Pozdrav svima i dobrodošli u novi biznis post na Emem blogu! Danas sam tu sa vama da bi smo detaljno analizirali Instagram-ov novi update koji je vezan za to kako se pojaviti na Explore Page-u.
Uglavnom, kao što i sami znate, Instagram u poslednje vreme počinje sa ubacivanjem novih pravila na instagramu, koja se moraju poštovati ukoliko želite da vaš nalog prođe sa dobrim rezultatima i dobrom Instagram aktivnošću.
Baš smo početkom Septembra diskutovali o tome u mome blog postu „INSTAGRAM ALGORITAM PROMENE – Explore Page, Smanjenje aktivnosti, novi Shadowban…“.
Pravila se postavljaju iz razloga što Instagram kreatori pokušavaju da Instagram postane broj 1 platforma na internetu, a najveći suparnik im je Google. Sada, da bi Instagram nadmašio Google, mora da postane više od obične društvene mreže, Instagram mora postati platforma za poslovanje.
Tako da, Instagram tim, kao i direktor instagrama, se trenutno trude da svoju aplikaciju sa društvene mreže prebace na platformu više poslovnog karaktera. To pokazuju opcije kao što su Support Small Business, Shop, Food Delivery, IGTV monetizacija. Samim time ubacuju i:
- Pravila
- Monetizaciju (IGTV monetizacija koja će se naplaćivati)
- Veće ulaganje novca u reklame
- itd.
A tačna formula kako se pojaviti na Explore Page-u je zvanično objavljena na njihovom zvaničnom sajtu! Danas ćemo tu formulu za pojavljivanje na Explore Page-u razjasniti i videćemo šta se sve u njoj nalazi.
NOVI STANDARDI ZA POJAVLJIVANJE NA EXPLORE PAGE-U
Direktor instagrama zajedno sa svojim timom uvodi nove standarde na Explore Page-u i najverovatnije ste to primetili u toku prošlih par nedelja.
Aktivnost je svim nalozima opala, prvenstveno iz razloga što su vršili testove na Instagramu i konstantno su ubacivali neke male update-ove koji su skoro neprimetni za jednog instagram korisnika.
Sve je počelo od menjanja algoritma, izmene na haštagovima i Explore Page-u, nakon čega je došao do izmena u vidu shadow ban-ovanja ljudi i gašenja profila. O ovome smo više pričali putem mojih Instagram storija na nalogu – @ememblog.rs.
Sada, početkom Oktobra velike izmene u Instagram algoritmu nam dolaze. Instagram je na svome zvaničnom blogu objavio:
„Kao odgovor na stalne zabrinutosti oko percepcije cenzure na Instagramu, nedavno smo objavili smernice koje koristimo za određivanje vrsta sadržaja koji se mogu pojaviti na mestima poput Istražite. Nadamo se da će ljudi bolje razumeti zašto neke vrste sadržaja nisu uključene u preporuke na Instagramu i Fejsbuku i zbog toga se možda neće širiti tako široko. Konsultovali smo preko 50 vodećih stručnjaka specijalizovanih za sisteme preporuka, socijalno računanje, slobodu izražavanja, bezbednost, građanska i digitalna prava u razvoju ovih smernica.“
Kako Instagram nalaže, na Explore Page-u će se pojavljivati samo objave koje su VREDNE gledanja.
A standardi za pojavljenje objave na Explore Page-u su:
- Objava mora da ima neku određenu POENTU i određenu VREDNOST
Od sada, Instagram će na Explore Page kačiti samo objave koji imaju poentu, objave iza kojih stoji priča i koje na neki način pružaju vrednost ili pomažu drugima u saznanju nečega.
- Objava mora da dobije dobru aktivnost na postu da bi se pojavila na Explore Page-u
Poenta nije da imate što više pratilaca na Instagramu, od sada važna je samo aktivnost na Instagramu, koliko ljudi vam lajkuje slike, koliko ljudi se zadržava na vašoj slici, koliko ljudi je komentarisalo vašu sliku i koliko karaktera taj komentar sadrži, od još veće će biti važnosti koliko je osoba sejvovalo vaš post i koliko osoba ga je podelilo sa drugima.
Što više navedenih stavki imate, to će te se redovnije pojavljivati na Explore Page-u.
- Objava mora da bude u skladu sa svim pravilima
Kako bi Instagram bio pogodan za sve korisnike, od sada će morati strogo da se vodi računa o poštovanju pravila na Instagramu.
Svako kršenje bilo kakvog pravila može dovesti do dobijanja Shadow ban-a, stavljanja vašeg naloga na crnu listu, brisanja vaše objave ili gašenje samog naloga.
Kako bi ste pratili i saznali sva pravila na Instagramu, savetujem vam da na svakih mesec dana proveravate njihove smernice korišćenja Instagrama.
Neke od stavki koje neće biti tolerisane na Instagramu su:
- Promocija alkoholnih pića
- Promocija droge
- Prikazivanje sadržaja koji je neprikladan za mlađe gledaoce
- Sadržaj koji ima veze sa samopovređivanjem ili bilo kakvom vrstom nasilja
- Sadržaj koji ima veze sa poremećajem u ishrani
- Sadržaj koji može biti seksualno eksplicitan
Sadržaj NISKOG kvaliteta smatra se:
- Sadržaj koji promoviše ili prikazuje kozmetičke procedure
- Sadržaj koji tvrdi uveličane zdravstvene tvrdnje, kao što su na primer „čudesno leči“
- Sadržaj putem kojih se promoviše ili prodaje usluga zasnovana na zdravstvenim tvrdnjama, kao što je na primer promovisanje dodataka koji će pomoći osobi da smanji težinu.
Instagram će ukanjati sadržaj koji:
- Promoviše takmičanje ili deli poklone
- Sadržaj koji sadrži mamac za interakciju
- Sadržaj koji sadrži senzacionalni nalov
Shadowban će instant dobijati:
- Nalozi koji pokušavaju broj pratilaca da povećaju uz pomoć Follow For Follow, spama lajkova ili komenatara
Do čega će dovesti ove nove smernice na Instagramu?
Lično smatram da će ove smernice na Instagramu dovesti pojedine kreatore u veoma komplikovanu situaciju sa izbacivanjem sadržaja, a najviše će ispaštati:
- Instagram nalozi salona
- Fitness & Health nalozi
- Nalozi apoteka
- Carousel nalozi
- Vinarije
Nalozi salona neće imati mogućnost da se pojave na Explore Page-u, iz razloga što je Instagram zabranio prikaz kozmetičke procedure ili promocije kozmetničkih proizvoda i usluga.
Što je po mome mišljenju apsolutna glupost.
Vođenje salona je isto posao i ne vidim razliku zašto bi Instagram zabranio tako normalnu stvar na svojoj platformi. Ni jedan kozmetički video prikaz i ni jedna promocija usluga kao što su na primer, stavljanje svilenih trepavica, depilacija, manikir i sl. opasna za korisnike na Instagramu.
Ovim putem Instagram samo smanjuje mogućnost salonima da dobiju više mušterija i više pratilaca na njihovim nalozima.
A ovaj update sam baš htela i lično da proverim, tako da sam platila promociju posta koji sam napravila u saradnji sa salonom Destiny gde promovišem svilene trepavice, koje su inače moj zaštitini znak.
A eksperiment je ovako prošao:
Post je dobio jedva 300 lajkova, za promociju koja je trajala 2 dana, a doseg ljudi koji je ova objava trebala da dobije bio je 100,000 ljudi MINIMUM, a post je videlo samo 5,000 ljudi.
Istu takvu promociju vršila sam pre par meseci u saradnji sa Gifty brendom, i post je dobio nenormalnu aktivnost, veliki broj lajkova, deljenja i zapraćivanja.
Kada smo već kod promocije, nakog promocije Gifty brend-a, trebala sam da promovišem objavu posvećenu restoranu House Lounge Bar, ali mi promocija nije bila odobrena zbog promovisanja alkoholih pića.
Kao što saloni više ne mogu da se rangiraju na Explore Page-u i kao što vinarije i restorani više ne mogu da promovišu alkoholna pića. Tako i Fitness treneri i Health učitelji više ne mogu da promovišu prahove za mršavljenje, hranu od koje se mršavi, postovi „Before & After“ treninga će dobijati manju aktivnost i neće biti objavljivani kao preporučeni postovi.
Postoji čak i šansa da se isti postovi skinu.
Pored svega ovoga ispaštaće i Influenceri i preduzetnici sa Carousel nalozima na Instagramu.
Influenceri više neće moći da objavljuju Giveaway-e, obzirom da je to zabranjeno od sada na Instagramu.
A što se tiče Carousel naloga na Instagramu, za njih je ključno da imaju privlačan nalov na svojim Carousel objavama. Jer ako naslov nije privlačan, zašto bi bilo ko ušao u taj carousel post da ga pročita?
Uzeću za primer ovaj post:
Na ovom postu ono što je mene privuklo da kliknem swipe dugme i da nastavim da čitam ovaj post je činjenica da su mi u naslovu obaćali da će mi dati FORMULU kako da postanem viralna na Instagramu. A ko to ne bi prihvatio?
I ako neke stavke jesu date, i dalje ovo što je podeljeno na ovom postu nije čitava formula kako postati viralan, već samo delić. A u naslovu je obećana čitava formula, jer sa delićem formule ne mogu ništa postići.
Tako da većina Carousel postova ima taj naslov koji je privlačniji od samog sadržaja, što će od meseca Oktobra da bude ukinuto na instagramu.
I ako su ovo neke od zabranjenih stvari na instagramu, makar smo dobili tačnu listu šta sve može, a šta sve ne može da se kači na ovoj platformi, tako da sada imamo neki vodič kroz sadržaj koji će biti forsiran na Explore Page stranici. 😀
Verujem da će za par meseci malo da ublaže ova nova pravila pogotovo vezana za zabranu promocija salona i fitness-a, ali do tada ostaje nam samo da pronađemo nove načine kako da privučemo publiku na naše Instagram profile.
A neki od postova koji će vam pomoći u toj nameri su:
- ULTIMATE GUIDE: Kako dovesti Instagram profil do savršenstva!
- Kako izgraditi koristan plan za vaše društvene mreže u samo 5 koraka!!!
- ULTIMATE HAŠTAG STRATEGIJA za vaš instagram profil!
- Kako da dobijete 20,000 pratilaca na instagramu uz pomoć samo jednog posta?!
- Pravila koja morate poštovati da vam instagram ne bi ugasio nalog!!!
INSTAGRAM MASTERCOURSE
Ukoliko želite da u roku od 30 dana izgradite čitavu karijeru na instagramu, postanete popularni i zarađujete novac na ovoj aplikaciji pozivam vas da kupite moju digitalnu knjigu „INSTAGRAM MASTERCOURSE“ u kojoj se nalazi sve što bi ste trebali da znate vezano za instagram, kao i vodič do toga kako dići vaš profil na viši nivo i postići sve što želite na instagramu.
Kurs možete nabaviti na datom linku -> https://shop.ememblog.rs/product/instagram-mastercourse-pokrenite-vas-instagram-brend-i-proslavite-se-na-instagramu/
Uz kurs dobijate i besplatan instagram planer, kao i podršku EMEM brenda 24/7.
Za sada INSTAGRAM MASTERCOURSE ima preko 150 zadovoljnih klijenta, a broj iz dana u dan raste. Požurite i poručite svoj primerak knjige!
Evo nekoliko poruka koje sam dobila od zadovoljnih klijenta:
Za sam kraj, ne zaboravite i da me pratite na ostalim društvenim medijima: