Mail marketing je definitivno jedna od izuzetno važnih stavki ukoliko želite da privučete više čitalaca na vašu web stranicu i ukoliko želite da ti čitaoci postanu redovni posetioci vaših društvenih stranica i sajta.

U ovom postu saznaćete više od toga kako naterati ljude da otvore vaš email i pročitaju ga. Otkrićete naslove koje privlače ljude, kako da steknete redovne čitaoce vašeg email-a i jedne od najvećih tajni koje postoje u email marketing-u.

Napomenula bih da je ovaj post zapravo nastavak posta “Kako izgraditi Vašu email biznis listu od početka do kraja – korak po korak”, tako da ukoliko niste pročitali taj post, savetujem da ga pročitate pre nego počnete sa čitanjem ovog posta.

1. NIKADA NESTAVLJAJTE SRŽ VAŠEG MAIL-A U NASLOV

Glavna greška koju sam primetila da mnogi kreatori prave jeste to što stavljaju srž čitavog mail-a u naslov. Tako da, kada ljudi vide šta se nalazi u mailu, u većini slučajeva ga neće ni otvoriti.

Zamislite situaciju….Pratite blogera koji vodi Business blog, prijavili ste se na njihov newsletter i odjednom dobijate ova dva mail-a:

  • “Promocija postova će vam pomoći da zaradite novac kao influencer”
  • “Tajna influencera…Šta to influenceri rade da bi dobili milione?!”

Na koji će te mail kliknuti? Prilično sam sigurna drugi 😉

Potrudite se da kada kreirate mail, naslov vam bude primamljiv, ali ne zaboravite da šta god obećate u naslovu da će te objasniti vašim klijentima, to morate da imate pripremljeno za njih. Ukoliko stavljate clickbait naslove samo da bi ljudi otvorili vaš mail, ubrzo će te završiti na njihovoj blog listi.

2. PONUDITE VAŠIM KLIJENTIMA REŠENJE NA NJIHOV PROBLEM

Imajte na umu da vaš naslov email-a nije tu da bi naterao ljude da odmah kupe nešto i da odmah vide o čemu se radi. Poenta naslova jeste da natera ljude da kliknu na email i saznaju nešto više o tome što im nudite.

Sada dolazi ono čuveno pitanje, kako naterati ljude da udju na moj email?

Jednostavno je, vi ljudima trebate da ponudite rešenje za njihov PROBLEM.

Tako da, neki od naslova koje bi mogli da stavite, bi bili:

Kako preživeti ____________

Poenta ovog naslova je da vi imate neko rešenje za njihov problem, kako da uklonite njihovu patnju ili čak mogućnost kako da iz nečeg lošeg izvuku ono najbolje. Dozvolite mi da vam dam par primera:

  • Kako preživeti ljubavnu krizu
  • Kako preživeti bankrot
  • Kako preživeti konstantnu pojavu akni
  • Kako preživeti doba korone
  • Kako preživeti menopauzu

Vidite kako ovih par naslova tera ljude na znatiželju. Takodje, možete se igrati sa naslovom i izmenjivati ga na različite moguće načine. Umesto kako preživeti, možete napisati kako proći kroz ______, kako pobediti ______, kako prevazići ______, i tako dalje.

Najveće greške koje ____________ prave

Poenta ovog naslova je fokus na negativne stvari koje su se desile. U tom slučaju vaš klijent, čitalac, gledalac, biće uplašen da ta greška koju je neko drugi napravio, slučajno ne dodje do njega. Strah od negative i nepoznatog će ih izjesti, a jedini način da izbegnu tu neku negativu i tu grešku jeste da otvore vaš mail i da ga pročitaju. Dozvolite mi da vam navedem par primera:

  • Najveće greške koje influenceri prave
  • Najveće greške koje muževi prave
  • Najveće greške koje blogeri prave
  • Najveće greške koje potrošači prave
  • Najveće greške koje prave ljudi koji prvi put kupuju stan

Zvuči prilično strašno zar ne? To je ono što će naterati ljude da otvore vaš email.

Najbrži način da dodjete do ____________

Poenta ovog naslova je da vi ljudi dajete opciju da biraju, žele li da nešto odrade sporo ili da odrade brzo. Šta mislite da će ljudi izabrati?

Da li bi ljudi radije da budu zaglavljeni u gužvi u saobraćaju ili bi radije da dodju za par minuta na svoje odredište? Ljudi su tokom čitavog života u konstantnoj žurbi. Ljudi samo gledaju šta moraju da završe, kako to najbrže moguće da urade, toliko su užurbani da kada idu do lokacije na kojoj treba da se pojave, ne pogledaju ni oko sebe. Ljudi vole da rešavaju stvari brzo. Par primera za ovaj naslov bile bi:

  • Najbrži način da dodjete do 10,000 pratilaca na instagramu
  • Najbrži način da dodjete do stalnog posla
  • Najbrži način da dodjete do prave ljubavi
  • Najbrži način da napravite prodaju
  • Najbrži način da naučite školsko gradivo

Ovaj naslov sam ja upotrebila na svom prvom freebie-u, samo na malo drugi način: “Kako stići do 10,000 pratilaca u roku od samo 90 dana”. Zvuči prilično moćno. Za samo 90 dana da se dobije 10,000 pratilaca, pa ko to ne bi želeo?

FREBIEE NOTICE:

Kada smo već kod mog freebie-a, izbačen je novi besplatni ebook na HOME stranici mog bloga – Kako zaraditi novac uz pomoć web bloga. Tako da ukoliko ste zainteresovani u zaradu novca uz pomoć blogovanja ili ukoliko ste zainteresovani da dobijete 10,000 pratilaca u roku od 90 dana. Moj freebie se nalazi na pri kraju moje home stranice, preuzimanje je besplatno!

Kako sam ja došao/došla do ____________

Vidite, kada se ljudi prijave na vaš newsletter ili preuzmu vaš ebook, to znači da oni zapravo cene vaše mišljenje. I kada vide naslov koji glasi “kako sam ja došao/došla do _________”, oni će znati da će te podeliti nešto što ste vi uspeli, neko vaše lično iskustvo, neke vaše strategije ili priče. Evo primera:

  • Kako sam ja došla do 20,000 pratilaca na instagramu
  • Kako sam ja postala član Bloger Festa
  • Kako sam ja bila pozvana na emisiju?
  • Kako sam ja bila pozvana da budem u magazinu?
  • Kako sam ja došla do 33,000 mesečnih pregleda?

Ovo su neki lični primeri, a pošto pratite moj blog, sigurna sam da vas ovo zanima. Isto tako, vi ukoliko pružite ljudima nešto što mogu da saznaju ili nauče od vas, oni će rado otvoriti vaš email.

Naravno ne mora sve da bude vezano za biznis i možete izmeniti malo naslov i na primer staviti:

  • Kako sam ja postao / postala ekspert u organizaciji?
  • Kako sam ja naučio / naučila decu da je loše lagati?
  • Kako sam ja pobedio / pobedila na takmičanju?
  • Kako sam ja rešio / rešila problem sa bubuljicama?
  • Kako sam se ja rešio / rešila masne kose?

Kroz ovaj email saosećate se sa vašim čitaocima, ukoliko ste vi prošli kroz to nešto kroz šta oni sada prolaze, onda ih razumete, saosećate se sa njima, a to povezuje vas i vaše čitaoce / klijente na skroz drugom nivou.

3. NE KREIRAJTE CLICKBAIT MAILOVE

Ovo sam napomenula u primeru jedan, ali ipak bih volela da naglasim ovo kroz mini kategoriju. Nikako nemojte da kreirate clickbait mailove. Clickbait mail-ovi su nešto najgore što sebi i vašim čitaocima / klijentima možete da uradite.

Poenta nije da napravite najmoćniji naslov od svih, poenta je da podelite važnu lekciju sa vašim čitaocima.

Ukoliko makar jednom napravite clickbait naslov i ukoliko kroz mail koji ste poslali ljudi zapravo ne dobiju ono što im je obećano u naslovu, vaš svaki sledeći mail će smatrati lažnim. Tako da niti će čitati vaše mail-ove, niti će vas više pratiti na vašim platformama, praktično gubite sve.

Možda prvih par puta od 500 ljudi na vašoj email listi, samo 80 otvori vaš email i to je okej. Zato što ukoliko ste istrajni i svake nedelje šaljete mail, vremenom će biti zainteresovani u to što nudite, vremenom će ih neka tema privući i otvoriće mail. U tom trenutku presudna je stvar da li će te uspeti da ih naučite nečemu kroz taj mail, ako uspete, upravo ste dobili jednog vernog pratioca vašeg mail-a, vašeg bloga / youtube-a i vaših društvenih platformi.

4. IZBEGAVAJTE SPAM REČI U VAŠEM NASLOVU

Pre nego se fokusirate na pisanje email-a i na to koliko će ga ljudi otvoriti, morate se potruditi da vaš email ne završi u spam box-u ili promotions tabli.

Glavna stvar jeste da vaš email završi u personal box-u (takodje znanom kao “glavni” box) vaših čitalaca / klijenta.

Oko 70% ljudi najčešće otvara svoje email-ove preko telefona, a na telefonu jedina opcija koja vam izlazi na početnoj stranici je glavni, tačnije personal inbox. Tako da ukoliko vaš email završi u glavnom inbox-u, velike su šanse da će ljudi otvoriti vaš email.

Sa druge strane ukoliko email završi u spam-u ili promotions box-u, izuzetno malo ljudi će pročitati vaš email. Jer ko još ulazi u spam folder?

Zato morate da napravite vaš email ličnim, kao da pišete prijatelju.

Izbegavajte da ubacujete u naslov sledeće reči:

  • Specijalna ponuda!
  • 50% popusta
  • Kliknite ovde
  • Ne propusti nove postove!
  • Novi artikli su ovde!
  • Sniženje

Ovo su neke od najvažnijih reči koje mislim da će vam trebati da ih izbegavate. Medjutim, ukoliko vas interesuje koje SVE reči morate izbegavati da vaš email ne bi završio u spam ili promotions folderu, kliknite ovde.

5. NAPRAVITE BALANS IZMEDJU KORISNIH EMAIL-OVA I PROMOTIVNIH EMAIL-OVA

I zadnje o čemu ćemo u ovom postu diskutovati jeste balans izmedju korisnih email-ova i promotivnih email-ova.

Ukoliko ste bloger, youtuber, influencer ili gradite vaš mali biznis, predpostavljam da će vam u početku email lista služiti da promovišete vaše objave i da delite znanje i iskustvo. Mada, vremenom će te se možda naći u situaciji gde će te kreiratim vaš lični mearch, otvoriti vašu prodavnicu, napraviti vaš proizvod i u tom trenutku promocija će vam biti zaista potrebna.

Savršen balans izmedju korisnih mail-ova i promotivnih mail-ova je da dva od tri mail-a koje pošaljete budu korisna, a jedan da bude promotivan.

Tako će vaši čitaoci biti naviknuti na korisne lekcije kroz mail-ove koje im šaljete, a onda kada im pošaljete neku promociju biće voljni da je pogledaju i da možda nešto kupe.

Slanjem redovnih promocija, najverovatnije će te dovesti ljude da tačke gde će samo ignorisati vaše mail-ove ili će vas blokirati.

Interesantno je kako je ova oblast o email-u mala, a o njoj ima toliko toga da se napiše!

Nadam se da ste uživali u ovom postu i da će te izgraditi neverovatan broj redovnih čitalaca vašeg mail-a! Ukoliko vam zatreba bilo kakva pomoć, možete me pronaći na instagramu @ememblog.rs i na mail-u.

Do tada, savetujem vam da pročitate i ove postove:

P.S. Ne zaboravite da posetite najnovije objave na mome blogu:

Dodatno: