Pozdrav svima i dobrodošli u novu objavu na mome blogu! Danas sam tu sa vama uz jednu temu o kojoj želim da pričam već jedan duži period, a u pitanju su clickbait naslovi.

U poslednjih par nedelja, sve je više blogera, youtubera i preduzetnika, koji na svojim platformama kače clickbait naslove.

“Clickbait” je svesna prevara čitalaca / gledalaca u verovanje da će dobiti određene informacije koje su obećane u naslovu, a zapravo sadržaj skroz odudara od samoga naslova i ne sadrži ni najmanju informaciju koja je obećana.

Clickbait se uglavnom koristi pri želji da se sakupi više gledalaca, posetilaca, klikova i pratilaca, i šta više u početku može izuzetno pozitivno da utiče na biznis, ali vremenom taj rejting znatno opadne.

Dozvolite mi da vam dam primer…

Do nedavno sam pratila jedan Youtube kanal “Maddie & Elijah”.

Maddie i Elijah su dečko i devojka, koji su izgradili svoju karijeru putem youtube-a, i sada vode taj neki svoj biznis, uz pomoć koga su mogli da prijušte kuću samo za sebe.

Pravo da vam kažem u početku sam volela da pratim njihov sadržaj, imali su interesantne prenkove i ocenjivanje outfita. Međutim, od neke 2019 godine, počeli su da prave clickbait naslove i da fejkuju prenkove.

U početku je bilo trpeljivo, publika ih je i dalje volela, pratila i podržavala, a clickbait naslovi nisu pravili toliki problem.

Ovo su bile njihove statistike pregleda pre clickbait naslova…

Kao što možete primetiti, skoro svaki video je imao između 1.2M i 3.2M pregleda.

Ali, nakon punih godinu dana kreiranja clickbait naslova, kao i clickbait thumbnail-a. Ovo su postale njihove statistike…

Svi pregledi su znatno spali i došli su do nekih 137k pregleda do 300k pregleda.

Samim tim što su im pregledi opali, aktivnost su pokušali da dignu dupliranjem svoga sadržaja. Tako da prosle godine su kačili 1-2 videa nedeljno, a sada kače 4 videa nedeljno.

Lično, zbog svog trošenja vremena na gledanje njihovih clickbait videa, više ih ni ne pratim. Nedavno, Maddie je okačila video “I’m pregnant…”, koji me je iskreno malo ostavio u šoku i ušla sam u video.

Prvo što sam uradila jeste da sam skrolovala komentare da vidim da li je video real ili fejk, jer nisam mogla da gledam još jedan fejk video. Ono što sam primetila je da nisam jedina kojoj su se smučili ovakvi videi:

Kao što možete primetiti, njihovi subscriberi su izgubili poverenje u njih i veliki broj samo skroluje komentare da vidi da li je ovo istinit video ili ne.

POVERENJE

Poverenje je klučna stavka u biznisu, bez poverenja ne možete biti ni publike ni kupaca.

Poverenje se godinama gradi, a u roku od milisekunde može da se polomi.

Gradite POVERENJE, ne FANBAZU i PRATIOCE.

Pratioce i fan bazu može danas svako da ima, ali retko ko može da izgradi poverenje. A u tome leži tajna svakog uspeha.

Ovo je možda bio kratak post, ali verujem da će nekima biti od velikoga značaja.

Savetujem vam da ukoliko niste, pročitate sledeće objave: