Pozdrav svima i dobrodošli u novi biznis post na mome blogu! Nadam se da prelepo provodite početak Oktobra 2020 i da ste do sada kroz biznis postove koje objavljujem svakog petka, uspeli da pomerite vaš biznis na veći nivo!

Danas sam tu sa vama uz jednu temu o kojoj smatram da bi trebalo da prodiskutujemo.

Kao što znate, ja sam se bavila teenage blogom od Aprila 2017 godine, pa sve do sredine 2019 godine, kada sam odlučila da promenim svoju nišu i ciljanu publiku. Tada sam zvanično postala Lifestyle i Biznis blogerka kakvom me danas znate.

U Aprilu 2017 godine, kada sam započela sa blogovanjem, imala sam 14 godina, danas u 2020-oj godini imam 18. godina i kroz čitav ovaj period kojim se bavim blogovanjem i digitalnim marketingom, naučila sam dosta toga i postigla sam mnogobrojne uspehe, po kojima sam danas i poznata. Šta više, već dve godine zaredom držim titulu kao najpoznatija tinedjž blogerka koja je izgradila svoj biznis sa ovoliko malim brojem godina.

Da bi se pojavio preduzetnik, koji ima 7,000 pratilaca na Instagramu i koji vodi najobičniji sajt sa jednim E-book-om i koji će propitivati mene i moj način vršenja marketinga na instagramu, a pritom da dodam da informacije koje je podelio su apsolutne dezimformacije.

Počnimo ispočetka…

Datuma 23.09.2020 preduzetnik koji vodi Instagram nalog @sasvimdigitalno, objavio je objavu pod nazivom “Haštag je mrtav – ne koristite ga više”.

Objava se vodi teorijom da je haštag mrtav i da se uz pomoć haštagova na Instagramu više ne može postići dobra aktivnost na postu.

Ovako izgleda početak njegovog carousel posta…

Na njegovom četvrtom slajdu možete primetiti da piše da niko ne zna zašto haštag više ne radi. Njegovim rečima “Niko ne zna zašto. Prezasitio se? Nedovoljno se koristi? Zloupotrebljava se? Uglavnom ne radi.”

Gde već odmah ovde moram da se zaustavim i razjasnim par stvari.

Za one koji prate direktora Instagrama i za one koji čitaju šta Instagram radi sa aplikacijom, oni znaju da je u proteklih par meseci Instagram odlučio da izmeni Instagram Algoritam i da uvede nova pravila koja se moraju poštovati da bi se Instagram nalog pojavio na Explore Page-u i da bi se rangovao u top 9 postova na haštagovima.

Smernice i pravila odnose se na:

  1. Kakav se sadržaj objavljuje (Postoji sadržaj na Instagramu koji je sklonjen u stranu i koji više ne može i ne sme aktivno da se koristi – više o tome možete pročitati u mome postu “Instagram Update – Kako se pojaviti na Explore Page-u.” )
  2. Počinje da se prati kvalitet objavljenih slika i da li je slika izeditovana ili ipak nije. (Sve editovane slike su još od Aprila meseca proglašene kao širenje dezimformacija i na njima je aktivnost smanjenja – više o tome pročitajte u postu “Instagram Algoritam promene u 2020-oj godini – Nema više editovanih i fotošopiranih slika?!” )
  3. Počinje da se prati šta je tačno napisano u deskripciji, koje je dužine i koliku vrednost taj tekst pruža.
  4. Lajkovi se stavljaju u stranu, a komentari i sejvovi su ono što je bitno

Nakon čega je u narednim slajdovima uzeo da navede primer kako znati da određeni haštag ne radi?

Po njegovim rečima, ukoliko su haštagovi u TOP sekciji zastareli, ne bi trebalo da se upotrebljava taj određeni haštag.

Molim da pre nego nastavim sa ovim postom, da detaljno pročitate šta je naveo u postu i u deskripciji, da bi smo mogli da nastavimo sa diskusijom o ovim podeljenim informacijama.

Uglavnom, mislim da je svima nama očito jasno da haštagovi nisu kao što su nekada bili.

Pri početku Instagrama nije bilo preterano puno haštagova, niti je bilo nešto puno objava na njima, tako da ko god je stavio neki haštag svakako bi dobio lajkove, komentare i eventualno poneki follow.

Danas, kako je Instagram najpopularnija društvena mreža, objava na većini haštagovima ima preko milion i sasvim je normalno da neki haštagovi budu ne toliko korisni za određene korisnike i da neki haštagovi izumru.

A način na koji se gleda koji haštag je “izumro”, jeste tako što se:

  1. Pregledaju TOP haštagovi
  2. Pregledaju RECENT haštagovi

Ukoliko se na top haštagovima drže ISTE objave nedelju dana, to je već znak koji ukazuje na to da ovaj haštag više nije toliko popularan koliko je nekada bio.

Ali ukoliko se TOP objave menjaju svaki dan ili svaki treći dan, znači da je haštag sasvim okej.

TOP objave na haštagovima se konstantno menjaju, a u njima se ponekada nalaze objave koje su stare nekoliko meseci i objave koje su nedavno objavljene. Nema pravila, jer baš to TOP prikazuje objave koji su korisne, koje imaju vezu sa haštagom koji je stavljen i objave koje Instagram smatra da će se svideti publici.

Na primer, danas će u top 9 biti tri objave koje su okačene pre par meseci, a koje su korisne, i 6 objava koje su nove i koje su se svidele publici. U roku od 24h – 72h objave bi trebalo da se promene.

To je prikaz ZDRAVOG haštaga.

A prikaz haštaga koji ne radi je ukoliko su sve top objave stare i uopšte se ne menjaju i ukoliko u RECENT objavama nema nekih novih objava u toku dana.

Zdrav haštag je takođe haštag koji ima stalno nove RECENT objave.

Po haštag skali, o kojoj smo pričali u postu “ULTIMATE HAŠTAG STRATEGIJA za vaš Instagram profil!!!” objave na haštagovima mogu biti objavljivane:

  • Na svakih par sekundi
  • Na svakih par minuta
  • Na svakih 10min – 15min
  • Na svakih 30min
  • Na svakih sat vremena
  • Na svakih par sati
  • Na svakih par dana
  • Na svakih nedelju / mesec dana

Na svakih par sekundi i na svakih par minuta NE MOGUĆE JE za vas kao malom kreatoru da dobijete bilo kakvu aktivnost.

Zdrav haštag je onaj haštag na kome se objave objavljuju na svakih 10min – svakih sat vremena.

Zdravim haštagom može i da se smatra objave koje su objavljivane na svih par sati, ali najbolju kativnost dobijate ukoliko okačite objavu na haštagu koji ima nove objave na svakih 10 min – 60 min.

Ne zdrav haštag je haštag koji u RECENT post ima objave koje se objavljuju na svakih par dana, na svakih nedelju dana i na svakih mesec dana.

Sada…zbog promena u Algoritmu koje su stupile na snagu, CAROUSEL postovi i ostali BUSINESS postovi, pretrpeće štetu u vidu smanjenja aktivnosti, jer Instagram jednostavno ne želi više da gura taj sadržaj. Tako da je pod znakom pitanja koji biznis haštagovi će raditi, ali algoritam na postovima, ne bi toliko trebalo da utiče na haštagove.

A oni postovi koji budu poštovali sve smernice za idealan instagram post i idealan instagram nalog, biće favorizovani na TOP haštag listi.

Tako da ukoliko poštujete smernice instagrama i koristite pametno haštagove, moći će te da dobijete po postu 3,000 do 20,000 pregleda lagano.


U ovom postu koji je ovaj nalog objavio mi se ne sviđa što su podelili pre svega dezimformacije o haštagovima i funkcionisanju haštagova, zatim mi se ne sviđa što su mene ubacili u post i u deskripciji me naveli kao loš primer kreatora koji koristi haštagove, a očigledno nisu pogledali koje sam sve uspehe postigla kako u biznis životu, tako i na Instagramu. I na samom kraju mi se ne sviđa to što su ubacili priču o kačenju gole guzice na instagramu, pogotovo obzirom da su mene osamnaestogodišnju devojku ubacili u post kao primer.

Ne bih previše preuveličavala ovu situaciju, no kroz ovaj post želela sam da vam pokažem da svakakvih informacija ima na internetu, kao i svakakvih kreatora sadržaja.

Ovaj post, naravno ne znači da je kreator koji me je spomenuo u objavi loš i da loše vodi svoj biznis. I da imam uvid u to što on radi i da nemam uvid, na meni nije da komentarišem njegov način rada na internetu, obzirom da je to njegova stvar.

Uz internet svakodnevno dobijamo različite informacije i zamolila bih vas da kao pratilac ovakvih sadržaja, prvo proverite da li je ono o čemu određena osoba priča istina.

Nemojte da nešto ne radite, samo zato što vam je određena osoba rekla da to nije dobro po vas.

Prvo pročitajte šta taj neko ima da kaže, pronađite proverene informacije na ovu temu, a onda i sami eksperimentišite, jer ono što funkcioniše / ne funkcioniše nekome možda baš vama bude pomoglo / odmoglo.


U nekim od narednih biznis postova koje budem objavila na blogu, izneću vam i moju TOP 10 listu preduzetnika koje pratim i za koje lično smatram da stalno dele važne i korisne informacije po pitanju poslovanja na društvenim mrežama.

Možda vam se neko od pomenutih preduzetnika svidi, pa ga zapratite 😀

Do tada, ne zaboravite da pročitate sledeće objave: