Pozdrav svim čitaocima moga bloga i dobrodošli u novi biznis post na mome blogu! Danas sam tu sa vama da prodiskutujemo malo o tome šta je to SEO optimizacija, zašto vam je baš ona potrebna da razbijate na Google-u i kako tu SEO optimizaciju primeniti na vašem blogu.

U proteklih par meseci dosta smo se bavili temama instagrama i Instagram marketing-om, tako da mislim da je vreme da se malo pozabavimo web blogovanjem, postavkom sajtova i guranjem tih platformi umesto društvenih medija.


SEO (skraćeno od engleske reči – Search Engine Optimization) je skup radnji i aktivnosti koje se izvršavaju na stranicama sajta i van njega. SEO optimizacija vam pomaže da optimizujete svoj sajt kako bi vas Google pretraživač rangirao na što boljem mestu.

Ili da pojednostavim…

Sećate se šta smo pričali u postu “Šta su to domen i hosting i da li su vam potrebni?”?

Domen i hosting grade vaš blog. Domen je poput kućice u kojoj živite (on vam obezbeđuje adresu vašeg sajta – rs, com i sl.), hosting je grad u kome se nalazi vaša kućica (uz pomoć hostinga vaš web sajt se stavlja na mrežu zajedno sa svim ostalim sajtovima i vaš sajt tako zvanično postaje validan), treći faktor je SEO koji dođe kao država u kojoj se vi nalazite. (SEO pomaže ljudima da tačno pronađu gde se vi nalazite u svetu)

SEO optimizacija služi da se vaš blog rangira na stranicama Google.

Jeste li primetili kako Google ima više stranica kada pretražujete neku određenu temu?

Recimo da ste sada ušli u Google i ukucali ste “Kako imati glatku i negovanu kožu?”, na prvoj stranici nalaze vam web sajtovi u koje ulazite da bi ste pronašli odgovor na vaše pitanje.

Kada dođete do kraja prve stranice, pojaviće vam se broj stranica na koje možete da uđete da bi ste pročitali artikle koji vas interesuju.

Međutim….

98% ljudi ni ne klikće na druge stranice i zadržava se samo na prvoj, što ume da predstavlja veliki problem. Kažite mi, kada vi tražite neki odgovor na Google-u, da li će te čitati artikle na svim stranicama Google-a ili samo na prvoj?

Tako sam i mislila.

Ljudi su uvek u nekoj konstantnoj žurbi, uvek traže HITNO rešenje za svoje probleme i odgovore na svoja pitanja, da nemaju vremena da listaju druge stranice. Pored toga, ako ništa pametno nisu pronašli na prvoj stranici Google-a, najverovatnije nema ništa pametno ni na drugoj stranici Google-a.

Tako da je od velike važnosti rankirati se na prvoj stranici na Google-u.

Zato je od velike važnosti imati:

  • Domen
  • Hosting
  • Nišu
  • Monetizovan sajt

Domen i hosting morate imati ako želite da budete na prvoj stranici Google-a, to sam već objasnila. Nišu morate odabrati da bi ste mogli da se rangirate u određenoj kategoriji, jer ukoliko pokušate da pokrijete sve kategorije, nećete se rangirati ni u jednoj na prvoj stranici. A monetizovan blog vam je potreban da bi ste se rangirali što više.

Jednom kada imate nišu i kada neko traži rešenje na neki njegov problem, i vaš blog mu iskoči na prvoj stranici na Google-u, oni će ući da pročitaju vaš post, što vama donosi:

  • Preglede
  • Veću zaradu
  • Potencijalne nove čitaoce

Ali, ako postoji nešto još bolje od rankiranja na prvoj stranici na Google-u. Onda je to rangiranje PRVI na PRVOJ stranici na Google-u.

Ljudi najčešće ulaze na prva tri linka koji im izađu. Ali na prvi link uvek ulaze prvo i na njemu se najduže zadržavaju. Zato ako uspete da se rangirate prvi na Google-u i to na prvoj stranici Google-a, vaš post postaje viralan i dobijate neverovatnu brojku čitanosti posta.

Jer verovali ili ne, ali najveći broj vaše publike će doći sa Google-a, preko ove pretrage.

Evo vam mali pogled u moju analitiku.

Ja imam 25,000 pratilaca na Instagramu i čitavu moju karijeru i imidž izgradila sam prvo na Instagramu, dok sam tek kasnije otvorila ovaj blog koji danas čitati.

Ali ipak, bez obzira što imam 25,000 pratilaca na Instagramu, manje ljudi posećuje moj web sajt putem moga instagrama, nego što ga posećuju kroz Google.

Preko Instagram-a samo 6,1% moje publike posećuje moj blog, preko directa i inbox-a 8,3% ljudi posećuje moj blog, dok putem Google-a dolazi 85,3% moje publike, koje pritom trenutno ima 60,000 redovno aktivnih čitalaca.

Najveći broj vaše publike, bez obzira na vašu slavu i broj pratilaca na društvenim medijima, doći će zahvaljujući Google SEO optimizaciji.

Takođe, bitno je gledati i koliko pretraživanja ima koja stranica na Google-u, da bi SEO efekat bio što bolji po vaš blog.

Neke stranice imaju mali broj pregleda, kao na primer:

Ova stranica ima 33,300 rezultata.

Dok ova stranica ima preko 9,220,000 rezultata.

Na što većoj poziciji i na što većoj stranici se rangirate, to je bolje po vaš blog.


KAKO DOĆI DO TE SEO OPTIMIZACIJE?

O SEO optimizaciji učićemo još u nekom od narednih objava, ali sada ćemo da malo poričamo kako zapravo doći do te SEO optimizacije i šta vam je tačno sve potrebno.

  1. Morate instalirati plug in YOAST SEO

Yoast SEO plug in će vam biti potreban da bi ste pri kraju posta imali opciju za SEO optimizaciju, koja izgleda ovako:

FOCUS KEYPHRASE:

U delu Focus Keyphrase kucate tačnu rečenicu pod kojom želite da vam izađe vaš post na Google-u.

O tome smo pričali malopre, kada neko ukuca neki njihov problem, izađu mu postovi vezani za rešenje tog problema.

Tako da ukoliko ste pisali post na temu “Najbolji način da dođete do instagram pratilaca je ovaj!!! – Slušamo reči poznatih instagramera i influencera”

Vaša ključna reč (Focus Keyphrase) treba da bude rečenica koju će ljudi kucati kada budu pretraživali ovu temu:

  • Kako dobiti pratioce na Instagramu
  • Kako postati popularan na instagramu

I slične teme pod kojima bi vaš post mogao da bude prepoznatljiv.

Što je tema više pretraživana, bolji smajli će vam izaći.

Zeleni smajli je najbolji smajli. On predstavlja najtraženije teme na internetu i ako ga dobijete velika je verovatnoća da će te biti na prvoj stranici google u roku od par meseci + da će te dobiti veliki broj poseta.

Narandžasti smajli je smajli koji prikazuje teme koje su tražene, ali ne do te mere koliko su kod zelenog smajlija teme pretraživane. Kod zelenog smajlija uglavnom ima više miliona pretraga, dok kod narandžastog smajlija ima preko 100,000 pretraga do 1 milion – 2 miliona pretraga.

Crveni smajli je najgori smajli, on prikazuje da na internetu nema toliko puno pretraga za temu o kojoj pišete.

Odmah ispod toga nalazi se prikaz kako će post izgledati kada se pojavi na Google-u.

Tu mora da se doda tekst koji će biti prikazivan pre nego se otvori post. Kao mali prikaz toga šta će ljudi moći da pročitaju u postu, ovo je veoma važan deo koji ne sme da se zaboravi.

Dodavanje sličnih ključnih reči zahteva PRO verziju.

Pored SEO dugmeta, nalazi se i dugme readability koje prikazuje dobre stvari u vašem postu i loše stvari koje bi trebale da se isprave.

Kada završite sa pisanjem posta, možete pogledati koje probleme vaš post ima i eventualno ispraviti te probleme.

Ova alatka ume da bude zaista korisna, jer je čitljivost bloga od velike važnosti pri dobijanju novih blog čitalaca. Međutim, ne morate strogo pratiti šta ona govori.

Meni na primer, stalno govori da treba da pišem izuzetno kratke rečenice, maksimum jedan ipo red, što meni apsolutno ne pada na pamet da radim. Ukoliko vodim diskusiju o nečemu u jednoj rečenici, ima tu diskusiju da završim, a ne da pravim bilion novih redova i bilion razmaka.

Readability ne utiče previše na vaš seo, ali bonus je imati što više zelenih smajlija.


Ovo su par osnovnih stvari koje trebate znati o SEO optimizaciji, a u narednim postovima ćemo dublje zaći u temu kako dobro optimizovati blog i sve što se krije iza SEO optimizacije.

Verujem da će vam taj post biti od koristi, tako da nastavite da pratite ovaj blog! 😀

P.S. Ne zaboravite da posetite najnovije objave: