Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu! Danas sam tu sa vama da bih vam otkrila tajnu strategiju svoga biznisa i ključ uspeha na internetu!
Poslednjih par meseci možete me pronaći na različitim društvenim medijima kao i platformama. Trenutno se nalazim na:
- Web blogu (https://ememblog.rs/)
- Instagramu (ememblog.rs)
- Discord-u (OnlineBOSS)
- A uskoro i Youtube…
Sada, šta je najveća razlika između ovih platformi?
Otkriću vam.
Web blog & Youtube su search platforme.
Instagram & Facebook su društveni mediji.
Discord je platforma za direktnu komunikaciju.
WEB BLOG & YOUTUBE
Web blog i Youtube su search platforme, i u vašem biznisu jedno od ova dva je neophodno da imate.
Šta mislim pod time kada kažem search platforme?
Jednostavno je.
Web blog i Youtube funkcionišu po principu traženja rešenja za vaš problem.
Kada god imate nekakav problem, nekakvo pitanje ili tražite odgovor na određenu temu, prvo što radite jeste da ulazite na Google ili Youtube i kucate koji je vaš problem, u nadi da će te pronaći rešenje.
Imate problem sa perutanjem kose? Koga pitate za rešenje? Google.
Želite da dobijete pratioce na instagramu? Koga pitate za rešenje? Google.
Imate problem sa nesanicom? Koga pitate za rešenje? Google.
I tako, hajde da kažemo da je vaš problem to što želite da otvorite i vodite teenage blog, ali ne znate kako. Šta će te uraditi? Naravno, otići ćete na Google i ukucati „Kako voditi teenage blog?“ i šta će vam izaći? Izaći će vam rešenja za vaš problem.
Zadesilo se da baš na vaš problem ja imam rešenje i tako vi ulazite na moj blog, pročiate moj post i samim time mi donosite: zaradu putem reklama i više pregleda u analitici. A pored toga postoji šansa da će te me zapratiti na instagramu ili da će te nastaviti da pratite moj blog.
Isto važi i za Youtube.
Pre nego sam započela sa kačenjem svojih slika na instagramu, nisam znala ni kako da se slikam, ni kako da poziram, ni šta da obučem, apsolutno ništa!
I šta sam ja uradila?
Obratila sam se youtube-u za pomoć, tako što sam ukucala „How to take goog pictures for instagram“ i dobila sam nekoliko rešenja na moj problem.
Dobila sam rešenja za svoj problem, a baš zato što mi se svideo sadržaj tih videa i energija na tim određenim youtube kanalima koji su mi ponudili pomoć, ja prvo postala njihov subscriber, potom njihov pratilac na instagramu, pa je čak došlo i do toga da se priključujem donacijama koji ti youtuberi prave, kao i grupama na društvenim mrežama.
A sve je to počelo kako? Sa jednim odgledanim videom.
TO JE PRVA MOĆ GOOGLE-A I YOUTUBEA.
Druga moć koju Web blogovi i Youtube kanali poseduju je da što više sadržaja kreirate na ovim platformama, na to će te se više mesta pojaviti.
Više sadržaja = Više pojavljivanja na Google-u i Youtubeu
A ono što je najbolje od svega jeste da bez obzira na starost vašeg blog posta ili Youtube videa, oni mogu da izlaze kao preporučeni post i video, a mogu izaći među prvim rešenjima za problem koji osoba ima.
Tako da i da ste napisali blog post pre pet godina na određenu temu, neko kada ukuca na Google-u njihov problem, vi mu možete izaći kao njihovo prvo rešenje problema, bez obzira koliko je post star! (isto važi i za youtube video)
TO JE DRUGA MOĆ GOOGLE-A I YOUTUBE-A.
Naravno, da bi ste se nekome pojavili kao preporučen post ili video i da bi ste bili prvi na Google-u i Youtube-u, potrebna vam je dobra SEO optimizacija, a o tome možete više pročitati u mome post „Šta je to SEO optimizacija i zašto vam je baš ona potrebna da razbijate na Google-u?“
ŠTA JE BOLJE VODITI? WEB BLOG ILI YOUTUBE KANAL?
Kao što ste mogli da vidite, web blogovi i youtube kanali imaju dosta toga zajedničkog.
Njihova jedina razlika jeste to što web blogovi su kreirani u pisanoj formi, a youtube kanali su kreirani u video formi.
Tako da će ljudi koji više vole da čitaju i ljudi koji traže brzo rešenje, radije otići na neki web blog.
A ljudi koji više vole da gledaju videe i koji bi radije da ubiju slobodno vreme, radije će otići na neki youtube kanal.
Na vama je da izaberete koju platformu želite da vodite.
A lično vam savetujem da birate platformu gde se osećate slobodnije da stvarate i kreirate.
Ako više uživate u snimanju videa i u pričanju sa publikom putem videa, onda je Youtube prava platforma za vas. Sa druge strane, ukoliko više volite da pišete tekstove i pričate sa publikom putem vašeg ličnog kreiranog web sajta, onda je web blog prava platforma za vas.
MOJA WEB BLOG STRATEGIJA
Web blog je glavna platforma koju vodim i na njoj provodim najviše vremena.
Mnogi od vas koji upravo čitate moj post, najverovatnije ste me pronašli putem Google-a, pa ste me tek onda zapratili na mojim društvenim medijima i na mome discord serveru.
Na ovom web blogu najviše provodim vremena planirajući sadržaj, kreirajući sadržaj i promovisajući sadržaj.
I zahvaljujući tome, danas imam preko 290 postova i odličnu SEO optimizaciju, zbog čega i imam preko 60,000 redovnih čitalaca koji prate moj blog.
Tih 60,000 čitalaca:
- Zapraćuju me na instagramu
- Preuzimaju moj freebie
- Posećuju moju emem prodavnicu
- Postaju kupci Emem brenda
- Priključuju se na moj Discord server i na sesije koje održavam
Ono što je takođe odlično kod web bloga i youtube-a, jeste to što mogu da napravim pauzu i ne objavljujem postove nekoliko dana ili par nedelja, a ljudi će i dalje redovno posećivati moj blog i čitati moje postove.
INSTAGRAM I FACEBOOK
Instagram i Facebook su društvene mreže. U biznisu one služe da bi se kreatori koji već vode glavnu platformu (youtube ili web blog), spojili sa svojim čitaocima i gledaocima putem društvenih medija.
I ako je kreiranje sadržaja na glavnim platforma glavan način da se publika privuče, samo uz pomoć Instagrama i Facebook-a ta publika će se pretvoriti u vaše fanove, verne pratioce i kupce.
Na primer, da nije bilo moga instagram gde ja stalno kačim postove o sebi, svom privatnom životu, mome biznisu, mojim sledećim planovima u poslovanju i ličnom životu, ja danas ne bih uspela da steknem ni jednog vernog čitaoca, fana, a kamoli kupca.
LJUDI VOLE DA VIDE KO JE OSOBA ČIJI SADRŽAJ PRATE.
I zato je od velikog značaja imati makar jednu društvenu mrežu gde će te prikazati svoj život i zbližiti se sa publikom.
MOJA INSTAGRAM STRATEGIJA
Instagram je glavna platforma društvenih medija koju ja koristim. Na njoj najviše komuniciram sa mojom publikom kroz storije, postove, IGTV videe, live videe i sl.
Veoma često postavljam ankete, pitanja i trudim se da uđem u neku priču sa svojom publikom, da ih zainteresujem za svoj život, da ih upoznam sa mnom, i to mi je donelo najviše uspeha u mome poslovanju. Konektovanje i upoznavanje sa publikom je najvažnije.
Šta više, društveni mediji ne samo da su mi pomogli da steknem vernu publiku, već i da budem gošća na televizijama i da se o meni piše u portalima.
Dozvolite mi da vam pokažem jedan primer…
Prošle godine me je putem Instagrama kontaktirala jedna veoma divna voditeljka sa televizije LINKTV. Ona je pročitala moj post na web blogu pod nazivom „Napravite vaš Halloween party u kraju!“ i odlučila je da me pita putem Instagrama da li želim da budem gošća u jednoj emisiji na njihovoj televiziji.
I tako sam zapravo prvi put u svome životu gostovala na televiziji.
Ali pitanje je da li bi me oni uopšte pozvali da budem gošća na njihovoj televiziji, da nisu videli moj instagram profil i saznali nešto malo više o meni.
DISCORD
Discord je aplikacija komunikacije i razmene informacija.
Na ovoj aplikaciji ja imam svoj server na kome razgovaram sa svima koji su zainteresovani da nauče nešto više o društvenim medijima, web blogovanju i zaista apsolutno svemu počevši od poslovanja, a potom došavši do priče o običnim svakodnevnim temama.
Ova platforma meni služi:
- Da se bolje upoznam sa svojom publikom
- Da se zbližim sa njima i saznam nešto više o njima
- Da im pomognem da prevaziđu svoje probleme
- Da im odgovorim na pitanja
- Da im dam opširne odgovore na njihove dileme
- Da podstaknem sve u grupi da razgovaraju jedni sa drugima i da jedni drugima pomognu
- Da promovišem svoje usluge, blog postove
- Da prodam proizvode
Ova platforma kao što možete da vidite mi puno toga doprinosi u mome poslovanju, ali ona je poslednja na mojoj skali aplikacija u mome biznisu, samo zato što mi web blog služi da steknem publiku, a instagram da se zbližim sa publikom.
Dok je Discord više aplikacija gde ja pomažem drugima i tako se više konektujem sa njima i zbog znanja koje delim, ti ljudi će imati više poverenja da zapravo kupe produkte koje nudim.
KAKO SVE OVO SPAJAM U JEDNU STRATEGIJU?
Verovatno sam vam upravo dala dosta novih informacija za razmišljanje i proučavanja, zato pređimo na to kako spajam sve ove radnje u jednu veliku biznis strategiju.
Sve sam ovo što danas vidite na mojim društvenim platformama, započela sam otvaranjem jedne društvene platforme i jedne search platforme.
Društvena platforma koja je bila najbolja za moji biznis i koja je imala tačnu ciljanu publiku koju želim je Instagram. Dok sa druge strane search platforma koja je bila idealna za moju biznis ideju bio je web blog.
Sve sam započela sa ove dve platforme i pravo da vam kažem kreacijom sadržaja i unapređivanju ovih platforma bavila sam se tri godine, dok nisam stigla do željenog cilja na tim platformama.
Moj cilj za web blog bio je:
- 150 postova (zbog monetizacije web bloga)
- sakupljanje ciljane publike
- dostizanje određene brojke ljudi koji redovno posećuju moj web blog
- navikavanje mojih čitalaca na dan kada izlaze moji novi blog postovi
- Postavljanje Adsensa
- Konačna izgradnja finalnog izgleda Emem Blog-a, zajedno sa finalnim dizajnom i svim potrebnim informacijama o mome biznisu.
Moj cilj na Instagramu bio je:
- Sticanje verne publike
- Dolazak do veće brojke na instagramu (10k+)
- Upoznavanje publike sa mnom i mojim načinom života
- Sticanje poverenja publike
- Interakcija sa publikom
- Sticanje aktivnosti publike i izgradnja influensa
- Prelazak iz pratioca u čitaoce, iz čitaoca u kupca
Sada, kada su svi moji ciljevi na ove dve platforme ispunjeni i kada su ove platforme na maksimumu i mogu sa njima da razvijam svoju karijeru i pravim novac. U mogućstvu sam da proširim svoj biznis.
Uskoro otvaram drugu search platformu za sticanje nove publike (Youtube) i krećem sa radom na novoj društvenoj mreži Facebook.
IDEALNA STRATEGIJA ZA VAŠ BIZNIS
Za izgradnju vašeg biznisa pre svega morate da otkrijete:
- Ko je vaša ciljana publika?
- Koja je vaša niša?
- Gde se nalazi vaša ciljana publika? Na kojim platformama?
- Koji će biti vaš vrhovni cilj (u ovom slučaju ne gledamo male ciljeve kao što su 10,000 pratilaca i slično. Već one najviše ciljeve koje želite postići, a to može biti slava, otvaranje firme, otvaranje brenda, kreacija produkta, itd.)
Jednom kada budete imali odgovore na ova pitanja, izaberite dve platforme kojima želite da se bavite. S time što jedna mora da bude SEARCH platforma, a druga DRUŠTVENA MREŽA.
Fokusirajte se na te dve platforme, unapređujte ih, radite na postizanju vaših ciljeva, i tek onda kada te dve vaše platforme postignu vrhunac, tek tada možete dodati još platforma na kojima će te raditi.
Naglasila bih vam da ne pokušavate da otvorite sve platforme mislivši da će te što više platformi otvorite sreći više publike.
To bi bilo to za ovaj post! Iskreno se nadam da vam se svideo i da ste stekli puno novih znanja kroz njega 😀
Evo nekih postova koji su povezani sa današnjom temom i koje vam preporučujem da pročitate:
- Kako kreirati vašu biznis karticu? – Simple Guide
- Kako napraviti novac na instagramu?! – Advertising zarada
- Lista svih blog kategorija koje možete izabrati za svoj blog
- Kako da pronađete savršenu kategoriju za vaš Youtube. Blog & Instagram
- Kako planiram svoj sadržaj na blogu?
Zapratite me na društvenim medijima:
Vidimo se sledeći petak u novom biznis postu! Uživajte 😉