Pozdrav svima i dobrodošli u novi post na Emem Blogu! Danas sam tu sa vama da bi smo razgovarali o TAGOVIMA na blogu. Šta su tagovi, čemu služe i da li vam oni mogu pomoći da dobijete čitaoce na vašem blogu, saznaćete u ovom postu!

Kao što znate na mom web blogu smo prošle godine dosta pričali o Instagramu, ali ove godine se više fokusiramo na izgradnju web bloga i uspeh na istom.

Pitanje koje u poslednje vreme često dobijam jeste:

“Mila, otvorila sam svoj web blog. Ali nije mi jasno čemu tagovi služe? Jesu li oni bitni za blog?”

I mogu vam reći da je moj odgovor i DA i NE.


ŠTA SU TO TAGOVI NA BLOGU?

Na blogu postoje dva načina sortiranja objava:

  1. kroz kategorije
  2. kroz tagove

Kategorije služe kao glavni način sortiranja. One prikazuju vašoj publici glave teme kojima se vaš blog bavi i koje vaši čitaoci mogu da čitaju.

Na primer, na mome blogu ja imam četiri kategorije: LIFESTYLE, BUSINESS, TRAVEL & FASHION.

I to su četiri glavne kategorije koje ja vodim na svome blogu.

Sada, ukoliko nekoga interesuje biznis, on će ući u biznis kategoriju. Ukoliko nekoga interesuju putovanja on će ući u kategoriju sa putovanjima.

Dok sa druge strane imamo TAGOVE.

Tagovi služe kao pod kategorije, mada ih možemo nazvati i smernice za čitaoce.

Navešću vam primer. Hajde da kažemo da vi volite da čitate biznis teme na mome blogu, ali vas ipak ne interesuju sve biznis teme.

U biznis sekciji ja pišem o instagramu, web blogu, izgradnji brenda i izuzetno retko kada o youtube-u.

Rećićemo da vas interesuju samo blog i instagram saveti, trenutno nemate nameru da otvarate youtube ili da izgradite vaš brend. Zašto bi listali sve postove da bi ste pronašli određeni post koji želite?

Sve što treba da uradite jeste da uđete u tag na mome blogu #blog ili #instagram i dobićete sve postove za koje ste zainteresovani!

Tako da TAGOVI na blogu služe kao pomoć vašim čitaocima da uđu i čitaju neke specifične teme koje ih interesuju.

KAKO KORISTITI TAGOVE I KATEGORIJE?

Objasnila sam vam iznad čemu služe kategorije i tagovi, a sada ću vam pokazati kako oba možete da iskorstite na najbolji mogući način!

KATEGORIJE:

  • Kategorije će te napraviti na samom početku vašeg bloga. Lično vam savetujem da dobro razmislite o temama koje će vaš blog pokrivati.
  • Vaš blog može imati kategorije vezane za jednu temu ili više tema.

(primer jedne teme. vaš blog zasniva se na temama – DRUŠTVENIH MREŽA, vaše kategorije mogu biti – tik tok, instagram, youtube, facebook)

(primer više tema, ukoliko ne želite da se vaš blog vezuje za jednu temu, možete imati dve glavne kategorije i dve sporedne kategorije. Primer. lifestyle, skin care, fashion, make up)

  • Nikako ne stavljate da vaša kategorija bude nešto što vas ne interesuje previše ili nešto u šta se ne razumete.
  • Vezujte se za dugoročne kategorije, ne kratoročne!

Ovu grešku sam ja napravila, kao što možete videti na mome blogu imam kategoriju “TEEN”, tačnije kategoriju za tinejdžere. Tinejdž kategorija je kratkotrajna kategorija, tinejdž teme u većini slučajeva pišu tinejdžeri i čitaju tinejdžeri.

Vremenom autor koji je tinejdžer odraste i više ga ne interesuju tinejdž teme i iskreno ne pišu mu se te teme. A publika svakako odraste i na kraju napusti taj blog.

Tako da razmišljajte dugoročno, ne kratkoročno!

  • Koristite i pod kategorije za lakše organizovanje objava
  • Svaka vaša objava mora da pripada jednoj kategoriji, po pravilima WordPress-a
  • NE KORISTITE pre više kategorija. Niti će te ih vi zapamtiti, niti će ih vaši čitaoci zapamtiti.
  • NE KREIRAJTE kategorije o kojima nećete pisati. Kreirajte samo kategorije o kojima ste sigurni da će te pisati.

TAGOVI:

  • Kreirajte tagove za sezone na blogu (ako ih imate)
  • Kreirajte tagove za pod teme jedne teme, na primer ukoliko vodite
  • FITNESS blog ovo su haštagovi koje bi mogli da koristite: #zdravaishrana #vežbeuteretani #vežbezastomak #teretanepreporuke
  • NE KREIRAJTE TAG koji će biti vezan za samo jedan post
  • NE KREIRAJTE TAG koji neće imati veze sa postom (na primer vaše ime i prezime, ime vašeg bloga i sl.)
  • NE KREIRAJTE više tagova misleći da će te se rankirati još bolje na Guglu ako koristite više tagova. Upramtite tagovi na blogu nisu isto što su HAŠTAGOVI na instagramu

DA LI JE IMATI KATEGORIJE I TAGOVE OBAVEZNO?

Pri kreiranju vašeg web bloga svakako će te morati da kreirate četiri kategorije za vaš blog. One su OBAVEZNE ukoliko želite da nastavite sa blogovanjem.

Za razliku od kategorija, tagovi nisu obavezni, njih možete da stavite na vaš blog, a i ne morate. Odluka je na vama!

DA LI KATEGORIJE I TAGOVI IMAJU IKAKAV UTICAJ NA SEO OPTIMIZACIJU VAŠEG POSTA?

Google analizira sve što ste napisali u vašem blog postu, kao i koju ste ključnu reč stavili, na osnovu toga on rangira vaše postove na Guglu.

Kategorije i tagovi nemaju nikakve veze sa seo optimizacijom, osim što vaš blog čine “popunjenijim” i organizovanijim.

Desiće se da ponekada neki vaš tag bude okačen na Guglu ukoliko ima veze sa nekom određenom temom, ali to je ponovo retkost.

Tako da tagove kreirajte radi estetike i lakšeg snalaženja na blogu, a pri sticanju blog čitalaca možete da koristite drugačije strategije, linkove do postova gde vam objašnjavam kako možete povećati vaš broj čitalaca stajaće ispod.


Nadam se da vam se svideo današnji post i da sam vam pomogla da lakše razumete šta su to tagovi i šta su to blog kategorije.

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja slobodno mi se javite putem instagram dm-a ili putem mog email-a.

Takođe, ako vam se ovaj post svideo, savetujem vam i da pročitate:

Pratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg