Ukoliko čitate ovaj post, znači da ste već otvorili vaš blog, kupili ste domen i hosting i spremni ste da napišete svoj prvi blog post. Gledate u taj ekran na kompjuteru i pitate se „O čemu bih ja mogla to da pišem?“, ali ne brinite, daću vam neke savete kako da napišete savršen prvi blog post na vašem novom blogu!

1. PREDSTAVITE SE

Pre svega, ono što želite prvo da uradite kada je u pitanju vaš prvi post, jeste da se predstavite. Ljudi koji dolaze na vaš blog žele da znaju sa kim imaju posla, čije to savete čitaju, ko se nalazi iza ovog bloga. Oni će vas bolje upoznate vremenom, ali za početak trebate napraviti kratku biografiju gde će se nalaziti sledeće stavke:

  • Vaše ime, prezime i godine
  • Gde živite
  • Čime se vi profesionalno bavite
  • Koji su vaši hobiji
  • Zašto ste otvorili blog
  • Koji vam je cilj na blogu

2. NIJE SVE O VAMA

Ono što vidim da mnogi greše kada pišu svoj prvi blog post, jeste to što u njemu uglavnom napišu svoju čitavu životnu biografiju. Uglavnom kada udjete na prvi blog post te odredjene osobe pored njegove biografije, vi želite da vidite o čemu je ovaj blog, šta ćete naći na ovom blogu, koliko puta nedeljno postovi izlaze i slično. Ono što želite da uradite sa prvim blog postom je da se ukratko predstavite, napišete nešto malo o sebi, date im neko objašnjenje kako će vaš blog da funkcioniše i da ih pre svega inspirišete!

3. KATEGORIJA

U vašem prvom blog postu morate da naglasite koja je kategorija kojom ćete se vi ubuduće baviti. Najbolje je izabrati tu jednu kategoriju i fokusirati se na nju. Postoje razne kategorije kao što su: Fashion blogeri, Make up blogeri, Mom blogeri, Tinejdz blogeri, Travel blogeri, Bussiness blogeri itd.

Ti blogeri zaberu svoju kategoriju, koja je hajde da uzmemo za primer Bussiness kategorija. Onda pišu sve što znaju o biznisu: kako postati influencer, kako zaraditi novac online, kako imati active income, kako imati passive income, kako postati popularan, kako otvoriti svoj brend. I jednostavno iz svake teme, mogu da izvuku još 10 tema i ljudi njih prate baš zbog te odredjene kategorije.

Ja iskreno nisam mogla da se odlučim za jednu kategoriju. Ja volim da delim savete tindjzerima, volim da delim bussiness savete, volim da pričam svoje priče sa putovanja i volonterskih kampova. Tako da je moja kategorija Lifestyle, koja je inače kategorija za sve.

4. EDUKUJTE

Ukoliko pogledate u ove popularnije blogere koji imaju gomilu čitalaca, videćete da oni u većini slučajeva daju savete i time uče ljude nešto novo, što je ljudima potrebno. Postoje dve vrste blogera: oni koji pišu blog kao svoj dnevnik i oni koji su tu da uče publiku. Sada, na vama je da izaberete kakav ćete blog vi voditi. Nažalost, danas je došlo vreme kada će ljudi najverovatnije da čitaju vaš blog ukoliko imate korisne savete da im date. Tako da već u prvom postu morate da im date doznanja da ste vi tu da ih edukujete.

Takodje, ukoliko želite možete ubaciti link vaša 3 sledeća posta.

5. VOKABULAR

Prvi post je post gde vi predstavljate i sebe i svoj blog i ljudi trebaju dobiti utisak sigurnosti, i pre svega profesionalnosti sa vaše strane. Znam da je teško tek početi blog i ponašati se kao profesionalac, ali morate da verujete u sebe. Ljudi će vas pratiti ukoliko u vama vide inspiraciju, ukoliko im dajete motivaciju, pozitivnu energiju i naravno korisne savete. Budite veoma jasni sa njima i polako, korak po korak idite ka unapredjivanju vašeg bloga.

Ne treba vam 1000 postova da bi ste bili profesionalni bloger, bitno je da i sa ovim što znate možete da dobro raspolažete, da možete da prenesete svoje znanje na druge ljude. Ponekad blogeri koji imaju preko 500 postova se i dalje ne ponašaju kao profesionalni blogeri i koriste vokabular kakav im padne na pamet. Vi možete da imate samo 10 postova na blogu, ali da su razumno i zrelo napisani i vi ste već postali profionalni bloger. Profesionalnost ne dolazi sa brojkom, već sa znanjem i vokabularom koji posedujete.

6. JEDNOSTAVNO I SAŽETO

Svi ovi koraci koje sam vam nabrojala treba da se nalaze u vašem postu, ali pazite da ne iskomlikujete sve u tom prvom postu. Kao što sam rekla u predhodnom koraku, sve treba da bude jasno i jednostavno da bi svi mogli da razumeju o čemu pričate.

Takodje, prvi post je uvodni post i ne želite da napišete čitav roman. Jer ko će sve to da čita onda?

Poenta je da sve bude: kratko, jasno i da prikaže publici ključne stvari vašeg bloga.

7. OSTAVITE LINK

Ne zaboravite da na kraju vašeg prvog blog posta, ostavite link vaših društvenih mreža da bi ljudi mogli da vas zaprate i tamo i da vas na neki način bolje upoznaju. Tu je takodje opcija da kada izbacite sliku na društvenim mrežama i napišete „Novi post na mom blogu je izašao!“, oni direktno udju na vaš blog i krenu sa čitanjem.

8. POZOVITE IH DA PROČITAJU VAŠE NAREDNE POSTOVE

Ono što vam savetujem je da nakon što napišete vaš prvi post, izdvojite vremena da napišete makar još 3 sledeća blog posta. Zašto?

Da bi ljudi za nekoliko dana opet posetili vaš blog, nešto mora da im da motivaciju, da ih podstakne ili opet privuče da sačekaju par dana do vašeg novog posta. A najbolji način da to uradite jeste da nakon uvodnog posta, napišete još neki post i time im date mali „Preview“ kako će vaš blog izgledati, o čemu pišete i koje su sledeće teme.

I to bi bilo to što se tiče ovog posta, ukoliko vas interesuje kako da napravite vaš lični brend ili kako da postanete influencer, pogledajte predhodne postove na mom blogu 🙂

P.S. Ovo su neki od zadnjih objava koje sam napisala:

Slične objave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *