Ne znam za vas, ali meni je dojadilo da više slušam o instagramu i novim update-ovima koje programeri ubacuju. Ranije, svako ko vas prati je mogao da vidi vaš instagram post, ali sa obzirom da se to instagramu nije svidelo, instagram je pre par godina uveo update da ukoliko imate na primer. 5000 pratilaca, samo 1000 njih će videti vašu objavu, što je 5 puta manje. Nedavno sam uočila da od mojih 19,000 pratilaca, moja objava izlazi samo kod 3.000 njih.

Mesecima sam pokušavala da promenim ovo, ali očigledno je da ne možete ići protiv sistema. Zato, sam pokušala da nadjem taktiku uz pomoć koje ću moći da aktiviram tih 3.000 pratilaca i nakon meseci planiranja, našla sam par načina koji su mi u roku od dva mesecanaglo digli aktivnost, lajkove i pratioce!

1. INSTAGRAM JE NOVA BLOG PLATFORMA

Iz dana u dan instagramu se priključuju novi ljudi, a blogeri uz pomoć instagrama uspevaju da zarade novac i uspostave saradnje sa velikim brendovima i kompanijama.

Blog svet se razvio tokom godina. Pre moglo bi se reći 7 godina, web blogera nije bilo puno, a instagram blogera skoro da nije ni postojalo. Mada, uz pomoć instagrama, blogeri su uspeli da promovišu svoje web blogove i tako se sve više ljudi priključilo blog svetu.

Mada, kao što znate, dovesti ljude na vašu web lokaciju je težak posao i trebate znati SEO optimizaciju i još gomilu stvari, ne bi li doveli ljude da čitaju vaš blog. Medjutim, blogeri su našli novi način blogovanja, a to je isntagram blogovanje.

Sve je počelo tako što su blogeri počeli da pišu svoje nove postove na instagramu. Napisali bi uvod u post, a onda ukoliko bi želeli da nastavite da čitate post, morali bi da odete na njihov web sajt. Danas, instagram feed nam je kao drugi blog, dok su nam storiji poput vlogova. Instagram je postao deo naše svakodnevnice i naš način da podelimo sa svetom šta nam se desilo i o čemu smo danas pisali na našem web blogu.

Balkan teenage blogeri, šta više ni ne kače svoje slike i nemaju web blog. Već su od isntagram bloga napravili kopiju web bloga i tako bloguju. Kače aesthetic slike kao iz magazina, napišu naslov na slici, a u deskripciji je čitav post.

Pored svega što se izdešavalo, postalo je teško isticati se u blog svetu, zato trebate posvećivati instagramu dosta pažnje. On vam pomaže da se zbližite sa vašim pratiocima i da oni „udju“ u vaš život i da ga redovno prate, tj. vas, vaš instagram i naravno blog postove, koji će vam vremenom donositi dobru sumu novca.

2. KVALITET VAŠIH SLIKA

Ranije sam kačila odredjene slike veoma niskog kvaliteta. Kada bih pokušala da slikam neki oufit koji nosim, nisam marila iz kojeg ugla ću da budem slikana, da li bi trebala da se zumiram ili ne, da li bi pozadina trebala da bude blur ili ipak da ostane normalna, koliki bi kvalitet slike trebao da bude, da li bi sliku trebala da editujem? Ne mogu reći da sam znala za sve ove stvari, razmišljala sam kako popularni instagram modeli samo sednu i uslikaju sliku, nakon čega je okače na instagram, ali sam se grdno prevarila.

Kako sam pokušavala da shvatim šta nije uredu sa mojim instagram slikama, shvatila sam da zapravo svi ti instagram modeli sa savšenim slikama, zapravo slikaju nekih 200 slika, nakon čega 3 dobre izvuku i okače na instagram. Pored toga da ne spominjem koliko se filtera i edita ubaci u sliku tokom čitavog ovog procesa.

Ono što je jako bitno jeste da vaše slike budu inspirativne, vi želite da kada ja udjem u vaš instagram da jednostavno svojevoljno poželim da gledam vaše slike i skrolujem vaš feed. Zato slike moraju da budu dobrog kvaliteta i feed mora da se planira!!!

3. KAČITE VAŠE SLIKE U PRAVO VREME!

Ovo je nešto o čemu sam pričala u mom predhodnom postu na temu „5 načina da povećate vaše pratioce na instagramu!“

Kačenje slika u pravo vreme je 50% završenog posta. Nekada će vam se desiti da u roku od 5 minuta dobijete 200 lajkova, a narednog dana da isto u roku od 5 minuta dobijete 30 lajkova, znam iz ličnog iskustva. Zato morate naći savršeno vreme kada su vaši instagram follow-eri aktivni.

Aktivnost vaših pratioca možete videti putem instagram statistike koje imaju poslovni nalozi na instagramu ili možete eksperimantisati, kačiti svaki put sliku u drugo vreme i videti kada su vaši pratioci najaktivniji. Ili jednostavno možete ići putem logike, na primer. ja imam tinejdz publiku i znam da tokom školske godine niko nije aktivan od 8 ujutru do 5 popodne, tako da ću najverovatnije svoju sliku okačiti uveče oko 20h ili 21h.

4. POGLEDAJTE ŠTA JE POPULARNO

Lično ne volim da kačim one popularne stvari koje svi ostali kače, ali ovo je must do. Pregledajte šta je to popularno danas, koje slike dobijaju najviše lajkova i uklopite se uz to. Ukoliko najviše lajkova dobijaju slike iz Starbucks-a, onda i vi okačite sliku iz Starbucks-a. Ljudi vole da prate popularne trendove i kada saznaju da ih i vi pratite, to su vam poput bonus poena u igrici.

Zašto ja ne volim ovaj savet? Ne volim da budem kao drugi i za mene je kačenje sličnog ili istog što je neko drugi okačio, totalno kopiranje nekoga. Ali, kako bi madjioničari rekli „ljudi vole da čuju i vide samo ono što im se svidja“, pored toga dok ne kopirate sadržaj te osobe je sasvim okej da okačite sliku koja je ovih dana popularna. Samim tim ćete dobiti i neke nove pratioce.

5. DESKRIPCIJA JE EKSTRA VAŽNA

Eh sada, znam puno ljudi koji samo okače sliku i odu offline sa instagrama, ne znajući da deskripcija nosi istu težinu važnosti kao i sama slika. Ukoliko vi okačite sliku kompjutera i stavite srce u deskripciju, šta to meni znači?

Potrudite se da ispod svake vaše slike ubacite deskrpiciju koja će da zainteresuje vaše pratioce. Pišite im o tome šta vam se danas desilo, ispričajte im neku ludu priču koje ste se setili, pitajte ih neka pitanja ili im dajte doznanja da je novi post na vašem web blogu.

Pričama iz vašeg života vi dopuštate ljudima da vas bolje upoznaju i možda ih šta više vaše priče zasmeju i onda neće propustiti ni jedan vaš post i ni jednu priliku da pročitaju šta imate da kažete.

A pitanjima im dajete doznanja da mislite i na njih, da uvažavate i njihova mišljenja i da se i oni pitaju za nešto. Ovima dozvoljavate vašim pratiocima da vam se obrate i da se povežu sa vama.

Evo su neki od primera šta bi ste ih mogli pitati:

  • Da li je neki film ostavio baš dobar utisak na vaš? Predložite mi ga u komentare
  • Šta vi radite tokom kišnog dana?
  • Šta bi ste voleli da vidite na mom web blogu?
  • Pišite mi neka pitanja na koja ću da odgovorim u mom novom web postu
  • Koji je vaš omiljeni brend?
  • Koja je vaša omiljena država koju ste posetili?

6. ODGOVARAJTE NA KOMENTARE

Kada vidite da se ljudi interesuju za vas, da imaju neko pitanje ili da su vama odgovorili na vaše postavljeno pitanje. Potrudite se da im odgovorite u komentare.

Želimo da uspostavite dobar kontakt sa njima, da se oni osećaju dobrodošlo na vašem profilu i da znaju da mogu da računaju na vas u bilo koje doba! Putem komentara vi se povezujete sa vašim čitaocima, što je jedna od ključnih stvari što ste vi došli u blog svet.

Ukoliko ignorišete komentare ili ne odgovarate na njih, komentari će ubrzo da izblede i niko ih više neće kačiti, što bi ih kačili kada vi nećete odgovoriti?

7. KORISTITE HAŠTAGOVE

Haštagovi su pun pogodak ako želite da sebi donesete više lajkova. Mada, moglo bi se reći da sam vam ja noob po tom pitanju.

Uočila sam da mnogi blog profili upotrebljuju haštagove i putem njih čak do 1.000 i više ljudi poseti njihov profil i lajkuju im tu sliku. Tako da haštagovi mogu da vam donesu gomilu lajkova, komentara i poneke pratioce.

Jedini je problem što morate znati na koje haštagove da kačite slike. Koje haštagove uopšte upotrebiti. Dugo sam pokušavala da razotkrijem kako ovo uraditi, ali mi iskreno ni Google, ni Youtube nije pomogao da otkrije ovaj trik.

8. TAGUJTE BRENDOVE

I o ovome sam pričala u mom predhodnom postu, ali ponoviću, jer vam može biti od koristi.

Tagujte brendove i outfit inspiration profile i oni vam mogu repostovati sliku na njihov instagram ili story, što će vama doneti dosta pratilaca i lajkova na vašim objavama. Poneki brendovi će šta više hteti da rade saradnje sa vama i lako možete napraviti posao od ove taktike!

BONUS SAVET:

Prebacite vaš profil na poslovan nalog, tim putem imaćete otvorenu statistiku na vašem profilu i na vašim objavama.

Kada otvorite statistiku na vašim objavama, naći ćete statistike koliko je ljudi pogledalo vaš post, koliko je ljudi koje vas prate lajkovalo sliku, koliko je ljudi došlo sa haštagova koje ste stavili, koliko je ljudi došlo sa discover page-a i koliko je ljudi kliknulo na vaš link.

Ranije nisam toliko brinula o svemu ovome, ali nakon što mi je ovo povećalo aktivnost mojih pratilaca, redovno planiram šta ću i kada ću okačiti, šta ću napisati, koga ću tagovati i koje ću haštagove staviti.

Verujte mi, aktivnost mi je bolja neko što je ikada bila. A sigurna sam da će i vaša biti uskoro <3

P.S. Možete posetiti moj instagram profil ovde…

Slične objave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *