Pozdrav svim čitaocima i dobrodošli u jedan malo ozbiljniji post na mome blogu. Već neko vreme putem instagrama dobijam poruke vezane za kreaciju društvenih mreža. Šta je potrebno da se kreira uspešan profil na društvenoj mreži, kako kreirati plan kačenja objava itd.

Tako da sam u današnjem postu odlučila da Vam odgovorim na neka od Vaših pitanja vezana za samu kreaciju uspešne društvene mreže. Uživajte u postu 🙂

1. POSTAVITE VAŠE CILJEVE

Postavljanje ciljeva prvi je korak u kreiranju plana društvenih medija koji funkcioniše. Započnite analiziranjem svojih prethodnih napora kako biste utvrdili šta je funkcionisalo, a šta nije. Zatim, definišite svoje ciljeve. Vaše ciljeve bi trebalo da istražite na ovaj način:

Specifično: Šta želite da postignete? Zašto je važno? Koji će resursi biti uključeni?

Izmerljivo: Koje će metrike odrediti da li su vaši napori uspešni ili ne?

Dostižno: Kako možete postići ove ciljeve? Da li su realni?

Relevantno: Da li je pravo vreme da se pokuša da se postigne cilj? Da li se podudara sa vašom ukupnom poslovnom strategijom?

Vremenski ograničen: Koji je rok? Šta možete postići u datom roku? Da li je tajming realan? Ovo definiše omogućava vam da se fokusirate na bitne metrike i izmerite uspešnost na ciljevima koje ste postavili.

Neke uobičajene metrike društvenih medija uključuju domete, konverzije i navode robne marke.

Imam puno prijatelja blogera koji nažalost nisu konkretno definisali svoje ciljeve, zbog čega danas imaju puno problema na blogu. Uvek trebate imati planove koji će biti realno osmišljeni i koji će imati svoj vremenski period obavljanja. Nikako ne trčite pred rudu samo zato što želite da se pojavite na svakoj društvenoj platformi i da bi bili poznatiji, jer bez definisanih ciljeva i strategije će te teško uspeti.

2. RAZUMITE VAŠU PUBLIKU

Započnite kreiranjem personalizacije kupaca na osnovu demografije, interesovanja i ponašanja na mreži vašeg ciljanog potrošača. Identifikujte njihove probleme i kako ih vaš proizvod može rešiti. Takođe ćete morati saznati gde provode vreme na društvenim platformama.

Možete koristiti analitiku društvenih medija da biste saznali ko je vaša trenutna publika na platformama koje trenutno koristite. Ovi uvidi pomoći će vam da otkrijete njihove lokacije i način na koji komuniciraju sa markom. Takođe će vam pomoći da bolje ciljate svoju publiku.

Da bi ste pronašli svoju ciljanu publiku, pre svega morate se postaviti kao ekspret u odredjenoj kategoriji. Ovo je post koji će vam pomoći da pronadjete Vašu kategoriju i ciljanu publiku – “Lista svih blog kategorija koje možete izabrati za Vaš blog!”

Svoje istraživanje možete proširiti alatima za slušanje na društvenim mrežama. Oni vam mogu pomoći da budete u toku sa onim što vaša ciljna publika govori na mreži i pronađite relevantne ključne reči u vašoj industriji. Koristite ih za praćenje spominjanja marke, proizvoda, konkurenata i ključnih reči na društvenim kanalima.

Ovo će vam pomoći da razumete svoju publiku, njihova očekivanja i kako vaš brend može da zadovolji njihove potrebe.

3. PREGLEDAJTE SVOJE PROFILE NA DRUŠTVENIM MEDIJIMA

Ako već imate naloge na različitim platformama društvenih medija, pregledajte ih da biste saznali šta su vam pomogli da ostvarite. Na primer, saznajte:

  • Koje taktike deluju za vas, a koje ne?
  • Ko se bavi vašim brendom na svakom kanalu?
  • Na kojim platformama se vaša publika često nalazi?
  • Kako se vaši socijalni napori slažu sa onima vaših konkurenata?
  • Kojim društvenim kanalima je potrebno više napora?
  • Postoje li drugi kanali društvenih medija koje još niste isprobali?

Da biste odlučili koji je kanal najbolji za vašu vrstu publike, saznajte na koje kanale provode većinu svog vremena. Ako ste novi na društvenim mrežama, možete provjeriti svoje kolege u istoj kategoriji. Otkrijte gde se najviše angažuju na društvenim medijima i gde imaju najviše praćenja.

Praćenje rada vaših kolega za društvene mreže pomaže vam da naučite od njihovih strategija. Uvidi koji će vam pomoći pomoći će vam da precizirate vlastiti plan društvenih medija i nadmudrite ih. Neki od alata koje možete koristiti za to uključuju Google AdWords planner ključnih reči i SEMrush.

Važno je imati na umu da vam nije potrebno da budete prisutni na svim društvenim mrežama / kanalima. Ne stvarajte račun na društvenim medijima ako nemate dovoljno vremena da uložite u njega. Takođe, odabrani kanali treba da podržavaju vaše poslovne ciljeve.

Ukoliko pokušate da budete na svakojplatformi, najverovatnije nećete uspeti ni u jednoj. U početku fokusirajte se samo na dve platforme gde se nalazi vaša ciljana publika.

Nakon što se odlučite za društvene mreže da koristite, podesite naloge i dovršite svoje profile na postojećim. Popunite svoj odeljak sa biografijom na svakom profilu, uključite poslovni profil i naslovne fotografije i dodajte link do vaše web stranice.

4. NAPRAVITE PLAN SADRŽAJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Koliko puta trebate objavljivati u toku dana? U koje doba treba da objavite? Kakav sadržaj treba da objavite na kojem kanalu?

Razumevanje ovih osnova može vam pomoći da objavite pravi sadržaj u pravom trenutku. Imati plan sadržaja na društvenim mrežama takođe vam osigurava da držite konzistentnost na svim platformama. Slede neki od faktora koje bi trebalo uzeti u obzir:

KALENDAR SADRŽAJA

Imajte kalendar sadržaja koji će vam pomoći da preslikate svoje društvene napore na svakoj platformi i održavate doslednost. Kalendar treba da sadrži strategiju za kreiranje i kuriranje sadržaja. To će vam pomoći da preslikate učestalost objavljivanja na svakom kanalu i vrstu sadržaja koju vaša publika voli. Kalendar sadržaja pomoći će vam da vizualizujete ideje i organizujete ih na lako izvršljiv način. Imajte spisak sadržaja koji želite da objavite, zajedno sa datumima kada želite da objavite i platformama.

Ovo meni i dan danas pomaže pri organizovanju mojih društvenih mreža i promotivnih platformi. Uvek me drži organizovanom i zahvaljujući kalendaru i odredjenom roku koji postavim sebi, nikada ne zakasnim sa kačenjem sadržaja.

ŠTA OBJAVITI?

Neke od vrsta sadržaja koje možete objavljivati uključuju veze za blogove, infografiku, stranice za web lokacije, video zapise, izjave kupaca i fotografije. Da bi pratioci / potencijalni kupci bili angažovani, proverite da li je vaš sadržaj relevantan i kvalitetan.

Držite se Vaše kategorije i potrudite se da u vaše objave unesete ličnog stila, ne ubacujte samo informacije.

KADA OBJAVITI?

Možete koristiti analitiku i uvid sa platformi društvenih medija koje koristite da biste saznali kada je vaša publika na mreži. Možete proveriti istoriju pratilaca, videti u koje vreme je vaša publika na mreži i koja su najbolja vremena za angažovanje.

Za to postoje online sajtovi koji vam računaju najbolje vreme za novu objavu na osnovu toga kada je vaša publika aktivna.

ODRŽITE VAŠ STIL

Koristite konzistentni ton i glas marke za svaki vaš post na različitim platformama. Doslednost pomaže vašoj publici da prepozna i prepozna vašu marku. Ako se ne održi doslednost, vaša publika može pomisliti da vaši postovi nisu relevantni ili da nisu lažni. Čak i vaš promotivni sadržaj treba da održava glas i ton marke ili jednostavno rečeno – držite se vašeg stila.

Ljudi nisu došli kod vas da bi dobili samo informacije, već i da bi čuli vaš glas i vašu priču

5. IMATI PROCES ZA MERENJE PERFORMANSI

Znajući koje metrike treba izmeriti pomaže vam da otkrijete da li vaši napori rade. Neke od mernih vrednosti koje možete meriti uključuju:

DOSEG

Doseg vam pomaže da saznate koliko ste ljudi posetili i koliko dobro vaša publika prima vaš sadržaj. Da biste izmerili doseg, proverite:

  • Ukupan broj pratilaca na svakom kanalu
  • Koliko brzo dobijate ili gubite sledbenike na raznim kanalima
  • Bilo da se interakcije povećavaju onoliko koliko raste i vaš sledbenik
  • Da li su se povećali posetioci vaše veb stranice

ANAGAŽOVANJE METRIKA

Angažovanje metrika pomaže vam da razumete šta publika misli o vašem brendu. Otkrijte da li ljudi razgovaraju o vašoj marki ili je pominju. Da li se aktivno bave sadržajem koji objavljujete?

Kada merite angažman, saznajte koliko lajkova i deljenja dobijate na svojim postovima i pratite rast publike.

Koliko imate pratilaca nije važno, važno je da se o vama kao marki / influenceru priča.

PREPORUKE I KONVERZIJE

Preporuke se odnose na saobraćaj koji dolazi sa povratnim vezama sa drugih relevantnih web lokacija. Konverzije su kada neko kupuje bilo sa vaše web lokacije ili sa naloga društvenih medija. Ove metrike vam pomažu da utvrdite da li su vaši društveni napori doveli do povećanja prodaje.

Važni su za vaše prodajne i marketinške ciljeve. Da biste ih merili, morate postaviti kod za praćenje, a zatim koristiti programe za analizu web lokacija da biste pratili izvore prometa na vašoj web lokaciji.

Za praćenje svoje publike na mojoj web lokaciji ja koristim analytics.google.com. Savetujem da je isprobate.

Takodje, mislim da će te biti zainteresovani za sledeće postove, verujem da će vam oni pomoći pri izgradnji vašeg biznisa i društvenih mreža:

I naravno, ne zaboravite da posetite moje najnovije objave na blogu:

Vidimo se u sledećim objavama, pozdrav! <3