Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu. Danas sam tu sa vama uz jednu ne tako srećnu temu, obzirom da je današnji post o devojci koja je ukrala moj blog sadržaj.

Ukoliko me dovoljno dugo pratite, znate da sam neke dobre dve godine bila teenage instagram blogerka i da je glavni razlog mog napuštanja tog teenage blog sveta bilo – kopiranje.

Od samog početka moga rada kao blogerke, što je bilo od 2017 godine, bila sam kopirana u svakom mogućem smislu. Počevši od profilne slike, biografije, načina pisanja storija, kopiranja dizajna storija, kopiranja mojih edita i krađa mojih slika, kopiranja mojih tekstova, update-ova, saveta itd.

Ponekada se išlo i do te mere da su se određene osobe predstavljale kao i ja, da su pravili lažne naloge i lažne mail-ove. Zaista je bilo svega.

Veliki problem je bio taj što koliko god prijavljivao instagramu krađu teksta, Instagram nikako ne bi uklonio taj određeni post, niti bi ugasio nalog. Jednostavno, prijavljivanje zloupotrebe na instagramu je postalo skoro nemoguće.

U početku, molila sam ljude koji su me prekopirali da obrišu kopiran sadržaj, međutim te molbe nisu doticale osobe koje su krale moj sadržaj, šta više to ih je podstaklo da još više i više uzimaju i kradu sadržaj od mene.

Nakon toga pokušala sam da apelujem mojim pratiocima na instagramu da reportuju naloge koje su me kopirali. Ali svaki put kada bih to uradila, kopije bi dobile moje pratioce i aktivnost bi im se znatno povećala zahvaljujući mojim pratiocima i mome apelu.

Na kraju sam počela sa pretnjama pravom tužbom i to je jedino što je bilo od koristi. Ljudi su se uplašili tužbe i skidali su prekopiran sadržaj sa njihovih naloga, blogova i portala. Međutim, vremenom su se pojavili „pametni“ ljudi koji su počeli da tvrde da ja nad svojim tekstovima i slikama nemam nikakvog autorskog prava i tog trenutka ni ova opcija nije bila od pomoći.

Tada sam odlučila da se povučem sa teenage bloga i pređem na platformu gde mogu izgraditi svoja autorska prava i gde niko neće moći da kopira moj sadržaj. Tako sam došla i do ovog bloga, koga danas znate.

Kada sam otvorila ovaj blog, odlučila sam da se zaštitim autorskim pravima, koja imam i koja možete primetiti na kraju moga bloga. Tu piše „All rights reserved EMEM BLOG. Hosted by BLOGER FEST“.

Da bi se osigurala da niko neće da prekopira moj sadržaj čak sam ukinula i opciju copy – paste i dodala sam oznaku „content is protected!!“ kao upozorenje da je zabranjeno kopiranje sadržaja.

Datuma 18. Jula 2020 godine, dobila sam poruku od mog kolege blogera koja glasi:

„Samo da ukažem da ima onih koji ne znaju ni b od biznisa i verovatno će ti iskopirati celi post, jer je već naslov bukvalno isti kao tvoj post“

Uz poruku podelio mi je story blogerke koja je okačila kako piše na novom web postu koji izlazi uskoro.

Pravi da vam kažem, nisam želela da odmah skačem pred rudu i predpostavljam da je ona prekopirala moj sadržaj. Odlučila sam da joj dam šansu i sačekam da vidim šta će da objavi.

Nakon što je objavila post, ušla sam u njega i blago je rečeno da sam ostala u šoku.

Devojka je ručno prepisivala reč po reč moga posta i predstavila ga kao njen sadržaj. Ne samo to, već je i još dva moja posta prepisala i sastavila u jedan post, takođe je prekopirala moj rate card, kao i usluge i odjavnu sliku moga bloga.

Moj post:

Njen post:

U postu sve je od A do Š prepisala, samo je uvod izmenila za nijansu i predstavila se kao osoba koja je prošla kroz neke situacije kada je radila saradnje. Koje su pritom nepostojeće na njenom blogu i instagram nalogu.

Ovo je upoređen moj post i njen post u segmentima:

Moj post, segment 1:

Njen post, segment 1:

Ovde možete već odmah primetiti da je sve prekopirano. Ali ono što sam ja pronašla posebno interesantnim je činjenica da nije ni shvatila da sa pri kraju ovog segmenta u mome postu poslala ljude da pročitaju moja dva posta, koja su „kreiranje online biznisa u 30 dana“ i „duplirajte vaše pratioce na instagramu uz pomoć sledećih koraka“. Ona je pomislila da je to zapravo važan deo u saradnjama i u ovom segmentu i prepisala ga je, što samo pokazuje koliko ni s od saradnje ne zna, a kamoli kako je uspostaviti.

Moj post, segment 2:

Njen post, segment 2:

Opet sve je isto.

Moj post, segment 3:

Njen post, segment 3:

Ovde je primetila da sam ubacila da ljudi pročitaju moje postove, pa je ona to izbacila iz njenoga posta.

Moj post, segment 4:

Njen post, segment 4:

U ovom trenutku mi je postalo smešno i da komentarišem. Devojka je išla čak do tih granica da poveća slova na mestu gde sam ih ja povećala.

Moj post, segment 5 i 6:

Njen post, segment 5:

Opet sve je prekopirano. Ovog puta primetila sam da je napisala:

„Sada kada vlada covid19 manje su sanse da cete uspeti da dobijete placenu promociju posto ljudi kada je korona plase se da narucuju nesto preko interneta pa je i brendovima aktivnost opala. Lakse je dobiti obicnu saradnju nego placenu promociju odnosno vi dobijete nekoliko besplatanih proizvoda i reklamirate ih kako vi mislite da brend zasluzuje nego da vam brend ponudi placenu promociju.“

Što je zapravo tekst koji sam ja okačila u jednom od mojih storija i ja mislim blog postova i ovim putem bih je ispravila. Zbog situacije sa COVID 19 virusom, brendovi nemaju dovoljno materijala da bi kreirali svoje proizvode, neki mali biznisi su primorani da se zatvore jer ne mogu isplatiti radnike, kamoli materijal za izradu produkta i mesto gde rade. Veći brendovi su izgubili radnike, a pored toga mnogi brendovi nemaju online prodaju, samim time kada je trajao karantin nisu ništa zaradili, tako da su sada i u dugovima i u zaostatku proizvodjenja robe. To je razlog zašto mnogi brendovi trenutno nisu u situaciji da plate influencere da ih promovišu. A ne zato što se ljudi plaše da poruče robu i što je brendu aktivnost opala, molim ti se, kakve veze aktivnost ima sa kupovanjem proizvoda?

Segment 6 je prekočila i prešla na segment 7.

Moj post, segment 7:

Njen post, segment 7:

Ja ni sama ne znam šta je pokušala da kaže pod ovim cene, no i dalje vidi se da je pokušala nekako da reciklira moj sadržaj.

To bi bilo to što se tiče prvog posta, prođimo ukratko kroz drugi iskopiran post:

Nemam šta mnogo da komentarišem. Obzirom da je moj post vezan za RATE CARD napisan na osnovu ličnog iskustva, nije mogla da prekopira puno toga, već je izvadila samo neke ključne stvari koje je videla iz moja dva posta:

Navela je i primer njene rate kartice koju ćemo sada uporediti sa mojom rate karticom.

Moja kartica:

Njena kartica:

Sada, ako bi neko bio ljubazan da mi objasni kako je moguće da meni od 25,000 pratilaca na instagramu i 400 i više lajkova, bude ista cena postova, kao njoj koja na instagramu ima 2,190 pratilaca i 50 lajkova?

Namerno sam otišla na Influencer Marketing Hub da odredim moje cene postova na osnovu moje brojke pratilaca i ljudi i njenu cenu postova.

Moja statistika i cene:

Njene statistike i cene:

Njene cene nisu mogle da se odrede zbog manjeg broja pratilaca.

Pored cena, stavila je iste usluge kao i moje, jedino što je izbacila je spiker panel, sve ostalo je ostalo isto.

Pod biznis karticu, ona je navela da biznis kartica treba da sadrži nešto malo o autoru kartice. Tu je takođe navela primer kako kartica treba da izgleda:

Ukoliko primetite videćete da je pre svega prekopirala prvu stranicu moje biznis kartice, tekst i dizajn:

Dodala bih i da biznis kartica treba da sadrži sve podatke o influenceru, preduzetniku, blogeru ili youtuberu. A ne samo ukratko o njemu, to je apsolutna dezimformacija. Više možete pročitate u mome originalnom postu „Kako kreirati vašu biznis karticu – Simple Guide“, a takođe možete da pogledate primer moje biznis kartice u mome postu „BUSINESS CARD – Usluge i cenovnik“.

Takva je trenutna situacija i ovo je za sada jedini sadržaj koji je prekopiran. Računajmo na to da se ceo njen portal zasniva na ukradenim biznis postovima od mene.

Mnogo puta sam se našla u ovakvoj situaciji sa kopijama. Mada, to ranije nije imalo toliku jačinu koliku sada ima, obzirom da sam svoj blog povezala sa Adsensom i konačno sam počela od bloga da zarađujem.

Zgrožena sam pomisli da je neko spreman da ide na to da drugoj osobi uništi biznis, uništi rad i oduzme novac od kojeg ta osoba pokušava da izgradi nešto svoje, samo da bi se neko proslavio ili ko zna iz kojih razloga.

Ja trenutno ne živim od bloga, ali postoje blogeri kojima je blog full time business i koji zarađuju za hleb od ovog posla. I onda se nađe ovakva osoba koja je spremna da prekopira čitav sadržaj, pa makar ga ručno prepisivala.

Kao šlag na tortu je naš čet 28. Juna, gde me je pitala kako se zarađuje od instagrama i gde sam joj prosledila linkove mojih postova i poslala glasovne poruke da presluša da bih joj pomogla da i ona počne sa zaradom na instagramu. Evo i skrinšotova:

Na kraju došlo je do toga da sam odlučila da se obratim vlastima za pomoć. Da budem precizna MUP-u, odeljenju za Internet kriminal. Pustila sam im email gde sam prijavila zloupotrebu na internetu i trenutno čekam njihov odgovor.

Verujem da će njeni postovi biti skinuti i da će se devojci poslati upozorenje.

U mail-u sam samo podigla prijavu, obzirom da je mlada nisam htela da dižem tužbu i tražim plaćanje odštete, mada ukoliko u budućnosti neko prekopira moj sadržaj i ja budem oštećena zbog toga, problem mi nije i tužbu da dižem. Ako devojka koja je prekopirala moje postove ovo čita, savetujem ti da obrišeš ukradene objave, obzirom da kada se situacija smiri u mome privatnom životu, planiram da zovnem MUP i zahtevam ubrzanje procesa skidanja postova i slanja opomene.

I ako na mome blogu imam 80% starije publike, zamolila bih mlađu publiku da ne šalju hejt ovoj devojci, situaciju rešavam lično, hejt je nepotreban.

Ja sam na kraju odlučila da vlogujem ovaj proces na mome IGTV kanalu, od početka kada sam saznala za ovo što se desilo, pa sve do kraja ove čitave situacije. Tako ukoliko vas interesuje više o ovome, posetite moje IGTV videe:

(zbog određenih situacija u mom privatnom životu IGTV video neće još uvek biti objavljen. Ovaj post je bio napisan 20.07.2020, tako da i ako imam videe, nisam u stanju da ih trenutno objavim. Videi će najverovatnije izaći krajem sledeće nedelje)

Takođe, u sledećem postu pričaćemo o autorskim pravima. Ko ih ima, kako steći autorko pravo, šta je dozvoljeno da se uzima, a šta nije i kako vi možete ZAŠTITI vaš originalan sadržaj na instagramu i web portalima.

Već imam jedan post napisan na temu „Inspiracija VS Imitacija – Koja je razlika?!“, tako da možete pročitati i taj post.

Do tada, ostanite uz ovaj blog i ne zaboravite dapročitate moje najnovije objave:

Viđamo se u sledećem blog postu! Hvala na čitanju 😀

Slične objave