Pozdrav svima i dobrodošli u novi biznis post na mome blogu! Danas sam tu sa vama da malo popričamo o terminu popularnost i da zajedno uđemo u diskusiju da li je biti popularan na internetu dovoljno da bi se pokrenuo biznis?

U proteklih par meseci diskutovala sam sa svojim prijateljima, kolegama i klijentima putem sesija, na koji način oni planiraju tačno da pokrenu biznis i zarade novac, odgovor koji sam najčešće čula jeste “Postaću popularan, a sve ostalo će, daj bože, da dođe sa time”.

Danas na internetu nije toliko teško proslaviti se, sve što je potrebno je da se prate trendovi, da se zna koji sadržaj ljudi vole i da se unese neka energija u to što se radi.

Popularnost ne samo što donosi veliki broj pratilaca na društvenim medijima, već i veliku zaradu, koja svakom čoveku bude primamljiva.

Pratioci, medijska zastupljenost, influens, zarada, saradnje sa brendovima i kompanijama, moć da se iskaže svoje mišljenje i jak uticaj na publiku je sve što popularnost donosi i mogli bi reći jedno veliko WOW.

Mada…

Pitanje od milion dolara je – Da li sa popularnošću može da se kreira stabilan biznis?

Termin biti popularan u svetu, kao i na internetu, je definisan kao pojam koji označava da određena osoba kreira nešto što se sviđa velikom broju ljudi i zato ti isti ljudi prate tu osobu i njen / njegov sadržaj.

Međutim, BITI POPULARAN je takođe termin koji nije stalan.

Uzeću za primer Youtubere.

Pre nekih sedam godina na Youtube jedni od najpopularnijih Youtuberki bile su: Marija Žeželj, Jana Dačović i Anđela & Nađa.

I zaista ta njihova popularnost im je donela dosta toga dobrog i pozitivnog u njihovim životima, ali nakon nekog perioda, na Balkansku youtube scenu došla je druga generacija Youtubera i same teme youtube videa su se promenile.

Ranije najzastupljenije i najpopularnije teme bile su vezane za Lifestyle, DIY i LifeHack-ove.

A druga generacija donela je više drame, prenkova i izazova. Tako da su drugi Youtuberi “preovladali” youtube-om.

Slična situacija koju mogu uzeti za primer jesu pevači i muzika danas.

Sećam se kada sam bila mala, Lepa Brena je bila HIT na Balkanu, ona je bila legenda, nešto neponovljivo. A danas, sa novim trendovima, sluša se drugačija vrsta muzike i prate se drugačiji muzičari, poput Jale Brata, Mc Stojana, Hurricane i sl.

Tako da odabir da budete samo popularni, mislivši da će to večno da traje, nije rešenje.

S TOGA… IMATE DVE OPCIJE

UZ POPULARNOST GRADITI BIZNIS I INVESTIRAJTE

ODMAH POČETI SA IZGRADNJOM BIZNISA

Opcija broj 1: UZ POPULARNOST GRADITE BIZNIS I INVESTIRAJTE

Prva opcija vam je da započnete sa izgradnjom popularnosti i svoje karijere.

Vaš glavni fokus biće na tome da sakupite što više publike i da se probijete u svetu poznatih uz pomoć nečega.

Popularnost možete sticati godinama, a možete je dobiti i preko noći. Zaista ne postoji neka formula koja će vam pomoći da se proslavite ili da saznate da li će te se uopšte prosvlaviti.

Tako da je sticanje popularnosti zapravo igra na kocku.

Za sticanje popularnosti vi morate uložiti puno truda i vremena, a to vam se može isplatiti, a i ne mora.

Jednom kada steknete popularnost, od samog početka trebate investirati u vaš biznis. Morate izgraditi nešto što će vam pomoći da stalno dobijate novac, čak i kada vaša popularnost opadne zbog novih trendova u svetu.

Opcija broj 2: ODMAH POČETI SA IZGRADNJOM SVOGA BIZNISA

Druga opcija vam je, po mome ličnom mišljenju, možda duža, ali sigurnija staza.

Kada je popularnost u pitanju, jednom kada se proslavite, možete dobiti hiljade i hiljade porudžbina nekog vašeg proizvoda ili usluge. Ali kada tu popularnost nemate i umesto fokusa na nju, želite odmah da se fokusirate na vaš biznis. Onda vi morate sakupljati publiku (kupce) jednog po jednog i uveriti ih u vaše usluge i u vaš način poslovanja.

I ako ovo zvuči kao dug proces koji može da potraje dugi niz godina, uz znanje kako da izgradite vaš biznis i uz dobar marketinški plan, za manje od godinu dana možete imati čitavu postavku vašeg biznisa i za nekih godinu do dve godine, vi možete izgraditi vaš biznis.

Da bi ste stalno dobijali prihod, moraćete stalno i da radite.

Ali svakako, koji god put da izaberete, dovodi do vođenja svog biznisa. Samo je način kako doći do tog biznisa drugačiji.

Jednom kada izgradite svoj biznis i kada se upraktikujete po pitanju rada na njemu, do kraja života moći ćete da radite na njemu.

Naravno, vaša biznis ideja mora biti zasnovana na nečemu stalnom. Ne možete izgraditi biznis na nečemu što je trenutno u modi, kao na primer što su nekada bili fidget spinner, već ga morate graditi na nečemu stalnom što je ljudima svakodnevno potrebno u životu.

CILJANA PUBLIKA

U izgradnji vašeg biznisa i karijere, pored biznis ideje i marketinškog plana, značajnu ulogu igra i koga će te izabrati kao vašu ciljanu publiku.

Ko će biti u vašoj ciljanoj publici?

  • Žene, Muškarci, Oba
  • Ljudi u rasponu od koliko do koliko godina?
  • Za koju nišu će vaša publika biti zainteresovana?
  • Iz kog će biti regiona?
  • Da li će vaš biznis biti nacionalan ili internacionalan?
  • Kakav biznis možete da prijuštite?
  • Da li će vaš biznis biti digitalan ili fizički?

To su sve pitanja koja sebi morate da postavite pri pronalaženju vaše idealne publike.

A o njoj ćemo pričati u narednom postu koji izlazi sledećeg petka na blogu 🙂


To bi bilo to što se tiče ovog posta. Nadam se da vam se svideo i nadam se da će vam pomoći da raščistite sa sobom, šta je tačno to što vi želite da napravite u vašem životu i na šta tačno želite uložiti vreme?

Ukoliko vam se ovaj post svideo, savetujem vam da posetite i sledeće objave:

Vidimo se sledećeg petka u novoj biznis objavi!