Dobro mi je poznato kada jedne nedelje nemam obaveze, a druge nedelje me sve živo moguće strefi. Tu je škola koja traje 9 sati, zatim privatna škola, zatim posao, pa mitinzi, pa photo shooting, onda moraju da se napišu blog postovi i pored toga mora da se izadje malo napolje u provod sa prijateljicama, zar ne? U jednom periodu sam bila u toliko obaveza da sam počela da se gušim više od svega, imala sam jake glavobolje jer sam konstantno radila, nisam izlazila napolje sa društvom i ukoliko bih ugrabila sat vremena slobodno, ležala bih u svojoj sobi i gledala u plafon čekajući da vreme prodje.
Na svu moju sreću ja sam tip osobe da ukoliko zacrtam nešto, e pa tako će o da bude. Tako da sam sebi zacrtala da počnem sa organizacijom svoga vremena. Oduvek sam volela da organizujem svoj blog, planiram postove, brojim koliko mi još posta treba do 1000 objava i tako. E pa odlučila sam da više nema stresiranja da li sve stižem ili ne i da je vreme da se napravi neki raspored.
U početku je bilo teško isplanirati vreme, ali vremenom sam napravila pravu taktiku uz koju sam danas u mogućnosti da sve postignem na vreme. A ovako taktika izgleda:
1. PLANER VREMENA
Planer vremena je prva stavka koja nam je potrebna da dodjemo do našeg cilja. Jednostavno izmerite vreme koliko vam treba da odradite odredjenu stvar koju generalno radite cele nedelje. Na primer. odlazak u školu ili na posao ili možda odlazak u teretanu. Šta vi to radite konstantno tokom cele nedelje? To može biti ne samo odlasci u školu, na posao i u teretanu, to može biti i spremanje ručka, čišćenje kuće, šetnja psa, odlazak u prodavnicu, izlazak sa društvom i slično.
Znači, izmerite koliko vam je vremena potrebno za sve ove stavke pojedinačno. Verujte mi da će te biti šokirani koliko vremena potrošite viseći na telefonu, na Netflixu, tv-u… Tako da ukoliko želite da znate kako da rasporedite vreme tokom nedelje, morate da znate koliko vam šta pojedinačno oduzima vremena.
2. RASPORED
Na red je došao drugi korak, a to je raspored vremena. Pregledajte sve vaše obaveze i odgovorite na ova pitanja:
- Da li ovo trebam sada da uradim?
- Da li ovo trebam uopšte da radim?
- Da li ovo moram da uradim ja?
Zašto ova pitanja? Vi želite da sredite sve vaše obaveze, ali zašto bi sredjivali nešto što vi ne morate uopšte da uradite ili neko može da uradi za vas?
Prvo pitanje je „Da li ovo moram sada da uradim?“ , pitanje je postavljeno da bi ste raspodelili obaveze na bitne i nebitne, lake i teške. Ukoliko imate da sredite sobu i da platite kiriju za 4 dana, vi ćete prvo odlučiti da sredite sobu, jer u njoj provodite vaš dan i bitno je da se soba očisti, dok kiriju moete platiti u roku od ta 4 dana.
Drugo pitanje je „Da li ovo treba uopšte da uradim?“, drugo pitanje postavljamo da vidimo šta trebamo, a šta ne trebamo da uradimo. Hajde da kažemo da imate da odete po dete u vrtić i da zovnete majstora da vam namesti roletnu koja se pokvarila. Vi ćete naravno otići po dete, jer vam je to broj jedan obaveza, a ukoliko imate previše da radite ove nedelje, roletne mogu da izadju iz plana za ovu nedelju.
Treće pitanje je „Da li ovo moram da uradim ja“, drugo pitanje postavljamo da bi smo sebi olakšali odredjene dane i situacije. Hajde da kažemo da imate da spremite ručak, a vremena nemate ili imate važnije stvari da uradite. Onda možete zamoliti svog partnera da nešto spremi ili jednostavno poručiti nešto za jelo.
Ovaj drugi korak u planiranju vaše nedelje nam pomaže da sredimo 3 korak koji se zove „Nedeljni ciljevi“
3. NEDELJNI CILJEVI
Ono što sam shvatila jeste da nikada ne mogu da tačno isplaniram jedan dan jer nikad ne znam kada će šta da uskoči u moj plan i za šta će mi trebati duže vremena, a za šta kraće.
Zato sam napravila nedeljne ciljeve koji mi se svake nedelje menjaju. Evo kao primer ću da vam navedem ovu nedelju: ciljevi za ovu nedelju su mi da se slikam da imam dovoljno slika za 3 različita feed-a, da odem u šoping u Ikeu, da napišem 15 postova i da odem na nadogradnju trepavica.
4. DNEVNE AKTIVNOSTI
I ono što takodje trebate isplanirati su dnevni ciljevi, koji će vama da pomognu da sebi zacrtate šta sve trebate da uradite tokom dana. Pod dnevne aktivnosti ne mislim da svaki dan isplanirate do detalja, već da svoje aktivnosti podelite na 3 kategorije:
- Kućne i lične aktivnosti (pospremanje, kuvanje, odlazak u šetnju…)
- Biznis aktivnosti (izaberite šta to svaki dan trebate da uradite vezano za vaš biznis. Kod mene na listi se trenutno nalaze 3 stvari, a to su: napisati 2 blog posta, srediti SEO i ostale potrebne stvari i spremati se za izložbu. I ja se na te 3 stvari svaki dan fokusiram)
- Odmor (izlazak sa društvom, odlazak u spa…)
5. SVE NA JEDNOM MESTU
Ja uglavnom rasporedjujem svoje vreme na dnevno, nedeljno, mesečno i godišnje.
Kada kažem godišnje mislim na stvari koje planiram za sledeću godinu. Da bih sebi olakšala posao, ja radim jednu godinu unapred ono što je vezano za moj biznis kao influencer. Za sledeću godinu spremam neke lične slike, umesto što pravim edite sa tudjim slikama, spremam izlozbu i edukujem se da otvorim YouTube. To su trenutne 3 stvari koje radim za sledeću godinu. Tako da sledeće godine kada svi budu u panici „Jao trebaju nam slike za instagram! Jao vreme je loše“, ja ću već imati oko 200 slika spremljeno u galeriji. Kada moje odeljenje bude paničilo „Jao nisam imao ni jednu izložbu! Jao neću proći maturski!“, ja ću već sve spremljeno da imam.
Zatim dolaze mesečni ciljevi. Ja se uglavnom fokusiram na godišnje ciljeve, zato što mi oni uglavnom olakšavaju 60% posla. Jer ukoliko spremim sve blog postove za sledeću godinu, sve slike, sve za izložbu i ukoliko snimim par prvih videa za Youtube, onda sledeće godine ne moram ništa da radim! Naravno, ako hoću mogu, ali to ću raditi opušteno, jer sve imam spremno. Zato mesečnih ciljeva nemam toliko, ali ukoliko ih imam ti ciljevi su uglavnom da nacrtam neku odredjenu sliku, da zaradim odredjenu sumu novca ili da dobijem petice iz predmeta iz kojih imam testove.
Nedeljne sam vam ispričala. I dnevni su sve ono što radim u toku dana: odlazak u školu, pranje sudova, čišćenje sobe, pisanje posta i slično.
+ BONUS SAVET
Sa današnjom tehnologijom tu je i dosta aplikacija sa kojima možete planirati vaše vreme. Moja 2 favorita su Google Planer i Daily planer.
Uz Google planer možete organizovati vašu celu nedelju, dok uz daily planer možete oraganizovati šta želite da uradite tokom današnjeg dana.
…
Takodje jedan trik koji koristim da ostanem motivisana je sledeći. Odštampala sam slike čega se ponosim, a to su moji radovi kada kada sam imala 12 godina, ljudi kojima sam prodala slike, moji pratioci na instagram blogu, moje slike sa bloger festa, moje slike sa volonterskog kampa itd. Ja se ponosim na gomilu stvari koje sam postigla. Tako da svaki put kada pogledam u tu tablu, motivišem se da još radim i da je ispunim sa još više dogadjaja i dešavanja u mom životu!
P.S. Posetite neke od mojih predhodnih postova! Sigurna sam da će vam pomoći: