Često pitanje koje dobijam putem instagrama je „Da li su blogovi i dalje aktuelni?“ i moj odgovor je dragi moji prijatelji, da blogovi su još uvek aktuelni i uvek će i biti aktuelni! Blogovanje se jednostavno rečeno promenilo, baš kao i sve u životu što se menja.
Danas su zastupljeni novi trendovi koji naravno obuhvataju i naš blog svet. Tako da blog nikada nije „umro“, samo se promenio.
Dozvolite mi da vam dam uvid u jednu malu statistiku…
Bez obzira šta vam bilo ko kaže, blogovi su i dalje aktuelni i ljudi ih čitaju.
Sada, volela bih da predjem na priču o stvarima koje više nisu aktuelne u blog svetu i koje će u ovoj 2020 godini skroz da izumru. Da bi ste sprečili da vaš blog ove godine doživi neuspeh i pad čitalaca, biće bitno da pažljivo pročitate šta je to aktuelno, a šta nije i da polako počnete da praktikujete praćenje blog trendova.
1. SPAM OBJAVA DA BI SE DOBILO VIŠE ČITALACA
Nekada, glavni trik u dostizanju velikog broja čitalca na blogu, bio je taj da se što više postova piše i da se što više postova kači. Medjutim u 2020-oj godini taj tren velikom brzinom umire i ljudi sada više gledaju KVALITET objava. Ljudi će danas radije pročitati jedan post koji im može biti od pomoći, nego 10 postova gde će dobijati veoma malo informacija.
Zato je bitno da se ove godine fokusirate više na KVALITET vaših objava, nego na KVANTITET.
2. PERSONAL BLOGOVI
Nažalost, u 2020-oj godini, Personal blogovi će skroz izaći iz mode.
Ranije, bilo je dovoljno da se na blogu napiše bilo šta iz privatnog života i da se okači bilo koja slika koju smo uzeli tokom dana. Medjutm, kako društvene mreže preuzimaju čitav internet, tako će ljudi radije da dodju, na primer na instagram i da skroluju kroz svoj HOME feed i u medjuvremenu će gledati slike koji su njihovi prijatelji ili ljudi koje prate okačili.
Kroz te slike koje ljudi vide na društvenoj mreži, njima je već sve jasno – gde ste bili, šta ste radili itd. tako da više nema potrebe da ulaze u blog i čitaju post od 1500 rečenica o samo jednom danu. Ljudi su u konstantnoj žurbi da stignu negde i zato će radije svoje vreme potrošiti da na brzinu prelistaju instagram, nego da 5 minuta vise na vašem blogu.
Umesto da pišete o vašem danu putem bloga, vi trebate kroz vaš blog da EDUKUJETE vašu publiku. Lako je na instagramu objaviti sliku i napisati biografiju „uživancija uz kafu“, ali da vas vidim da napišete nešto edukativno na instagramu, to će već biti teže. Da bi ste edukovali ljude, vama treba dosta prostora za pisanje i detaljno razradjivanje podataka, što samo blog može da vam pruži.
Društvene mreže su napravljene da ih ljudi posećuju kada im je dosadno, ali kada čovek udje na google, on ulazi da bi bio edukovan.
Naravno, ukoliko imate dobru fan bazu, vi slobodno možete ponekad da ubacujete neke lične postove gde pišete o tome gde ste bili, šta ste radili, možete kačiti recenzije i storytime-ove, ali to pronalzi donekle, samo ukoliko imate dobru fan bazu! Ukoliko ste početnik i odmah počnete sa pisanjem o vašem životu, to će biti vaš početak i vaš kraj.
3. PRIMAMLJIVI NASLOVI
Treća stvar koja definitvno umire u blog svetu su primamljivi naslovi.
Ranije ste mogli pronaći tonu naslova, tipa:
- Ovako je ova 16-ogodišnja devojka postala milioner!!!
- Evo kako možete zauvek da se oslobodite bubuljica!!!
- Istina o Korona Virusu je izašla na videlo….
Da, ovo su sve zanimljivi naslovi koji će vam 100% dovesti ljude koji će pročitati vaš post, ali ukoliko vam je samo naslov dobar, a u vašem tekstu ništa vezano za vaš naslov niste objasnili, ljudi koji čitaju vaš post će se iznervirati, a google jasno vidi kada je odredjeni korisnik iznerviran i samim time će smanjiti vaš reach na google-u.
4. SAMO BLOGOVANJE
Još jedna greška koju ljudi masovno prave jeste to što SAMO bloguju, ne kače nikakve slike, nikakve videe, nikakav podcast i slično.
Danas je jednostavno takvo vreme da ljudi žele da vide vas i da vas prate. Svako na internetu može pronaći savet za njihov problem, ali ono što ljude tera da ostanu na vašem blogu, jeste VI sami.
Na primer, ukoliko ljudi udju na moj blog, oni mogu videti moje slike na svakom postu, mogu videti moje videe i moje linkove koje vode do mojih društvenih mreža i samim time oni dobijaju odredjeno poverenje u mene, jer vide da ja nisam neki bot, već prava osoba sa kojom mogu da se saosećaju.
Pored toga, ukoliko im se vi svidite, najverovatnije će da vas zaprate i na vašim društvenim mrežama, što će da dovede do toga da oni konstantno prate vaš sadržaj i Vas same.
…
KAKO VI MOŽETE DA ODRŽITE VAŠ BLOG AKTUELNIM I KORISNIM???
I sada konačno dolazimo do priče, kako to vi možete da održite vaš blog aktivnim i korisnim?!
1. VI BUDITE EKSPERT U ODREDJENOM SEKTORU
Pre svega, vi trebate da budete ekspret u odredjenom sektoru. Kada ljduima treba pomoć oko odredjene stvari, oni treba da znaju da ste VI ta osoba koja njima može da pomogne.
Čisto radi primera reći ćemo da vam treba pomoć oko toga kako da dobijete pratioce na instagramu. Koliko ja znam, ni jedan blog se specifično ne bavi ovom temom. Medjutim, ljudi znaju da se eto baš ja bavim društvenim mrežama i pratiocima i baš zato će 99% njih doći kod mene da im ja dam savet.
Ili hajde da kažemo da neko želi da krene na volonterske kampove. Ni jedan bloger nije pisao o volonterskim kampovima izuzev mene, a i da je pisao, ljudi po mojim serijalima o volontiranju i po mojim slikama na instagramu vide da ja posedujem široko znanje vezano za volonterske kampove i zato će ljudi radije doći kod mene da me pitaju nešto za kampove, nego da odu kod nekoga ko je jednom u životu napisao nešto vezano za kampove.
Vi morate postati ekspret u odredjenom sektoru. Kada to postanete, ništa neće moći da sruši vaš blog.
…
Pa dragi moji, to bi bilo to za ovaj post. Ja se iskreno nadam da vam se svideo i da vam je bio do koristi. Ne zaboravite da pratite ove korake koje sam vam dala i zaista će te postati ekspret sa odličnim blogom koji će imati veliki broj aktivnih čitalaca.
Ukoliko vas interesuje više na ovu temu, savetujem vam da posetite sledeće postove:
Takodje, zapratite me na društvenim mrežama: