Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na Emem blogu! Danas sam tu sa vama da bih vam predstavila tri nova instagram update-a koja su baš pre nekoliko dana uvedena na našoj omiljenoj platformi.

Pre svega moram da priznam da mi je drago što su se kreatori instagrama smilovali i nakon toliko dugo vremena dali nam tri update-a kojima zaista možemo da se radujemo.

A u pitanju su update-ovi:

  • povećanje instagram algoritma
  • nova instagramova analitika
  • sakrivanje lajkova na postovima

Ukoliko pratite moj blog onda ste definitivno upućeni u priču sa instagramom, njihovim stanjem sa lajkovima i algoritmom.

Instagram je na početku bila idealna platforma na kojoj su se samo delile slike koje su svi koji prate tu osobu mogli da vide. Međutim, vremenom, kako je instagram prodat vlasnicima Facebook-a algoritam i aktivnost publike je počela da se menja.

Da budem preciznija, od 100% ljudi koji vas prate na instagramu samo je 20% moglo da vidi vaše objave, zatim se to spustilo na 15%, zatim na 10%, potom na 7% i baš pre par meseci smanjili su pregled svačijih objava na 3% – 5%. Ako imate shadowban onda se i taj procenat smanjuje na 2%.

Postalo je jako teško doći do željene aktivnosti na instagramu i željenog broja lajkova obzirom da se objave više ne pojavljuju svakome ko vas prati.

Uglavnom trenutno instagram funkcioniše tako da u onih 3% do 5% ljudi koji mogu da vide vaše objave spadaju osobe koje su najaktivnije na vašem profilu i osobe koje su vas tek zapratile.

Ljudi koji vas prate, ali nisu bili nešto preterano aktivni na vašem instagramu, vremenom vaše objave prestaju da im izlaze na home stranici i oni potpuno zaborave na vas.

Kada oni zaborave na vas, zahvaljujući trećim partijama i novim pravilima koje je instagram doneo, neaktivne ljude sa vašeg instagrama otklanjaju i to je najveći razlog ukoliko na priper dobijete unfollow od neke osobe.

Meni se bezbroj puta dešavalo da određena grupa ljudi prestane da lajkuje moje objave. Da li je to zbog privatnih obaveza, škole, posla, putovanja ili možda trenutne ne zainteresovanosti za moj sadržaj, ne znam, svako ima neki svoj razlog. Ali jednom kada ta grupa prestane da bude aktivna na mom nalogu, više im moje objave i storiji ne izlate, a vremenom magično nestanu sa mog profila.

Posle nekog vremena me nađu ili na explore stranici, putem reels-a, youtube-a ili tiktok-a i onda su u fazonu “Ček šta? Ja tebe nikada nisam otpratila”.

Posle me ponovo zaprate, ali ima i ljudi kojima ja ne iskočim na mestima koje sam navela i onda te ljude zauvek izgubim.

Kao što sam napomenula, ovo se danas svima dešava.

Nalozima sa malo pratilaca i praćenja se ovakva situacija slabije desi. Ali što veći broj pratilaca imate to se prikazujete manjem broju ljudi.

Moj reach na jednom mom instagram postu je ranije bio oko 5,000 – 10,000 ljudi, sada je 500 – 800 ljudi i to jedva, sve zahvaljujući smanjenju aktivnosti koji su uveli pre par meseci.

Na svu sreću, nakon silnih žalbi mnogih ljudi na ovo smanjenje aktivnosti, instagram je odlučio da promeni svoj algoritam i svim kreatorima poveća aktivnost za nekoliko procenta!

Nekoliko procenta možda zvuči malo, ali verujte mi da je za instagram to veliki game changer.

Kako navodi instagram ovaj update je uveden 25.05.2021.

Druga stvar koja je jako značajna u ovoj situaciji jeste da je instagram update-ovao svoju analitiku!

Ukoliko ste biznis nalog i ukoliko imate pristup analitici od sada će te moći da vidite:

  • koji sadržaj na vašem profilu ljudi najviše prate (igtv, reels, obične objave, storiji itd.)
  • ljudi koji vide vaš sadržaj da li su vaši pratioci ili su došli uz pomoć explore-a
  • koliko puta su ljudi pregledali vaš reel
  • do koliko ljudi je stigao vaš reel i igtv video
  • koliko interakcija imate na reels-u i igtv-u

Od svih navedenih opcija mislim da će najznačajnija opcija biti prva navedena, tačnije saznanje koji sadržaj ljudi najviše prate na vašem profilu.

Lično nikada ne mogu da odredim da li ljudi više vole moje objave ili instagram reels videe, ali verujem da uskoro to više neće biti misterija!

A sada dolazimo do mog omiljenog update-a koji uvode…SAKRIVANJE LAJKOVA.

Prvi put su izbacili opciju “ukidanje lajkova” 16. Novembra 2019 godine. Šta više sam tada pisala post baš na ovu temu, a post možete pročitati na datom linku -> “Instagram ukida lajkove – Da li ovo znači kraj instagrama kao najpopularnije društvene platforme?”

Kako je brzo došla ova opcija, tako je brzo i otišla, prvenstveno iz razloga što nakon uvođenja ove opcije pola korisnika je i dalje moglo da vidi lajkove na objavama, dok druga polovina uopšte nije mogla da vidi lajkove.

Ljudi su imali pomešane reakcije na ovaj update.

U principu svima se svidela ideja da se lajkovi sakriju, iz zdravstvenih razloga, obzirom da se danas mnogi mladi opterećuju lajkovima. Ali se nikome nije svidelo to što jedni mogu da vide lajkove, dok drugi ne mogu.

Zato je instagram veoma ubrzo povukao ovu opciju.

Polovinom 2020-e godine najavljeno je da će instagram ponovo uvesti ukidanje lajkova, ali u smislu da će lajkovi zapravo moći da se sakriju ukoliko određena osoba poželi da sakrije svoje lajkove.

Kao i inače, čekali smo skoro pa godinu dana do izlaska ove nove instagramove opcije. Ali čekanje se isplatilo jer je baš pre dva dana (26.05.2021) ova opcija objavljena na instagramu!

Kako instagram navodi opcija je dostupna svima, međutim mnogi moji pratioci još uvek nisu dobili ovu opcija, a iskreno ni ja je nisam dobila.

Nadam se da će ovaj njihov pokušaj da uvedu sakrivanje lajkova biti uspešan i za sada željno isčekujem da mi ova opcija stigne na moj instagram nallog.

Sada mislim da dolazimo do jednog jako važnog pitanja – KAKO ĆE OVI UPDATE-OVATI UTICATI NA NAŠE INSTAGRAM NALOGE?

Ova tri update-a imaju svoje prednosti i mane.

Pre svega ono što mislim jeste da ćemo uz pomoć nove analitike zaista moći da se lakše snađemo na instagramu i konačno ćemo razumeti koja vrsta sadržaja najviše privlači našu publiku. Nakon ovog saznanja brze i efikasnije ćemo moći da kreiramo sadržaj koji dobro prolazi na instagramu i samim time ćemo dobiti više publike.

Što se promene u algoritmu tiče, ne znam do čega je ali ja tu promenu nigde ne vidim. Gledam kako po svojim postovima, tako i po postovima svojih kolega i apsolutno sve je ostalo isto. Mada, daćemo instagramu “the benefit of the doubt” i sačekaćemo još malo da vidimo rezultate te promene.

(i ako čisto sumanjm da će napraviti veliku razliku sa ovim, jer sve što je instagram radio do sada je samo pogoršavao algoritam)

Trećoj opciji, tj. sakrivanju lajkova na instagramu se najviše radujem. Verujte mi da je bilo toliko dana gde sam htela da okačim tonu slika na svoj profil, ali sam morala da čekam obzirom da bi bilo pitanje koliko ljudi bi videlo sve te postove da ih u jednom danu okačim i pitanje je koliko bi lajkova postovi dobili.

Brojenje lajkova je postalo naša svakodnevnica, vremenom smo sami sebe naučili da ukoliko želimo da budemo “kul” moramo da imamo puno lajkova na instagramu. Istog trena kada ne dobijemo dovoljno lajkova smatramo sebe nedovoljno lepima, pametnima i korisnima.

Šta više ukoliko na guglu malo bolje pretražite sadržaj na sličnu temu, primetićete da u mnogim artiklima piše da su deca izvršila samoubistvo jer nisu dobili lajkova koliko žele.

Ljudi će danas sve uraditi za lajkove, povrediti nekoga ili sebe, skinuti se goli, pa čak dolazi do toga da se vrše ne legalne radnje samo da bi se dobili lajkovi na instagramu i drugim medijima.

Zato smatram da je veoma korisno to što će od sada svako moći da sakrije svoje lajkove ukoliko to želi.

Jedine dve mane koje postoje kod ove opcije jeste što će se izazivati sumnja kod onih što su svoje lajkove sakrili.

Sumnja će biti usmerena od strane publike, jer zašto bi sakrivao lajkove ukoliko ih nemaš dovoljno? A biće usmerena i od strane brendova, jer oni više neće moći da imaju uvid koliko publike možete da im donesete.

Ah…kako komplikovana situacija, zar ne?

Od sada brendovi će morati da budu pažljiviji sa kime sarađuju i najverovatnije će tražiti detaljne analitike sa vaših objava. Što realno ima smisla, ali je pitanje kome će to ići u korist?


To bi bilo to što se tiče današnjem biznis posta! Iskreno se nadam da vam se svideo i ovom prilikom vas pozivam da pročitate još neke objave koje su isto povezane za nove instagramove update-ove koji nas uskoro očekuju na instagramu:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg