Pozdrav svima i dobrodošli u jedan novi zabavno – edukativan post na temu blogerskih mitova!

Od kako sam se priključila blog zajednici čula sam dosta mitova vezanih za blogere i ovu našu blog industriju.

Mnogi ovi mitovi su netačni, neki zvuče strašni na prvu pomisao, neki su kreirani da zastraše blogere koji tek žele da započnu sa svojom blog karijerom.

Tako da sam danas tu sa vama da bih vam odgovorila na ove blogerke mitove i otkrila vam istinu o svakom mitu ponaosob!

Nadam se da će vam se ovaj post svideti. Uživajte! 🙂


1. DA BI STE BILI USPEŠNI KAO BLOGER, MORATE OBUHVATITI SVE TEME

Prvi mit o kome ćemo diskutovati jeste „Da bi ste bili uspešan bloger morate obuhvatiti sve teme“. Ah…samo što me nervni slom ne strefi svaki put kada vidim da neko napiše nešto ovako ili kada čujem da neko kaže nešto ovako.

Biću potpuno iskrena sa vama, blogeri mogu da se drže samo jedne niše, ali ne moraju to da urade.

Svako ko dođe na blog platformu, može sa svojim blogom da radi šta želi.

Taj neko može da piše o bilo kojoj temi u bilo kojoj niši, a može i da se drži samo tema u jednoj niši. Šta god uradi, to je autorovo pravo i to je dozvoljeno.

Ali, ono što ja uvek pričam u svojim postovima i videima jeste da koliko god bilo zanimljivo pisati o svakoj temi, 97% uspešnih blogova na internetu se drži jedne određene niše / kategorije.

Zašto je to tako?

Ljudi će pratiti blog zbog sadržaja koji taj blog ima, tačnije zbog tema o kojima taj blog izbacuje artikle.

Za jednog blogera veoma je važno da bude poznat PO NEČEMU. Da kada se taj neko zapita „Gde da pronađem rešenje za taj problem“, odmah se sete vas! Vi morate ljudima postati ekspert u toj jednoj kategoriji.

Razmislite malo…. Ja na primer imam dve glavne kategorije na svome web blogu – LIFESTYLE & BUSINESS.

Lifestyle kategoriju vodim jer volim da delim životne savete, volim da pišem o sebi i o stvarima koje sam naučila. Ljudi čitaju moju lifestyle kategoriju jer žele da se opuste i jer vole ovakav sadržaj.

Sa druge strane ima biznis kategoriju, gde pričam o Instagramu, blogu, zaradi novca, kako postati popularan online i kako izgraditi svoj brend.

I sada razmislite, kada vam zatreba neka pomoć na primer vezana za Instagram Algoritam, gde će te pronaći rešenje? Vaše rešenje nalazi se kod mene, jer ja pišem o instagramu.

Ukoliko vam zatreba pomoć da dobijete čitaoce na blogu, kod koga će te otići? Vaše rešenje se ponovo nalazi kod mene, jer ja o ovim temama pišem, jer ja imam odgovor na svako vaše pitanje vezano za blog.

Tako da ljudi koji mene prate, tačno znaju kakav sadržaj ja kreiram i kakva rešenja ja nudim. Oni znaju u kojim kategorijama sam ja ekspert i znaju za koje probleme ja imam rešenje.

To je moć niša/kategorija.

Dok na primer, blogovi koji nemaju svoju kategoriju pišu o svemu i oni nikada neće biti nečije rešenje, niti ičiji ekspert ili uzor. A takve blogove ljudi čitaju neko vreme i posle toga prestanu sa čitanjem.

Znam, jer sam i ja čitalac tuđih blogova.

Na blogu najbolje je imati dve glavne kategorije po kojima će vas ljudi poznavati, i dve sporedne kategorije koje vam služe čisto radi dodatnog sadržaja i zabave. A idealno bi bilo da te kategorije imaju veze jedna sa drugom.

2. POSTOJE „MANJI“ I „VEĆI“ BLOGERI

Drugi mit koji često čujem među ljudima jeste da postoje „manji“ i „veći“ blogeri.

Moram reći da ti „manji“ i ti „veći“ blogeri NE POSTOJE.

Postoje blogeri koji imaju više čitalaca, postoje blogeri koji imaju manje pratilaca, postoje blogeri koji se prosefionalno bave blogovanjem, postoje blogeri čiji je hobi blogovanje, postoje blogeri koji se bave blogovanjem već godinama, postoje blogeri koji su tek počeli sa blogom.

Takvi blogeri postoje.

3. DA BI STE USPELI NA BLOGU MORATE DA IMATE PUNO ČITALACA

Jedan veoma smešan blog mit koji zapravo KONSTANTNO čujem jeste da ukoliko želite da budete uspešan bloger, morate da imate puno čitalaca.

Ne znam ko je i kada je pokrenuo ovaj mit, ali ovo je jedna čista glupost!

Da bi ste postali uspešan bloger ono što vam je potrebno jeste da vam publika veruje, da sluša vaše savete, da čita vaše postove, da vas gleda kao jednu ličnost koju ceni. Kada ovo jedan bloger ima, nije bitno ima li 100 čitalaca ili 100,000 čitalaca, bitno je da ga publika voli. To čini uspešnog blogera.

Brojka je brojka, svako može da stigne do neke brojke.

Ali do srca publike može stići retko ko.

A onaj ko signe do srca publike i do njihovog poverenja, to je bloger koji se ceni.

4. DA BI STE DOBILI ŠTO VIŠE ČITALACA MORATE ŠTO VIŠE SADRŽAJA DA IZBACUJETE U KRATKOM PERIODU

Iskreno se dvoumim da li je veća glupost mit iznad ili ovaj mit. XD

Sa vremena na vreme srećem blogere koji ne prestaju da izbacuju novi sadržaj na njihovim blogovima mislivši da će tako stići do više publike.

Svaki put kada vidim ovako nekoga razmišljam se odakle im takva ideja?

„POENTA NIJE U TOME KO ĆE IMATI VIŠE POSTOVA, POENTA JE U TOME KO ĆE KREIRATI KVALITETNIJI SADRŽAJ I KO ĆE TIM SADRŽAJEM PRIDOBITI PUBLIKU!“

Mila Durman

Nije poenta da se napiše post na sve moguće teme i da se postovi izbacuju svakog dana. Poenta je da se kreira post visokog kvaliteta, post koji ljudima treba, post u kome će ljudi naći rešenja, post koji će se ceniti.

Do sada nisam videla ni jedan blog koji kači svaki dan postove i čiji se postovi cene.

Jer publika takvih blogova zna da svakog dana dobijaju novi sadržaj, naviknu se na to, pročitaju šta žele pročitati i kada ih blog smori oni prestanu sa čitanjem tog bloga.

Dok sa druge strane postove blogovi koji imaju kvalitetan sadržaj i koji imaju dane kada izbacuju nov sadržaj. Ti dani su odaljeni jedni od drugog, nisu tako česti, i onda kada bloger izbaci novi post koji je publika toliko silno čekala da pročita, taj post se voli, taj post se ceni, taj post se ponovo i ponovo čita.

Na primer, ja sam 16. Oktobra objavila post na temu zarade novca na web blogu. Taj post je toliko ljudi čekalo, kada sam ga najavila čitaoci su mi se javljali na mail, na instagram i discord da izraze svoje nestrpljenje i veliku radost što taj post objavljujem.

Kada sam post objavila dobila sam tonu poruka, tonu pitanja. I dan danas ljudi ponovo i ponovo čitaju taj post, javi mi se svaki dan po nekoliko ljudi da me pita nešto vezano za taj post.

Taj post ima težinu.

I svaki post koji se željno isčekuje i koji je napisan sa ljubavlju, pažnjom i posvećenošću, imaće težinu.

KVALITET IZNAD KVANTITETA

???

5. DA BI STE ZARADILI NOVAC MORATE DA IMATE VELIKU PUBLIKU

Mit broj pet jeste da bi ste zaradili novac morate da imate veliku publiku.

Postoje razni načini zarade novca na blogu, a svaki način novca možete upotrebiti bez obzira na veličinu publike.

Očigledno je da će popularniji i već stabilni blogovi zaraditi više novca nego blogovi koji su još na početku. Ali zarada je zarada na kraju krajeva, koliko toliko.

Danas ćete zaraditi 10 dinara, sutra isto, prekosutra isto, ali već za mesec dana zaradićete više, za 6 meseci još više, za godinu dana znatno više. Tako to funkcioniše.

6. MOŽETE POSTATI POZNATI BLOGER PREKO NOĆI

Totalno ne tačno, postati popularan ili poznat, zahteva vreme, trud i rad.

7. JEDNOM KADA VAŠ POST POSTANE „VIRALAN“ POSTAJETE POZNATI

Imam postove koji imaju hiljade i hiljade pregleda, imam postove koji su postali viralni u roku od par dana, ali to što je jedan post postao viralan ne znači da ste postali popularni ili poznati.

Da, odlično je što imate viralan post! Samim tim dobili ste više pregleda bloga i ako kačite reklame na blog, zaradili ste novac! Ali niste postali poznati.

U blog svetu popularnost dolazi vremenom, dugim radom i sticanjem poverenja publike. Ne jednim viralni postom.

Evo imam baš jedan idealan primer! Nedavno sam napisala jedan post, i to baš pre par dana (od kako pišem ovaj post što je 02.01.2021). Post je bukvalno u roku od tri dana postao moj najčitaniji post na blogu, oborio je sve postove koje sam napisala na mome webu.

Post mi je doneo tonu pregleda, a zbog adsense reklame dobila sam i tonu para! Ali, nisam postala poznata.

Taj post je bio rešenje za nečiji problem, ali nije me učinio poznatom. Poznatom me čine ljudi koji me prate, podržavaju, koji moje savete slušaju i primenjuju, to mene čini poznatom. A i vas to isto će učiniti poznatima.

8. TREBALI BI STE ČEKATI DA VAM SE BRENDOVI JAVE ZA SARADNJU

Mnogi blogeri se javljaju brendovima za saradnju i tu nema ničeg sramotnog.

SARADNJA JE KADA DVA KREATORA ODLUČE DA POMOGNU JEDNO DRUGOM I NAPRAVE NEŠTO POSEBNO.

Mila Durman

Brend vas plati i da vam robu, vi brend izreklamirate i oni prodaju više stvari nego što bi ih inače prodali. Obe strane imaju korist. Za saradnju mogu reći i sledeće…

SARADNJE JE KADA SE DVE PARTIJE SPOJE ZBOG ZAJEDNIČKOG INTERESA

Mila Durman

Ukoliko želite možete da odgledate moj youtube video baš na ovu temu. Ostaviću vam link ovde:

9. DA BI STE VODILI BLOG MORATE DA IMATE DOMEN I HOSTING

Ja sam uvek za to da ukoliko kreirate blog, idite kako kažu „full in“, dajte pare ali neka vam blog bude idealan!

Ali, to što ja volim da svaki blog bude idealan, to što ljudima predlažem da ukoliko žele da steknu publiku moraju da imaju domen, hosting, monetizovan blog, temu, postove, to je druga priča.

Blog se može otvoriti BESPLATNO. Bukvalno sve što trebate da uradite jeste izaberete platformu, uđete na sajt te platforme, kliknete „Create your web site“, unesete podatke and wollah, imate blog!

Ne morate kupovati ni domen, ni hosting, ni članstva, ništa ne morate kupiti da bi ste otvorili i vodili blog!

Ali, ukoliko želite da vaš blog uspe, da budete prvi na google-u, da vaš blog bude posećivan, da ljudi uživaju u čitanju vašeg bloga, onda već morate da investirate novac.

INVESTIRAJTE NOVAC KOJI ĆE TE KASNIJE VAŠIM RADOM UMNOŽITI!

Mila Durman

Uzeću sebe ponovo za primer. Ja moj domen plaćam 2,000 dinara godišnje, isto tako i Bloger Fest člansku karticu.

Što znači da godišnje u svoj blog ulažem 4,000 dinara.

I pravo da vam kažem, od kako sam kreirala ovaj blog što je bilo 2018 godine, pa sve do polovine 2020 godine, bila sam u minusu.

Nisam imala 18 godina, nisam mogla da zarađujem, a i nisam izgradila sve što danas imam.

Ali zato, od polovine 2020 godine pa sve do sada zaradila sam 200 evra, što mislim da je apsolutno okej, jer tek počinjem. (i to računam samo Adsense zaradu i zaradu iz prodavnice), bez saradnji, guest postova i ostalog.

Znači da sam za samo tri meseca već došla u plus od otprilike 7 ipo evra, što je meni sasvim okej za sada i to će se umožiti.

10. BITI BLOGER NIJE ZAHTEVNO

Biti bloger je jedan divan posao, zaista ko voli da piše i daje svoje mišljenje putem ovako nekog sajta, to je divno. Ali biti bloger jeste zahtevno. Ili da budem preciznija biti aktivan bloger jeste zahtevno.


I ovde stižemo do kraja ovog posta o blogerkim mitovima! Nadam se da vam se post svideo i da ste saznali nešto novo!

Ukoliko vam se svideo ovaj post, obavezno pročitajte i:

Pratite me i na drugim medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave