Neka podignu ruke svi koji su makar jednom doživeli raskid! Tako sam i mislila.

Raskid je kompleksna psihološka povreda koja može dovesti do depresije, samoće, raznih crnih misli, strahova, trauma, ona do nas može doći na gomilu načina i nimalo nije prijatna.

Sećam se svog prvog raskida…Bila sam jako mlada i bolelo je kao da mi je neko čupao srce iz grudi. Samo sam ležala u krevetu sa spuštenim roletnama i plakala, mislim da oko nedelju dana ništa nisam jela, a kada bi uzela nešto da jedem, to bi bilo zato što me je majka naterala i moj obrok bi bio jedan tost na jedan dan.

Raskid koliko god očajan i bolan bio, on nas uči jednu važnu lekciju u životu, da naše srce nauči da zarasta. Raskid nas uči da istražimo naše rane i prepoznamo naše praznine u životu i da ih napunimo nama dragim stvarima. Takodje moramo ponovo istražiti ko smo i šta su naši ciljevi u ovom životu.

Danas ćemo proći kroz faze raskida i malo ćemo da pričamo o tome kako preboleti svoju bivšu ljubav i nastaviti dalje sa svojim životom, mnogo snažniji.

KAKO PREBOLETI

Oporavak od raskida trajaće mnogo više nego što ste zamislili. I ako boli, znajte sledeće…teško je i nakon raskida mi se borimo sa našim umom, sa našim mislima i moramo biti uporni da pobedimo. Mi imamo oružija, ali naša psiha odmah nakon raskida stvara nam probleme.

Naš mozak i dalje procesuje tu reč “Medju nama je gotovo, Raskidamo” i još uvek ne može da se pomiri sa činjenicom da je svo to provedeno vreme sa voljenom osobom tek tako nestalo. Ne samo što našem mozgu treba puno vremena da procesuje šta se desilo, jer jednostavno ne može prihvatiti činjenicu, već se tu pojavljuju misli “Šta ću sada?”, vraćamo malo film unazad i sećamo se svih dobrih uspomena sa tom osobom, svih sastanka, slatkih poruka i slično, ali to stvara samo veće rane u nama.

1. VREME

Vreme je zeznuta stvar, kada treba da prodje brzo ono ide polako, a kada želimo da pauziramo jedan dan ono prolazi brzinom svetlosti. Mnogi psihoterapeuti će vam reći da nakon raskida vreme će da zaleči sve vaše rane, i u pravu su, vreme sve leči. Prvih par dana boleće kao da ste u paklu, sledećih nedelju dana biće depresivni, narednih nedelju dana proći će soldino, nakon toga će sve biti okej i u roku od dva meseca bićemo kao novi.

Mada nekada se ne možemo samo prepustiti vremenu. Ukoliko čekamo da se sve samo od sebe sredi, možemo završiti na još gorem mestu nego gde se sada nalazimo.

2. ODVLAČENJE PAŽNJE

Jedan od najuspešnijih ‘lekova’ jeste skretanje pažnje. Okrenite par brojeva i obezbedite sebi izlazak svaki dan negde. Na vašem kalendaru gledajte da popunite dve nedelje ne prekidnog vidjanja sa prijateljima.

Primer šta možete raditi i kakav plan možete napraviti:

Ponedeljak: odlazak u bioskop

Utorak: Sleepover kod prijateljice

Sreda: Odlazak u pozorište

Četvrtak: Obilazak grada

Petak: Jednostavan odlazak u kafić

Subota: Put do obižnjeg grada

Nedelja: Odlazak na koncert

Vašu nedelju možete ispuniti sa toliko interesantnih i produktivnih stvari kao što su volontiranje, započinjanje biznisa, odlazak do drugog grada, kratak put u Banju, odlazak u pozorište / bioskop, odlazak na privatni bazen, odlazak na klizanje, odlazak na planinu na skijanje, odlazak u spa centar na masažu…

Bitno je da pitate vaše prijatelje da vam pomognu da preokupirate vaše misli nečim drugim i da što više skrenete pažnju sa raskida.

3. NAPIŠITE SVE LOŠE OSOBINE KOD PARTNERA

Ljudska psiha nakon raskida funkcioniše tako što vidimo osobu sa kojom smo raskinuli kao savršenu osobu, bez i jedne mane. Sve greške svaljujemo na sebe, a mane zaboravljamo i onda sebe krivimo što je sve došlo do ovoga raskida. Postoji dva načina da se skroz odreknemo bolne ljubavi prema bivšem partneru:

  1. Podsećanje na njegove loše osobine
  2. Mržnja

Prva stavka je stavka koju vam ja preporučujem da koristite. Sada, dok ste još sveži od raskida, uzmite papir i na njemu napišite sve moguće mane kojih se setite i sveg grozne svadje i dogadjaje koji su vam se desili sa tom osobom i svaki put kada pomislite da je ta osoba bila savršena, izvadite tu listu i setite se sve. Obuzdajte to idealizovanje i vratite se u realnost.

Druga stavka je mržnja. Nju apsoultno ne preporučujem nikome jer je mržnja jedno grozno osećanje koje nas izjeda i pravi nemir u nama. Mada, razlog zašto je stavljam ovde u listu jeste zato što mnogi mladi ljudi (tinejžeri u većini slučaja) ne žele da se odreknu tog idealizovanja i jedini način da se povrate u realnost jeste da počnu da gaje negativna osećanja isključivo prema toj osobi. Da još jednom napomenem, ovaj korak ne preporučujem osim ukoliko situacija zaista nije u vašim rukama.

4. PISHOLOG

Sa prva tri koraka: vreme, odvlačenje pažnje i anti idealizovanje vi možete preboleti tu odredjenu osobu. Mada, ukoliko je prošlo dva meseca ili više, a vi i dalje ne uspevate da se izborite sa tugom i čežnjom za bivšim, probajte da idete kod psihologa.

Odlazak kod psihologa za mnoge znači “Odlazak kog psihologa, zato što si lud” i psihologe vide kao doktore za lude pacijente koji trebaju da završe u ludnici. Ali ja vas molim, nemojte da mislite tako, jer mislite pogrešno! Psiholog ili Psihijatar nije osoba koja će kopati po vašem čitavom životu i to nije osoba koja će vas da smatra ludim. Psiholozi i psihijatri su tu da pomognu ljudima sa njihovim psihičkim problemima, a verujte mi svako ih ima. Strahovi, traume, asocijalnost, ljudi se svaki dan bore sa time i ničiji život nije lak. Neko je imao odvratno detinjstvo, neko je imao jako loša iskustva u vezi, neko je bio žrtva vršnjačkog nasilja, neko je prošao kroz smrt voljene osobe, neko je prošao kroz raskid, neko kroz neku traumu iz prošlosti…Ako ćemo da budemo 100% iskreni, svima nama treba psiholog, jer koliko god naš život bio savršen ili ne, uvek će postojati taj jedan problem, ta jedna mana, strah, koji će da nas proganja.

Time što će te vi otići kod psihologa ne pokazuje da ste vi slabići i da trebate otići u ludaru. Odlazak kod psihologa pokazuje vašu snagu, vašu odlučnost zato što ste spremni da se suočite sa vašim strahovima i nastavite sa vašim životom.

Jedino što je bitno pri odlasku kod psihologa jeste da nadjete onog pravog, dobrog psihologa koji vama odgovara. Postoje psiholozi / psihijatri koji će gledati da vas samo otkače, a postoje psiholozi / psihijatri koji će vam pomoći više od breboljevanja bivšeg i mogu vas pozicionirati na skroz novi put.

Ukoliko i dalje niste za opciju da idete kod psihologa, pokušajte online da pronadjete SELFLOVE COATCH.

To bi bilo to za ovaj post, ja se iskreno nadam da ste uživali i da sam vam sa ovim savetima makar malo pomogla 🙂 Ne brinite se, sve će biti okej, vi ste jake, lepe, pametne i jednog dana će se pojaviti momak koji će vas voleti ako svoju drugu polovinu, a tretirati vas kao kraljicu.

P.S. Ne zabravite da posetite moje ljubavne postove: