Nedavno pričali smo o 7 stvari koje morate uraditi pre nego pokrenete vaš web blog i izgleda da vam se taj post izuzetno svideo, obzirom da sam primetila da mnogi koji su pročitali taj post su sada kreirali svoj blog i konačno započinju sa radom!
Zato sam danas tu da vam dam 6 saveta za 6 stvari koje morate uraditi tokom vašeg prvom meseca blogovanja!
Ove stvari će vam izuzetno pomoći pri sticanju nova publike i dobijanju što više pregleda stranice!
Uživajte u ovom postu. 🙂
1. IZBACITI ŠTO VIŠE VREDNOG SADRŽAJA
Broj jedan stavka na koju se morate fokusirati jeste izbacivanje što više vrednog sadržaja!
U prošlo-nedeljnom postu poslednja stavka koju sam navela jeste da unapred kreirate nekoliko postova, čisto da bi ste mogli da uđete u štos sa platformom i da bi ste mogli da vidite kakav sadržaj najviše volite da kreirate.
Sada kada imate nekoliko postova u vašim DRAFTOVIMA, vreme je za objavljivanje!
Takođe, volela bih da vam skrenem pažnju na još jednu stvar…
Ovaj prvi savet glasi „IZBACITI ŠTO VIŠE VREDNOG SADRŽAJA“, i molim vas da se fokusirate na svaku reč pomenutu.
Rekla sam „što više vrednog sadržaja“, ne što više sadržaja.
Broj jedan greška koju vidim da početnici blogeri prave jeste da izbacuju što više sadržaja mislivši da će time doći do većeg broja publike. Ali ne zaboravite onaj čuveni citat:
„Kvalitet pre kvantiteta.“
Fokusirajte se na kreaciju što vrednijih postova, umesto na kreaciju što više postova.
Publika će pratiti vaš blog zbog njegovog sadržaja, ne broja postova koji objavite.
2. POTRUDITE SE DA VAŠ SADRŽAJ DOSPE NA PRVU STRANICU NA GUGLU
Drugi savet koji imam za vas jeste da se fokusirate da vaš sadržaj dospe na prvu stranicu na guglu.
Jednom kada vaši blog postovi budu na prvoj stranici Gugl pretraga, tada ćete dobiti tonu nove publike koja će čitati vaše blog postove!
A iz ličnog iskustva ću vam reći da će te najviše publike dobiti preko Google-a, ne preko društvenih mreža.
Kada sam započela ovaj blog imala sam ogromnu publiku i veliku fan bazu, pogotovo od strane tinejdžera. Ali koliko god ta publika bila velika, uvek, pa i dan danas, najviše moje publike dolazi sa Gugla.
Evo skrinšot moje statistike i odakle ja dobijam najviše publike.
Organic Search – Google. Social – društvene mreže. Direct – putem poruka i deljenja posta.
3. KREIRAJTE VAŠ „RASPORED OBJAVLJIVANJA“
Uz pomoć kreiranja svog „Rasporeda objavljivanja“ uspela sam da nas svoj blog dovedem preko 60,000 aktivnih blog čitalaca! Sada uz pomoć ovog rasporeda uspela sam da stignem i do preko 100,000 čitalaca bloga!
Ranije, kada sam bila na samom početku bloga, nisam znala šta je najbolje za moj blog. A kako bih i znala? Bila sam nova, trebalo mi je iskustvo.
U početku postove na web blogu sam kačila kada sam stigla.
Kada bih dobila inspiraciju napisala bih post i onda bih ga okačila na moj blog.
Nekada je to kačenje bilo svega par puta u nekoliko meseci, nekada je to kačenje bilo pet postova u toku dana. Sve je zavisilo od moje inspiracije.
Ali ono što u tom periodu nisam shvatila jeste da publika koja je videla taj moj sadržaj i kojoj se tada svideo moj sadržaj, ušla je u moju home stranicu da bi primetila da ja čas objavljujem postova, pa ih više ne objavljujem i tako u krug.
Publika koju sam tada stekla shvatila je da nisam redovna sa objavljivanjem i zato su otišli sa moga bloga.
Ne mogu ih kriviti, da li bi ste vi čitali blog koji ili objavi par postova u par meseci ili okači pet posta na dan?
Tako sam i mislila.
Ali onda sam kreirala svoj „sadržaj objavljivanja“, gde sam organizovala dane kada ću koje postove da objavim na svome blogu i od tada, moja publika se navikla na dane kada kačim postove i od tada me redovno prate.
A svako novi ko dođe na moj blog i uše na home stranicu, videće da redovno kačim objave, što će ih naterati da se vraćaju na moj blog i redovno čitaju moj sadržaj.
Više o ovom „sadržaju objavljivanja“ saznajte u mome postu „Kako sam stigla do 60,000 čitalaca bloga“.
4. POZOVITE VAŠU PUBLIKU DA ČITA VAŠ BLOG
Četvrti savet od mene vama jeste da pozovete vašu publiku da čita vaše blog postove.
Da lepo je što ste napisali koristan post, ali dok ljude ne pozovete da pročitaju druge postove i da prate vaš blog, džabe.
Na internetu postove takozvani „Informativni blogovi“, a sigurna sam da ih u toku nedelje konstantno viđate kada uđete na Gugl.
Informativni blogovi su vam blogovi koji služe samo radi deljenja informacija. Oni pričaju o trendovima, politici, aktuelnim stvarima u državi, svetu, o virusima, o zaštiti od virusa itd.
Ovakvi informativni blogovi imaju samo jednu svrhu – da ljudi dođu i pročitaju najnovije vesti, a da vlasnici tih blogova zarade novac.
Ovi blogovi vladaju internetom i prvim stranicama na guglu, jer pričaju o aktuelnim temama, čitani su i zato ih gugl favorizuje.
Ali mana kod ovih blogova jeste to što nemaju publiku koja će ih redovno pratiti i koja će redovno čitati njihove postove.
Sada, publika je navikla na takve „informativne blogove“ i samim time desiće se da kada uđu na vaš blog možda pomisle da ste i vi informativni blog, a ne lični blog ili tematski blog.
Zato im morate pokazati da vi ne delite samo informacije već vrednost, zabavu, LIČNI STE.
Tako da ih pozovite da pročitaju još vaših postova, da prate vaš blog, vaše društvene medije itd.
5. KREIRAJTE VAŠ FREEBIE I SAKUPITE VAŠU MAIL LISTU
Peti savet zbog kog će te mi zahvaljivati kasnije jeste kreacija vašeg freebie-a i osnivanje mail liste! 😉
O freebie-u sam pisala u mome postu „Šta je to FREEBIE i zašto vam je baš on potreban da izgradite AKTIVNU publiku!“, tako da ukoliko još uvek ne znate šta je freebie, obavezno pročitajte ovaj post!
A ukoliko želite da razvijete svoj biznis putem freebie-a i steknete veliki broj vernih čitalaca koji će svaki vaš blog sadržaj da isprate, možete kupiti moj kurs „Kako napraviti efikasan FREEBIE + Email marketing“
6. PRATITE VAŠU GOOGLE ANLILITIKU
Praćenje vaše Google analitike vam može izuzetno pomoći da shvatite koje postove najviše čita vaša publika i koji vaši postovi su postali viralni, pa možete da ih ponovo napišete radi sticanja više blog čitalaca.
Google analitika je meni bila od velike koristi pri dostizanju 100,000 čitalaca na mome blogu i verujem da će vama biti od velike koristi.
Na njoj možete pronaći sve podatke koji su vam potrebni da razumete vašu publiku. Kao što su:
- Pol vaše publike
- Raspon godina koji prati vaš blog
- Iz kojih država i gradova dolazi vaša publika
- Odakle vaša publika prati vaš sadržaj (sa kompa, telefona, tableta)
- koja vaša kategorija je najčitanija
- Koji vaši postovi su najčitaniji
- Koliko se dugo ljudi zadržavaju na vašem blogu
- Koje postove ljudi sve posećuju tokom jedne posete vašem blogu
- Ko je najaktivniji na vašem blogu
- Odakle dobijate najviše publike
- itd.
Na primer.
Zahvaljujući Google Analitici znam da 80% moje publike dolazi sa Google-a.
Zato što znam da 80% moje publike dolazi sa Google-a, onda znam da je ta publika tražila rešenje za neki problem i tako me je našla, što me dovodi do zaključka da ta publika uopšte ne prati moj blog, već je samo došla po rešenje.
Baš zato što znam ovu informaciju ja ću da:
- U svakom postu ispričam nešto o sebi i svome radu da bi me upoznali i saznali čime se bavim
- Dodaću dodatne linkove sličnih tema o kojima sam pisala. Ako ih ova tema zanima, zanimaće ih i još jedna slična tema
- Svaki post ću povezivati sa drugim postom da bi odgledali i drugi post
- Na kraju svakog posta ostaviću im linkove ka mojim društvenim mrežama
- Obavestiću ih putem posta kakav sadržaj ja pravim i kada taj sadržaj izbacujem
I tako od ljudi koji nisu uopšte znali za moj blog ja ću da stvorim čitaoce moga bloga.
I to uz pomoć SAMO OVE JEDNOG SEGMENTA u analitici.
A da napomenem da u Google analitici ima još puno toga.
O Google analitici ćemo pričati nekom drugom prilikom, jer smatram da ova alatka zaslužuje poseban post i detaljnu analizu.
Ovo su bile 6 stvari koje morate uraditi tokom prvog meseca blogovanja i verujte mi kada vam kažem da ukoliko pratite sve ovo što sam navela, uspeh će vam biti zagarantovan!
A da bih malo više ubrzala da budete uspešni na blogu, preporučujem vam i da pročitate:
- Kako planiram svoj sadržaj na blogu?
- Da li je pametno praviti CLICKBAIT naslove?
- Kako sam stigla do 60,000 čitalaca na WordPress-u? (IGTV video)
- Koliko sam para potrošila na početak moga bloga?
- Odaberite idealan dizajn za vaš blog!
Pratite me i na medijima: