Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na Emem blogu! Danas sam tu sa vama da bih vam predstavila svoju recenziju, kao i mišljenje o srednjoj umetničkoj školi „Škola za dizajn“.
No, pre nego počnemo sa ovim postom, volela bih da napravim jedan mali uvod.
Ukoliko me ne poznajete, moje ime je Mila i učenica sam srednje umetničke škole „Škola za dizajn“, ujedno sam i jedina urednica ovog bloga, ekskluzivni član bloger festa, broj #1 tinejdž blogerka na Balkanu i volonter u Mladim Istraživačima Srbije.
Obzirom da za manje od tri meseca završavam srednju školu i obzirom da moj blog prati mnogo mladih umetničkih duša koje žele da postanu umetnici i upišu ovu školu, odlučila sam da napravim serijal na mome blogu gde ću napisati SVE što treba da se zna o srednjoj umetničkoj školi „Škola za dizajn“.
Za sada napisala sam postove vezane za upis u dizajnersku, znanje koje se stiče u dizajnerskoj, koji sve smerovi postoje, šta se radi na svakom smeru pojedinačno itd.
Tako da ukoliko vas interesuje više o ovoj temi, posetite moja dva blog taga i saznajte sve što vas interesuje o ovoj školi:
U današnjem blog postu izneću kompletnu recenziju o Školi za dizajn, tako što ću odvojeno pisati kategoriju po kategoriju vezanu za ovu školu i na kraju ću joj dati svoju ličnu „ocenu“.
Upozorenje: Ovaj post post nije sponzorisan. U pitanju je isključivo recenzija zasnovana na mome ličnom mišljenju.
1. PREDMETI U ŠKOLI
U zavisnosti od upisanog smera, postoje različiti predmeti koji se polažu u školi.
Uglavnom u toku prve godine nema previše stručnih predmeta (2 – 3 stručna predmeta), u drugoj godini se pojavljuje više stručnih predmeta (5 – 6 predmeta) i od treće godine dobijaju se skoro svi stručni predmeti.
Sada…u zavisnosti od smera, svaki predmet je specifičan po nečemu.
Na primer, navešću vam jedan od mojih omiljenih predmeta sa mog smera, a u pitanju su „Osnovne tehnologije i konzervacija“.
Na ovom predmetu mi učimo o skoro svakom dobu u umetnosti, učimo umetnike koji su bili popularni u tom dobu umetnosti i analiziramo kako i šta se radili sa svojim slikama.
Iz svakog doba u umetnosti dobijamo zadatak da radimo kopiju slike.
A da bi se odradila kopija, nije dovoljno samo da se uzme papir i da se preslika sve naslikano.
Tu mora da se:
- Vidi na kom je papiru rađeno (na osnovu toga se i prepariraju papiri i slično)
- Vidi kojom je tehnikom rađeno, sa kojim četkicama
- Analizira se detaljno kako je umetnik koristio boju, kojim je potezima vukao koju liniju
- Istražuje se svetlost, senka i ostale značajne stvari za sliku
Tokom čitave ove procedure, za svako doba i za svakog umetnika potrebno je da se nauči nešto specifično.
Bilo da je to kako napraviti kako da papir bude baš kao papir koji je umetnik koristio, bilo da je to kako napraviri prirodan lepak, preparaturu, boje itd.
Da li ste znali da su neki umetnici pravili sami svoje boje? Akril, Uljane boje, pastel, ugljen…
I mi isto to na ovom času učimo. Tj. učimo kako sami da napravimo svoju akrilnu ili uljanu boju, svoje pastele, svoj ugljen itd.
Učimo i razlike između svakog predmeta sa kojime radimo.
Na primer, da li ste znali da nije svaki ugljen isti?
I to isto učimo na ovom času, kako da razlikujemo ugljene, koji ugljen da kupimo itd.
Sve to ne radimo samo kroz teoriju, već i kroz praksu.
I ovo vam je samo jedan predmet sa mog smera, sada zamislite šta se sve radi na drugim predmetima.
Lično sam izuzetno zadovoljna svakim predmetom sa mog smera i mogu reći da svo gradivo koje učimo na bilo kom predmetu je nama od velikog značaja i do sada nije bila NI JEDNA lekcija koja nam nije bila od koristi ili koja je bila u planu i programu čisto da bi popunila zadatke.
Sve što radimo nam je od koristi.
A najbolje od svega jeste što se svaki predmet nadovezuje na onaj drugi.
Ono što učimo iz istorije umetnosti je opšte znanje, na višemedijskoj učimo više o umetnicima i radimo zadatke iz tog određenog perioda vremena, onda se to vreme nadovezuje na naše zadatke iz računarske grafike ili osnovnih tehnologija i konzervacije.
Svaka lekcija ima svoj smisao, tu je sa razlogom i profesori uvek odlično ispredaju lekciju.
Tako da sekcija PREDMETI od mene dobija ocenu: 10/10
2. DRUGI ĐACI
Jedno veliko pitanje koje mladi i njihovi roditelji postavljaju pre nego upišu srednju školu za dizajn jeste – kakvo je društvo?
Po mom ličnon mišljenju društvo u dizajnerskoj se mnog razlikuje od društva u gimnaziji i na drugim fakultetima.
Pošto su svi u školi zbog umetnosti, imamo tu jaku ljubav prema njoj koja nas sve spaja i zbližava.
Kod mene, prva i druga godina su bile malo burne, ukoliko bih tako mogla da se izrazim. Odeljenje se delilo u grupice, svako je brinuo o sebi i svi su pred ovim drugima pokušavali da se dokazuju i da budu u nekom centru pažnje.
Kod nas u te prve dve godine nije bilo ni tračeva, ni svađa, baš kao što sam rekla svako je sam sebe pokušavao da prikaže u najboljem mogućem svetlu.
Međutim u trećoj godini sve te grupice su se razbili i svi smo se odjednom zbližili i postali smo kao porodica.
Neverovatno je kako se odjednom sve to odvilo.
Predpostavljam da su ove prve dve godine u školi bile godine kada smo se najviše razvili i kada smo naučili dosta toga, tako da od treće godine bukvalno smo se svi promenili i bili smo tu jedno za drugo.
Odjednom tu su došli izlasci, druženje, smeh, zezanje, čuvanje leđa jedni drugima itd.
Društvo u dizajnerkoj je veoma specifično, ali je divno! Svi su baš mili i dragi i ja sam mnogo srećna što sam stekla prijatelje kao što su oni. 🙂
Tako da ocena za prijatelje će biti: 10/10
3. PROFESORI
Pređimo na jednu stavku o kojoj koja me ja najviše oduševila u umetničkoj školi, a to su profesori.
Da mi je neko rekao da će profesori u umetničkoj srednjoj školi da budu tako KUL, nikada im ne bih verovala.
Danas ima dosta dobrih, a i dosta loših profesora u čitavom svetu.
Međutim, u mojoj školi ne postoji profesor koji je loš.
Rečima ne mogu opisati koliko su profesori posvećeni svom poslu i koliko se trude da na najbolji mogući način savladamo gradivo, bilo da je u pitanju stručan predmet ili opšti predmet.
I kod stručnih i kod opštih predmeta predavanja su fantastična, profesori zaista pokušavaju da nam prenesu znanje, a ne samo da ispredaju lekciju.
Gradivo u školi uči se kroz veoma lepa izlaganja profesora. Ne znam za druge, ali meni lično sva ta predavanja izgledaju kao neka priča koju sam voljna da zapamtim.
Uvek se tu nađe neki primer koji nam navedu, možda i neka priča iz života, neko testiranje koje su ljudi nekada vršili. Sve je veoma zanimljivo!
Neki profesori nam često spremaju prezentacije da sa slikama dopune gradivo i daju nam likovni prikaz onoga o čemu pričamo. Pokazuju nam i zanimljivosti i povezuju opšte gradivo sa umetnošću.
Kada se stigne do četvrte godine školstva, svaki profesor želi da pomogne učeniku da uspešno završi školu.
Kada god se neko seti neke ideje ili nekog saveta koji može pomoći učeniku oni taj savet daju.
Vode nas na izložbe, kače nam konkurse na školskom zidu koji će nam jednog dana biti od koristi, pomažu nam oko konkursa i takmičanja.
Naši profesori su zaista neverovatni! Nema reči koja može opisati koliko su dobri, posvećeni, velikodušni, itd.
Tako da ocena za profesore je: 10/10
4. OCENJIVANJE
Ocenjivanje je jedina stavka koja je po mom mišljenju klimava u bilo kojoj umetničkoj školi.
Ocenjivanje opših predmeta je i više nego pravično. Kontrolni i ispitivanja se najavljuju, ocenjuje se na osnovu znanja učenika i najbolje od svega – đaci uvek imaju šansu da poprave svoju ocenu.
To je nešto što mnogo volim kod svoje srednje škole, obzirom da sam svesna da u drugim školama ovo možda i nije slučaj.
Sa druge strane tu su stručni predmeti, čije je ocenjivanje veoma…specifično.
Profesori se trude da dodele pravično ocene svakom učeniku.
Kada se đak ocenjuje uzima se u obzir:
- Koliko je uspešno đak odradio zadatak
- Koliko je truda uložio u zadatak
- Koliko se zalagao na času
- Da li je napredovao u proteklom periodu
Međutim, kod nekih predmeta u obzir ulazi i utisak profesora u ocenu, što je mene kroz čitavo školstvo gadno iritiralo.
Mislim da je očigledno da svako ima neki svoj ukus, ali taj ukus često ume da igra značajnu ulogu kada se đak ocenjuje.
Možda je za đaka i njegove prijatelje rad dobar, možda je i za neke profesore rad dobar, ali ukoliko se profesoru nešto ne sviđa u radu ili načinu kako je rad odrađen, može doći do smanjenja ocene.
Postoje određeni stilovi i načini rada koji profesori ne vole. Tako da to ume dovesti do smanjenja ocene.
Često mi se dešavalo da imam tako VRHUNSKI rad koji se sviđao meni, neki mojim prijateljima, mom privatnom profesoru, možda i nekim drugim profesorima, mada pošto rad nije bio dovoljno dobar za profesora koji je ocenjivao, dobila sam ocenu manje.
Dok sa druge strane đak čiji je rad ispao lošije od mog i to je bilo očigledno svima, dobio je veću ocenu, jer u očima profesora taj rad je bio bolji od mog.
Tako da to je jedina mana bilo koje umetničke škole. I zbog toga ocenjivanje od mene dobija ocenu: 8/10
5. ESTETIKA ŠKOLE
Estetika škole je uvek na nivou!
Često se održavaju konkursi i grupni zadaci u školi nakon čega se radovi đaka kače na zidove, stavljaju na izložbene stolove, postavljaju se u hodnicima itd.
Mislim da skoro svakog meseca može da se vidi nešto novo.
Postoje godišnje postavke maturanta, koje su izložene svuda po školi. Postoje mesečne postavke đaka koji su učestovali na nekom školskom konkursu, koji su napravili seriju radova ili su radili grupni rad sa odeljenjem.
Veoma je zanimljivo.
Svaki rad se nagradi tako što radovi budu okačeni u školi da svaki đak može da ih vidi.
Moja škola ima i svoju galeriju gde se održavaju izložbe đaka, konkursi i predavanja.
Moja ocena za estetiku škole je 10/10.
6. IZLOŽBE, BLOK NASTAVA, UPOZNAVANJE DRUGIH UMETNIKA
Takođe jedna od mojih omiljenih stvari u mojoj školi ( ne znam da li ih u drugim školama ima ) jesu odlasci na izložbe, blog nastava i upoznavanje drugih umetnika.
Od prve do kraja treće godine postoje termini blok nastave.
Blok nastava je nastava koju ili pohađamo u školi gde radimo poseban zadatak iz jednog specifičnog predmeta ili idemo u posetu galerijama gde se održavaju izložbe.
Blok nastava je idealna prilika da se đaci obrazuju, zabave i odmore od regularne nastave.
Mi smo bili na toliko puno izložba, na koje ja sama nikada u životu ne bih otišla i jednog dana bih se kajala zbog toga.
Izložbe slavnih umetnika, izložbe ne toliko slavnih umetnika, izložbe bivših đaka, 3D izlozbe, izložbe sa iluzijama, izložbe gde se odigravaju performansi, video izložbe, foto izložbe, izložbe gde su rađene sve moguće tehnike, izložbe sa objektima, ama nema šta nismo videli!
Ponekada nas nastavnici i van nastave vode na izložbe ili nam preporuče da sami posetimo neku galeriju ili izložbu.
Pored toga, moja umetnička škola ima kontakte sa drugim umetnicima.
Veliki broj umetnika završio je dizajnersku, tako da posećujemo njihove izložbe, upoznajemo se sa drugim umetnicima i škola zove te iste umetnike da nam na primer drže predavanja.
Moja razredna zna da nekoliko nas iz mog odeljenja želi da se bavi animacijom, tako da je pozvala bivše đake dizajnerske da nam održe predavanje o animaciji i njihovom poslu.
Dizajnerska je idealna škola za upoznavanje sa umetnicima. Zato od mene ova sekcija dobija ocenu 10/10.
7. VANNASTAVNA PREDAVANJA
Malopre sam napomenula neka vannastavna predavanja, ali bih volela da izdvojim poseban segment za ovu temu.
Dizajnerska stalno zove umetnike, profesore i ljude koji održavaju konkurse ili humanitarne radove da nam održe neko predavanje.
Ja sam lično bila na nekoliko takvih predavanja kao što su predavanje vezano za umetničke fakultete, animaciju, modni dizajn, virtuelnu realnost, volonterske kampove, i još neka predavanja kojih u ovom momentu ne mogu da se setim.
I baš preko moje škole sam saznala za volontere iz Mladih istraživača Srbije uz pomoć kojih sam otputovala u Italiju na volontiranje!
Ukoliko pratite moj blog, onda to sigurno već znate.
Sada sam baš zahvaljujući ovom predavanju postala redovan volonter i bila sam zvana na razna dešavanja.
Da mogu ovoj sekciji bih dala 100/10.
8. NAPREDAK TOKOM GODINA
U umetničkoj školi se stalno nešto crta i uči, tako da je napredak tokom godina zagarantovan!
Na primer, ovo su moji radovi pre nego sam krenula u umetničku srednju školu:
Ovo su moji radovi na početku umetničke škole:
A ovo su moji radovi sada:
Možete videti napredak u radu.
Što se napredka tiče očigledno je da je napredak 10/10 na mojoj tabeli.
To bi bilo to za ovaj post, iskreno se nadam da vam se svideo i da će mnogima biti od koristi!
Moja ukupna ocena zasnovana isključivo na ličnom mišljenju je 10/10.
Ukoliko vam se svideo ovaj post pročitajte i:
- Poklon koji sam dobila za svoj 18 rođendan – WACOM CINTIQ 22
- Benefiti umetničke škole – Artist edition
- Umetnička škola – Škola za Dizajn. Koji smerovi postoje? + Sve o smeru LIKOVNI TEHNIČAR
- Moje učešće na drugom Medjunarodnom bijenalu „Golub i Cvet“ Milana Besarabića
Pratite me i na medijima: