Pozdrav svim čitaocima moga bloga i dobrodošli u novi post koji sam spremila posebno za vas! Recite mi, da li mrzite kada imate konkurenciju? Bilo da tek započinjete Vaš biznis ili bilo da ste već u biznisu duže vreme, uvek će se pojaviti odredjena osoba ili kompanija, koja će pokušati da uzme kupce od vas. U biznisu, konkurenciju je ne moguće izbeći i ona može biti fatalna po naš biznis koji vodimo.
Danas bih volela da sa vama podelim moje tajne, kako se ja to borim protiv konkurencije i kako ostajem dosledna sebi i svome brendu.
Pre svega ono što trebate znati jeste da Vaša konkurencija nisu samo ljudi koji vode sličan / isti biznis kao i vi. Ukoliko se bavite prodajom digitalnih produkta gde vi pišete o tome kako izgraditi vaš biznis, znači da ste vi možda Business coach i bavite se deljenjem znanja u kategoriji biznisa. Ali to ne znači da su Vaša konkurencija samo drugi Business Coach-evi.
Ukoliko tako gledate na market i Vašu konkurenciju, nećete uspeti u Vašem biznisu koji gradite.
Svako ko vodi bilo kakav biznis je vaša konkurencija. Zato što ljudi svakodnevno moraju da donose odluku gde će i na šta će da potroše novac. Ne moraju oni da ga potroše ni na Vaš i ni na čiji biznis produkt ili kurs. Oni mogu da kupe nešto preko AliExpress-a, mogu da kupe kurs nekog fitness trenera, mogu da se odluče da kupe filtere za svoj instagram profil.
Ukoliko želite da ljudi potroše novac na Vaše produkte, onda ne možete da mislite da se takmičite samo sa ljudima / kompanijama u Vašoj kategoriji. To je samo uža selekcija, vi se takmičite sa svima na tržištu, bez obzira da li ste u istoj kategoriji ili ne.
1. DRŽITE VAŠE PRIJATELJE BLIZU, A VAŠU KONKURENCIJU JOŠ BLIŽE
Kada sam započinjala svoj biznis, svako ko je za mene predstavljao konkurenciju, gledala sam ga kao neprijatelja koji meni može sve da upropasti. No, ubrzo sam shvatila da sa takvim pogledom na konkurenciju, ništa neću postići sem nerviranja.
Sada, umesto da se nerviram i da ljubomorišem, ja svoju konkurenciju proučavam. Ja ih učim, učim njihove strategije, šta to oni dobro rade, na koji način se postavljaju prema svojim klijentima, sve proučavam o njima do tačke gde ću da ih poznajem bolje od njih samih.
Ja pričam sa njima, sa njihovim ljudima. Želim da znam šta rade, šta planiraju, kako to oni rade, sve. Jer na kraju krajeva, postavite sebi ovo pitanje…
Kako ćete pobediti vašu konkurenciju, ukoliko ne znate šta rade i čime se bave?
Veoma je opasno da u toku biznisa mislite da samo trebate znati u kojoj su kategoriji i šta kače. Od konkurencije možete dosta toga da naučite i nemojte u biznis ulaziti sa stavom ja znam sve, jer ne znate, niti znam ja, niti znaju današnji milioneri, niko ne zna, jer uvek može još da se nauči.
Ja sam naučila dosta od moje konkurencije. Šta više, ja do dana današnjeg nisam pohadjala ni jedan kurs vezan za biznis kojim se bavim, nisam pročitala ni jednu biznis knjigu, nisam išla na ni jednu privatnu biznis sesiju. Svo znanje koje sam stekla i koje posedujem danas, dolazi zahvaljujući mom istraživanju moje konkurencije.
Ukoliko je Vaša konkurencija uspešna, ukoliko dobija više kupca, više ljudi koji su zainteresovani u njihove usluge, onda postoji nešto što oni rade, a Vi ne radite. Od konkurencije možete naučiti i zato se nemojte plašiti da neko trenutno bude bolji od Vas, jer i ako je bolji, Vi možete naučiti od njih i onda to primeniti u Vašem biznisu.
2. ISTRAŽUJTE VAŠU KONKURENCIJU, ALI SE NE FOKUSIRAJTE NA NJIH
Kao što sam rekla u prvom delu, učite o njima, istražite ih spolja i iznutra. Kupite njihove produkte, vidite kako oni iznose sadržaj za razliku od vas, vidite šta oni imaju što vi nemate, šta ljudi to vole kod njih?
Jer na kraju krajeva, poenta nije u tome da Vi pobedite konkurenciju, poenta je da Vi bolje udovoljite Vašim klijentima nego bilo ko drugi.
Vaš fokus ne treba biti na pobedi konkurencije, već na zadovoljavanju potreba Vaših kupaca
Dobijam često pitanje od mojih pratilaca na instagramu, a to pitanje je „Mila, kako se ne plašiš da deliš svoje tajne i strategije? Kako se ne plašiš da će neko da ih uzme i da ih prekopira?“
Ne plašim se iz razloga što ja mogu da sam korak po korak celu moju strategiju, ali je pitanje da li će ljudi to moći da prenesu isto kao i ja. Da li će ti ljudi moći da posvete vremena koliko ja posvećujem onome što radim? Da li će moći da posvete toliko pažnje, strpljenja, da li će moći da odrade istim koracima sve kao i ja, da li će moći da pristupaju ljudima, kupcima i kompanijama na način na koji ja pristupam sa njima? Neće, jer nisu ja.
Zato fokusirajte se na to šta možete pružiti kupcima, a ne kako možete uništiti konkurenciju.
3. MISLITE DUGOROČNO, NE KRATKOROČNO
Umesto da se fokusirate na pobedjivanje Vaše konkurencije na jednom produktu, razmišljajte dugoročno.
U biznisu će Vam se dešavati da izbacite možda sličan produkt kao i neko drugi i onda će se desiti da taj drugi brend / osoba ima više prodaja od Vas. Ispostavilo se da su napravili popust i pojačali svoju promociju, pa ste se onda Vi uspaničili i počeli da razmišljate „Ovim tempom će moj biznis biti uništen“, pa ste brže bolje i VI uradili isto što i oni.
Moram Vam reći, ali tako nigde nećete dogurati.
Dovolite mi da vam dam jedan ličan primer kako sam ja razmišljala kratkoročno i koliko me je to koštalo u mome biznisu.
Predprošlog proleća 2018-e godine, kreirala sam svoj Instagram Magazin, koji sam kačila na storijima. Taj moj Instagram magazin je bio jedan od mojih najuspešnijih instagram update-ova ikad! Tri mesecu kasnije, jedna devojka je objavila svoj Instagram Magazin na njenom Instagram feed-u. Bila sam besna, to je bila moja ideja, ja sam je smislila, ja sam je kreirala, e pa neće da mi je uzme sada neka tamo sa izvinjenjem likuša jer joj se tako htelo. Mesecima smo ona i ja medjusobno pokušavale da budemo bolja jedna od druge. Da bi se na kraju desilo da je magazin nakon nekog vremena izašao iz mode i to je bilo to, od magazina nismo dobile nikakav profit. Ona je promenila taj stari blog, retko ko je se seća po njenom magazinu, a mene ljudi znaju po model blogu i po tome što pričam o biznisu, skoro niko se ni ne seća da sam imala magazin.
Šta smo mi postigle time što smo pokušavale da guramo naš update da bude bolji od update-a ove druge? IZGUBILE SMO VREME.
Umesto da smo se toliko takmičile medjusobno, mogle smo još deset novih update-ova da smislimo, mogle smo tolike saradnje da sklopimo, mogle smo takve uspehe da postignemo. Ali smo samo izgubile vreme na nešto čega se danas niko ne seća.
Zato se ja od tada fokusiram na dugoročne planove, ne na kratkoročne planove.
NIJE BITNO UKOLIKO IZGUBIM PAR BITAKA, BITNO JE DA POBEDIM U RATU.
Kada pogledate iz te perspektive, mislim da već dobijate viziju onoga što pokušavam da Vas naučim. Danas neko može biti bolji od mene, može izbaciti fantastičan produkt i može imati više kupaca od mene, to je okej. Ne moram iste nedelje i ja da izbacim isto to da bi pobedila nekoga, mogu da čekam mesec dana, godinu dana, pet godina, a dan će doći kada ću skroz da sravnam konkurenciju. Imam vremena. A imate ga i Vi.
Mislite dugoročno, ne kratkoročno, Zapitajte se „Šta mogu da uradim da opstanem? Kako mogu da se obezbedim da ostanem duže u ovoj igri?“, ukoliko imate moć da opstanete, onda imate moć da postignete šta god poželite, ali je sve pitanje vremena.
Ne trčite pred rudu, ne trudite se da budete prvi u nečemu i nekoga da pobedite. Smislite strategiju koja će sve da oduva, razmislite šta Vi to možete pružiti drugima što drugi brendovi nisu uspeli.
4. SARADJUJTE
Ponekad, umesto da se konstantno takmičite sa drugima, možete izvući neki profit od njih. Ukoliko uspešan brend izbaci svoj profukt, ponudite i Vi vaše usluge, ponudite im saradnju. Napravite više novca za Vas i Vašu konkurenciju.
Nema problema u tome. Ja stalno saradjujem sa drugim ljudima i osnivačima biznisa. Ali se pazite, jer uvek nije svako pravi pogodak za Vas, neće Vam svako ležati dobro tokom saradnje.
…
Nadam se da ste uživali i da Vam je ovaj post bio od koristi! Ukoliko imate bilo kakvih pitanja, slobodno mi se obratite putem mail-a ili putem Instagrama.
Takodje, ukoliko Vas je ovaj post interesovao, možda Vam se i ovi postovi takodje svide i donesu Vam znanje:
- Koliko sam oara potrošila na početak bloga?
- Da li će blogovi umreti u 2020-oj godini? – Sve što trebate da znate o blogovanju danas!
- Kako prevazići STRAH od javnog govora?
- Kako kreirati koristan plan za vaše društvene mreže u samo 5 koraka!!!
P.S. Ne zaboravite da posetite moje najnovije objave: