Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome web blogu! Danas sam tu sa vama da bi smo pričali o top 3 greške koje vas mogu koštati gašenja vašeg bloga, kao i dobitka tužbe.

U poslednje vreme vidim da sve više mojih čitalaca otvara svoj web sajt / blog, i moram vam reći da sam veoma ponosna na sve vas!

Blogovanje je jedan divan posao koji vam može pružiti mir, platformu na kojoj će te deliti savete i vaša mišljenja, a pored toga možete i zaraditi. Čitava blogerska zajednica je divna, svako podržava svakoga, ali kao i bilo gde i blogovanje ima svoju mračnu stranu, tačnije pravila koja morate poštovati da vas neko ne bi tužio ili vam ugasio blog.

Pre nego započnete sa blogovanjem, morate da znate šta je to što smete, a šta je to što ne smete da radite na blogu. Tako da ćemo danas da pričamo baš o ovoj temi!

Uživajte u postu!


1. KRAĐA SADRŽAJA

Prvo bih volela da popričamo o jednom veoma očiglednom pravilu, koje je ujedno i najvažnije pravilo u blog svetu – SADRŽAJ NIKAKO NE SME DA SE KOPIRA.

Mnogi blogeri kada započnu svoj blog ne znaju pravila blogovanja, tako da se dešava da vide neku zanimljivu temu na nečijem web sajtu i odluče da tu temu prekopiraju i okače na svoj blog, kao njihov originalan tekst.

Ovakva greška u blog svetu može dovesti do pre svega dizanja tužbe protiv vas za krađu originalog autorskog dela, što se sudi po veličini sajta sa koga ste ukrali sadržaj. Kazne idu od 5,000 dinara do 25,000 dinara.

A ukoliko ste ukrali nečiji plaćeni sadržaj i prodali ga kao svoj, možete biti osuđeni na tri godine zatvora.

To nije sve, pored toga što tužba može da se digne protiv vas, i što će te morati da platite odštetu, vaš blog može da bude trajno uklonjen.

I ovo ne važi samo za blog. Ukoliko ste uzeli nečiji originalan sadržaj sa bloga, youtube-a, Instagrama ili bilo koje platforme, i taj sadržaj ukoliko ste stavili na vaš blog, youtube kanal ili bilo koju društvenu mrežu. Ponovo možete dobiti i tužbu, kao i gašenje vašeg bloga.

Zato morate da budete veoma pažljivi šta pišete online, jer verujte mi znam iz ličnog iskustva, blogeri nemaju ni malo strpljenja, kao ni sažaljenja nad ljudima koji ih kopiraju.

Tako da prvo pravilo je – NE KOPIRAJTE TUĐI SADRŽAJ!

Vi trenutno čitate ovaj blog post, tako da sada znate šta je broj jedan stavka na koju morate da pazite. Ali verovatno se sada pitate, kako vi možete zaštiti vaš sadržaj od ljudi koji ne znaju za autorska prava.

ZAŠTITA VAŠEG SADRŽAJA OD KOPIJA

Postoje nekoliko načina uz pomoć kojih možete da se zaštitite od krađe sadržaja, a neki od tih načina su:

  1. Ubacivanje politike privatnosti
  2. Ubacivanje „content is protected“ na sajtu
  3. Ubacivanje „All rights reserved“ na home stranici bloga

Ovo su tri načina uz pomoć kojih možete da zaštitite vaš sadržaj.

A u slučaju da neko pređe i preko ovoga i odluči da kopira vaš sadržaj, vi možete da uzmete skrinove njihovog posta, kao i vašeg posta, zajedno sa datumom objavljivanja, potom možete otići u MUP i podići tužbu protiv onoga ko je prekopirao vaš sadržaj.

Pre dizanja tužbe poželjno je obratiti se osobi koja je prekopirala vaš sadržaj i tražiti od te osobe da skine prekopiran post. Ukoliko ta osoba ne odgovori ili odbije skidanje posta, to će se dodatno tumačiti pri podizanju tužbe.

Postoji čitav zakon o autorskim pravima, a ja sam baš pre nekoliko meseci pisala post u kome sam obrazložila sve vezano za njih. Tako da ukoliko vas interesuje taj post možete ga pročitati klikom na naslov – „Šta su to autorska prava i kako vi možete zaštiti vaš sadržaj?!“

Nažalost imala sam dosta iskustva sa kopijama, tako da sam pisala još postova na ovu temu, koje možete pročitati u ovim postovima:

PORED TOGA, GOOGLE PREPOZNAJE PREKOPIRANE OBJAVE…

Ono što takođe morate imati u vidu, jeste da google prepoznaje prekopirane objave. Svaki sadržaj koji je objavljen na internetu analizira se od strane google-a.

Ukoliko Google utvrdi da je dobar deo vašeg posta prekopiran sa nečijeg sajta, vaš post neće dobro proći na internetu, ili da budem preciznija, neće se pojaviti na prvim stranama Gugla.

A ukoliko vam se post ne pojavi na prvim stranama Gugla, to je kao da niste ni napisali post.

Pored svega toga, ukoliko Gugl dođe do zaključka da ste većinu vašeg sadržaja na kompletnom blogu (ne samo u postu), prekopirali od nekog drugog, čitav vaš blog neće biti u mogućnosti da se pojavi na Guglu. A verujte mi da oko 90% publike na blogove dolazi baš putem Google pretrage.

2. NE STAVLJANJE UPOZORENJA

Dozvolite mi da vam predstavim drugu fatalnu grešku koju blogeri prave i koju sam čak i ja pravila sve do nedavno! A u pitanju je stavljanje upozorenja.

U svome blog postu „Kako zaraditi novac putem web bloga!“ napisala sam da je jedan od načina zarade novca na blogu putem saradnji sa brendovima.

Zarada novca na blogu uz pomoć saradnji sa brendovima i promocije brenda je najefikasniji način zarade novca na blogu.

Ali, ono što mnogi ne znaju je da pre nego napišete bilo koji post u saradnji sa nekim brendom, gde će te brend promovisati i gde će te stavljati affiliate linkove, morate staviti upozorenje da vaš post sadrži plaćenu promociju.

Kao što sam rekla na početku, ni sama nisam znala za ovo. U poslednje vreme sam aktivna i na youtube-u i često vidim ono youtube dugme „Paid promotion“ i pravo da vam kažem nikada mi nije i ne bi palo na pamet da na blogu isto tako moram da dam obaveštenje o tome da sam plaćena da promovišem određen proizvod.

Sve dok mi nije jedna divna žena, koja radi kao tužilac, i koja je ujedno čitalac moga bloga, nije javila da moram da stavim upozorenje na neke od svojih postova.

Sada sam stavila upozorenje i sve je u redu, ali ko bi rekao da za ovo može da se digne tužba!

Takođe, da ne zaboravim da dodam da postoje razna upozorenja koja morate stavljati na blog, ne samo kada promovišete nešto. Morate stavljati upozorenja ukoliko:

  • ste plaćeni da promovišete brend
  • u vašem postu postoji neprijatan sadržaj (krv, igle, leševi, ranjeni ljudi ili životinje i sl.)
  • u vašem postum postoji neprikladan sadržaj da određene osobe (na ovo se misli na 18+ sadržaj i sadržaj koji je ne prikladan za određene ljude iz razloga što taj sadržaj može da bude veoma traumatizujuć za njih. Primer: seksualno zlostavljanje, slike i snimci vršnjačkog nasilja, određena bolest i sl.)

3. NEMANJE „USLUGE KORIŠĆENJA“

Poslenja stvar zbog koje možete biti tuženi jeste ukoliko nemate opciju „usluge korišćenja“.

Ukoliko vi sakupljate BILO KAKVU vrstu podataka od vaših čitalaca, vi ste u obavezi da ih obavestite koje podatke prikupljate od njih.

Vi vašu publiku morate obavestiti o svim radnjama na vašem sajtu.

Ukoliko želite, vi možete da svoj blog povežete sa Google Analitikom i samim time pratite dešavanja na vašem blogu.

Ova alatka je meni veoma pomogla da analiziram šta moja publika voli na mome blogu, koju kategoriju najviše čita, koji su najpopularniji postovi, gde se moja publika najviše zadržava, odakle je moja publika i sl.

Uz pomoć ove alatke ja sam uspela da kreiram STRATEGIJU za svoj blog i stignem do 100,000 redovnih čitalaca bloga!

I ako Google analitika sve analizira i dozvoljava mi da imam uvid u radnju na mome blogu, ova alatka ne otkriva privatne podatke ni jednog mog čitalaca.

Na primer, vi sada čitate ovaj post i ja vas mogu da vidim samo kao jedan statistički podatak.

Ukoliko se upravo nalazim u Google analitici i u sektoru „U realnom vremenu“, ja mogu da vidim odakle ste (država, grad), kao i koji uređaj koristite (telefon, tablet, kompjuter) i šta upravo čitate.

Ali ja vas ne vidim kao puno ime i prezime, zajedno sa vašim ličnim podacima. Ne, ja vas vidim kao jednu tačkicu na slici i jednu zabeleženu brojku u statistici.

I ovde u pitanju nisam samo ja. Svako (što je 95% blogova i web sajta a netu) može da vidi te podatke kod čitaoca.

Ovo je prilično normalno u blog svetu, svi koji se bave blogovanjem znaju za ovo i ove podatke apsolutno svaki bloger koristi u dobre svrhe.

Ja uz pomoć ovih podatka vidim da je većina vas iz Srbije, kao i država kojom je Srbija okružena. Tako znam da mi nemamo razliku u vremenu i tako mogu da odredim najbolje vreme za kačenje ovog posta.

Uz pomoć ovih podataka vidim koliko me žena i koliko me muškarca prati, kao i kojeg su raspona godina, što mi pomaže da odredim o čemu ću pisati.

Evo jedne veoma smešne činjenice, ali na mome blogu ja imam više muškarca nego žena koji me prate i šta više, najviše me prati publika koja je između 25 – 34 godina!

Do nedavno drugo mesto u uzrastu zauzimali su mi ljudi u rasponu godina od 35 – 44, tek nedavno došlo je do povećanja publike koja ima 18 – 24 godine.

Ovo su samo neki od primera kako se vaši podaci koriste kod mene. Ali, bilo kako bilo, ovo morate da ubacite u „USLUGE KORIŠĆENJA“.

I to ne samo ovo, vi kao bloger, morate ubaciti sve podatke koje sakupljate, uključujući:

  • Mail liste za newsletter
  • možda neke privatne podatke o ljudima koji kupuju vaš kurs ili vaše proizvode

A pored toga, ljudima morate objasniti kako vi te njihove podatke koristite, jer ljudi imaju pravo da znaju to.

Na primer, ja na svome blogu, u poddomenu imam napisano sve o svim podacima koje prikupljam i na blogu i u prodavnici, kao i kako koristim te podatke, ko ima uvid u njih, i sl.

Ukoliko nemate ovu opciju na vašem blogu, možete biti sudski kažnjeni.

Moje usluge korišćenja i politiku privatnosti možete videti na linku – https://shop.ememblog.rs/privacy-policy/


I ovde završavamo ovaj drugačak, ali verujem koristan post.

Ukoliko vam se svideo ovaj post, obavezno pročitajte i:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave