Koliko vas je ikada razmišljalo o saradnji sa brendovima? Putem instagrama sam dobila dosta pitanja “Kako mogu da napravim saradju sa brendovima?!”, tako da kao influencer koji već dve godine radi saradnje sa raznim brendovima, danas sam tu da vam dam neke od mojih najboljih saveta i trikova kako da udjete u saradnju sa brendovima, budete plaćeni i dobijete besplatne produkte!

1. PUBLIKA

Pre nego počnem sa mojim savetima, želim da naglasim da pre svega morate da izgradite pravu i lojalnu publiku. U današnjem svetu tehnologije, brendovi i kompanije su počeli sa pametnijim postupanjem kada su u pitanju saradnje – više se nije od tolike važnosti da li imate 100k ili 20k pratilaca na insagramu, već je bitno kakav odnos imate sa svojom publikom & kakvo publika ima mišljenje o vama i vašem radu. Danas svako može u roku od pet minuta da kupi 50.000 pratilaca, ali u tome nije poenta. Brendovi neće sa vama poslovati zato što im se svidjate ili zato što ulažete trud u vaš blog / youtube, oni žele da rade sa vama da bi dopreli do vaše publike, oni žele da vaša publika kupi njihove produkte, a ako vaša publika vama ne veruje toliko ili vas ne volite toliko da ne žele da pogledaju ni vaš novi sadržaj, mislite li da će onda da pogledaju i kupe produkte koje vi reklamirate.

Ukoliko zaista želite da uspete u ovome, morate da izgradite pravu publiku prvo. Imam par postova koji mogu da vam pomognu u ovome:

2. LOKACIJA

Dok god imate odanu publiku koja je tu za vas i koja vas podržava, brendovi će platiti vaše usluge. Takodje, vi će te imati prednost za razliku od velikih influencera, zato što kako njima publika raste cpo brojci, tako im na ovaj ili onaj način ona prava publike opada. Kako? Kada rastete u biznisu, što veću brojku pratilaca / čitaoca imate, tako će postajati sve zahtevnije odgovoriti na sve komentare i na sva pitanja, tako veći influenceri nemaju vremena za sve te odgovore i samim tim gube lojalnost publike, pored toga kako taj influencer raste publika oseća tu znatnu promenu i sa obzirom da veći influenceri više nemaju vremena da se posvete publici, tako manji influenceri dobijaju više prednosti da prodaju proizvode, dobiju više pregleda i slično.

Ono što je takodje minus kod velikih influencera danas jeste to što kako oni rastu tako dobijaju internacionalnu publiku, što smeta brendovima. Jer ukoliko je taj brend u Srbiji, on želi da privuče publiku koja je iz Srbije i koja je u mogućstvu da kupi taj proizvod. A dok ste mali influencer, 80% ljudi koji vas prati će biti iz vaše države i to ide u prilog brendovima.

3. VAŠA KATEGORIJA

Znam da sam na mom blogu smorila i boga i narod o pričanju o važnosti kategorija koje će prezentovati vaš blog / youtube, ali imati specifičnu kategoriju koja će privući specifičnu publiku od velike je važnosti ne samo za vaš blog, već i za brend koji želi da posluje sa vama. Ukoliko niste upućeni u to zašto je važno imati svoju kategoriju, posetite ova dva posta, u kojima ulazim detaljnije u priču o kategorijama:

Ukoliko bi vaš profil imao lifestyle sadržaj, fitness sadržaj, business sadržaj itd. brendu koji na primer prodaje biznis knjige i kome je cilj da privuče što više publike koja traži ovako nešto, vaš profil nije pogodan za saradnju.

4. PODACI

Kada vi nudite brendu saradnju, nemojte im nikada reći da vi zelite da reklamirate njihov proizvod i da će vam njihov proizvod pomoći da porastu i sklope više saradnji. Nije sve o VAMA, u ovom slučaju vi ste se fokusirali na sebe na vaš status, na vaše želje i na vaš uspeh, ne ponudivši brendu ništa. Brendove ne interesuje da li se vama svidjaju njihovi produkti, njih interesuje da li će vašoj publici da se svide. Zato je od ekstremne važnosti da kada pišete mail za saradnju, iznesete vaše statuse i podatke profila / bloga da bi brend mogao da razmotri da li je vaša publika pogodna zanjihove proizvode. Šta mislim pod statuse i podatke?

U mail-u za saradnju vaša poruka mora da sadrži sledeće:

  • Motivaciono pismo
  • Vašu kategoriju bloga / profila
  • Vaše analitike (social, organic search, behaivour overview, profile visits…)
  • Demografske podatke (godine vaše publike, pol, šta ih interesuje, lokacija)
  • Da li imate sponzore
  • Da li ste radili sa nekim brendovima, ako da, kojim
  • Platforme na kojima mogu da vas nadju (YouTube, Blog, Instagram, Facebook, email lista…)
  • SOCIAL STATS

Podebljano je sve što u vašem mail-u za saradnju MORATE napisati ukoliko želite da kompanija vas vidi kao profesionalca i započne saradnju sa vama, koja neće biti jedna i prolazna saradnja.

5. POZICIRAJTE SEBE

Kao što sam rekla pre, ne možete da dodjete u njihov mail i pričate samo o sebi, već kada dodjete u njihov mail ili ukoliko sklapate ugovor uživo, vi morate da pokažete šta vi to nudite, šta će se desiti ukoliko baš sa vama sklope saradnju, šta će oni dobiti time što će vas imati u svom timu. To će vam dati veće šanse da dobijete saradnju, a ukoliko uradite dobro vaš posao kao influencera koji reklamira brend sa kojim ima saradnju, velike su šanse da vam baš taj brend postane sponzor. Što me dovodi do saveta broj 6….

6. ZNAJTE KOLIKO MOŽETE

Ono što obavezno trebate da znate pre nego klinete da pošaljete taj email, jeste da pre svega znate koliko stvari možete da ispunite koje ste ponudili. Nemojte u mail-u nuditi brda i doline samo da bi se njima to svidelo i da bi radili sa vama, to nije dobro ni po vas ni po brend. Ukoliko napišete da možete uraditi ono što u realnosti zaista ne možete, na primer. ukoliko imate tinejdž publiku a uspostavljate saradnju sa ljudima koji prodaju kremu za stije, vi već na početku znate da niko neće da kupi taj produk, ali vi toliko želite da uspostavite bilo koju saradnju iz nekih vaših privatnih razloga, verujte mi da bolje da nemate nikakvu saradnju nego ovo da radite. Jer na kraju dana, vi možete sklopiti tu saradnju, ali ukoliko se ništa ne proda od njihovih produkta, ukoliko saradnja ne uspe, pre svega će prekinuti saradnju sa vama, zatim mogu da vam traže novac nazad i doći ćete u veoma neprijatne situacije. Zato nudite samo ono što zaista možete ispuniti!!!

7. CENE

Kada sam ulazila u čitav svet influencera, mnogo puta su me brendovi ili generalno ljudi sa kojima sam htela da zaradjujem pitali kolika je cena za moje usluge, na šta sam samo rekla “koliko vama odgovara, toliko i meni odgovara” i to je bila jedna od NAJVEĆIH GREŠAKA koje sam napravila što se tiče biznisa. O tome sam pričala u psotu “Najveće biznis greške koje možda VI pravite!!!”

Znajte koliko ste vredni. Ukoliko je brend pristao na saradnju sa vama znači da želi vaše usluge, da mu odgovarate, i oni će vaše usluge da plate manje nego što bi platili reklamu za taj njihov proizod, a verujte mi te reklame uništavaju sa cenama. Pored toga, ti brendovi sada prave više novca zahvaljujući vašoj publici.

Sada, kako da uopšte znate koliku cenu da postavite? Preporučujem vam da instalirate aplikaciju SOCIAL BLUEBOOK. Ova aplikacija analizira vaše podatke, analitike, aktivnost… i onda vam daju otprilike cenu koju bi bilo dobro preporučiti brendu ili doredjenom čoveku sa kojim sklapate saradnju.

P.S. Ne zaboravite da posetite neke od mojih predhodnih objava: