Xo, Xo, Xo…

Pozdrav svima i dobrodošli u osamnaesti dan Blogmas-a „31 Dan sa Emem“, danas sam tu sa još jednim prazničnim biznis postom uz pomoć kojeg bih volela da vam pomognem da kreirate vaš biznis plan za 2021 godinu!

2020 godina se konačno završava i mislim da smo nakon svih dešavanja u ovoj godini uvideli važnost interneta i postojanja posla sa strane.

Ove godine mnogo toga je zadesilo sve nas, a finansijska kriza mislim da je jedna od većih problema sa kojim su se ljudi ove godine suočili. Svi su bili pogođeni njome, svi sem onih koji su imali posao online.

Znam da mnogi od vas koji me prate imaju želju da započnu posao online i da imaju još neku vrstu prihoda, osim regularnog posla. I zato je ovo pravi post za vas 🙂

Koji je vaš cilj?

Razmislite malo o vašem krajnjem cilju. Šta je ono što vi želite da izgradite i što vi želite da postanete jednog dana?

Da li je vaš cilj da postanete preduzetnik? da započnete blog i stignete do 100,000 čitalaca? da postanete poznati? možda da napravite svoj brend i svoju kompaniju?

Šta god da je vaša zamisao i šta god da je vaš cilj, sve je to ostvarivo.

Za sam početak želim od vas tačno da definišete vaš najviši cilj, da bi mogli da napravite plan kako doći do tog određenog cilja.

Na primer.

Moj finalni cilj jeste da kreiram svoju kompaniju. Ali to nije cilj koji mogu da postignem preko noći, zato mi treba poslovni plan. A poslovni plan ima gomilu podciljeva koje treba ispuniti da bi stigli do tog finalnog cilja.

  • Otvoriti instagram stranicu
  • Steći publiku na Instagramu
  • Dobiti poverenje publike
  • Pokrenuti web sajt (blog)
  • Steći publiku i tu + monetizovati blog
  • Postaviti reklame za zaradu novca
  • Kreirati svoje prve proizvode
  • Pokrenuti brend
  • Pronaći tim
  • Postati medijski zastupljena
  • Pojaviti se na drugim platformama
  • Steći publiku tamo
  • Duplirati klijente
  • Izgraditi dobar glas brenda
  • Steći veliki broj zadovoljnih klijenta
  • Zaraditi dovoljno para da pokrenem svoju kompaniju

*Boldovani ciljevi su ispunjeni*

Kao što vidite, vaš cilj imaće tonu podciljeva, tako da pre nego započnete sa radom morate da znate da će izgradnja vašeg biznisa online pre svega da zahteva vreme i vašu istrajnost.

Na osnovu vašeg cilja odakle početi?Koju platformu izabrati za početak?

Kada se odlučite za vaš cilj, pitanje je odakle početi?

Pre svega definišite vašu ciljanu publiku, a potom istražite gde se vaša ciljana publika nalazi.

Ukoliko su vaša ciljana publika tinejdžeri, onda vaš fokus treba tu publiku možete sakupiti na tik toku, instagramu ili youtube-u.

Ukoliko su vaša ciljana publika mladi, oni se najčšće nalaze na instagramu i sa vremena na vreme čitaju neki blog i gledaju youtube.

Ukoliko su vaša ciljana publika malo stariji, oni čitaju blogove i nalaze se na Fejsu.

Ne zaboravite da pri izabiru platforme trebate da izabere jednu search plaformu i jednu društvenu mrežu.

Search platforme su Google i Youtube. A društvene mreže su Instagram, Facebook, Twitter itd.

Uz pomoć search platformi lako će te nabaviti publiku, jer na Google-u i Youtube-u ljudi stalno traže rešenja za neke njihove probleme, a vi kao kreator na ovim platformama im možete izaći kao preporučeni i kao idealna osoba koja ima rešenje za njihov problem.

Dok društvene mreže više služe da se zbližite sa vašom publikom, steknete njihovo poverenje i izgradite dobar kontakt sa njima.

Više o ovoj temi možete pronaći u mome blog postu:

Ukoliko već imate ciljanu publiku i platformu na kojoj radite. Razmislite, šta bi mogao da bude vaš cilj za 2021 godinu?

Šta je ono što želite postići u narednoj godini?

Napišite nekoliko ciljeva za narednu godinu i razmislite kako te ciljeve zapravo možete ostvariti i šta je sve potrebno da bi se ti ciljevi realizovali.

Kada to smislite možete započeti sa planiranjem vašeg plana za ostvarivanje tih ciljeva.

Istražite tržište i konkurenciju

U međuvremenu nikako ne zaboravite da istražite tržište i konkurenciju.

Šta je to što se vaše kolege spremaju? Da li postoji neko događanje kome bi ste mogli da se priključite?

Na primer.

Ovog Decembra, blogeri su se okupili i kreirali svoj Blogmas, dok su preduzetnici uveli popuste na svoje proizvode.

Sada, kako to može uticati na vas i vaš biznis?

Blogeri ne prave blogmas jer im je dosadno i nemaju šta da rade. Već da bi stekli poverenje publike, da bi naveli već postojeću publiku da redovnije prate njihov blog i da bi privukli novu publiku novim blogmas postovima.

Tako da od blogmas-a se može izvući:

  1. Poverenje publike
  2. Veća aktivnost na blogu
  3. Više pregleda reklama
  4. Bolje promovisanje bloga ili usluga koje bloger nudi
  5. Može se stići više publike
  6. Može se publika navesti da kupi proizvod koji bloger prodaje

Dok sa druge strane imamo preduzetnike, koji zbog praznika stavljaju popuste na svoje produkte. Tako da publika koja već nije kupila njihove produkte, sada dobije veću motivaciju da ih kupi.

I sada razmislite…da li će ljudi radije da kupe vaš proizvod koji nije na popustu ili proizvod od drugog preduzetnika koji ima popust?

Uvek morate ostati u toku sa trendovima, tržištem i uvek morati pratiti korake vaših kolega.

Napravite vašu marketinšku strategiju

Jedan od vaših ciljeva 2021 godine treba biti kreiranje nove marketinške strategije.

Naravno, vaša strategija koju trenutno koristite je dobra, ali sam sigurna da može biti još bolja!

Šta je to što kod vaše marketinške strategije možete poboljšati?

Pogledajte malo na internetu koju marketinšku strategiju niste probali, a išlo bi vam u korist da je primenite na vašem blogu, youtube-u ili instagramu.

Kreacija marketinške strategije ume biti malo teža, ali bitno je eksperimentisati. O ovome ću više pisati u toku Januara, tako da će te uskoro moći da pročitate više o ovoj temi sledeće godine haha 😀


Nadam se da vam se svideo ovaj post i da će te uz pomoć njega kreirati savršen plan za 2021 godinu!

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica pri kreiranju vašeg biznis plana, kontaktirajte me putem instagrama za mini konsultacije. Ukoliko želite konsultacije od početka do kraja kreacije vašeg biznisa i pozicioniranja sebe na tržištu, javite mi se putem instagram inbox-a ili mail-a da se dogovorimo oko cene. 🙂

Ukoliko vam se svideo ovaj post, obavezno pročitajte i:

Ukoliko planirate biznis da započnete na instagramu ovaj video će vam biti od koristi:

Pratite me i na drugim medijima: