Pozdrav svim čitaocima ovoga bloga i dobrodošli u novi post na mome blogu! Baš pre nekoliko dana mi se desilo da sam saznala da je jedan od mojih najpopularnijih postova na blogu prekopiran od strane jednog od mojih čitalaca. Kao online figura, nije mi bila šokirajuća činjenica da je neko prekopirao nešto moje, na kraju krajeva kada ste bloger, youtuber ili kreator odredjenog sadržaja uvek će se naći kopija u nekome smislu.

Moje ime je Mila i ukoliko već me znate ko sam, bavim se blogovanjem tri godine i jedna od neverovatnih stvari kod toga jeste što mi blog dozvoljava da se razvijam u različitim sektorima. Na ovome blogu bavim se LifeStyle-om, Fitness-om, Putovanjem širom sveta i biznisom! Sa ponosom mogu reći da mi je blog postao više od hobija, blog je postao moj posao kojim obožavam da se bavim! Danas ćemo da pričamo o tome razlici izmedju inspiracije i imitacije, koja je razlika izmedju ta dva i koje su posledice! Ostanite uz ovaj post da saznate više i ne zaboravite da na kraju posta posetite LINK-ove koji vas mogu odvesti na slične postove, za koje mislim da će vam se svideti! 🙂

Naravno, zahvaljujući razvitku interneta, danas uz samo par klika možete pronaći sve potrebne informacije online, ali to ne znači da neko može sebi da da za pravo da iskopira nečiji sadržaj. Pre nego započnem sa postom, moramo da razjasnimo razliku izmedju inspiracije i imitacije.

INSPIRACIJA

Inspiracija znači da ste možda videli nečiji rad ili koncept rada i to je vas inspirisalo da kreirate svoj sadržaj, u vašem stilu, sa vašim pričama, bez copy-paste ili dupliciranja sadržaja te osobe.

Na primer. Videli ste moj blog i svidelo vam se ono što radim na njemu i to je vas inspirisalo da i vi kreirate svoj blog. To je rezultat biti inspirisan od strane mene ili bilo kog drugog blogera.

IMITACIJA

Imitacija znači da ste vi videli nečiji sadržaj i duplirate ga.

Na primer. Videli ste moj blog i svidelo vam se ono što radim na njemu i onda ste i vi odlučili da otvorite vaš blog, ali onda počinjete da kradete moj sadržaj na blogu, serijale, update-ove i samo ih prepakujete na svoj blog. Sadržaj sa informacijama koje sam vam ja pružila i koje ne bi ste znali da nije bilo mene i moga bloga.

Informacija je svugde, uzmite mene za primer, u mojoj kategoriji blogovanja kojom se bavim, tu je toliko blogera čije blogove možete da čitate i da dobijete sličan sadržaj. Mada, šta nas sve razlikuje su naši stilovi, načini na koje objašnjavamo, kako se izražavamo, naše fraze i naša lična iskustva. Ukoliko vi vidite to i prekopirate ga, onda je to prava forma imitacije.

Evo jednog ličnog primera gde me je bloger koga sam spominjala gore skroz prekopirao za jedan od mojih postova:

Kao što možete videti moj sadržaj je copy-pasteovan i prebačen na drugi blog. Na sreću postoje legalne akcije koje mogu da se preduzmu po ovome pitanju, a do njih ćemo uskoro doći.

Ukoliko vas interesuje više na ovu temu, takodje možete posetiti moj post “Kako se rešiti kopija na društvenim mrežama?!”

KOJE SU POSLEDICE?

Istina je da niko ne može prekopirati vašu kreativnost i niko ne može biti kao VI. Medjutim, kopije mogu da ostave jake posledice ne samo na njihovim blogovima, već i na vašem. Nakon što kopije prekopiraju vaš sadržaj u roku od par meseci će se i oni pojaviti na Google Search-u baš kao i vi, a onda kao što uobičajeno ide, ljudi će da ulaze na sajtove i kada vide vaša dva ista posta, sa istim informacijama, pre svega nećete dobiti nove čitaoce na blogu, zatim za sav sadržaj koji vi kreirate neko će drugi da dobija pola vaše publike, i samim tim vi nećete biti u mogućnosti da se rankirate prvi na Googleu, što će vam smanjiti čitaoce, klijente i novac koji bi ste mogli da dobijete.

KAKO SE ZAŠTITITI OD KOPIJA?

Kopiranjem može da se smatra:

  1. Kradja sadržaja (copy-paste)
  2. Dupliranje sadržaja (izlaganje istih ingormacija)
  3. Kopiranje serijala (Primer. Ukoliko ja vodim serijal “Volonterska putovanja sa Emem”, drugi ljudi imaju pravo da pišu o volonterskim kampovima, ali kopiranjem se smatra ako počnu da pišu na isti način kao i ja)
  4. Kopiranje update-ova, freebie-a i plaćenog sadržaja

Po mome mišljenju zaista je od velike koristi ukoliko investirate u advokata sa kojim će te napraviti Term of Use na vašem profilu, gde vi možete napisati vaša pravila i naravno ubaciti obaveštenje da će svako kopiranje sadržaja da nosi posledice.

U sledećem postu ući ćemo dublje u priču kako platiti advokata, napraviti Term of Use i kako prijaviti osobu koja kopira / krade vaš sadržaj. Naravno pričaćemo i o kaznama sa kojima ta osoba može da se suoči ukoliko prekopira vaš sadržaj.

Naravno tu je i drugačija opcija ako niste za opciju odmah prijavljivanja kopija. Vi možete da im pošaljete privatno poruku putem instagrama ili email-a gde im objašnjavate kako se osećate povodom toga što kopiraju vaš sadržaj i koje bi bile posledice ukoliko bi ste ih prijavili. Uglavnom se ovakve poruke dobro završe, tj. osobe koje su prekopirale vaš sadržaj se slože da obrišu post i više vas ne kopiraju, medjutim ukoliko odbiju uvek postoji ova prva opcija o kojoj ćemo uskoro pričati.

To bi bilo to za ovaj post. Ne zaboravite da poštujete tudji rad i da ljudi nikada neće pratiti kopije, već vodje. Kopiranjem se samo možete dovesti u situaciju gde će vas neko tužiti i skinuti vaš čitav blog i gde se može čak desiti da morate ljudima kojima ste prekopirali post platiti odštetu!

Ostanite uz ovaj blog, jer će vam se sledeći postovi veoma svideti! Hvala na čitanju 🙂

Takodje, mogu vam se svideti postovi:

P.S. Posetite moje najnovije objave: