Otvorili ste svoj blog i izašla vam je opcija da izaberete kategorije kojima će se vaš blog baviti, ali niste sigurni o čemu bi ste mogli da pišete i koje kategorije mogu da predstavljaju vas i vaš blog?

Dobrodošli u novi post na Emem blogu gde ću vam objasniti zašto je odabir pravih kategorija bitan i gde ću vam pomoći da baš vi pronađete idealnu kategoriju za vaš blog!

Pre nego počnemo sa ovim postom, želela bih prvo da vam objasnim zašto je odabir prave blog kategorije važan za jednog blogera…


ZAŠTO JE ODABIR PRAVE KATEGORIJE VAŽAN?

Za početak popričajmo o tome zašto je odabir prave kategorije važan?

Kategorije na blogu služe da bi čitaoci vašeg bloga znali o kojim temama pišete i da bi ukoliko ih neka tema interesuje mogli da uđu i da pročitaju postove iz te određene teme / kategorije koja ih interesuje.

One su nešto što će vas i vaš blog predstavljati.

Na primer.

Na svome blogu ja imam četiri kategorije po kojima je moj blog poznat:

U pitanju su kategorije:

  1. Lifestyle
  2. Travel
  3. Business
  4. Fashion
  5. Teen (koji nećemo računati jer ću ovu kategoriju uskoro izbaciti)

ŠTA OVE KATEGORIJE ZNAČE ZA MOJ BLOG?

Navedene kategorije vama objašnjavaju koji sadržaj možete pronaći kod mene na blogu.

LIFESTYLE KATEGORIJA:

Lifestyle kategorija je jedan od moje dve glavne kategorije.

U njoj ja pišem o korisnim savetima za moju publiku, mojim iskustvima, mome životu, kroz ovu kategoriju pišem i opuštajuće i inspirativne teme.

Baš kao što i ime kategorije kaže, ova kategorija kod mene se zasniva na načinu života.

BUSINESS KATEGORIJA:

Business kategorija je moja druga glavna kategorija.

U njoj pišem o biznis temama koje su vezane za pokretanje biznisa na instagramu i blogu, pokretanje svoga brenda i postajanje influensera na bilo kojoj društvenoj mreži.

Baš kao što ime kaže ova kategorija sadrži sve biznis teme kojima se ja bavim i ljudi koji žele da pokrenu svoj biznis znaju da je ovo idealna kategorija koju trebaju da čitaju.

TRAVEL KATEGORIJA:

Travel kategorija je jedna od moje dve sporedne kategorije.

Ukoliko pratite mene i moj život onda znate da svake goine putujem u drugu državu i da sam član zajednice volontera MIS, skraćeno od „Mladi istraživači Srbije“.

U svojoj travel kategoriji pišem o mestima na kojim sam bila, državama, kulturama i pričama iz tih određenih država ili sa nekog volonterskog kampa.

FASHION KATEGORIJA:

Fashion kategorija je moje druga sporedna kategorija.

U ovoj kategoriji ja predstavljam svoj stil, pokazujemm svoje odevne kombinacije, pišem o novim trendovima, mojoj nezi kože, kose itd.

U principu ova kategorija je kategorija stila, trendova i nege.

ČEMU SLUŽE OVE MOJE KATEGORIJE?

Ove četiri kategorije se razlikuju, ali njihova glavna svrha na mome blogu jeste što one pokazuju publici sadržaj koji imam i moja publika ulazi u kategorije sa sadržajem koji ih interesuje.

Evo vi upravo čitate ovaj post.

Šta to znači?

Vi želite da pokrenete vaš blog i treba vam pomoć!

E pa ja baš pišem o svemu vezano za blogovanje! Tako da je moja biznis kategorija idealna kategorija za vas!

Pored biznis kategorije, ukoliko ste na primer žensko, interesuje vas moda, onda će te čitati i moju fashion kategoriju.

Ali, ono što je veoma interesantna činjenica je da su moje biznis teme više čitane od strane muške publike, tako da čisto sumnjam da će muški pol da interesuje šta jedna mlada devojka oblači i kako neguje kožu.

Zato svojoj publici dajem izbor kroz ove kategorije da se odluče koje teme žele da čitaju na osnovu njihovih interesa!

KOLIKO KATEGORIJA VI MOŽETE DA IZABERETE ZA VAŠ BLOG?

Za vaš blog možete da izaberete četiri kategorije!

Jednom kada kreirate wordpress nalog i otvorite vaš blog, ova platforma tražiće vam da unesete četiri kategorije kojima će te se baviti.

E sada dolazimo do interesantnog dela o kome niko ne priča!

Istina o blogovanju jeste da vi sve četiri kategorije ne možete da vodite redovno, osim ukoliko niste FULL TIME BLOGER.

Da bi ste sve četiri kategorije vodili redovno, to znači da svake nedelje vi morate da napišete makar jedan post u određenoj kategoriji.

Tajna uspeha na blogu jeste da imate redovne dane kada će te upload-ovati vaš sadržaj.

Na primer.

Ja utorkom objavljujem LIFESTYLE sadržaj na mome blogu. Dok petkom objavljujem BUSINESS sadržaj na mome blogu.

I moja publika tačno zna dane kada šta objavljujem, tako da ima u vidu kada će novi sadržaj zbog kojeg me prate da izađe na mome blogu.

Ovo mi pomaže da vratim publiku na moj blog i da steknem što više nove publike, jer znaju kada i koji sadržaj ja kačim redovno.

O ovome sam detaljnije pričala u postu „Kako sam stigla do 60,000 čitalaca na mome blogu?“

Tako da ono što vam ja preporučujem da uradite jeste da izaberete DVE GLAVNE KATEGORIJE i DVE SPOREDNE KATEGORIJE VAŠ BLOGA.

Dve glavne kategorije vašeg bloga biće kategorije koje će te objavljivati na nedeljnom nivou. Za njih će te imati tačno dane kada će te objavljivati te postove.

Dve sporedne kategorije biće kategorije koje će te objavljivati kada vi želite.

Ovako će te lakše steći ciljanu publiku, lakše će te voditi blog i vaša publika znaće šta i kada da očekuje od vas.

ŠTA JE TO CILJANA PUBLIKA?

Iznad smo pomenuli reč ciljana publika, tako da ću ukratko objasniti šta je to i zašto vam je ciljana publika potrebna.

CILJANA PUBLIKA je publika koju vi ciljate sa svojim sadržajem.

Na primer.

Obzirom da su moje dve glavne kategorije LIFESTYLE I BUSINESS, moja ciljana publika je:

Lifestyle:

  • Pol: ŽENE
  • Raspon godina: 15 godina – 45 godina
  • Njihova zanimanja: bilo šta, u većini slučajeva životne teme.

Business:

  • Pol: MUŠKARCI I ŽENE
  • Raspon godina: 16 godina – 50 godina
  • Njihova zanimanja: pokretanje biznisa, popularnost, IT.

Ovo je publika koju ja CILJAM.

Ukoliko vi vodite FITNESS & HEALTHY LIFESTYLE blog, vaša ciljana publika mogu biti:

  • Pol: muškarci i žene
  • Raspon godina: neograničen
  • Njihova zanimanja: sport, treninzi.
  • Njihoce želje: žele da smršaju, žele da vode zdrav način života, žele da znaju vežbe za određene delove tela, žele da čuju više o napitcima za mršavljenje, više o sportovima koje mogu trenirati itd.

Ukoliko vodite FASHION & SKINCARE blog, vaša ciljana publika su:

  • Pol: žene
  • Raspon godina: neograničen
  • Njihova zanimanja: šminkanje, skin care, moda.
  • Njihove želje: žele da čuju o novim trendovima, žele da saznaju gde ste kupili neku odeću, žele da saznaju kako da se našminkaju kao vi, žele da nauče da se šminkaju, žele da neguju svoje telo, kosu, nokte itd.

U prevodu…

Sa vašim kategorijama vi će te privući određenu publiku koju interesuje ono o čemu pišete.

KAKO VI MOŽETE DA IZABERETE VAŠU IDEALNU BLOG KATEGORIJU?

E sada dolazimo do odgovora na vaše pitanje

KAKO VI MOEŽETE DA IZABRETE VAŠU IDEALNU BLOG KATEGORIJU?

Pre svega ono što će te uraditi jeste – uzeti papir, sesti i zapisati sve katgeorije kojih se setite i o kojima bi ste možda pisali.

Evo ga jedan post koji vam može pomoći da smislite neke ideje za vašu blog kategoriju – „Lista svih blog kategorija koje možete izabrati za vaš blog!“

Sve što vam padne na pamet napišite!

Potom…

Izdvojte kategorije u kojima ste dobri i koje volite da radite.

PONUĐENE KATEGORIJEKATEGORIJE KOJE VAS INTERESUJUONO O ČEMU BI PISALI
LifestyleLifestyleModa
ModaModaTrendovi
KuvanjeNegaRecenzije
RoditeljstvoTrendoviNega i šminka
NegaRecenzije
Trendovi
Brak
Recenzije
Ljubav

Sada, razmislite da li su ovo teme o kojima bi ste mogli da pišete?

  • Da li ove teme mogu da budu lepo napisane?
  • Koliko teksta možete imati u ovim temama?
  • Da li će vam ove teme oduzimati puno vremena?
  • Da li će te imeti dovoljno želje i inspiracije da pišete o ovim temama
  • Da li u ovim temama možete da pišete o puno toga?
  • Da li iz ovih kategorija možete izvući pod kategorije?

Kada odgovorite sebi na ova pitanja saznaćete da li ste izabrali dobre kategorije.

Najbitnije za kategorije koje ste izabrali jeste da:

  1. Možete da pišete dosta tema u tim kategorijama
  2. Možete da pravite pod kategorije (Moda -> moda u toku zime)
  3. Možete da imate dovoljno inspiracije da pišete o ovim temama i da ne izgubite želju za blogovanjem
  4. Da makar dve kategorije mogu da sadrže teme koje imaju mali više teksta (1,000+ slova)

ZA KRAJ….

Sada imate izabrane kategorije kojima će se vaš blog baviti, ali za kraj morate da izaberete vaše glavne i vaše sporedne kategorije.

Napraviću novu sekciju da bih vam pomogla da lakše odaberete vaše glavne i sporedne kategorije.

GLAVNE I SPOREDNE KATEGORIJE

Postoje dve vrste BLOGA.

Blogovi koji su vezani za slične / iste teme i blogovi koji sadrže različite teme.

Tri primera bloga koji sadrže slične teme:

FITNESS BLOG:

Kategorije:

  • Vežbe kod kuće
  • Vežbe u teretani
  • Zdrava izhrana
  • Fitness saveti

KUVARSKI BLOG:

Kategorije:

  • Recepti
  • Posni recepti
  • Kolači i torte
  • Zdrava hrana

MAKE UP BLOG:

Kategorije:

  • Nega kože
  • Šminkanje tutorijali
  • Recenzije proizvoda
  • Trendovi

Ono što je zajedničko kod ova tri primera jeste to što svaki od ovih blogova ima jednu svrhu, jednu glavnu temu i četiri kategorije koje se nadovezuju.

I baš zato što se ove kategorije nadovezuju, to čini ove blogove FULL TEMATSKIM BLOGOVIMA.

Zato što je tema ista, cilj bloga je isti, teme su uvek potrebne kompletnoj publici. Ovim blogovima NE TREBAJU GLAVNE I SPOREDNE KATEGORIJE.

Ovakvi blogovi postove mogu da kače jednom nedeljno, dva puta nedeljno, kada god hoće!

Sa druge strane tu postoji druga vrsta bloga… NE TEMATSKI BLOGOVI.

Primer ovakvih blogova:

LIFESTYLE & BUSINESS:

Kategorije:

  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Biznis
  • Moda

FINTESS & MAKE UP:

Kategorije:

  • Fitness
  • Make up
  • Trendovi
  • Jezici

RODITELJSTVO & KUVANJE:

Kategorije:

  • Roditeljstvo
  • Kuvanje
  • Šminka
  • Moda

Kao što možete uočiti ovi blogovi imaju četiri potpuno različite kategorije i ni jedna kategorija se ne preklapa sa drugom kategorijom.

Ukoliko bi ostale sve četiri kategorije, pre svega blog ne bi mogao da bude SVRSTAN.

Ne bi se znalo čemu taj blog služi, ne bi mogao nikako da se nazove.

A pored toga, autori bi morali svake nedelje da pišu o sve četiri teme.

Ovakvi blogovi na kraju uvek propadnu…

Zato ovi blogovi moraju da imaju DVE GLAVNE I DVE SPOREDNE KATEGORIJE.

KAKO IZABRATI GLAVNE I SPOREDNE KATEGORIJE?

Izuzetno je teško objasniti kako izabrati glavnu, a kako izabrati sporednu kategoriju, jer na kraju krajeva sve je na vama. Tako da ću vam ja pokazati logiku kojom sam ja išla kada sam birala svoje kategorije.

LIFESTYLE je kategorija u kojoj možete da pišete o aspolutno svemu.

Ja izuzetno volim da pišem životne savete, lekcije koje sam naučila, volim da pričam mojoj publici šta se desilo, volim da pišem o sebi, volim da dajem savete na sve moguće teme!

Tako da u lifestyle kategoriji ja mogu da pišem o čemu god hoću i to mi odgovara!

BUSINESS je kategorija u kojoj mogu da pišem o biznisu.

Ja sam veliki ljubitelj kreacije biznisa. Volim da učim nove stvari o društvenim mrežama, volim da učim sve o blogovanjum, o youtube-u, zaista želim da uspem kao preduzetnik i online lice.

Baš zato što mi je velika želja da uspem kao preduzetnik i online lice, ja većinu svog vremena provodim učeći o svemu vezano za poslovanje. A što bih to znanje držala za sebe kada mogu da ga podelim?

Ono što takođe znam jeste da u današnje vreme mnogi isto žele da pokrenu svoj biznis, tako da bi moje biznis teme bile čitane, a proed toga imam i o čemu da pišem.

TRAVEL je kategorije gd epišem o putovanjima.

Ja obožavam da putujem! Da mogu ja bih čitav svet proputovala!

Učenje novih jezika, razumevanje drugih kultura i uživanje u drugačijem načinum života je nešto što me ispunjava!

Ovo je tema o kojoj bih pisala KONSTANTNO!

Ali glavni problem je to što o ovoj temi ne mogu uvek da pišem.

Kao što sam rekla ja jednom godišnje putujem u neku državu, putujem na volontereske kampove jednom godišnje ukoliko sam u mogućstvu.

Što mi daje priliku da pišem o mestu na kome sam bila jedan izvestan period.

Dodala bih i to da putujem samo leti, tako da o ovoj kategoriji mogu da pišem jednom u mesecu.

Što znači da o ovoj kategoriji niti mogu stalno da pišem, niti mogu da se rangiram prva na guglu za ovu kategoriju, niti imam puno tema za pisanje ovde.

To je ono što je ovu kategoriju učinilo sporednom kategorijom.

FASHION kategorija je kategorija gde pričam o mome stilu.

Ja sam od nedavno počela da volim modu, da pronalazim svoj neki stajling, da negujem svoje telo i da pratim trendove.

I ako sam ljubitelj svega navedenog, ja još uvek nisam kompletno razvila neki svoj stil, još uvek ne znam sve što znaju fashion i skin care blogeri, ne pratim stalno trendove.

I ako bih pratila sve ove trendove i pronašla svoj finalni stil, ja nemam previše inspiracije da pišem konstantno postove vezane za ovu temu.

Tako da je to glavna stvar koja je učinila fashion kategoriju sporednom kategorijom na mome blogu.


Iskreno se nadam da vam se ovaj post svideo i da ste uživali u čitanju!

Post je bio malo duži, ali sam sigurna da će vam biti od pomoći. Za bilo kakva dodatna pitanja slobodno mi se obratite putem instagrama @ememblog.rs ili mail-a. 😀

Ukoliko vam se svideo ovaj post, sigurna sam da će vam se svideti i:

Zapratite me i na medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *