Veoma često pitanje koje dobijam putem mail-a i instagrama jeste „zašto moj web blog ne dobija čitaoce? Šta to radim pogrešno?“, danas mnogi novi blogeri očekuju da čim objave post njihov post bude čitan i da publika dođe na njihove web stranice, ali u realnosti nije sve tako lako.
Sećam se kada sam i ja bila u poziciji blogera početnika i kada sam se i sam sama sebi postavljala ovo pitanje. Kako je vreme teklo, kako sam učila nove stvari o blogovanju i stekla iskustvo, shvatila sam pravi razlog zašto moj blog nije dobijao publiku na samom početku.
Zato ću danas da vam prikažem 8 razloga zašto vaš blog ne dobija čitaoce i kako to možete da popravite!
RAZLOG BROJ #1: NEMATE DOMEN I HOSTING
Prvi i osnovni razlog zašto vaš blog ne dobija čitaoce i posete jeste zato što nemate domen i hosting.
Vi blog svakako možete da vodite bez domena i bez hostinga, ali ukoliko ozbiljno želite da se bavite blogovanjem morate imati oba!
Hosting i domen pomažu vašem blogu pri monetizaciji, vaš blog će imati svoju web adresu, lakše će se pojavljivati na Gugulu, veće su šanse da se postovi rangiraju na prvoj strani Gugla i samim time dobiju više pregleda!
Više o domenu i hostingu možete pročitati u mome postu „Šta su to domen i hosting? I da li su vam potrebni?“.
RAZLOG BROJ #2: NEMATE NIŠU / KATEGORIJU
Drugi razlog zašto ne dobijate novu publiku na vašem blogu jeste zato što nemate vašu nišu (blog kategoriju).
Niša vam je potrebna da bi ljudi znali čime se vi bavite i kakav sadržaj mogu da očekuju od vas. Pored toga, kada imate nišu onda se pojavljujete kao stručnjak u toj određenoj sveri, što ljude vezuje za vaš blog i tera ih na redovno posećivanje vašeg bloga.
Čist primer je moj blog. Moje dve glavne niše su LIFESTYLE i BUSINESS. Kome trebaju saveti iz ove dve niše, oni znaju da se ja time bavim i da kod mene mogu nači odgovore na sva svoja pitanja.
Blog od mog dragog kolege Nikola Miljkovića, takođe poznatog kao Notesmilk, bavi se LIFESTYLE temama i DESIGN temama. Njegova publika zna da od nikole može očekivati lifestyle teme, a pored toga Nikola se bavi dizajniranjem, o čemu i piše na svom blogu. Tako da ljudi koji žele da počnu sa dizajniranjem tačno znaju da je Nikolin blog idealan za njih.
Blog od Bloger Festa je blog koji se bazira na biznis temama, pogotovo na temama vezanim za BLOGOVANJE i kreaciju BRENDA. Tako da ukoliko želite da znate nešto od ta dva, Bloger Fest je blog koji trebate pratiti.
Sada sam vam navela samo biznis blogove, ali ovo za nišu važi i za ostale kategorije, ne samo biznis. (to što ja pratim u većini slučajeva samo biznis blogove je druga priča XD)
Ali evo dva primera čisto da promenimo nišu.
Bambolai je blog koji vodi moja draga kolegenica Ivana i njen blog se zasniva na FASHION temama. Ukoliko želite da se bavite modom ili želite da budete uvek u trendu, njen blog je idealno mesto za vas!
Totally welness je blog koji vodi meni nepoznata blogerka. Pravo da vam kažem ne znam ništa o njoj, nikada je nisam upoznala, ali ono što primećujem jeste da o njoj i njenom blogu moje kolegenice stalno pričaju! Totally welness vodi BLOG O ZDRAVOM NAČINU ŽIVOTA, tu piše o raznim receptima, vašem zdravlju, vitaminima itd. Za ljude koje ovo interesuje njen blog je savršeno mesto za njih.
Mogu do sutra da vam nabrajam blogere i njihove niše, ali mislim da već shvatate poentu.
Ovi blogeri imaju svoje niše, imaju svoju ciljanu publiku, poznati su po rešavanju određenih problema, a samim time imaju i veliku publiku.
Mila Durman
RAZLOG BROJ 3: NEMATE „RASPORED OBJAVLJIVANJA“
Razlog broj tri zašto ne dobijate nove čitaoce jeste zato što nemate „RASPORED OBJAVLJIVANJA“.
Raspored objavljivanja je raspored koji služi vašim čitaocima da tačno znaju kada vi izbacujete postove na vašem blogu.
Moj raspored objavljivanja je UTORAK: LIFESTYLE, PETAK: BUSINESS.
Samim time, ljudi koji prate moj lifestyle i biznis sadržaj tačno znaju kada mogu da očekuju novi blog post od mene i tačno znaju kada da se vrate na moj blog. Što meni omogućava da steknem redovno posećivanje moga bloga od strane mojih čitalaca.
Više o ovome sam pričala u jednom od mojih IGTV videa, koji možete pogledati na ovom linku: https://www.instagram.com/tv/CC_oyXNpmUy/
RAZLOG BROJ #4: NEMATE STRATEGIJU
Četvrti razlog zašto ne dobijate publiku jeste zato što nemate strategiju za vaš blog.
Videla sam i šta više poznajem mnoge blogere koji nemaju strategiju svoga bloga, već random izbacuju svoje blog postove i očekuju da će se publika magično pojaviti na njihovim blog stranicama.
Jedan od glavnih razloga zašto sam uspela da stignem do 100,000 čitalaca na svome blogu jeste zato što sam pažljivo kreirala svoju blog strategiju.
Sve što kačim na mome blogu, ja ne kačim da bih nešto okačila, već sve kačim sa nekim razlogom.
Prošle godine sam pisala konstatno o Instagramu, dok nije došlo do toga da je moj blog obuhvatio sve instagram teme i da ne postoji više ni jedna tema vezana za instagram o kojoj ja nisam pričala.
Kada bilo ko pretražuje bilo šta vezano za Instagram na Guglu, moj blog će uvek izaći prvi. Tako da sam tu zvanično pokrila teme vezane za Instagram, toliko da me danas svi znaju po njima i da dan danas dobijam publiku na svome blogu koje interesuju instagram teme.
O Instagramu i dalje ponekada pišem, ali u principu, već sve teme vezane za Instagram mogu se pronaći na mome blogu. Zato sada, ove 2021 godine moj cilj jeste da budem prva i kod tema vezanih za web blog.
Verovatno ste primetili da do sada pišem sve češće o temama vezanim za blog.
Te postove ja ne pišem za džabe.
Upoznala sam vas već sa instagramom, oni koji su pratili moje savete izgradili su odličnu instagram platformu sa puno publike. Oni koji su kupili moj INSTAGRAM KURS već su izgradili svoj biznis na instagramu.
Ali….
Na instagramu biznis ne može da se zasniva. Instagram je nestabilna platformajer je društvena mreža, ne biznis platforma, samim time ona se može srušiti u roku od nedelju dana, pa čak i manje!
Zato svako treba da ima makar jednu stabilnu platformu! (mislim na BLOG ili YOUTUBE)
A sada kada znate tu činjenicu na vama je da birate, youtube ili web blog?
Ako je vaš odgovor web blog, moj blog će vam pružiti sva potrebna znanja o web blogu i sticanju publike. A uskoro ću izbaciti i knjigu vezanu za web blog, ko bude kupio knjigu naučiće kako da izgradi čitavu karijeru na web blogu, baš kao i ja što sam je izgradila.
A ovo nije jedina strategija koju ja imam.
Pored ove strategija imam još gomilu strategija, koji su mi pomogli da dođem do tih čuvenih 100,000 čitalaca.
RAZLOG BROJ #5: NISTE IZGRADILI ESTETIKU VAŠEG BLOGA
Peti razlog zašto vaš blog ne raste jeste zato što niste izgradili estetiku vašeg bloga.
Vaš blog mora da ima neku određenu estitku po kojoj će ljudi pamtiti vaš blog. Na primer, razmislite malo, po čemu vi pamtite moj blog?
Kako moj blog izgleda?
Boje moj bloga i mog brenda su: roze, bela, krem.
Moj blog ima dosta specifičnih stvari, a jedna od njih je FEED mojih postova koji prikazuje sve moje postove koje sam tu zakačila. A ono što je zanimljivo kod njega jeste što podseća na youtube kanal:
Postovi se sami vrte i prikazuju vam se, baš kao što bi se prikazivali na youtube-u.
To je na primer jedna specifična stvar kod mog bloga.
A ukoliko budete listali moj blog i moje psotove pronaćićete još puno specifičnih stvari koje opisuju moj blog. Sigurna sam da već nekoliko njih imate na umu.
E to je ono što vam je potrebno!
RAZLOG BROJ #6: NE STUPATE U KOMUNIKACIJU SA PUBLIKOM
Šesti razlog je vaše ne stupanje u komunikaciju sa publikom.
Veoma mi bude krivo kada vidim blogera koji vodi blog samo radi sticanja velike brojke ljudi i da bi zaradio novac. Ali dozvolite mi da vam kažem da takvi blogovi NIKADA ne uspevaju.
Vi sa vašom publikom bi trebalo da izgradite komunikaciju, da im pružite ono što oni žele da vide i na kraju da steknete njihovo POVERENJE. To je ono što je najbitnije u blog svetu i ono što će vam zapravo pomoći da postanete voljeni i poštovani bloger.
RAZLOG BROJ #7: NEMATE DRUŠTVENU MREŽU VAŠEG BLOGA
Bitno je imati makar jednu društvenu mrežu na kojoj će te kačiti vaše slike ili slike vezane za sadržaj na vašem blogu.
RAZLOG BROJ #8: NE VERUJETE U SEBE I U VAŠ SADRŽAJ
Da li vi verujete u vaš sadržaj?
Ukoliko verujete u vaš sadržaj, samo nebo je granica! Ali, ukoliko ne verujete u vaš sadržaj, to može da bude veliki problem za vas, vaš blog i biznis.
Ukoliko vi ne verujete u sebe i vaš sadržaj, kako očekujete da drugi veruju u njega?
Pozitivna energija privlači pozitivnu energiju. Ukoliko verujete u sebe, ljudi će takođe verovati u vas. Ukoliko smatrate da je vaš sadržaj odličan i da može pomoći drugima, i drugi će smatrati da je vaš sadržaj odličan i taj sadržaj će im zaista pomoći.
Uvek budite uporni, pratite savete koje sam vam dala i uspeh će vam biti zagarantovan!
Takođe, ukoliko vam treba još saveta oko rasta blog čitalaca i unapređivanja vašeg bloga, pročitajte i:
- Kako planiram svoj sadržaj na blogu?
- Kako sam stigla do 60,000 čitalaca na WordPress-u? (IGTV video)
- Šta je to SEO optimizacija i zašto vam je baš ona potrebna da razbijate na Google-u
Pratite me i na medijima: