Obzirom da ste ušli da pročitate ovaj post sigurno vas interesuju sve važne lekcije koje sam naučila tokom svoje četiri godine blogovanja i dve godine blogovanja kao profesionalni bloger.

Današnji post je jedan ekskluzivan post spremljen posebno za vas povodom slavlja četvrte godine Emem bloga. I zato, uživajte u današnjem postu!

Dozvolite mi da vam odam tajnu…

U ovom postu pronaći ćete neke stvari o kojima se uopšte ne priča u blog svetu, a koje je veoma bitno da znate pre nego se odlučite da blog postane vaša profesija.

Meni je žao što više blogera ne priča o ovome, jer kada sam i sama počinjala sa svojim blogom znam koliko bi mi ovi saveti bili preko potrebni u mojoj daljoj karijeri i znala bih šta da izbegavam i na šta više da se fokusiram.

Ali bilo što bilo, bitno je da ću uz pomoć svojih saveta uspeti da pomognem vama da vašu karijeru razvijate na pravi način!

Zato, dobrodošli u blog post gde ću vam izneti 10 važnih lekcija koje sam naučila kao profesionalni bloger!


1. BLOGOVANJE ZNA DA ISCRPI

Koliko god blogovanje bio predivan posao gde ste sam svoj šef, gde možete izgraditi svoj biznis i gde možete kreirati sadržaj kakav god poželite, ponekada blogovanje zna dosta da isrpi.

U ovom slučaju ne pričam o hobi blogovanju, već profesionalnom blogovanju, gde se mora obratiti pažnja na svaki detalj.

I kada kažem svaki detalj, bukvalno mislim svaki detalj.

Mora da se pazi na: dužinu rečenice, boldovana slova, italic slova, važne rečenice, rečenice koje se ponavljaju, ključne reči, seo optimizacija, kvalitet posta, da li post može da bude lepo čitan, koliko post ima paragrafa, kakve su reči upotrebljivane u postu, koliko je post dugačak, koji su elementi stavljeni, da li je post komplikovan, koja kategorija je idealna, da li trebaju komentari da se uključe, u koji tag dodati post itd.

Ovo je pola onoga oko čega jedan profesional bloger mora da vodi računa.

Pored praćenja ovih silnih pravila, blogeri moraju da pametno koriste redove u svojim postovima i da svaki post bude dobro optimizavan.

Ne zaboravimo i redovan raspored objavljivanja koji jedan bloger mora da ima!

Blogovanje je kao što sam rekla divan posao, ali ponekada ume da bude zaista iscrpljujuće.

2. DA BI STE BILI USPEŠNI MORATE DA IMATE SVOJU BIZNIS STRATEGIJU

Svaki bloger mora da ima svoju biznis strategiju.

Biznis strategija je veoma značajna kada je u pitanju blogovanje.

Danas na internetu postoje bilioni i bilioni kreatora koji se bore za isto ono što i vi – da njihovi članci (postovi) budu čitani.

U moru svih njih koji se bore za isto, vi morate da budete prvi ili makar među prvima!

A pored blogera koji svakodnevno istražuju sve vezano za blogovanje, koji ceo svoj dan posvete unapređivanju svoga bloga i uspehu na internetu, ume biti teško probiti se.

Ali, jednom kada imate svoju biznis strategiju koja funkcioniše za vas, rangiranje prvi i stacanje publike je mačiji kašalj!

3. PONEKADA TREBA ODMORITI OD BLOGA…

Kao što sam navela u prvom delu posta, ponekad blogovanje ume da bude iscrpljivo i zato vredi odmoriti od bloga i društvenih mreža.

Ono što sam primetila u ove četiri godine koliko blogujem jeste da mi se dešava možda dvaput – triput u godini da mi je svega preko glave.

Brojke umeju da okupiraju osobu, tuđi rad ume da se čini mnogo bolji, tuđi život ponekada u našim očima znaju da budu mnogo lepši.

Tada postajemo zavidni i željni onoga što ne možemo postići preko noći.

I ovo se zaista dešava, svima.

Ponekada neki čudan osećaj preovlada nama i tada je najbolje popustiti i odmoriti se malo od svega.

Svaki put kada mi se ovo desilo, ja popustim, odem sa društvenih mreža, na blogu okačim sadržaj unapred, niti gledam analitiku, ama ništa ne gledam i radim ono šta mi se hoće.

Nakon nekog vremena, kada se osetim dovoljno odmornom, vratim se nikada jača i nikada spremnija da krenem u nove pobede. 😉

4. SADRŽAJ JE NAJBOLJE KREIRATI UNAPRED

O ovome sam prilično puno pričala kako na mom blogu, tako da mom instagram nalogu.

Sadržaj je najbolje kreirati unapred, tako ćete imati uvek dovoljno sadržaja, uvek će te na vreme objavljivati sadržaj i ukoliko se nešto desi i ne budete u mogućnosti da pišete postove, imaćete sadržaj unapred spremljen!

Ja svoj sadržaj kreiram 6 meseci unapred, a moju strategiju kreacije sadržaja možete pročitati u postu “Kako planiram svoj sadržaj na blogu?”

5. VIŠE PRIJATELJA = VIŠE USPEHA

Što više kolega/prijatelja blogera imate to će te se osećat srećnije, zadovoljnije i moći ćete da dobijete više uspeha.

Od kako sam se priključila zajednici Bloger Fest, upoznala sam mnoge svoje kolege koje danas mnogo volim i mnogo cenim.

Mislim da nema ništa lepše od toga kada se sastanu osobe koje vole istu stvar.

Sve moje kolege i kolegenice su stariji od mene, ali u našem slučaju razlika u godinama nas ne sprečava da vodimo divne konverzacije jedni sa drugima.

Pored toga, što će vas vaše kolege i prijatelji blogeri ispuniti kao osobu, oni mogu da vas preporuče ljudima, različitim portalima i brendovima.

Tako to mi radimo.

Preporuke su uvek odličan način da se stekne verna publika i fantastične saradnje!

6. ZAMERANJE SA DRUGIM BLOGERIMA U INDUSTRIJI MOŽE BITI OPASNO PO VAŠ BIZNIS

Sa druge strane lično bih vam savetovala da se ne zamerate drugim blogerima u industriji, jer to može da bude izuzetno loše po vas i vašu karijeru.

Kao što postoje dobre preporuke, postoje i loše preporuke.

Ukoliko se zamerite nekom blogeru, pogotovo ukoliko je taj bloger u nekoj zajednici ili je daleko ga bilo popularan u svojoj industriji, neka vam je Bog u pomoći.

Blogeri koliko god dragi bili, ukoliko učinite zlo nekome ili se zamerite nekome, taj bloger može da vas predstavi kao lošu osobu za saradnju, za druženje, za predstavljanje itd.

Dobre vesti putuju brzo, loše vesti putuju još brže.

Daću vam jedan lični primer.

Jedno vreme, jedna određena blogerka je počela da kopira moj sadržaj, pored kopiranja iz zavisti je delila lažne informacije o meni i par puta pokušala je da uništi moju karijeru.

Za razliku od nje, koja je napravila potpuni skandal na internetu više puta, davajući sve od sebe da me makne iz blog sveta, ja joj se online nisam suprotstavila.

Obzirom da sam bila u problemu zbog ove blogerke, na jednom sastanku zajednice blogera u kojoj sam, gde su se nalazili blogeri, influenseri, vlasnici svoga brenda i vlasnici magazina, rekla sam svoj problem koji imam sa tom devojkom i oni su mi dali savete.

Postupci te devojke prema meni, gde ću naglasiti da sam joj bila prijateljica, bili su apsolutno katastrofalni i verujem da niko ne bi želeo uz sebe osobu koja tako izdaje ljude i čini dela koja su nezamisliva, sve to iz zavisti.

Tada, skup na kome sam bila saznao je za nju.

Svaki put kada se sastanemo, uvek diskutujemo o našim biznisima, blog stranicama, ljudima koje trebamo upoznati, ljude sa kojima trebamo sarađivati i one koje trebamo izbegavati.

Svi koji me poznaju u zajednici, uključujući van zajednice brendove i magazine sa kojima sam sarađivala, saznali su za nju kroz moj loš komentar koji sam dala o njoj.

Ta blogerka je sada odlučila ozbiljno da se bavi blogovanjem, ali me čisto zanima pored svoje loše reputacije i pored svojih loših postupka, kako li će uopšte da sarađuje sa ljudima i da se probije u industriji.

BEZ POGREŠNOG SHVATANJA…

Da ta blogerka nije ništa pogrešno meni uradila i da nije bila toliko opsednuta sa mnom, o njoj ne bih nikada ni pričala. Ali, dešavanja su se odvijala tako da sam jednom prilikom zamalo sve izgubila zbog nje i bila sam u VELIKOM problemu, za koji mi je trebao savet starijih i iskusnijih kolega.

Čemu uopšte služi loša preporuka ili bolje reći “loš glas”

Ove loši loši glasovi ili kako ih ja nazivam “loše preporuke” služe blogerima da znaju koje ljude i iz kog razloga da izbegavaju.

One pomažu blogerima da ne stupe u kontakt sa ljudima blogerima koji kopiraju sadržaj, koji obmanjuju druge i čine bilo šta što je loše.

Tako da pamet u glavu i ne zamerajte se drugima, ne kradite, ne lažite, ne pokušavajte nekoga da sklonite iz industrije, ne obmanjujte ljude, jer posledice umeju biti fatalne.

Blogeri pričaju, upozoravaju druge, blogeri se drže zajedno. Tako da ne kvarite sebi karijeru zameranjem drugima.

7. NE ZARAĐUJE SE UVEK ISTA SUMA NOVCA

Jednom kada vaš blog zaista postane popularan, konstatno će te dobijati odličnu sumu novca! Ali dok ne dođete do te popularnosti, vaša zarada će biti jednog mesecena manja, drugog veća i tako u krug.

Svaki početak je težak, ali verujte mi da prvi put kada budete držali novac koji ste zaradili svojim trudom i radom na blogu, osećaćete se ponosnima!

Vremenom zarađivaćete sve više i više para mesečno, sve dok ne dožete do odlične sume novca koja će konstatno da vam leže na račun. 😀

8. OGRANIČENJA MOGU BITI POZITIVNA STVAR

Ograničenja ponekada mogu biti veoma pozitivna stvar za blogera.

Ponekada se pronalazim u situaciji da dano-noćno radim na svom blogu, i to ume da me iscrpi. Zato je dobro staviti neka ograničenja koliko postova možete dnevno da napišete, koliki postovi otprilike da budu i slično.

9. KREACIJA ROKOVA JE NAJVAŽNIJA

Profesionalno blogovanje zahteva puno pažnje i uloženog truda, zato je kreacija rokova izuzetno važna da bi ste sve stigli da odradite na vreme!

10. JEDNOM KADA POSTANETE BLOGER, UJEDNO POSTAJETE I INFLUENSER

I poslednja stvar u ovom postu koju ću navesti jeste da jednom kada postanete bloger, isto tako postajete influenser.

Jer čitava poenta influensera jeste da imaju uticaj nad drugim ljudima. A kada budete kreirali svoj blog vremenom i vi će te imati uticaj nad vašom publikom.

Tako da osim što će te postati bloger, postaćete i influenser!

Ovo je jedna stvar koju bih volela da su mi drugi blogeri objasnili kada sam ulazila u blog svet. Ali dobro, šta je bilo bilo je… 🙂


Stigli smo do kraja našeg posta o top 10 vežnih lekcija koje sam naučila kao profesionalni bloger! Nadam se da vam se ovaj post svideo i da će vam biti od koristi.

Ukoliko vam se svideo ovaj post, onda sam sigurna da će vam se svideti i sledeći postovi:

Pratite me i na drugim medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg