakvu podršku.

Brendovi više gledaju kakav ti INFLUENS imaš nad publikom. Da li publika ulazi u diskusije sa tobom, da li je aktivna na tvome profilu, da li te podržava, da li prati redovno tvoj život, da li ih interesuje šta nosiš, sa čime se šminkaš, gde ideš, kako se hraniš. To je ono što brendove interesuje.

Ti ako imaš influens nad publikom, možeš voditi saradnje sa brendovima.

Mnogi brendovi gledaju samo kakav uticaj imaš nad drugima. Naravno, postoje i oni popularniji brendovi, koji gledaju da imaš i određenu veliku brojku pratilaca. No, takvih brendova je malo danas i to su uglavnom oni super popularni brendovi.

Pozdrav Leone,

Ne postoji neko određeno pravo vreme da bi ste pitali brend za saradnju. Onda kada se vi osetite da imate dovoljno dobar influens nad publikom, tada pitajte brend za saradnju.

Pozdrav Simonida,

Sve zavisi kakvu si saradnju sklopila sa brendom. Svaki brend nudi neku drugačiju saradnju.

Na primer, ja uglavnom radim one obične saradnje gde brend pošalje proizvod i uplati novac na moj bankovni račun, a ja zauzvrat reklamiram njihov proizvod i njihove usluge.

Pre neki dan sklopila sam saradnju sa brendom Gifty, oni su meni poslali njihov paket Sweet Box, ja sam ga poklonila prijateljici i njenu reakciju sam napisala u postu, a tu sam takođe dodala neke njihove usluge i šta volim kod njihovog brenda, praktično napisala sam recenziju. Oni su taj post podelili na svojim nalozima koji imaju preko 100,000 instagram pratilaca sa SWIPE UP link-om, a kao što znate svaki klik na link mi donosi novac.

Tako da su oni meni poslali proizvod, ja sam ih reklamirala. Od moje reklame oni su dobili nove kupce, a ja sam od njihove reklame dobila više klikova na linkove što mi je donelo novac.

Svaki brend koji stupi u kontakt sa vama i koji želi saradnju sa vama želi da vi njima dovedete kupce.

Ne isplati se brendu da vam pošalje paket sa proizvodima koji su vredni i zbog kojih bi bili u minusu. Vama šalju produkt sa namerom da će te vi dovesti njima kupce, što će duplirati njihovu prodaju.

Nacrtala sam vam mini skicu da vidite otprilike kako saradnje funkcionišu i čemu služe. 😀

Jedini način da se ne zadovoljni brend jeste ukoliko:

  • ne ispoštujete dogovor
  • ne dovedete ni jednog kupca

No, ne bi ste pristali na saradnju da niste spremni ozbiljno da shvatite posao i da ne znate da li ikoga možete dovesti na njihov profil.

Pozdrav Sara,

Postoji jedna vrsta saradnji koja se plaća, mada ja tu vrstu saradnje baš i ne volim jer često ume da bude SCAM. (lažirano)

U pitanju su saradnje gde vi morate da kupite nešto sa sajta brenda, a brend će vam za uzvrat dati popust na njihove proizvode i KOD koji mogu vaši pratioci koristiti za popust.

Nekada dobijate samo popust, a nekada dobijate i procenat od kupljenog proizvoda, ukoliko ste im doveli kupce. Ali ponovo, sve je do dogovora koji napravite sa brendom.

Uglavnom, većina stranih brendova su scameri, više o njima možete pročitati u mome postu “Ekspouzujem instagram brendove!!! – Influenceri pazite se.”

Za naše brendove koji vrše saradnje ovog tipa, ne mogu da tvrdim. Znam da ovakvu saradnju vrši poznata influencerka Tašana Korać zajedno sa Wolt Srbija, i njihova saradnja je prava i zaista je za primer. Mada, ne mogu za sve brendove da garantujem.

Trenutno ne planiram da vršim neke saradnje sa blogerima. Možda u budućnosti to budem radila, ali po mome rasporedu to mi trenutno nije prioritet.

Pozdrav Ana,

Ne bih ti preporučila da radiš ovu vrstu saradnji, pogotovo zato što si mlada i izgleda mi kao da si nova u ovom poslu. Danas je postalo izuzetno teško raspoznati prave brendove ili prave influencere.

Proučavala sam baš takve profile koji nude baš tu vrstu saradnje i koji su lažni. Navodno, obećavaju se svakakve divne stvari “postaćeš ambasador, dobro je po tvoj profil, dobro je po tvoj imidž, dobijaćeš mesečno besplatne porudžbine, najnoviju robu, bićeš plaćena za to što radiš, itd.”

Zaista je potrebno izuzetno dobro proučiti takve brendove da bi videla da li su lažni ili pravi.

Zato bih ti više preporučila da radiš saradnje tipa da tebi brend šalje proizvod, a ti da ga reklamiraš. To ti je za početak dovoljno dobra saradnja da se uvežbaš za malo veće saradnje u budućnosti. Pored toga ništa ne plaćaš.

Brendovi koji nude takve saradnje veoma često mogu da okače tvoju sliku na njihov profil, što tebi može da donese nove pratioce i plus će veoma lepo stajati u tvojoj Rate kartici. 😀

Pozdrav Mina,

Saradnje mogu da se vrše i preko teenage bloga. Mada izuzetno mali procenat brendova zapravo želi da vrši saradnje sa teenage blogerima.

Ja sam eto bila te sreće da sam kao teenage blogerka uspostavila mnoge saradnje sa veoma poznatim brendovima kao što su Kiwi, Non Stop Fitness, Ionickiss, Bloger Fest, Golden Rose, i moja omiljena saradnja sa televizijom Link Tv.

Te saradnje možeš čak pronaći na mome profilu:

Mada, moraš imati na umu da i ako sam bila teenage blogerka, pokazivala sam sebe i delila sam svoje slike i videe, što je brendovima ulilo više poverenja u mene.

Dok nisam kačila svoje slike i dok nisam započela sa svojim čuvenim seansama, nisam sarađivala sa brendovima.

Brendovi vole da vide ko se krije iza instagram naloga, retko koji brend zapravo voli da ne vidi klijenta sa kojim će da posluje.

Preporučujem ti da ako već vodiš teenage blog potrudi se da pre svega pokažeš i svoje slike na tvome feed-u. To igra veliku ulogu pri sklapanju saradnji sa brendovima.

Neki od naloga koji su teenage blogeri i koji pokazuju svoje slike su:

View this post on Instagram

~Sve je počelo tako što je 17.07. me je @ememblog.rs zapratila sa privatnog i snimila prelazak sa 9999 na 10k. Zahvalila sam joj, na šta je ona predložila da se čujemo telefonom i bolje upoznamo. Svakodnevno se čule i razgovarale o različitim temama, a samim tim i zbližile.😊 ~30.08. smo ugovorile i da se uživo upoznamo, i pošto mi je Beograd relativno blizu, usudila sam se da krenem sama autobusom. Još jedna zanimljiva činjenica je da mi do tržnog centra Ušća treba oko 90 minuta a Mili 15 minuta i pogodite ko je prvi stigao? Anđela.😂 Imala sam sreće sa autobusima a Mila je malo duže spavala. Iako je ona mislila da je čekam ispred tržnog centra, sačekala sam je na stanici i iznenadila je. Njena reakcija je bila ,,Jaoj, pa kako si ti niska"😂 ~Došle smo u Ušće u kome je većina prodavnica bila zatvorena jer je bilo pola 10 ujutru, i onda smo otišle i sat vremena ležale u preudobnoj fotelji i pričale, gde su ostali ljudi naravno sedeli. Usput jele u Meku i susrele se sa neljubaznom prodavačicom. Nakon toga me je uslikala mnogoo slika u Casino fotelji. ~Zaputile smo se tramvajem ka frizerskom salonu jer je Mila imala zakazano a i njena mama joj je doradila trepavice što je potrajalo sat vremena.🚈 ~U parku kod Vukovog spomenika smo odlučile smo da usrećimo naše Anđele i pošaljemo im poruke iznenađenja, a ubrzo nakon toga se slikale u prirodi i podzemnom tunelu.📷 ~Pošto smo obe bile gladne, a Mila me je još čim smo došle u Ušće istraumirala da može da se onesvesti i da umre, otišle smo u Carbic pizza. 🍕 ~Imale smo još nekih dva sata i zaputile se ka Tašmajdanu. Tamo smo prvo sedele na klupi u dečijem parku i nastavile priču o blogu. Zatim našle koliko-toliko mirno mesto i snimale lajv. Ljudi su nas i dalje čudno posmatrali isto kao i kad smo slale poruke iznenađenja i iz sveg glasa vikale ,,Heej". 😂 ~Stigavši do stanice, otišle smo u najbliži park i sedele i opet pričale o nama zanimljivim temama. Došao mi je bus i čim smo se pozdravile, utrčala sam u njega. Bio je ovo jedan prezanimljiv dan. Mila je divna drugarica i baš smo se lepo provele i ispričale. Jedva čekam ponovo da se vidimo i još jednom HVALA TI za savršen dan💖🔜

A post shared by ☆Anđela Paunović☆ (@andjela_beauty_world) on

View this post on Instagram

is online… [🖋] Kako da vaša odeća uvek miriše prijatno [🗓] 01. jun 2020. [🗂] @simstriicks ༄🏹 ୭̥⋆*。🕊 ˚✧ Sada kada je pred nama toplije vreme, češće ćemo se znojiti. Nije dobro da stvari posle jednog nošenja bacamo na pranje, i zato pročitajte par saveta o tome kako da vaša odeća uvek miriše prijatno. ༄🏹 ୭̥⋆*。🕊 ˚✧ — Ovo je verovatno nešto što već znate i praktikujete, ali vrlo je važno da ostavite odeću na terasi da se preko noći provetri na svežem vazduhu. — Nemojte nositi uske majice jer ćete se tako brže znojiti. Takodje, izbegavajte sintetičke komade odeće, nosite samo one od čistog pamuka. — U koliko ste u mogućnosti, stavite paketiće lavande u orman. One će ostaviti prijatan miris na vašoj odeći. Ili, umesto lavande, možete staviti jedan sapun u orman, on je jednako efikasan. — Preko dana nikada ne ostavljajte vrata ormana otvorena da u njega ne bi ulazili razni dnevni mirisi, kao što su oni kuhinjski ili ako je negde napolju dim. — Ne vraćajte nošenu odeću u orman. Bilo to da ste je nosili jedan ili tri puta, odložite je na neku stolicu (ili gde već držite odeću) jer odeća brzo upija mirise hrane, znoja ili dima. — Kada stavljate dezodorans, nemojte ga stavljati na majicu već direktno na kožu (pazite u odabiru dezodoransa jer mnogi mogu izazvati crvenilo). ༄🏹 ୭̥⋆*。🕊 ˚✧ Nadam se da su vam pomogli ovi saveti, i ako imate neki svoj savet, podelite ga sa mnom u komentarima! #blog #blogger #bloger #modelblog #modelnlogger #modelbloger #cute #welldressed #woods #clothes #post #blogpost #orgpost

A post shared by 𝐒𝐢𝐦𝐬𝐭𝐫𝐢𝐢𝐜𝐤𝐬|𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐛𝐥𝐨𝐠𝐞𝐫 (@simstriicks) on

Brendovi gledaju:

  • Ko ste vi
  • Čime se bavite na vašem profilu
  • Da li vodite druge platforme
  • Koja je vaša ciljana publika (godine, pol, šta ih interesuje)
  • Kakav sadržaj kreirate
  • Kakva je vaša interakcija sa pratiocima
  • Koliki influens imate nad publikom
  • Kakve su vam statistike
  • Sa kojim ste brendovima poslovali pre njih i kakva su njihova iskustva sa vama

Jednostavno im kaži da trenutno ne vršiš saradnje sa brendovima ili da u ovom trenutku nisi zainteresovana za saradnju sa njima.

Brendovi često budu prihvaćeni kada su poruke za saradnje u pitanju, ali umeju da budu i odbijeni. To je sve deo posla i brendovi su navikli na to, i ako nekada ume da bude malo neprijatno.

Ne morate imati rate card.

Rate Card je kartica koja će brendovima pokazati vaš cenovnik i usluge. Dobro ju je imati ako želite da proširite vaš biznis, zaradite više novca i izgledate profesionalnije.

Više o njoj možete pročitati u mome postu “Šta je to RATE CARD? – Uspešan biznis na instagramu”

Na primer, ja po postu naplaćujem 200 dinara, što nije toliko velika cena. Ali imam i druge usluge, kao što je IGTV video recenzija i ta usluga košta 1,000 dinara. Tako ja u odnosu na moje usluge, mogu da zaradim više novca, plus pred brendovima ispadnem profesionalnije.

U poslednje vreme se više oslanjam na biznis karticu, nego na rate card. No, oba imaju skoro istu svrhu samo je biznis kartica malo detaljnija.

DM ili mail, gde god da pošaljete je okej, sve dok imate dobru karijeru iza sebe i dobre statistike.

Džabe nekome ako pošalju poruku na mail ili u dm, ukoliko su mu statistike loše ili ukoliko do sada ništa nije postigao.

Zato ja veoma često savetujem ljudima sa kojima radim da imaju svoju biznis karticu ili rate card. Ovo su postovi za ta dva:

Hvala vam svima koji ste mi napisali vaša pitanja vezana za saradnje. Nadam se da vam je ovaj post pomogao i malo više približio kako to saradnje funkcionišu.

Sledeće nedelje možete očekivati jednu instagram temu, a što se tiče postova vezanih za saradnje, uskoro ću izbaciti još dva posta. Jedan će biti vezan za kontaktiranje brenda povodom saradnje, a drugi će biti vezan za kontaktiranje kafića, restorana i hotela za photoshooting-e.

Neke od postova koje bih vam preporučila da pročitate ako niste, su: