Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na mome blogu. Danas ćemo diskutovati o razlici izmedju blogera u industriji i teenage blogera na instagramu.
Kao što i sami znate tri godine sam se bavila teenage blogovanjem, sve do prošle godine kada sam prešla u pravu blog industriju. Tako da imam dosta ličnog iskustva u obe kategorije i danas sam tu sa vama da bih vam pokazala neke razlike izmedju ova dva blog žanra i da bi prodiskutovali o nekim stvarima u blog industriji.
Mnogi ljudi zapravo ne znaju razliku izmedju ova dva žanra, čitav blog svet smatraju jednom te istom stvarčicom, kada zapravo tu postoji neka razlika, kroz koju ćemo danas proći.
Da bih vam olakšala praćenje rekorda u ovom postu, napravila sam tabelu kojom ćemo se voditi:
- Težina rada
- Talenat
- Novac
- Slava
- Poštovanje
- Uloženo vreme
- Zabava
Rangiraćemo obe kategorije na skali od 1-10 i na kraju posta ćemo ih uporediti da vidimo šta se više isplati voditi.
Težina rada
Težina rada kod instagram teenage blogera
U današnje vreme svako može da postane instagram teenage bloger, sve što je potrebno jeste da se otvori profil i kačenje slika može da počne. Biti tinejdž bloger ne zahteva puno veština, jedine veštine koje bih mogla da istaknem da su izuzetno važne kod teenage blogera jeste da dobro znaju da edituju i da imaju kvalitetan sadržaj.
Za težinu rada tinejdž blogerima dajem 4/10.
Težina rada kod blogera u industriji
Postati bloger u industriji je već malo komplikovanije. Od blogera u industriji zahteva se da ulože novac u svoj blog, kreiraju kvalitetan sadržaj, prate trendove, pišu opširne postove, da imaju što manje korišćenog sadržaja na blogu, da budu jedinstveni i najvažnije da budu vidjeni.
Jedina velika mana jeste to što mnogi blogeri u blog industriji nisu toliko istrajni u svome radu, samim time postovi izlaze jednom mesečno, a idealan period kačenja postova je jednom nedeljno.
Za težinu rada blogerima u industriji dajem 7/10.
Talenat
Talenat kod instagram teenage blogera
Instagram teenage blogerima ne treba puno talenta, više se radi o praksi i dobrom poznavanju aplikacija. Instagram teenage blogerima je potrebno da: znaju da edituju, znaju da pišu postove, znaju da kreiraju zanimljive storije, a sve su to veštine koje mogu da se nauče.
Naravno, neki teenage blogeri imaju više osećaja za kačenje interesantnijih postova, za pisanje objava koje će se zapravo čitati, neki teenage blogeri znaju da osmisle neverovatne serijale.
Tako da ću instagram teenage blogere na osnovu talenta, rankirati na skali 6/10.
Talenat kod blogera u industriji
Blog industrija je malo ozbiljnija po pitanju talenta. Dosta toga kod blogera u industriji zasniva se na veštinama, kao na primer dizajniranje sajta, SEO optimizacija, reklame, strategija i slično. Medjutim, takodje veliki broj stvari zahteva talenat poput: kako saradjivati sa drugim blogerima, talenta za modeling, talenta za privlačenje publike, osmišljavanje ideja, serijala, talenta za planiranje strategije koja će povećati broj poseta sajtu, talenta za sklapanje ugovora sa kompanijama i brendovima.
Naravno dosta toga može da se nauči vremenom, kao i sve, ali su neke veštine neuporedive sa pravim talentom.
Tako da na skali talenta blogeri u industriji rankirani su kao 9/10.
Novac
Zarada novca kod instagram teenage blogera
Dve velike mane instagram teenage blogera su: godine i platforma (mogućnosti platforme).
Mnogi brendovi i kompanije nisu voljni da saradjuju sa maloletnicima, a ukoliko žele da saradjuju većina njih će tražiti da roditelji potpišu dozvolu za saradnju. Tako da je teenage blogerima teže da ostvare saradnje sa brendovima i kompanijama, iz razloga što su većina tinejdž blogera maloletnici.
A i da nisu maloletni, instagram kao platforma nije povoljna što se tiče zarade novca. Jedini načina da tinejdž blogeri zarade novac na instagramu je kroz plaćene saradnje, što je veoma nezahvalan način zarade.
Zarada kod regularnog model i personal blogera koji su u industriji, a bave se samo instagramom i vrše samo saradnje je mesečno 10,000 dinara. Jedna od najvećih zarada za koje sam ja čula kod moje kolegenice je 12,000 dinara po jednoj reklami. Što bi mesečno bilo najmanje 24,000 dinara, a najviše 72,000 dinara. (prosečan broj pratilaca za ovakvu zaradu je – 17k)
Ali kod teenage blogera zarada po postu je 200 dinara, što čini mesečnu prosečnu zaradu najmanje 600 dinara, najviše 2,000 dinara. (prosečan broj pratilaca preko 5k)
Tako da što se tiče zarade novca kod teenage blogera, rangiraće se na skali 4/10.
Zarada novca kod blogera u industriji
Blogeri u industriji se nalaze na različitim platformama od kojih je WordPress njihov najveći izvor zarade. Tako da ćemo samo diskutovati o wordpress-u za sada. Postoje razni načini zarade novca, neke možete pronaći u mom besplatnom E-booku koji se nalazi na početnoj stranici moga bloga.
Pasivna zarada se ne može odrediti tačno. Sve zavisi koliko blog ima klikova na link. Neka prosečna zarada srednjeg blogera je oko 80,000 dinara mesečno. Oni poznatiji blogeri zaradjuju čak do 591,368 dinara mesečno poput blogerke Dragane Đeramnović.
Aktivna zarada blogera takodje zavisi od toga čime se blogeri bave, da li održavaju sesije i radionice ili imaju shop i merch. Aktivna zarada se takodje ne može odrediti, sve zavisi od koliko kupca imaju. Ali računajmo da radionice koštaju oko 20,000 dinara (po osobi), jedna sesija je oko 5,000 dinara, a jedan proizvod kupljen u merch-u je od 2,000 dinara do 20,000 dinara. Sve to po jednoj osobi.
Tako da što se tiče zarade novca u blog industriji rangiraće se 10/10.
Slava
Slava kod instagram teenage blogera
Slava kod instagram teenage blogera je ogromna! Tinejdžeri zaista znaju kako da podržavaju blogere. Ukoliko instagram teenage bloger ima influens nad svojom publikom, onda su stvari poput: puno opširnih komentara, redovni odgovori na skoro svaki stori, podrška na apsolutno svakoj društvenoj platformi, spamovanje profila sa lajkovima i komentarima gde god da se nalazi taj teenage bloger. Da dodamo pravljenje poklona za blogere, dolazak na meet up-ove i slikanje sa blogerima ukoliko ih sretnu na ulici.
Tinejdžeri su veoma otvoreni kada je u pitanju podrška blogera, ne stide se da učine razne prijatne stvari samo da bi usrećili blogere koje vole i koje smatraju inspiracijom. Baš zato što je ova zajednica toliko popularna, zato postoji i čitava mračna strana, o kojoj možete pročitati više u postu „Mračna strana instagram teenage blogera“.
Ljudi u ovoj zajednici vole da prave zaista real deal od čitavog ovog blog žanra. Tako da ukoliko ikada udjete u teenage blog zajednicu, primetićete da je sve kao na crvenom tepihu. (paparaci, novosti, drame, veliki serijali itd.)
Tako da što se tiče slave, instagram teenage blogeri dobijaju 10/10
Slava kod blogera u industriji
Slava kod blogera u industriji je malo drugačija od slave kod teenage blogera. Sa obzirom da blogere u industriji najviše prate ljudi od 20-45 godina, oni nemaju baš svi vremena i volje da komentarišu svaki post i da pruže maksimalnu podršku. Malo stariji i zreliji ljudi, više su fokusirani na svoje obaveze u privatnom životu, i blogere uglavnom prate da bi se opustili i naučili nešto novo. Stariji blogeri su veoma često redovni čitaoci blogova, medjutim dosta su neaktivni.
Pre par meseci saznala sam od jedne divne devojke da me ona i njene prijateljice redovno prate i da baš vole moj kontent. Medjutim, ja nikada od njih nisam dobila poruku u dm ili u komentare, što je okej jer razumem njihove obaveze, ali bilo bi lepo da za ono što radimo dobijemo makar malo podrške.
Blogeri u industriji mogu da dobiju znatno više čitalaca nego ljudi na instagramu zahvaljujući SEO optimizaciji, ali zato ti ljudi nisu toliko aktivni kao tinejdžeri. Tako da slava kod blogera u industriji je 5/10.
Poštovanje
Poštovanje kod instagram teenage blogera
Poštovanje medju tinejdž blogerima nije veliko. Publika i blogeri znaju da se poštuju, medjutim ljubomora je čest faktor kod mladih, što nakon nekog vremena dovodi do nepostovanja blogera.
Ne poštovanje dolazi u različitom vidu kroz kradju sadržaja, kradju edita, kradju ideja, hejt bez razloga, ne poštovanje vremena blogera i sl.
Što nas dovodi do ocenjivanja poštovanja na skali, i lično bih dala 4/10 za poštovanje.
Poštovanje kod blogera u industriji
Poštovanje kod blogera u industriji je veće, mada ne toliko bolje. Publika i blogeri se obraćaju kreatorima sadržaja sa velikim poštovanjem, uglavnom uvek pišu kreatorima u prikladno vreme i znaju svoje granice. Publika može biti previše ograničena prema blogerima u industriji, što je uglavnom kod mnogih fanova blogova i slučaj. Što se tiče odnosa medju blogerima, uglavnom skoro svako sa svakim postupa sa poštovanjem i ukoliko se dva blogera zaista upoznaju onda taj njihov odnos prelazi u pravo i snažno prijateljstvo. Mada, kao i svugde, i kod blogera u industriji postoji mračna strana koja je uglavnom kopiranje sadržaja, stalkovanje profila i podmićivanje publike.
Ali na našu sreću, malo je blogera u industriji sa takvim stavom.
Tako da kod poštovanja za blogere u industriji dajem 6/10.
Uloženo vreme
Uloženo vreme kod instagram teenage blogera
Vreme je promenljiva stvar. Nekim instagram blogerima treba sat vremena da spreme kompletan post, a nekim blogerima treba najviše 10 minuta za sve. Sve je do prakse, oni koji su noviji u instagram teenage blog svetu treba im duže vremena, oni koji su tu duže treba im kraće.
Meni je na početku samog bloga trebalo oko sat ipo vremena da sve završim, medjutim nakon tri godine svakodnevnog izbacivanja postova, lagano sam sve mogla da završim za pet minuta.
Sada izračunaćemo neko prosečno vreme za kreiranje kompletnog posta u teenage blogu:
- Prvo je potrebno da se sredi edit – što oduzima otprilike 30 minuta dok pronadju sliku koju će da okače, dok je izedituju i dodaju naslov.
- Drugo im je potrebno da napišu tekst što oduzima oko 15 minuta
Sve ukupno je 45 minuta po jednom postu.
Zato za oduzimanje vremena kod instagram teenage blogera staviću 8/10, jer je ipak 45 minuta dosta vremena da se uloži pogotovo u instagram post.
Uloženo vreme kod blogera u industriji
Kod blogova na instagramu maksimalno može da se napiše oko 600 reči, medjutim kod regularnih blogova na platformama kao što su WordPress, Blogger, Wix… tekst je neograničen.
Uglavnom se uloženo vreme rasporedjuje drugačije kod svake kategorije blogera i po ličnom ukusu autora. Neke kategorije ka na primer Lifestyle i kulinarstvo ne zahtevaju da se puno stvari piše na njima, ali neke kategorije kao što su biznis ili fitness, to već zahteva detaljniju analizu posta i više vremena uloženo u post.
Neki blogeri više vole da pišu dugačke postove od po 2500 hiljade reči, a neki blogeri vole da pišu postove od 500 reči.
Lično, ja se bavim kategorijama u kojima se zahteva od mene da dosta pišem i da dosta stvari objašnjavam. Takodje, sam perfekcionista i nema šanse da jedan post prodje a da ne napišem što više korisnih informacija mogu da bih pomogla publici. Tako da mi za jedan post treba od sat ipo vremena do tri sata, kada se baš zagrejem za pisanje minimum mi za post treba 45 minuta.
Ali sada ćemo izračunati otprilike vreme za jedan post kod blogera u industriji:
- Pre svega im je potrebno da napišu tekst, što minimum potraje sat vremena i 15 minuta.
- Zatim uzimanje slike za blog može da potraje satima, jer blogeri u industriji koriste svoje slike, tako da ćemo da oduzmemo oko 30-40minuta za fotke.
- Za SEO optimizaciju je potrebno najmanje 5 minuta
- Odabir kategorije je 1 minut
Što je ukupno oko dva sata.
Tako da blogerima u industriji dajemo 10/10 što se tiče oduzetog vremena.
Zabava
I poslednja kategorija o kojoj ćemo diskutovati je zabava.
Zabava kod teenage blogera
Ako gledate da se zabavite, teenage blog svet je pravo mesto za zabavu. Tinejdž blog svet je veoma opušten, nema puno pritiska, više je do toga da svako da sve od sebe i iznese nešto posebno.
U tinejdž blog svetu nema pravila, a pošto su gramatičke greške česte, nije neki veliki fokus na tome. Blogeri izbacuju koji god post žele, koji god post misle da je zanimljiv i zabavan, kače šta god žele, druže se sa svima, ne traže klijente, ne brinu o novcu, ne plaćaju ništa.
Tako da tinejdž blog svet je prilično zabavan i zato od mene dobija 10/10.
Zabava kod blogera u industriji
Zabava kod blogera u industriji je manja sa obzirom da je posao ozbilniji. Bez obzira da li se na blogovanje gleda kao na hobi ili kao na posao, svaki kreator mora da pazi na gramatiku, na slike da budu prikladne, na dužinu teksta, na SEO optimizaciju ukoliko žele da im blog bude čitan. A oni koji smatraju blog poslom, kod njih je još teže, jer većina njih teže ka nekom savršenstvu i nekim analizama da bi došli do više čitalaca, kupca, novca, posla itd.
Mada pored svega toga ovaj žanr blogovanja može biti zabavan. Dizajniranje, druženje, saradnje, pomoć, pravo na svoje mišljenje, sve su to neke lepe i zabavne stvari u blog industriji.
Mada, od mene zabava kod B.U.I dobija 5/10.
Ovo su finalni rezultati:
Da li se vi slažete sa onime što sam napisala? Da li bi ste hteli da dodate nešto? Ukoliko imate bilo kakav komentar, slobodno mi se obratite u inbox na instagramu @ememblog.rs.
Takodje, ne zaboravite da pročitate moje najnovije objave na blogu: