Svi znate za nedavne incidente sa Instagramom, Facbook-om i Twitterom. Ukoliko ne znate, dopustite da vas uputim u priču, instagram, facebook i twitter postaju prilično nestabilni, zbog konstantnih radova na ovim društvenim mrežama često dolazi do njihovih gašenja, ponovnih otvaranja, bagova i slično. Verovatno se sećate pre par nedelja kada niko nije mogao da udje ni u jednu od ove tri aplikacije. Ovo je samo jedan podsetnik nama influencerima da internet i sve društvene mreže jednim klikom mogu da se obrišu i nestanu, tako i sav naš trud može u taj jedan klik takodje da nestane. Zato je od velike važnosti da vaše ime bude upamćeno i da vaša email adresa uvek bude otvorena za sve, da bi ste uspeli nekako da ostanete u kontaktu sa svojim klijentima, čitaocima i gledaocima.
Zato sam danas sa vama da vam pomognem da napravite vašu email biznis listu, u slučaju da se jednog dana društvene mreže skroz zatvore i vi izgubite sve što ste nekada imali.
1. KREIRAJTE FREEBIE
Poenta ovog koraka je da vi date nekome nešto besplatno, a u zamenu za to, oni vama daju njihov email. Ukoliko im samo tražite „Hej dajte mi vaš email“, ko će da vam ga da? Ali ukoliko kažete „Hej dajte mi vaš email, a ja ću vama dati jedan besplatan poklon“, verovatno će se preko 80% ljudi složiti da vam da email. Poenta je da vi sakupite što više mail-a, a da bi vam to uspelo vi trebate da im ponudite nešto što oni neće moći da odbiju.
To može da bude neki PDF file, video trening ili to može biti besplatan video sadržaj. Ali pre nego počnete sa kreiranjem morate da znate šta vaša publika želi da vidi.
Primer. Ukoliko mene prate tinejdzeri koji očajnički žele da dobiju 10.000 pratilaca, ja im sigurnop neću ponuditi tutorial „Kako naučiti da štrikate“, već ću im ponuditi tutorial kako da zapravo podju do tih 10.000 pratilaca koje toliko žele.
2. DELJENJE VAŠEG FREEBIE-A
Vi možete napraviti freebie čega god poželite! Ali jedna od značajnih stvari je preko koje platforme vi promovišete vaš besplatan proizvod.
Hajde da kažemo da vodite blog, ukoliko želite da promovišete freebie vezan za zaradu na blogu, onda ga trebate spomenuti pri početku ili kraju posta koji je vezan za blog ili biznis. Uglavnom tu treba otprilike da piše:
„Pored toga, ukoliko vas interesuje kako da zapravo zaradite od bloga i postanete influencer, onda udjite na ovaj link _____________ i u roku od par minuta na mail će vam doći detaljan tutorial kako da zaradite na blogu“
Najbolji način da podelite vaš freebie je da pre svega ga delite u pravim postovima i videima, a pored toga da ga delite i na vašim društvenim mrežama da doprete do što većeg broja publike.
3. KAKO ZAPRAVO SKUPLJAM EMAIL-OVE? + LANDING PAGE
Pre svega ono što trebate da imate pre nego počnete sa skupljanjem email liste i radom na free bie-u jeste da imate vašu početku stranicu (Landing Page). Nju možete napraviti preko WordPress-a ili Wix-a, mada možete da napravite i vaš account na landing sajtovima kao što je Unbounce.
Ali ono što je potrebno da znate da je ovo NEOPHODAN korak!!!
Jer vi zapravo ne dajete vaš freebie za totalno besplatno, osoba koja će da download vaš freebie treba da napiše svoje ime, prezime i email da bi ušli u vaš email marketing softver.
Što nas dovodi do jednog od najvažnijih koraka, a to je da morate da imate Email Marketing Softver.
4. EMAIL MARKETING SOFTWARE
Jedan od najjednostavnijih softvera je Mailchimp, koji iskreno preporučujem svima. Ali tu postoji još puno email softver platforma kao ConverKit, Get Response, Active campain….Na vama je da istražite i izaberete onu koja vam najviše leži.
Po mom mišljenju najbolji softveri su oni koji imaju tagging i segmentation. Ovo je bonus savet za sve koji zaista žele opasno da se posvete svojoj email listi. Na primer. Segmentation i tag vam služe da kada izbacujete vaš freebie koji hajde da kažemo je vezan za zdrav život, onda će u vašem email-u da se stvori kategorija za one koji su download-ovali ovaj freebie. Vi možete da imate koliko god freebie-a želite, tako da ovo može da bude jedan jako dobar trik kako da vam email lista bude u savršenom redu.
Ovo vam može ZNATNO pomoći ne samo da vam email lista bude čista, već i da znate ko je šta poručio i šta ide najbolje u vašem marketing-u.
Evo jedan prost primer.
Mene prate tinejdzeri i ljudi raspona godina 18-30. Hajde da kažemo da imam 4 freebie-a u ponudi:
- Kakom postati poznat na instagramu
- Kako započeti vaš brend
- Mama i dete saveti
- Study tips and hacks
Pošto je moja publika raspona godina hajde da kažemo 12-30, koga će da interesuju saveti o mami i detetu, kada ni 3% njih nemaju dete, niti sam ja ikada imala iskustvo kao mama.
Pored toga, u slobodno vreme vašim download-erima možete da pošaljete mail i da uspostavite bolju komunikaciju sa njima, a nakon toga oni mogu postati vaši potencionalni kupci budućih proizvoda koje izbacite.
…
To bi bilo to za ovaj post i ja se nadam da će vam biti od koristi!
P.S. Ne zaboravite da posetite moje zadnje postove: