Juče sam zvanično izbacila svoj drugi Freebie pod nazivom „Kako zaraditi novac uz pomoć bloga“, nakon što je Freebie izašao u direct-u sam dobila puno pitanja „Kako otvoriti teenage web blog“, iz svog iskustva kao bivša teenage blogerka odlučila sam da se oglasim na ovu temu i da vam pružim malo opširnije informacije o teenage blogerima o kojima se inače ne priča, a trebali bi da znate pre nego se odlučite da otvorite teenage blog.

Pažljivo pročitajte ovaj post i imajte na umu da sam u ovome postu nabrajala najveće mane teenage bloga. Uzmite u obzir da postoje i dobri teenage blogeri i kvalitetna teenage publika, mada pored nje nalaze se i toksični ljudi o kojima sam pisala u ovome postu i na koje želim da vam skrenem pažnju, jer malo ko o njima priča.

1. TEENAGE BLOG ZAJEDNICA

Volela bih da ovaj post započnem sa najvažnijom stavkom u svetu blogovanja a to je – zajednica.

Imati tinejdž publiku može dosta da se isplati ukoliko želite da imate dobru fan bazu. Medjutim, u mnogim situacijama primetićete da je tinejdž blog zajednica veoma toksična.

NEPOŠTOVANJE VREMENA BLOGERA – Teenage publika jednostavno nije naučena da poštuje vreme blogera. Tako da kada udjete u teenage blog svet dosta puta desiće vam se da ljudi neće poštovati vaši vreme. Šta mislim pod time?

  • Dobijaćete poruke i pozive u tri sata ujutru
  • Spamovaće vas sa pozivima na instagramu ili vašem telefonu, dok vas ne dovedu u čet da vidite njihovu poruku
  • Dobijaćete tonu promotivnih poruka gde će vam tinejderi u direct slati njihove postove, svaki njihov stori, sve što podele na bilo kojoj platformi.
  • Dobijaćete i glupa pitanja u direct kao što su „Kako imaš toliko pratilaca? Imam simpatiju koja ima devojku, šta ću sad? Hej, na kontrolnom sam iz istorije, znaš li istoriju?“

I slične situacije.

PODCENJIVANJE TRUDA BLOGERA – Podcenjivanje truda blogera je veoma česta situacija u tinejdž blog svetu.

Šta god da napravite u tinejdž blog svetu to će biti uporedjivano sa drugim blogerima. Ukoliko je neki drugi bloger napravio jedan veliki serijal na njihovom blogu, onda će vaš update biti proglašen jadnim, reći će da niste uložili trud u vaš update, da se ugledate na druge….

ŠIRENJE LAŽI O BLOGERU – Širenje laži o blogerima je postala svakodnevnica u tinejdž blog svetu. Ukoliko se priključite tinejdž blog zajednici i stignete do odredjene „popularnosti / većeg broja publike“, budite sigurni da će se o vama stalno pričati na storijima, u postovima, privatnim četovima i da će sirenje laži o vama postati dnevna rutina mnogih.

DRAME – Drame u tinejdž blog svetu su stalne. Dovoljno je da napišete jednu pogrešnu poruku, jedan pogrešan komentar i drama nastaje.

Veoma je često da se tinejdžeri pretvaraju da su vaši fanovi ili vaše kolege koje pokušavaju da vam pomognu, ali zapravo će samo pokušavati da izvuču što više informacija iz vas ili vas iznerviraju da bi započeli dramu sa vama.

KOPIJE – Kopije su veoma česte u teenage blog svetu. Pošto mnogi tinejdžeri nemaju svoje ideje, ne srame se da uzmu tudju i prezentuju je kao svoju. U stanju su da kopiraju šta god bilo ko drugi napravi – post, update, ideju za serijal…

(Nažalost kopiranje na instagramu ne može biti zaustavljeno, ali kopiranje na web blogu se može lako zaustaviti autorskim pravima)*

PRETNJE I UCENE – Pretnje i ucene su takodje veoma česte u tinejdž blog svetu. Bez obzira da li ste nešto pogrešili ili ste sasvim profesionalni u svemu, pretnje se veoma lako sprovode i to na najgore moguće načine, poput:

  • Pretnje da će vam ugasiti profil
  • Pretnje izbacivanjem iz kompanija za koje možda radite
  • Pretnje brendovima
  • Ucene da će proširiti laže brendovima sa kojima radite
  • Ucene da će pustiti fejk čet vas i odredjene osobe u javnost
  • Ucene da će vas isfotošopirati i okačiti online
  • itd.

HATE STRANICE – Hejt stranice su veoma često kreirane, medjutim ne opstaju toliko dugo.

GRUPE ELIMINACIJE – Tinejdž blogeri i tinedjž publika često prave zajedničke grupe „eliminacije“ da bi uklonili blogere koji im prave problem ili koji ih sao nerviraju.

Grupa eliminacije ima za skoro svakog blogera koji napravi nešto dobro u blog svetu i za koga se pročuje.

RANG LISTA – Pratioci će često praviti rang listu blogera na osnovu njihovih pratilaca na instagramu. I ako blogere ne treba uopše rangirati, a kamoli po broju pratilaca, ova stvar je veoma česta u tinejdž blog svetu.

Ukoliko budete u Top 10 na rang listi očekujte previše problema od strane blogera i čitalaca, a ukoliko niste u top 10 listi ne dao vam bog da se zamerite popularnom blogeru, to će biti kraj za vas i vašu karijeru blogera.

EXPOSE PROFILI – Takodje, expose profili su veoma česti u blog svetu. Oni svakodnevno kače tudja mišljenja na svoje profile, a ta mišljenja su u većini slučajeva negativna, iz razloga što negativna mišljenja ne mogu direktno reći blogeru kome žele, pa odluče da podele svoje hejt mišljenje na expose stranicama, nakon čega sakupljaju ljude koji vas mrze da bi osnovali grupu.

Takodje, ukoliko se desi sa ste rekli nešto pogrešno, da ste pogrešno napisali rečenicu ili se posvadjali sa nekim, expose stranice će to odmah da prošire kao „BOMBA VESTI“.

PAŽNA DA NE KRŠITE BILO KOJU SMERNICU – Ukoliko planirate da vodite teenage blog na bilo kojoj društvenoj platformi, morate paziti da ne kršite bilo koju smernicu. Drugi blogeri, a veoma često i hejteri traže grešku na vašem profilu, koju mogu da reportuju da bi vam ugasili profil.

PISANJE NA ISTU TEMU KAO DRUGI BLOGER – Ukoliko se slučajno desi da ste pisali na istu temu kao drugi bloger, spremite se za dramu, jer tinejdž blogeri smatraju da ukoliko ste samo temu napisali istu kao i oni, to odmah spada pod kopiranje.

Jedina dobra stvar kod zajednice u tinejdž blog svetu su tinejdžeri koji su zreli i razumni, koji su tu da zaista podrže nekoga i ne budu ljubomorni na tudji rad i uspeh. Pored toga, tinejdž publika je mnogo više otvorenija i intezivnije podržava blogera koga voli, tako da je to jedan veliki plus.

2. TEENAGE BLOGERI

Mnogi tinejdž blogeri gledaju na blogovanje kao na takmičanje medju blogerima. Tako da šta jedan bloger dobro uradi, to drugi bloger mora deset puta bolje da uradi od njega.

Blogeri se stalno medjusobno uporedjuju, po broju pratilaca, po broju čitalaca, po temama za postove, po update-ovima, po dizajnu, po serijalima. U teenage blog svetu ne postoji „svako gleda da bude najbolja verzija sebe“, već samo postoji „Kako da budem bolja verzija ovde druge osobe“.

Tinejdž blogeri su skloni kopiranju, svadjaju, pravljenju drama, pričanju laži o drugima i slično.

Zaista je retko koji tinejdž bloger, za kojeg znam, zreo i gleda fokusira se da bude najbolja verzija sebe.

3. SARADNJE SA BRENDOVIMA KAO TEENAGE BLOGER

Saradnje sa brendovima kao teenage bloger je veoma komplikovano. Većina brendova ne želi da saradjuje sa influencerima koji imaju tinejdž publiku.

Glavni razlog tome jeste zato što tinejdžeri nemaju posao, nemaju pare, a i da imaju džeparac, nemaju svoj bankovni račun preko koga mogu da kupe proizvod koji brend nudi. Takodje, tinejdžeri pre svega moraju da pitaju roditelje da li smeju to nešto da kupe online, tako da nemaju slobodan izbor.

Uzmimo u obzir, ne mogu svi proizvodi da se prodaju tinejdžerima. Postoje razni proizodi koji su kreirani za starije, tako da ne mogu sve ponude da budu za tinejdžere.

A ukoliko se sklopi saradnja izmedju brenda i influencera. Influencer, što je u ovom slučaju teenage bloger, mora da pazi da njegovi čitaoci kupe odredjeni broj produkta koji reklamiraju. Ukoliko ne uspe da proda ni jedan proizvod ili da podpomogne prodaji, to će mu biti prva i poslednja saradnja sa tim brendom.

Takodje, tinejdž bloger ne može da pristane na koju god ponudu da mu pruže. Tinejdž bloger, kao dobar influencer, treba da izabere proizvod koji će moći da proda publici. Ponekada torbe, nakit i odeća izgledaju kao savršena ponuda za tinejdž blogere, mada i torbe, i nakit i odeća mogu da izgledaju „za starije“, što ni jedan tinejdžer ne bi kupio.

Tako da je vršenje saradnji kao tinejdž bloger teško sprovodi i u 95% slučajeva je ne toliko efikasno.

4. OTVARANJE BIZNISA KAO TEENAGE BLOGER

Otvaranje biznisa kao tinejdž bloger je jednom rečju – nemoguće.

Pre svega, da bi se zaradilo putem web bloga obavezno je da se ima 18 godina i bankovni račun. Ukoliko bloger nema 18 godina i bankovni račun, bloger ne može da zaradi ni putem aktivne, ni putem pasivne zarade.

Recimo da tinejdž bloger ima osamnaest godina i da ima svoj bankovni račun, okej pasivna zarada je moguća, ali aktivna?

Da bi se aktivno zaradjivalo bloger treba da prodaje svoje usluge. A kao što smo naveli u predhodnom primeru, kako će da proda neku svoju uslugu, ako su njegova publika tinejdžeri.

Za jedan proizvod ili kurs koji izbaci, pre svega trebao bi da smanji cenu. Prosečna cena kurseva je od 3,000 dinara pa sve do 20,000 dinara. Koji tinejdžer će toliko novca da potroši? Tako da, sve cene bi morale da budu smanjene na znatno jedtinije cene, što znači da bi se manje zaradjivalo.

A ukoliko bi bloger odlučio da otvori radionicu, da napravi meet up ili neki mini festival. Pitanje je kojem tinejdžeru bi bilo dozvoljeno da dodje na radionicu ili meet up koji se održava.

Tako da sa tinejdž blogom biznis ne može da se vodi.

5. TINEJDŽ BLOGOVANJE NEĆE VEČNO DA TRAJE

I poslednja stavka koju mogu da navedem jeste da tinejdž blogovanje neće večno da traje.

Trenutno vam možda tinejdž blogovanje izgleda kao najbolja opcija, ali ukoliko želite da se jednog dana ozbiljno bavite blogovanjem i ukoliko želite jednog dana da kreirate vaš biznis, onda se ne trebate fokusirati na teenage blog jer on je samo privremen.

Sada ste možda u tinejdžeri, ali za nekih desetak godina imaćete posao, dečka / muža, možda i decu, i apsolutno sam sigurna da tada nećete pisati savete na temu „Kako se svideti simpatiji“.

Tako da ovaj način blogovanja pre svega nije stabilan, ni po pitanju kolega blogera, ni po pitanju tinejdžerske zajednice (u većini trenutaka), ni po pitanju saradnji i zarade.

Ukoliko želite da otvorite tinejdž blog, to je skroz u redu, smatram da svako treba da se oproba u stvarima koje želi. Ali uočila sam da mnogi žele da blogovanje bude njihov biznis, a žele da bloguju u kategoriji tinejdžera, tako da sam imala potrebu da napišem ovaj post i iskažem sva dešavanja u tinejdž blog svetu i neke od mana tinejdž bloga.

Ukoliko niste sigurni koja bi bila vaša kategorija na blogu, savetujem vam da pročitate ova dva posta:

Ukoliko tek planirate da otvorite blog, savetujem vam da pročitate i ove postove:

Nadam se da ste pronašli više informacija u ovom postu na našem web blogu. Dobro razmislite pre nego se odlučite kojom putanjom želite dalje ići kao bloger 😀

P.S. Ne zaboravite da posetite moje najnovije objave na instagramu:

Slične objave