Koliko puta ste bili odbijeni od strane kompanija kada ste im preporučili vaše usluge? Koliko puta ste čuli “Znate kako, trenutno nismo zainteresovani za takvu ponudu…Imamo već sve sponzore, dosta ljudi sa kojima sklapamo saradnje ovog meseca…itd.”. Već ste čuli takve odgovore, zar ne?

Ukratko, svi ti njihovi izgovori su samo različiti načini da vam kažu – Nismo zainteresovani.

I ono što sam primetila da mnogi ljudi sa kojima radim često čine u ovoj situaciji jeste da:

  • Odustanu od davanja svojih usluga kompaniji
  • Pitaju “A žašto?”

Uraditi bilo šta od ovoga je prosto ubitačno za izgled vas i vašeg brenda.

Ukoliko odustanete toliko lako i budete razočarani, kompanija će samo da potvrdi da je bila u pravu što nije prihvatila vašu ponudu za saradnju. A ukoliko ih pitate zašto neće da prihvate vaše usluge ili uspostave saradnju sa vama, onda ulazite u komfilt. Kakav mislite da će to da ostavi utisak na njih?

Razumite ovo, vi i ljudi koji pokušavaju da prodaju svoje produkte, često se uvrede kada čuju “Nismo zainteresovani” i u jednom trenutku se osećaju povredjeno i uvredjeno. Ali morate razumeti da odbijanje vaše ponude, nije lično odbijanje. Nije lično odbijanje, nemojte ga shvatati lično.

Toliko faktora utiče na njih i njihovu odluku da ne kupe sada vaš proizvod. Nekada to može biti samo loš tajming, možda su loši sa budžetom ili njihovi direktori nisu okej sa odlukom da trenutno saradjuju sa vama. Toliko toga utiče na tu njihovu odluku, da kada bih krenula da vam nabrajam ovaj post ne bi imao kraja.

Ovo vam je možda prvi ili drugi put da pričate sa tom kompanijom, biće još mnogo telefonskih razgovora i razmenjivanja mail-ova, ne brinite.

Ono što je na vama da uradite u ovakvoj situaciji kada je kompanija vas odbila, je sledeće…

Prihvatite činjenicu i iz razgovora izvucite najviše što možete.

Na rečenicu ” Žao nam je, nismo zainteresovani. “, odgovorite tipa:

“Razumem vas i poštujem vašu odluku. Da li bih mogla da vam zamolim nešto? Sledeću put kada budete tražili ______________ (napišite vašu uslugu proizvoda), da li bih mogla da budem prva osoba koja će pričati sa vama o toj ponudi”

Ovaj odgovor je razuman, profesionalan i pored toga postavljate dobru podlogu za saradnju u budućnosti.

95% kompanija će vam odgovoriti “Da, naravno!”

I sada ste bez svadje i komflikta, uspeli da dobijete šansu za saradnju u budućnosti. Da bi ta saradnja uspela, pitajte ih da li možete da im pošaljete više informacija o vašim uslugama.

Potrudite se da budete učtivi. Možete reći nešto tipa:

“Da li bi mogli da vam pošaljemo više informacija, da sledeći put kada pomislite na nas, imate sve informacije ispred sebe.”

Opet, kratko, jednostavno, a savršeno! Jer sledeći put kada budu tražili nekoga sa uslugama kakve vi imate, sve informacije o vama imaće na mail-u ili u nekom fajlu. Tako da su mnogo veće šanse da će izabrati da sledeća saradnja bude sa vama.

I za sam kraj, da bi ste sklopili savršen dogovor u budućnosti, pitajte ih:

“Pre nego završimo poziv, šta bi trebalo da se desi da bi ste vi bili zainteresovani u naše usluge?”

Rečenicu ste veoma lepo započeli sa “Pre nego završimo poziv”, time pokazujete učtivost i niste napadni. A sa nastavkom rečenice gde ih praktično pitate šta bi TREBALO da se desi da bi oni bili ZAINTERESOVSNI za Vaše usluge.

U tom trenutku će vam odgovoriti šta oni imaju na umu kada pomisle na saradnju sa vama i šta im predstavlja najveći problem zbog kojeg oni nisu pristali na saradnju. To može biti da je vaša cena preskupa ili možda žele promenu u saradnji ili ugovoru, sve zavisi, ali nećete saznati dok ne pitate.

Nadam se da vam je ovaj post bio od koristi i da ste uživali. Ne zaboravite da mi se za više informacije možete obratiti putem email-a ili instagrama (ememblog.rs).

Do sledećeg vidjenja, savetujem vam da procitate moje najnovije objave!