Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na Emem blogu! Danas sam tu sa vama uz jednu saradnju sa mojim dragim kolegom Nikolom i baš u današnjem postu nas dvoje ćemo da analiziramo INSTAGRAM REELS, opciju koja je stigla u Srbiju pre nekoliko dana.

U ovom postu će te pročitati moju analizu ove opcije, a na blogu www.notesmilk.com moći će te da pročitate Nikolinu analizu, mišljenja i teorije. Tako da nakon čitanja ovog posta, obavezno posetite Nikolin blog!

Sada, hajde da počnemo…

Instagram reels je opcija koja je ubačena od strane instagrama 5. Avugusta 2020 godine.

Ova opcija omogućava kreatorima na instagramu da kreiraju kratke klipove u trajanju do 1 minut.

Vaše instagram reels videe možete da delite na vašem storiju, u instagram feed-u, a svakako nakon kačenja videa, on će biti svrtan u novu ikonicu koju će te dobiti na vašem profilu. Home page for reels.


KREACIJA INSTAGRAM REELS-a

Instagram reels nudi različite opcije koje vam mogu pomoći da vaš video bude što većeg kvaliteta. Neke od tih opcija su:

  • AUDIO – Uz pomoć ove opcije možete da ubacujete muziku u vaše videe. Korišćenje popularnih sound-ova može da vam pomogne da dobijete što više pregleda na vašim reels videima.
  • AR EFFECTS – Uz pomoć Ar efekata moći ćete da koristite filtere kreirane od strane instagrama i drugih kreatora na platformi.
  • TIMER & COUNTDOWN – Ove opcije vam omogućavaju da postavite tajmer pri snimanju vaših videa.
  • ALIGIN – Aligin vam omogućava da lakše postavite vaše klipove da bi ste kreirali bolje tranzicije.
  • SPEED – Speed je opcija koja će vam pomoći da ubrzate ili usporite određene delove videa ili audija.

Videi mogu da budu snimani na instagramu ili van njega, ali jedno od instagramovih želja jeste da se ne objavljuju na instagramu videi sa TikTok-a.


OBJAVLJIVANJE REELS VIDEA

Reels videi će biti objavljeni na vašem reels home page-u, ali ukoliko želite vaš instagram reels možete da okačite i u vaš instagram feed.

Ukoliko je vaš nalog javan, moći će te da se pojavite na Explore stranici i vaš video će da dobije više pregleda od strane ljudi koji vas prate i koji vas ne prate.

Ali, ukoliko je vaš profil privatan, video će moći da vide samo osobe koje vas prate.


GLEDANJE REELS VIDEA

Instagram reels videe možete da gledate klikom na srednje dugme skroz dole gde se nalaze opcije i možete ih gledate u posebnom segmentu odvojenom za instagram reels na explore page-u.

Videi se gledaju tako što skrolujete ka dole.

Videe možete da lajkujete, komentarišete, sejvujete i kopirate.


KAKO DOBITI PREGLEDE I PRATIOCE UZ POMOĆ REELS-A

Nakon istraživanja koje je trajalo tačno nedelju dana, došla sam do nekoliko zaključaka koji videi prolaze na instagramu i šta treba da se radi da bi videi postali viralni.

#1 BUDITE PRVI

Prvo što morate da uradite jeste da budete PRVI koji će kreirati što kvalitetniji reels sadržaj.

Instagram favorizuje naloge koji promovišu i isprobavaju instagramove nove opcije.

Da bi korisnici došli na instagram reels i da bi krenuli da koriste ovu opciju, instagramu trebaju ljudi koji će ovu opciju aktivno da koriste i samim time je promovišu. Te ljude koji urade tako kako su rekli na samom početku dok instagramovu opciju ne koristi veliki broj ljudi, biće nagrađeni pregledima, pojavljivanjem na explore page-u ipovećanjem aktivnosti na profilu.

Tako da prva stvar koju trebate da uradite DOK JE OPCIJA JOŠ UVEK NOVA KOD NAS, jeste da kreirate kvalitetan sadržaj.

Posle mesec – dva, ova opcija će da zastari, neće biti više tako veliki hype oko nje i dobijaćete manje pregleda, instagram će smanjiti algoritam itd.

Iskoristite ovu priliku dok je još opcija nova.

#2 SADRŽAJ VIDEA

Druga stvar koju spomenuti jeste da vaš sadržaj videa mora da bude RAZUMLJIV.

Vi na instagram reels-u možete da delite videe vezane za edukaciju, zabavu, kreativnost itd.

No, ono što je važno jeste da ljudi RAZUMEJU vaš video.

Ukoliko je vaš video ne razumljiv, niko ga neće gledati i niko ga neće lajkovati, komentarisati i sačuvati.

#3 THUMBNAIL

Thumbnail vašeg videa može znatno da vam pomogne da dobijete preglede na instagramu.

Jedna od glavnih razlika izmedju instagrama i tiktok-a (makar što se tiče thumbnail-ova) jeste ta što će na tiktok-u, bez obzira na thumbnail ljudi da listaju vaše videe, dok će na instagramu ljudi na osnovu thumbnail-a da odluče da li će odgledati vaš video ili ne.

Na instagramu ljudi koji listaju reels ili explore page i vide vaš video, neće videti vaš thumbnail.

Zbog toga thumbnail ne igra OGROMNU ulogu u dobijanju pregleda, jer većina ljudi koji će videti vaš reels su osobe koje prate reels page i explore page.

Mada, postoji ta manjina ljudi koja će doći sa vašeg instagram profila i koja će gledati thumbnail-ove videa da odluče da li žele da odgledaju vaš video.

Razmislite malo…

Neko vas je upravo zapratio na instagramu. Video je vaše regularne objave i potom ulaze na vaš reels home page. Da li mislite da će onda redom krenuti da skrolaju sve vaše reels videe ili mislite da će ipak da biraju koji će video da odgledaju?

Najbolje je kreirati thumbnail-ove koji će već na samom početku reći ljudima šta će da dobiju ako odgledaju vaš video.

Na primer:

Ja imam ova tri reels videa gde već u samom thumbnail-u govorim ljudima ŠTA ĆE DA DOBIJU ukoliko odgledaju video.

U prva dva videa im dajem doznanja da će gledati video gde će saznati za lepe instagram filtere koje mogu da preuzmu i koriste.

U trećem videu dajem nagoveštaj ljudima da ću im otkriti jedno veoma lepo mesto za fotografisanje.

I ti je ono što će privući ljude da odgledaju vaš video.

#4 WATCH TIME & CTR

O ovome sam dosta pričala u mom youtube videu “KAKO DOBITI 100K TIKTOK PREGLEDA U MANJE OD 24H”. Da video je vezan za TIKTOK ne za instagram reels, ali verujem da će vam biti od koristi, obzirom da je instagram kopirao kako funkcioniše tiktok.

Dodala bih da će vam ovaj video otkriti još neke detalje kako da dobijete preglede, lajkove, komentare, sejvove i zapraćivanja na instagramu reels videima i na samom tiktok-u, ukoliko se odlučite da ga pokrenete.

#5 KORISTITE POPULARNU MUZIKU

Peti korak koji će vam pomoći da dobijete više reels pregleda i eventualno zapraćivanja jeste da koristite trening muziku.

Ono što sam primetila kod instagrama jeste da je na instagramu popularna muzika, kao i trendovi, koji su popularni na tiktok-u.

Sve što se kreira na TikTok-u ponavlja se na instagramu.

Ako koristite TikTok onda ste to sigurno i sami primetili do sada. No, poenta priče jeste da vi koristite trendi muziku koju vam INSTAGRAM PRUŽA.

Do sada sam okačila dosta videa sa TikTok-a i zato što nisam dodala trending muziku piše mi “Original sound”, a veće preglede donosi muzika koja je postavljena od strane instagrama.

Šta više su mi jedan od mojih videa dodali sami od sebe na listu tog određenog sound-a koji sam koristila u videu. Najverovatnije su time hteli da mi kažu da krenem da koristim njihove sounde haha!

I zaista, od kada sam krenula da koristim NJIHOVE SOUND-e dobila sam više pregleda na videima.

#6 DODAVANJE TEKSTA U VIDEO

Mnogi ljudi prate videe uz muziku, međutim postoji i taj određeni procenat ljudi koji je možda u autobusu, u gradu ili restoranu i koji je uzeo malo da skroluje reels i vidi šta se novo dešava na platformi.

Dešava se da pošto su u javnosti oni ne mogu da uključe sound, tako da samo vizuelno posmatraju sadržaj.

Zato je od velikog značaja da uz video dodate tekst koji će pratiti sadržaj videa i koji će dati ljudima doznanja o čemu ste pričali u videu.

#7 PRATITE TRENDOVE

Trending videi uvek dobijaju veliku aktivnost na bilo kojoj platformi, pogotovo na reels-u.

Tako da pratite šta je to trending u vašoj niši i na osnovu toga pokušajte da napravite originalan video za vaš reels.

#8 ORIGINALNOST

Originalnost je težak pojam kada pričamo o TikTok videima ili Reels videima.

Praćenje trendova zahteva delimično kopiranje ukoliko želite da budete u trendu. Mada ukoliko prekopirate čitav video vaš video neće postati viralan jer će ljudi već znati šta će da se desi u videu.

Dozvolite mi da vam dam primer:

Ovaj prvi video nije originalni video, tačnije ova devojka nije započela taj trend, ali ovaj sound je trendi i ovakva vrsta videa se snima.

Na osnovu trending sound-a i generalnog videa, uzela sam i rekreirala ga, samo što sam za nijansu promenila sadržaj videa. Tako da je moj video ispao ovako:

Sound je isti, osova je ista, ali je ipak sadržaj drugačiji i tako videi postaju viralni.

#9 DELITE VAŠE VIDEE NA STORIJU I U GRUPAMA

Ne znam da li je ovo TRUE FACT, ali sam čula da ukoliko delite vaše videe na storijima, svako ko pregleda vaš stori smatraće se kao jedan pregled vašeg instagram reel-a.

Tako da delite vaše videe na vašim storijima i zamolite vaše prijatelje da share-uju vaš video na njihovom storiju.

#10 PRATITE OBAVEŠTENJA OD STRANE INSTAGRAMA VEZANA ZA REELS

Instagram na svom biznis nalogu stalno obaveštava kreatore šta dobro prolazi na instagramu, a šta ne.

Tako da obavezno pratite šta pišu vezano za instagram reels.

INSTAGRAMOV BIZNIS NALOG: https://www.instagram.com/p/CK61HqhHDmB/


ANALIZA I MOJE MIŠLJENJE

Dolazimo do glavnog dela ovog posta zbog koga ste ušli u ovaj post, a to je analiza reels opcije i moje mišljenje o njoj.

Iskreno moje mišljenje vezano za instagram reels je podeljeno.

Sa jedne strane mislim da je ovo odlična opcija koja može dosta da pomogne pri dobijanju nove publike, a sa druge strane mislim da je ovo još jedan nepotreban update koji je instagram uveo.

Možda bi ovaj update i bio sam po sebi bolji od originala (tiktoka) da su se fokusirali na njihov glavni problem – ALGORITAM.

Instagram algoritam je poslednjih dve godine potpuno uništio svoj instagram algoritam.

Instagram je nekada funkcionisao tako što su svi koji vas prate na instagramu mogli da vide vaše objave. Vremenom instagram je taj broj ljudi smanjivao.

Umesto 100% vaših pratilaca vidi objave, samo 60% je moglo da ih vidi, zatim 40%, zatim 20%, do pre par meseci bilo je 10% i sada samo 1% – 10% ljudi koji vas prate mogu da vide vaše objave.

Interesuje vas kako to?

Sada ću vam pokazati.

Ovo je jedan moj post koji je okačen početkom 2020 godine.

Tada me je pratilo 20,000 ljudi, od kojih je 2,000 – 3,000 ljudi koji me prate moglo da vidi moje objave na home stranici. (što je oko 10% ljudi koji me prate do 13%)

Plus sam dobijala preglede uz pomoć explore page-a, haštagova itd.

Sada, početkom 2021 godine, moju objavu može da vidi samo 600 ljudi od ukupno 23,000 ljudi koji me prate.

Što znači da samo 3% ljudi koji su me zapratili mogu da vide moju objavu.

Možete li da zamislite to?

Neko VAS ZAPRATI jer želi da gleda VAŠ sadržaj, a ipak mu ga instagram ne prikazuje.

Isto važi i za instagram tv, storije i druge opcije koje instagram nudi.

A što je najgore od svega, ne samo da instagram ne dozvoljava da svi vide vaš sadržaj, već plus skida ljude sa vašeg profila koji nisu aktivni jer ne mogu da vide vaše objave.

Od kako sam na TikTok-u dobila sam tonu pitanja “Jaoo jesi ti ona blogerka sa instagrama”, “Poznata si mi, mislim da sam te pratila na instagramu”, “Jesi ti ona Emem što je vodila blog” itd.

I ja sam im svima odgovorila da jesam, to sam ja, ponovila sam im svoj instagram i zapratili su me.

Ispostavilo se da me oni nikada nisu otpratili, a magično me ne prate na instagramu.

Šta više mi se desilo da me jedan period mama nije pratila na instagramu i pitala me je što mi moje objave više ne izlaze na njenom instagramu. Ušla sam u njen profil da vidim šta se dešava i uočila sam da me ne prati.

Naravno, pitala sam mamu da li me je otpratila sa instagrama i rekla je ne. U šta verujem, jer ona samo skroluje home feed i explore page, tako da nije imala gde da me otprati i da je htela.

Ukratko, zbog ovog algoritma koji instagram vodi sumnjam da će reels trend da traje dugo.

Sada veliki broj ljudi može da vidi naše reels videe, ali postavlja se pitanje, dokle će da bude tako?

Instagram još uvek nije uveo analitiku u reels videe, tako da ne mogu tačno da proverim kako stoje stvari sa videima.

Za sada zaključak koji sam donela jeste da definitivno više ljudi vidi moje instagram reels videe od mojih objava.

Što znači da nam je boost-ovan algoritam dok je reels još u trendu. To je definitivno jedna pozitivna stvar koju treba iskoristiti.

Sa druge strane postoji još nekoliko opcija koje mi se sviđaju kod instagram reels-a, kao što su tagovanje drugih ljudi, promocija brendova i tagovanje biznis partnera.

Ovim putem mogu da se kriraju strava saradnje sa brendovima i vlasnicima određenih lokala!

U jednom od mojih prvih videa tagovala sam Seflie Museum Expose, kod kojim sam uzela strava slike i u videu sam preporučila ljudima da odu tamo. Taj video je selfie museum expose podelio na svoj stori i tako sam dobila više pregleda.

Takođe, ukoliko se sećate i ukoliko ste pratili moj serijal na youtube-u “PRIPREMA KAMPANJE NA INSTAGRAMU” onda ste upućeni u moju saradnju sa brendom Arijamare.

Jedna od načina reklamiranja brenda arijamare koji sam primenila jeste da na storiju svako njihovo ulje pojedinačno reklamiram svakog dana.

U videima bih pričala o ulju, čemu služi, za šta je ono dobro i zašto ljudi trebaju da ga koriste.

Storiji su trajali 24h, a iskreno ja nisam htela reklamu da stavljam u naglaske, tako da sada te storije niko ne može da vidi.

Da smo tada imali opciju reels, mogla sam te videe da okačim tamo, tagujem ih kao biznis partnera i taj vid promocije bi uvek ostao na mom profilu.

Veoma je kul opcija za određene svrhe.


Ne bih više da dužim ovaj post, obzirom da je on već prilično dugačak. No, molim vas ostanite do kraja ovog posta jer imam neke strava ponude i savete za vas. 😀

Uglavnom, da li vam preporučujem da isprobate opciju reels?

Definitivno da! Ona vam može pomoći da dobijete više pratilaca na instagramu, dići će vam aktivnost i plus je možete iskoristiti za saradnje.

Da li trebate da se fokusirate na ovu opciju?

Da. Dok je ova opcija još u trendu, kreirajte što više vrednog sadržaja i objavljujte ga na vaš instagram FEED.


Ako ste zainteresovani da saznate još nešto o tome kako ovakva vrsta videa funkcioniše, savetujem vam da posetite moj youtube kanal “Mila Durman” i da odgledate kategoriju pod nazivom “TIKTOK”.

I ako se tu nalazi sve o tiktok-u, obzirom da je reels zasnovan na baš ovoj aplikaciji, onda će vam ovi videi biti od koristi.


Takođe, budite u trendu i pratite šta će biti sledeći instagramov update da bi ste bili prvi koji će se priključiti njemu.

U Novembru sam napisala jedan post o sledećem instagramovom update-u gde će instagram ubaciti SEARCH opciju na instagram. (inspirisan google-om i pretragom na google-u)

Post možete pročitati ovde:

Naravno, pored ovog posta savetujem vam da pogledate i:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg