Pozdrav svima i dobrodošli u novi lifestyle post na Emem blogu! Danas sam tu sa vama uz jednu neverovatnu temu, koja se nadovezuje na povezuje sa postom koji sam objavila pre dve nedelje a u pitanju je post vezan za tipove ličnosti.

Da li ste se ikada zapitali zašto ne možete naći zajednički jezik sa određenim ljudima? Zašto neki ljudi drugačije reaguju na određena događanja od vas, zašto misle na drugačiji način od vas i šta nas sve to čini toliko različitim?

Ukoliko ste sebi postavili makar jedno od ovih pitanja, onda je ovaj post, pravi post za vas!

Kao što smo diskutovali pre dve nedelje u postu “SAZNAJTE KOJI STE VI TIP LIČNOSTI + koji su benefiti, a koje su mane vašeg tipa ličnosti” , svako od nas ima različiti tip ličnosti.

Naši tipovi ličnosti formiraju se posle svega nekoliko meseci našeg života, njih još od malih nogu iskazujemo na određeni način i još od tada se sortiramo u različite grupe ljudi, a da toga nismo ni svesni.

Kako odrastamo tako se naši tipovi ličnosti sve jače iskazuju i onome ko se razume u tipove ličnosti lako je da prepozna ko je koji tip ličnosti i samim time mu je lakše da pronađe zajednički jezik komunikacije sa tom osobom.

Na primer, moj osnovni tip ličnosti jeste “komandir”, u prevodu, ja sam osoba koja voli da bude vođa grupe, spajanje ljudi i vođenje čitave grupe ka zajedničkom cilju je moj san. Nešto što na veoma pozitivan način odlikuje komandire jeste to što su perfektni, pedantni, harizmični, imaju dosta samopouzdanja, strateški razmišljaju i na sve gledaju kao na izazov. Jedino što mnogima može biti malo odbojno kod mog tipa ličnosti jeste to što su ljudi mog tipa ličnosti, uključujući i mene surovi racionalisti.

Sada, svako ima taj svoj osnovni tip ličnosti, ali pored njega u sebi ima još šest pod tipa ličnosti kojom se ljudi vode.

Vidite ovako, smatrajte da rezultat koji ste dobili na testu koji sam vam ostavila u gore navedenom postu je vaš glavni tip ličnosti.

To ste vi i to su vaše osnove.

Međutim, vi i ako imate taj glavni tip ličnosti u sebi imate šest pod tipa ličnosti koji su u određenoj meri razvijeni.

Gledajte na ovo kao na igricu.

Vi ste izabrali igrača koga će te igrati, a sada birate magične moći (skillove) koje će te koristiti u igri.

Tih šest pod tipa ličnosti svode se na:

  1. Persistera
  2. Promotera
  3. Harmonajzera
  4. Imadžinera
  5. Rebela
  6. Tinkera

DETALJNIJE O TIPOVIMA LIČNOSTI

#1 PERSISTER

Persister je osoba koja svet posmatra i procenjuje kroz filter svojih stavova, mišljenja i vrednosti. Karakterišu ga čvrsti moralni i etički standardi i izuzetno je pronicljiva osoba. U komunikaciji sa drugima, Persister je veoma zainteresovan da predstavi svoje mišljenje i čuje tuđe. Pored toga, izrazito je posvećen svom ličnom i profesionalnom razvoju.

#2 PROMOTER

Promoter već pri prvom kontaktu odaje utisak šarmantne i dopadljive osobe. Izrazito je snalažljiv i za njega se može reći da pronalazi izlaz u svakoj situaciji. U svemu što radi, neophodna mu je dinamika i izuzetno mu je važno da se u svakom trenutku oseća živim. Promoter je osoba koja komunicira direktno i u razgovoru voli odmah da pređe na poentu.

#3 HARMONAJZER

Harmoniser je prijatna, saosećajna osoba osoba koja svet oko sebe posmatra kroz  filter emocija. Kada i osobe sa kojima stupa u kontakt uviđaju važnost njegovih osećanja, Harmoniser to izrazito ceni i poštuje. U odnose unosi empatiju i harmoniju i potrebno mu je da se oseća prijatno. Da ga ljudi prihvate kao osobu i pokažu da im je stalo do njega.

#4 IMADŽINER

Imaginer je introspektivna i maštovita osoba. Često razmišlja o sebi, životu i svim mogućim scenarijima i varijantama različitih događaja.  Zbog toga mu je često potrebno da ostane sam. Kada razgovara sa ljudima, on ne daje mnogo činjenica, već češće iznosi svoju analizu brojnih hipoteza i opcija, pre nego li dođe do zaključka.

#5 REBEL

Rebel je kreativac koji pronalazi rešenje tamo gde ga drugi ne vide. Spontan je, razigran i sposoban da unese zabavu čak i u najmonotonije zadatke. Pored toga, karakteriše ga spontanost i reagovanje po principu “Sviđa mi se / ne sviđa mi se”. Druge osobe u njemu vide veliki izvor pozitivne energije i zabave, pa je zato rado pozivan na brojna okupljanja.

#6 TINKER

Thinker je izuzetan u organizovanju aktivosti i detaljnom planiranju. S obzirom da rado preuzima odgovornost dobrodošao je kako u ličnim, tako i u profesionalnim odnosima. Kada sa drugima deli svoje ideje, to čini potkrepljujući sve aspekte činjenicama i logički strukturisano. Struktuiran pristup radu i priznanje njegove ekspertize, su ono što je Thinkeru najznačajnije.


KAKO SAZNATI KOJI SAM JA TIP LIČNOSTI?

Za razliku od testa osnovnog tipa ličnosti koji sam vam ostavila u gore navedenom linku, online ne postoji ZVANIČNA verzija PCM testa.

U prevodu, ne postoji link koji mogu da vam dam i na kome možete tačno da odredite koliko precenta imate u ovih 6 tipova ličnosti.

Ova oblast se i dalje istražuje, i trenutno jedini način kako možete odrediti vaš procenat ova šest tipa ličnosti jeste da platite nekoga ko je detaljno istraživao ovu temu da vam odradi test i pokaže koji ste vi tip ličnosti.

Ja sam do nedavno bila u zajednici ljudi koji su se konkretno bavili tipovima ličnosti i nakon dužeg vremena analiziranja mojih šest tipa ličnosti zaključili su da su meni svi ovi tipovi ličnosti ravijeni na izuzetno velikom procentu, mogli bi čak i da kažu da su na istom procentu razvijeni, sa time što su tipovi ličnosti koje dominantno koristim persister i imaginer, a tip ličnosti koji naslabije koristim i koji mi nije 100% razvijen kao drugi jeste rebel.

I ako su mi prvih 5 tipa ličnosti na istom procentu, oni zaključuju da po mom dominantnom korišćenju mojih tipa ličnosti, skala bi išla ovako:

  1. Persister
  2. Imaginer
  3. Thinker
  4. Promoter
  5. Harmoniser
  6. Rebel

Ukoliko ipak niste zainteresovani ili ste sprečeni da platite nekoga da vam odredi vaš tip ličnosti, možete sami da probate da donesete zaključak uz tabelu koju ću vam ovde ostaviti:

PCM i generalno tipovi ličnosti su jedna veoma široka oblast koja baš mora da se detaljno istraži ukoliko želite da baratate ovim predmetom i alatima koje nude tipovi ličnosti.

Jednom kada savladate ovu oblast bićete u mogućstvu da prelazite iz jednog u drugi tip ličnosti i izuzetno lagano će te moći da se prilagodite drugim osobama. Takođe kada naučite kako koji tip ličnosti funkcioniše i kako razgovarati sa kojim tipom ličnosti, tokom komunikacije od ljudi će te moći da izvučete sve što poželite, bilo da je to prodaja vaših proizvoda ili usluga, uspešno sklapanje saradnje sa nekim brendom, ulivanje poverenja ljudi u vas i sl.

Navešću vam baš jedan događaj koji se meni desio kao primer za predhodnu rečenicu:

Jednom prilikom javila mi se jedna devojka koja je bila zainteresovana da kupi moj glavi proizvod iz prodavnice “INSTAGRAM MASTERCOURSE” i kada je došla na naš poslovni sastanak, ušle smo prvo u neku običnu konverzaciju iz koje sam primetila da se konastantno pravlače neke radnje tipične za Imaginer tip ličnosti, kao što su:

  • veliko obraćanje pažnje na estetiku
  • reči kao što su “zamišljam, kako bi bilo lepo, vidim”…
  • bilo joj je izuzetno lakše kada smo vodile kraće razgovore zasnovane na lepoj budućnosti, nego samom procesu
  • trebalo joj je vremena da zamisli čitav scenario o kome smo pričale, da malo razmisli i da odgovor

Ovo su na primer četiri potpuno tipične stvari za jednog imaginera.

I kada sam došla do ovog zaključka, bilo mi je mnogo lakše da je ubedim da je ovaj kurs za nju koristeći njen jezik.

Tako da sam umesto promocije koja bi išla:

“Kupovinom moga kursa dobijaš te, te, te i te benefite. Kako budeš prolazila kroz segmente naučićeš to i to, u planeru ćeš dobiti podršku da lakše kreiraš to i to,…”

koristila sam njen jezik:

“Zamisli koliko bi ti instagram nalog lepše izgledao kada bi ga lepo rasporedila, sklopila boje svoga feed-a, napravila elegantni dizajn koji bi se uklapao u tvoj stil, zamisli te naglaske na profilu kako bi estetski mogli lepo da ih uradimo. I onda dok sređujemo tvoj profil, tebi se samo nakupljaju pratioci i umesto brojke kao što je 300 pratilaca, ti u kratkom periodu stignemš do 10k pratilaca. Zamisli sve te saradnje sa brendovima, uz našu zajednicu u koju ulaziš istog trena kada kupiš kurs dobijaš, moći ćeš da dobiješ podršku ljudi da kreiraš svoju modnu liniju…”

I tako sam uspela da joj prodam svoj proizvod iz prodavnice.

A da sam na primer srela promotera, kome se sve vrti oko ugleda i para, definitivno bi to bilo nešto na šta bi se fokusirala u toku razgovora.

Svaki tip ličnosti je specifičan na svoj način i zapamtite, u većini slučajeva kada se ne sporazumete sa nekim to nije zato što je neko loša osoba i želi vam zlo, to je zato što su vaši tipovi ličnosti drugačiji i samim time imate drugačije potrebe, ciljeve i načine kako doći do tih ciljeva.


I to bi bilo to za današnji blog post! Iskreno mi se jako sviđa kako je naš blog sa nekih tipičnih tema prešao na teme vezane za lični razvoj, šta vi mislite o ovome? Pišite mi u instagram DM!

Nadam se da vam se svideo današnji post, a ako jeste, pozivam vas da pročitate i najnovije objave na mome blogu, kao što su:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg