Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu! Danas sam tu sa vama uz još jednu instagram temu, a konkretno ćemo diskutovati o “biznis” strategijama koje vam mogu uništiti instagram nalog.

Nedavno sam se baš aktivirala povodom dovođenja novih ljudi na moj brend profil (@emem.brand) i nakon što bih zapratila neke profile koji su vođeni od strane ljudi koji grade svoj biznis i nakon što sam analizirala njihov rad na profilu, pronašla sam anormne greške koje uništavaju njihove naloge.

Zato sam danas tu sa vama da podelim neke od tih grešaka koje sam pronašla, da vi ne bi ste pravili te iste greške kao drugi influenceri i preduzetnici.

1. CLICKBAIT POSTOVI

Ako nešto ide ljudima na živce, to su CLICKBAIT postovi i videi.

Sećam se da sam baš nedavno pronašla jedan biznis instagram nalog koji ima carousel objave. Naravno, pošto je niša bila biznis odmah sam se zainteresovala za sadržaj na tome profilu, a takođe su postovi bili odlično izeditovani tako da sam se obradovala čitanju i proučavanju novog sadržaja.

Kada sam ušla u objavu i počela da skrolujem, samo što nervni slom nisam doživela. Teme uopšte nisu imale veze sa naslovom posta, a takođe je većina objava davala neku navodnu motivaciju, umesto saveta koji bi mi možda bili od koristi.

Na primer, naišla sam na post “Kako povećati aktivnost na instagramu?”, ovaj post me je izuzetno zainteresovao, obzirom da je moj instagram reach izuzetno opao iz meni ne poznatih razloga.

Kada sam počela sa skrolovanjem dobila sam odgovor:

“Instagram reach vam nikada neće biti isti………..zato vi uvek morate davati neku VREDNOST………….samo tako će vam se aktivnost dići……….ostanite uporni jer uspeh ne dolazi preko noći!”

Takođe mnogi postovi su tog tipa gde se postavi određeni primamljiv naslov, a onda kada se uđe u taj post, jedino što se dobije je navodna motivacija, puno metafori ili totalno deseti sadržaj.

I najčešće ovi postovi smanjuju poverenje između kreatora instagram stranice i čitalaca tog određenog sadržaja. Više o ovome sam pričala u postu – “Da li je pamento praviti CLICKBAIT nalove?”

U tom postu sam obavila detaljnu istragu i analiziranje kako clickbait naslovi utiču na vas i vaš sadržaj.

2. AUTOMATIZOVANA PORUKA NA INSTAGRAMU

U poslednje vreme se bavim sakupljanjem pratilaca i izgradnjom poverenja sa ljudima na mome brend nalogu. Jedna od strategija koju sam koristila bila je follow for follow.

Primetila sam da mnogi brendovi, influenceri i preduzetnici šalju automatizovanu poruku, koja glasi:

” Pozdrav, želimo vam dobrodošlicu na naš nalog! Mi smo organizacija za ___________ i bavimo se ____________. Ukoliko imate bilo kakvih pitanja, osećajte se slobodno da nam pišete!”

ili

“Zdravo, dobrodošli na naš instagram nalog! Interesuje nas zašto ste nas zapratili i šta vam se sviđa kod naših usluga?”

Ovakve poruke su veoma iritantne za mnoge korisnike, uključujući i mene, a to je iz dva razloga:

  1. Poruke nisu lične, promotivne su
  2. Teraju nas na odgovor

U ovim porukama dobijamo više promocije njih i njihovog brenda. Oslovljavanje sa “korisniče” ili bezimeni, samo nam pokazuju koliko ti ljudi ni ne pogledaju naš nalog.

Kao što znate, ja vodim brend nalog koji se bavi biznisom, društvenim mrežama, digitalnim marketingom, portalima itd. I dobijem poruku “Pozdrav! Ja sam _______ i bavim se digitalnim marketingom. Sve što te ineresuje slobodno me pitaj!”.

Ovo je samo pokazalo koliko ni sekund nije odvojila da makar prelista moj nalog i da mi pusti malo ličniju poruku. Ovako ne samo da mi se zgadila ta nezainteresovanost i promocija, već sam počela da sumnjam u usluge koje je ta žena nudila, sa obzirom da ni sekund svoje pažnje nije htela da usmeri da pogleda moj nalog pre nego je poslala poruku.

Druga stvar je to što većina takvih poruka tera na odgovor.

  • Kažite nam kako ste nas našli?
  • Kažite nam šta vam se sviđa kod naših usluga?
  • Kažite nam šta vas interesuje?

I sada ljudi trebaju da kopaju po njihovom nalogu i da razmišljaju šta da odgovore na ove poruke. Ja prva niti imam vremena, niti imam želje da pružim odgovor.

Ukoliko želite da promoviđete vas, vaš brend, vaše usluge, uradite to na pravi način.

Kada vas neko zaprati, prosledite video, prosledite glasovnu poruku ili napišite poruku koja će biti LIČNA.

Izdvojte vremena da pogledate naše profile, da vidite čime se bavimo, koji su naši interesi kao vašeg čitalaca, dokle smo stigli u našem radu i gde to vi možete da uskočite u pomoć.

Kada to pronađete, obratite nam se lično. Pozdravite nas, zahvalite se na zapraćivanju, kažite nam da ste prelistali naš profil i da ste videli čime se bavimo, osvojite nas EMOCIJAMA, pokažite nam šta ste primetili da radimo pogrešno, da mi vidimo koliko ste vi vremena i truda uložili, i da vidimo vaše znanje u toj oblasti. I na kraju usmerite nas ka vašem profilu, vašim uslugama, blogu, čemu god.

Tako se zadobija POVERENJE.

3. PAUZIRANJE SVOG “BIZNISA” I INSTAGRAM NALOGA ZBOG LOŠE SITUACIJE U SVETU

Ova 2020-a godina je počela, a i ide izuzetno lošim putem. Svašta toga nas je snašlo, počevši od korona virusa i sada došavši do raznih protesta širom sveta. I ono što sam uočila da mnogi vlasnici svog biznisa rade ne samo na instagramu, već i na drugim platformama jeste uzimanje pauze zbog situacije u svetu.

Pre tri dana počeli su protesti u Srbiji, neću ulaziti u detalje, jer mislim da svi već znate trenutnu situaciju u Srbiji. Odjednom, pola ljudi koje pratim zaustavlja svoj biznis i svoje projekte zbog situacije koja je izbila u državi.

Navodno, vođenje biznisa tokom perioda gde u državi vlada haos, ne bi bilo primerno i zato ljudi pauziraju osvoj posao ili svoje naloge pretvaraju u mesto za političku debatu.

Ni jedan biznis, bilo da je na instagramu ili na drugoj platformi, ne bi trebalo da se zatvori zbog određenog problema u svetu. Biznisi se vode ne samo da bi se novac zaradio, već i da bi se unela pozitiva u nečiji život. Vlasnici svog biznisa su tu da bi inspirisali ljude i kada je dobro i kada je loše, i pružili im podršku u svim situacijama.

Vlasnici svog biznisa trebaju biti istrajni u svom poslu i da ljudima pruže sreću i korist zbog koje ih ti ljudi prate, a ne da nestanu kada su ljudima najpotrebniji.

Ukoliko određeni preduzetnik, influencer, bloger, želi da iznese neko svoje mišljenje ili neki svoj stav povodom određene situacije, naravno da imaju pravo na to. Ljudima šta više treba skrenuti pažnju na neke stvari koje se događaju u svetu, kao što su požari, topljenje severnog pola, zagađivanje mora. Ali to skretanje pažnje se nikako ne sme pretvoriti u neku debatu ili omalovažavanje tuđeg mišljenja.

Kao što sam napomenula, trenutno su protesti u Srbiji, i jedno 200 naloga koje pratim ne prestaju na storijima da dele situacije sa protesta i ne prestaju da vode neku debatu i teraju svoje mišljenje iznad svačijeg mišljenja. Što je najgore, tih 200 naloga su ljudi koje sam izuzetno poštovala i divila se njihovom radu.

To su ljudi koji su izgledali staloženo, koji su mi se činili mudri, koji su delili neverovatno vredan sadržaj i koje sam iskreno smatrala veoma uspešnim ljudima.

Isti ti ljudi sada vode debate na storijima o situaciji u državi, svađaju se šta je ispravno, a šta nije, više ni ne kače postove, samo su se posvetili deljenju novosti na storijima i kreiranju sadržaja oko dešavanja u državi.

I sada ja na primer, koja imam možda drugačije mišljenje od određene osobe, sam primorana da gledam meni drage ljude kako bacaju baklje i kamenje na nedužne policajce koji samo rade svoj posao. Pošto pratim te ljude, primorana sam da slušam pozive na nasilne proteste i svakakve radnje, primorana sam da gledam kako ljudi koje sam toliko cenila blate našu državu na sva usta.

Ja sam zgrožena, a sigurno nisam jedina koja ima ovakvo mišljenje.

Svaki čovek ima pravo na svoje mišljenje i na svoje odluke, ali forsiranje prihvatanja određenog mišljenja koje nama ne prija od strane vlasnika nekog biznisa, zaista nije fer prema publici.

I tako dragi moji, isti ti vlasnici biznisa koji su nekada bili poštovani zbog svog rada, postaju potpuno drugačije osobe u očima jednog dela njihove publike.

Iznošenje svog mišljenja je sasvim u redu, i to je svačije pravo, ali nametanje svoga mišljenja, prisiljavanje ljudi na određene radnje ili samo priređivanje sadržaja koji ljudima ne prija, je zaista fatalno po biznis.

Ovo su tri biznis greške koje u poslednje vreme često primećujem kod infleuncera i preduzetnika na instagramu i na koje sam htela da skrenem pažnju.

Nadam se da vam se ovaj post svideo, a ukoliko jeste, ovo su neki od postova koje vam savetujem da pročitate:

P.S. Ne zaboravite da pročitate moje najnovije objave: