Jedno od glavnih pitanja sa kojima sam se borila kroz zadnjih par meseci je „Da li dajem previše kvalitetnog sadržaja na blogu?“ i „Da li ću moći da napravim neki kurs ako nastavim da dajem ovakve savete“. Pitala sam par mojih prijatelja koji su već popularni influenceri da mi pomognu da malo bolje razumem razliku izmedju besplatnog i plaćenog sadržaja. I ono što vam prvo mogu reći je da je razlika ogromna!

Ukoliko ste bloger / youtuber koji zaradjuje od bloga i pravi svoje produkte, onda ste se verovatno zapitali makar jednom da li dajete previše informacija ili ne dajete dovoljno informacija. Prilično je teško napraviti dobar balans izmedju davanja kvalitetnog sadržaja i pravljenja programa za vaš kurs ili produk na kome trenutno radite.

Vi želite da date vašoj publici ono najbolje u nameri da dobijete poverenje publike. Zato moj vam je savet: dajte sve što imate.

Ono što trebate da radite za početak jeste da napravite da vaš blog i vaš sadržaj bude unikatan. Pre svega ljudi moraju da se zaljube u vaše objave i kompletan blog, da jedva čekaju da izadje vaša nova objava i da im svaki vaš post bude od neke vrste pomoći. Onda kada izbacite neki kurs ili vašu biznis knjigu, ljudi će da pomisle „Oh, pa ako ona ima ovako savršen blog sa prelepim dizajnom i prekorisnim temama, kako li će onda njeni kursevi da izgledaju!“ i to je ono što želite da publika pomisli kada pogleda vaš kurs.

Vaš besplatan sadržaj i vaš dizajn blog je PRVA STVAR koju čitaoci očavaju i po kojoj vam čitaoci sude. Tako da želite da se postarate da im date sve što imate i da vaš blog ne bude kao tudji, jer ako ćemo iskreno, koliko blogova i sajtova ima danas na internetu? Sve se polako svodi na deljenje istih informacija, samo u različitom sklopu rečenica. Dosta sam blogova pročitala i pre svega prvo po čemu sudim blogu je njegov dizajn. Ukoliko mi se dizajn sajta svidja, ukoliko je sve lako i mogu da se snadjem na sajtu, to je 1 zvezdica kod mene na listi. Zatim, ona najvažnija stvar po kojoj sudim, jeste sadržaj. Naišla sam na toliko blogera sa božanstvenim dizajnom, ali im je sadržaj nekoristan. Zato, da ponovim, potrudite se da vaš blog bude unikatan.

Ljudi će hteti da vas unajme za učitelja i kupiće vaše produkte, samo ukoliko izgradite poverenje i pokažete vašu profesionalnost u kategoriji na kojoj radite.

Okej, sada se sigurno pitate ukoliko im već date sve na srebrnom tanjiru, šta ćete onda vi prodavati? Šta će biti vaš plaćen sadržaj?

Ono što trebate znati, jeste da će ljudi uvek platiti za: struktutu, pogodnost i personalizaciju.

Ako ćemo da budemo iskreni, danas na internetu postoje sve moguće informacije koje su vam potrebne za svako moguće pitanje koje imate, samo trebate dobro da pretražite google, sajtove, youtube i blogove. Ali veliki problem jeste to što vama niko neće reći kojim koracima da idete, šta prvo da radite, na šta konkretno da pazite, šta su vaši prioriteti, šta ide prvo, šta drugo, a šta treće. Ljudi su shvatili da mogu vama da daju savete, ali znaju da bez uputstva, trebaće vam večnost da uspete u vašoj nameri ili ćete i dalje biti izgubljeni u svim informacijama na internetu i vremenom ćete platiti da vas oni nauče kako to da uradite i da dodjete do toga što ste zamislili.

Ovo je nešto što nećete moći da nadjete na besplatnom sadržaju, gde god tražili.

Sada kada ste razumeli poentu i nameru plaćenog sadržaja, možemo da predjemo na sledeći korak, a to je poštovanje vaših klijenata i tutoriali.

Ono što trebate znati jeste da kada napravite kurs, vi morate da budete u mogućnosti da vašim klijentima dajete koliko god vremena im treba da shvate ono što im objašnjavate i da im takodje pružite korak po korak tutorial. Ukoliko vam je neko platio da bude na vašem kursu, vi trebate da im se posvetite i da polako, od početka prolazite kroz sadržaj. Na primer. počinje se naravno od osnove a to je otvaranje bloga, zatim objašnjenje kako platforma funkcioniše, zatim objašnjenje za svaku opciju na platformi, zatim biranje kojom će se kategorijom specifično baviti, zatim tu dolazi dizajniranje, zatim objašnjenje kako napisati prvi post, zatim na šta trebaju da se fokusiraju u prvom postu i u narednim postovima, pa na šta trebaju da se fokusiraju sledeće…………i onda, nakon 1001 koraka, dolazite do zadnjeg dela gde završavate sa marketingom, produktima i vaš klijent je zvanično postao jedan od uspešnih influencera koji je lansirao svoj prvi produkt, koji ima gomilu čitalaca,… U tome je poenta. Sada sam vam navela primer tipičnog blog kursa, ali naravno vi ne morate biti kurs samo za blog, vi možete napraviti make up kurs, selflove kurs, mom kurs….

Ono što ste sada naučili jeste da:

  1. Pravite besplatan, koristan i unikatan sadržaj
  2. Razlika izmedju besplatnog i plaćenog sadržaja

Ono što treba da shvatite jeste da svojim plaćenim sadržajem uštedjujete toj osobi toliko vremena i pored toga vi ste tu da im date svaku vrstu podrške, tako da će se uvek naći neko ko će hteti vaš kurs ili da vas unajmi za ličnog učitelja,

P.S. Ne zaboravite da posetite neke od mojih predhodnih postova, gde takodje pričam o biznisu:

Slične objave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *