Da li ste znali da na osnovu toga kako napišete vaš post i koliko dobro ga postavite, Google odlučuje gde će te se rangirati na guglu?

Ukoliko vaš blog post napišete dobro i ukoliko nakon toga dobro postavite blog koristeći wordpress opcije, vaš blog može da se rangira na prvoj stranici Google-a, prestizujući svu konkurenciju i samim time dobijajući tonu novih blog čitalaca!

Danas sam tu sa vama da bih vam otkrila koje su to 6 stvari koje morate odraditi pre nego objavite vaš blog post da bi ste bili uvek prvi na Google-u!

Uživajte u postu 😉


1. DODAJTE POST U ODREĐENU KATEGORIJU

Prva stvar koju morate da odradite kada napišete vaš post jeste da dodate vaš post u određenu kategoriju.

Kao što i sami znate obzirom da smo o ovome pričali u postu „kategorije“, kategorije su veoma bitne stavke koje će definisati vaš blog.

One ne samo da služe pri tome da ljudi raspoznaju o čemu pišete na vašem blogu i kakav blog vodite, već pomažu vašim čitaocima da odaberu tačno kategoriju koja ih interesuje za čitanje.

Možete dodati jednu ili više kategorija, u zavisnosti od vas i vaše želje.

Lično imam nekoliko kategorija i onda tu raspoređujem svoj blog sadržaj. Četiri glavne kategorije su naravno tu, tu mi je feed kategorija, popularna kategorija i ostale sporedne kategorije koje u nekim postovima obuhvata moj blog.

Primer. Culture, Art, Teen, Trending now.

Ali na svojim postovima koristim jednu, do maskimum tri kategorije.

Ne zaboravite da nakon odabira kategorije izaberete koja kategorija će vam biti glavna za taj post.

Glavne post kategorije lično biram na osnovu mojih glavnih kategorija na blogu – Lifestyle, Business, Travel, Fashion.

Bilo kako bilo, koju kog kategoriju izaberete za vaš post bitno je da naglasim da uvek dodate neku stabilnu kategoriju u vaš post.

Jer ukoliko vaš post označite samo sa kategorijama koje su sporedne i koje ljudi ne mogu odmah pronaći na vašem blogu, vaši čitaoci neće moći da nađu ovaj post.

2. DODAJTE TAGOVE U POST

Sledeće što će te uraditi jeste dodati tagove.

Detaljnije smo o tagovima pričali u mome postu „tag“, tako da ukoliko niste taj post pročitali obavezno ga pročitajte!

Uglavnom, tagovi na blogu ne funkcionišu kao tagovi na youtube-u ili haštagovi na instagramu.

Na instagramu i youtube-u tagovi pomažu vašoj SEO optimizaciji, olakšavaju raspoznavanje teme o kojoj ste pisali i omogućavaju da više ljudi vidi vaš post.

U blogosveri tagovi ne funkcionišu tako.

Ovde tagovi služe isključivo da bi se postovi lakše sortirali.

Ukoliko redovno objavljujete sadržaj desiće vam se da će te jednog dana imati veliki broj postova i možda će vašim čitaocima biti komplikovano da se orjentišu na vašem blogu.

Zato tagovi služe da vašoj publici pomognu da pronaću teme koje ih interesuju.

Daću vam jedan lični primer.

Na mome blogu ja imam kategoriju „BUSINESS“ gde pričam o:

  • Instagramu
  • Novitetima na društvenim mrežama
  • Blogu
  • Ponekada pričam nešto o youtube-u
  • Pričam o izgradnji brenda
  • Pričam o izgradnji biznisa

I sve to obuhvata moja BIZNIS kategorija.

E sada nekoga možda interesuju samo BLOG teme, zato umesto da taj neko skroluje kroz moju čitavu biznis kategoriju, ja imam tag „BLOG“, gde mogu pronaći sve blog savete koje sam napisala na mome blogu.

Tome služe tagovi i mogu biti od velike koristi na vašem blogu.

3. DODAJTE NASLOVNU SLIKU POSTA

Ne zaboravite da dodate naslovnu sliku vašeg bloga! Mislim da je to već očigledno, tako da se neću puno zadržavati na ovom segmentu. 🙂

4. DOZVOLITE ILI UKINITE KOMENTARISANJE

Pri kraju „Document“ tabele gde se nalazi sve iznad navedeno, nalazi se takođe opcija da dozvolite ili ukinete komentare na vašim blog postovima.

Zašto ovo želim naglasiti je zbog sledećeg razloga…

Ja do prošle godine nigde nisam mogla da pronađem ovu opciju, tako da pola mojih postova ni nemaju dozvoljene komentare za komentarisanje.

Mnogi wordpress nalozi nemaju automatski dozvoljeno komentarisanje. Tako da ukoliko u vašim blog postovima ne vidite sekciju sa komentarima, to je najverovatnije zato što ih niste omogućili.

Komentari mogu pomoći SEO optimizaciji, mada ne moraju.

Ja na svojim postovima nemam komentare pa se i dalje rangiram prva na stranicama Gugla.

Ali, ukoliko ste bloger početnik, komentari vam mogu pomoći da lakše stupite u komunikaciju sa vašom publikom, i samim time vam mogu biti od koristi!

5. POGLEDAJTE DA LI JE VAŠ POST ČITLJIV

Jedan tajni savet koji ću danas podeliti sa vama jeste da pogledate da li je vaš post čitljiv.

Ukoliko ste instalirali plug in YOAST SEO, koji služi pri SEO optimizaciji vašeg bloga i vaših postova, onda će te primetiti da imate opciju „Readability“.

Readability opcija, ili ti opcija čitanosti, pokazaće vam šta je to dobro što ste uradili u vašem postu i šta je to što ste loše uradili u vašem postu i što bi ste trebali izmeniti.

Veoma korisna alatka ako mene pitate!

Crveni smajli znači da vam post nimalo nije pregledan i da će te se teško rangirati na Guglu.

Narandžasti smajli znači da vam je post poprilično pregledan i da možete da se rangirate prvi na Guglu.

Zeleni smajli je najbolji smajli i on znači da vam je post izuzetno pregledan i da će te se sigurno rangirati prvi na Guglu i da će te dobiti puno pregleda stranice!

Pre objavljivanja posta dobro obratite pažnju na date smajliće!

6. SREDITE SEO

I za sam kraj ono što morate da uradite pre nego objavite bilo koji post, jeste da ga SEO OPTIMIZUJETE!

Seo optimizacija je ono što će vas dovesti do prve stranice Gugla, što će vam vremenom doneti preglede na vašem blogu.

Više o SEO optimizaciji pričala sam u postu „Šta je to SEO optimizacija i zašto vam je baš ona potrebna da razbijate na Google-u“, tako da i taj post obavezno pročitajte!


Uskoro ćemo pričati još o sticanju blog čitalaca i kreiranju idealnog blog posta koji će privući publiku na vaš blog!

Ukoliko vam se ovaj post svideo, onda sam ubeđena da će vam se svideti i:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave