Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na Emem BLogu! Danas sam tu sa vama da bi smo prodiskutovali o jednom pitanju koje od mog predhonog biznis posta stalno dobijam. To pitanje je – šta je bolja opcija, instagram reels ili tiktok.

Kao što znate trenutno je najpopularnija društvena mreža na internetu TikTok, međutim od kada je instagram ubacio novu opciju u svoju platformu, zvanu Instagram reels, koja je kopija TikTok-a, stvari su polako počele da se manjaju.

Ove dve platforme se takmiče koja će da bude broj jedan na internetu. A danas sam tu sa vama da bi smo popričali o glavnoj razlici između ove dve platforme. Današnji post inspirisan je mojim predhodnim biznis postom koji je urađem u saradnji sa blogerom Nikolom Miljkovićem.

Uglavnom nas dvoje smo prošlog puta odradili detaljnu analizu na našim blog stranicama. A baš te postove možete pročitati ovde:

Ispostavilo se da Nikola i ja ne delimo isto mišljenje za novu instagramovu opciju REELS.

Tako da ću vam danas ja u ovom postu analizirati instagram reels i tiktok i reći vam koja mreža je bolja za šta, dok će Nikola valjda u budućnosti da kreira post na istu ovu temu. On trenutno ima tehničkih problema, ali verujem da će te probleme ubrzo rešiti.

Hajde da vidimo da li će i ovog puta mišljenja da nam budu različita, ili ćemo se ipak složiti kada je u pitanju koja je najbolja aplikacija za kreaciju sadržaja!


GDE JE LAKŠE KREIRATI SADRŽAJ?

Počećemo ovaj post uz najosnovnije pitanje, a to je gde je lakše kreirati sadržaj? Na instagram reels-u ili tiktok-u?

Iskrena da budem za mene lično ni na jednoj aplikaciji nije lakše kreirati sadržaj.

Ja svoje videe snimam na običnoj kameri, snapchat-u ili instagramu, pa ih potom ubacujem u Inshot aplikaciju na telefonu.

Tu videe kropujem i pokušavam da ih podesim da se uklapaju iz muziku koju planiram da stavim u video.

Nakon što videe kropujem, ulazim u Tiktok da proverim da li se poklapaju uz sound. Ako se poklapaju, onda kliknem na dalje editovanje videa na Tiktok-u gde dodajem tekst.

Ne dodajem neke specijalne efekte, tranzicije i slično, obzirom da vrsti videa koju ja snimam ništa od toga nije potrebno.

Nakon što ubacim tekst idem na opciju „Done“, i tu imam čitav video izeditovan i spreman za objavljivanje.

Pre nego objavim video skrinrecord-ujem ekran da bih sačuvala čitav video edit bez tiktok watermark-a. Potom ulazim u inshot, kropujem sliku da bi se video uklapao u instagram format, nakon čega video objavim na instagramu.

Tako da ja ne koristim ni TikTok za kompletno editovanje, ni instagram za kompletno editovanje.

Slično je i sa mojim kolegom Nikolom Miljkovićem. On svoje videe ne edituje ni u TikTok-u, ni na instagram reels-u. Svoje videe provlači kroz razne video editing aplikacije gde namešta slike, dužinu videa, tekst, specijalne efekte, emojie i slično.

VIRALNOST NA INSTAGRAMU I TIKTOK-U

Druga stavka o kojoj imamo mnogo da diskutujemo jeste viralnost na instagramu i tiktok-u, kao i pregledi na oba.

Viralnost je pojam koji se može protumačiti na više načina.

U ovim slučajevima viralnost može da se protumači kao:

  • Pojavljivanje na for you page-u / explore page-u.
  • Dolazak videa do osoba koje ne prate kreatora
  • Dolazak videa do anormnog broja ljudi

Idemo redom.

Što se tiče pojavljivanja na For you page-u (TikTok) i Explore page-u (instagram), mislim da su ove dve platforme skoro iste po tom pitanju.

Svaki video koji objavite pojaviće se i na for you stranici i na explore stranici i ostaće tamo sve dok ljude interesuje vaš video.

I ako ove dve platforme funkcionišu po istom principu što se guranja novog sadržaja tiče, oni imaju malu razliku za koju retko ko zna.

Kada objavite video na TikTok-u potrebno je oko sat vremena do dva sata da TikTok odluči da li je vaš video vredan guranja na For You stranici.

Za tih sat do dva sata on će vaš video da objavi na For You stranici i gledaće da li ljudi gledaju vaš video do kraja i kako ljudi reaguju na njega.

Posle sat do dva sada on će vašem videu da da priliku da postane potpuno viralan i da dobije ogroman broj lajkova, komentara i pregleda, time što će vaš video da stavi na For You stranicu ogromnom broju ljudi u roku od nekoliko minuta.

Ukoliko u tom roku od nekoliko minuta vaš video dobije bilo kakve reakcije u vidu gledanja videa do kraja, lajkovanja, komentarisanja i šerovanja, onda će vaš video da se pojavi još više ljudi na FY stranici. (fyp = for you page)

Tako zapravo videi i postaju viralni na TikTok-u.

Mada, instagram vrši ovu analizu drugačije.

Primetićete da kada objavite reel na instagramu, vaš video će biti dostupan ljudima koji vas prate na njihovim HOME stranicama i ljudima koji vas ne prate na Reels page-u.

Kada objavite video možete videti da u istom trenutku kada se vaš video objavi na home stranici, video će i da se ubaci na reels stranicu.

Tako da na instagramu imate svega nekoliko minuta od objavljivanja videa da se vaš video svima svidi i postane viralan.

Ukoliko u roku od tih nekoliko minuta ljudi ne reaguju na vaš sadržaj, instagram će u toku dana pokazivati vaš video na explore stranici, ali ne tolikom broju ljudi koliko bi pokazao da je vaš video dobro prošao.

I tu dolazimo do finalnog dela ovog segmenta, a u pitanju je velika VIRALNOST.

Za sada nisam videla ni jednog reels kreatora koji ima ne toliko veliki broj instagram pratilaca da mu video postane izuzetno viralan. Dok na tiktok-u postoje kreatori koji imaju samo 200 pratilaca i videe koji imaju pregleda oko 10k – 500k.

Ja sam započela sa tiktok-om sa 0 pratilaca i čak kada sam imala tolicni broj ljudi koji me prati, videi su mi bili izuzetno viralni!

Moj prvi video je dobio preko 4k pregleda, a svaki video posle je dobijao oko 1k do 15k pregleda.

Sada imam skoro 2k praćenja na tiktok-u i moji videi vide 2k ljudi do 150k ljudi.

Imam gomilu videa koji su mi postali baš viralni.

I te videe koji su mi postali baš viralni sam objavila i na instagram reels-u, no ni jedan nije došao ni približno brojci koju je originalni tiktok video imao.

Probala sam da pišem kratke deskripcije, duge deskripcije, da kačim različite videe, da kačim videe u niši, da kačim videe sa watermark-om i da kačim videe bez watermark-a. Ništa.

No, ono što me je izuzetno zainteresovalo jeste to što na TikTok-u i Reels-u drugačiji videi postaju viralni.

Kao što sam rekla, ekstremno viralne videe sa tiktok-a koje sam objavila na instagram nisu postigle ni jednu četvrtinu popularnosti, ali videi koji su loše prošli na tiktok-u dobro su prošli na reels-u.

Sad ću vam i pokazati dva primera.

Evo ga jedan video koji je dobio preko 125,000 pregleda na tiktok-u i samo 1,400 pregleda na instagramu.

Uzmite u obzir da je video i na tiktok-u i na instagramu apsolutno isti.

TIKTOK

INSTAGRAM

Sa druge strane, ovde možemo da vidimo ponovo jedan tiktok koji je dobio 12,800 pregleda, dok je isti taj video na instagramu dobio 60,400 pregleda i konstantno dobija nove gledaoce.

TIKTOK

INSTAGRAM

Tako da što se pregleda i viralnosti videa tiče, mislim da se obe platforme svode na neku istu količinu viralnosti.

TikTok i Instagram reels sami promovišu vaše videe velikom broju ljudi i pomažu vam da dobijete veliku gledanost na videima.

KOMENTARI I AKTIVNOST

Što se komentara tiče, veći broj komentara može da se stekne na Tiktok-u nego na instagramu. I to je pre svega zbog toga što na tiktok-u jedine mogućnosti koje imate su da odgledate video, da ga lajkujete i komentarišete.

Ljudi na tiktok-u su navikli da kada im se video svidi ili kada imaju neko pitanje da samo ostave komentar.

TikTok je svoje korisnike navikao na to, tako da je kačenje komentara na tiktok-u ljudima već prešlo u naviku.

Dok na instagramu ljudi imaju hiljadu mogućnosti. Oni mogu da gledaju storije, postove, videe, reels, igtv, guides,… toliko opcija je na instagramu ponuđeno, da od silnih opcija one koje su osnovne više nemaju vrednost. Ljudi se odvikavaju od lajkovanja i komentarisanja slika, tako da je to jedan veliki problem koji instagram ima na svojoj platformi.

I baš iz tog razloga po pitanju dobijanja komentara, tiktok je mnogo bolja platforma od instagrama.

ZAPRAĆIVANJA

Dolazimo i do poslednje stavke u današnjem postu, a u pitanju su zapraćivanja na obe društvene mreže.

Veoma je teško pratiti zapraćivanja na tiktok-u i instagramu, pogotovo iz razloga zato što u analitikama ne postoji opcija koja može da nam kaže od kog videa smo dobili koliko pratilaca.

Ono što znam jeste da sam putem tiktok-a dobila dosta zapraćivanja. Videi koji su mi postali viralni doneli su mi preko 500 zapraćivanja putem jednog videa, dok videi koji su bili manje viralni doneli su 3 – 4 praćenja.

Na instagramu je priča malo drugačija. Ljudi mogu da me zaprate na instagramu tako što su me pronašli putem bloga, youtube-a, tiktok-a ili drugih društvenih platforma koje vodim. Isto tako, ljudi me mogu pronaći i putem preporuke, explore page-a ili reels stranice.

Tako da mi je veoma teško da odredim broj zapraćivanja koje dobijam, jer se na instagramu ljudi sa svih mreža „prepliću“.

Sa druge strane ono što mogu zasigurno reći jeste da od kako vodim tiktok nalog i od kako kačim reels videe, konstantno dobijam neka zapraćivanja, lajkove i komentare, tako da se na mom profilu uvek nešto dešava.

Ukoliko tiktok i instagram uvedu odakle dolaze sva zapraćivanja, napraviću vam blog post sa detaljnom analizom koji video na kojoj platformi mi je doneo koliko zapraćivanja!

KOJI JE ZAKLJUČAK?

Za sam kraj vreme je da razmotrimo koja platforma je bolja za kreaciju.

Ni na jednoj platformi nije lako kreirati sadržaj, makar na osnovu mog ličnog mišljenja, tako da od mene obe platforme u ovom segmentu dobijaju 0/0 poena.

Što se tiče viralnosti svaka platforma je posebna na svoj način, i ono što obe platforme povezuje jeste činjenica da se videi koje okačite odmah pojavljuju i na for you stranici na tiktok-u i na explore page stranici na instagramu. Tako da obe platforma od mene dobijaju po poent. (1/1)

Što se komentara tiče, očigledno je da tiktok dobija znatno više komentara nego reels. Iz tog razloga tiktok je u vođstvu za jedan poen. (2/1)

Poslednja stavka koja će da presudi današnjem postu jesu zapraćivanja. Na tiktok-u jedan video može da donese preko 500 zapraćivanja, međutim nakon što se „završi“ viralnost tog videa trebate čekati jedan određeni period da vaš drugi video postane viralan da bi ste dobili veliku brojku pratilaca. Dok na instagramu videi konstantno kruže reels stranicom i postepeno se dobijaju pratioci. Tako da ću iz tog razloga instagramu dati 2 posebna poena, a tiktok-u 1 poent za sticanje pratilaca. (3/3)

Sa finalnim rezultatom 3/3 zaključujem da su obe platforme korisne, svaka na neki svoj način.

Vi veoma lako možete da kreirate video koji će te podeliti i na tiktok i na instagram. Tako da vam preporučujem da isprobate obe platforme!


Do sledećeg posta u kome ću pričati još malo više o reels-u, uživajte u mom blogu, postovima koje sam kačila i postovima koje ću tek kačiti!

Takođe, iskoristila bih priliku da vas pozovem 04.04.2021. godine na moj blog i instagram profil da proslavimo moju četvrtu godišnjicu bloga! Ne mogu da verujem da ulazim u petu godinu blogovanja i pravo da vam kažem veoma sam uzbuđena po tom pitanju!

Sada ću vam ostaviti linkove postova i youtube videa za koje sam sigurna da će vam se svideti i da će vam biti od koristi:

+ youtube videi:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave