Jedno od pitanja koje često dobijam putem instagrama je „Koliko pratilaca trebam da imam da bi započela saradnje sa brendovima i kompanijama“ i moj odgovor na to je da pratioci u ovoj situaciji apsolutno nisu bitni!

Elektronika se razvija iz dana u dan i samim time se konstantno menjaju zahtevi za saradnju. Danas, brendovi i kompanije su razvile drugačiji način sklapanja saradnji sa blogerima, youtuberima i generalno influencerima.

Kao što sam rekla, elektronika se razvija i danas je najmanji problem otići na neki sajt i kupiti sebi 50,000 pratilaca. Ali da li je sve u pratiocima? Razmislite malo, da ste bilo kakav brend da li bi radili sa čovekom koji ima 50,000 pratilaca, malo sadržaja, nimalo lajkova i samo komentare gde se ljudi reklamiraju ili bi radili saradnju sa nekim ko ima 1,000 pratilaca ali zato ima puno lajkova i odličnu komunikaciju sa svojim čitaocima. Koji je vaš odgovor?

Dap, tako sam i mislila.

Poenta u saradnjama nije da vi imate ko zna koliko pratilaca. Poenta je da vi izgradite jednu grupu ljudi koja će pratiti vaš rad i komunicirati sa vama.

Doduše, tu je par faktora po kojima oni ocenjuju vas i vaš rad. A ovo su ti faktori:

1. KATEGORIJA

Pre svega ono što će kompanije i brendovi prvo da gledaju je vaša kategorija. Sada, svi već dobro znate koliko forsiram i pričam o tome kako svako treba da ima svoju kategoriju u biznisu, pa tako važi i za ovo.

Brendovi traže ljude koji će im dobro promovisati produkte koje oni prodaju. Tako da na primer, ukoliko ste instagram model od vas imaju koristi fashion brendovi, make up brendovi, brendovi sa obućom i slično, tako da će oni najverovatnije da vas pitaju za saradnju putem inbox-a.

Niko neće model blogeru da ponudi saradnju za trkačka kola!

Takodje, ono što hoću da napomenem je da ljudi koji nemaju svoju kategoriju uglavnom ni ne dobijaju puno saradnja i retko kad se desi da je dobiju.

2. LAJKOVI

Druga stvar, koja je prva stvar koju ljudi gledaju jeste koliko imate lajkova. Ovo ne igra glavni faktor u pravljenju saradnje, ali je jedno od prvih utisaka.

Lajkovi su neko merilo koliko je ljudi od vašeg broja pratilaca aktivno na vašem profilu i takodje uz pomoć lajkova dobijamo pogled na to da li su pratioci kupljeni ili ne. Ako osoba od 50,000 pratilaca ima 50 lajka, imamo li o čemu da pričamo?

2. VAŠ ODNOS SA PRATIOCIMA

Nakon što pregledaju vaše lajkove, pogledaće istaknute storije, komentare i tagovane slike da vide kakav je vaš odnos sa pratiocima i kakvu „fan“ bazu imate.

Ovo je NAJVAŽNIJA stavka koju će gledati kod vas. Jer ukoliko nemate pratioce koji će biti spremni da kupe njihove proizvode, pratioce koji vam dovoljno veruju da uopšte posete njihov profil i sajt, zašto bi vam nudili saradnju?

Izgradjivanje poverenja je prva i najbitnija stvar koju morate da uradite ako želite da postanete influencer, a ne da sakupljate pratioce, jer pratioci nisu mera vašeg community-a na profilu i profesionalizma u radu. Kao što merilo znanja nije kako osoba izgleda i gde radi, isto to važi i za ovu situaciju.

3. VAŠA BIOGRAFIJA I DRUGE MREŽE

Još jedna od stavki koja se posmatra je kakva vam je biografija i koje društvene mreže imate.

Brend koji je sad video vaše lajkove i vaš odnos sa ljudima će sada da vidi da li imate neku drugu mrežu kao što je blog, youtube ili facebook.

Takodje vaša biografija igra značajnu ulogu kao pokazatelj čega se vi bavite. Evo jedan primer kako mi vaša biografija trebala da izgleda:

  1. OVAKO TREBA

Mila Durman

-Ja sam Bussiness blogerka koja uči ljude o biznisu i kako da naprave pare online

-Osnivač brenda „EMEM“

Email: _____________

Blog: ______________

2. OVAKO NE TREBA

Mila

Bussiness – Wallpapers – Lifestyle

Life is short but I am #positive

Serbia

4. DA LI STE SA JOŠ NEKIM IMALI SARADNJE?

Ne toliko važna stvar i sigurno ne presudna je da li ste do sada imali saradnje sa nekim drugim brendom. Pojedine kompanije će da pogledaju da li ste imali saradnje sa nekim pre, čisto da vide da li imate već nekog iskustva sa saradnjama ili ne.

Mada kao što rekoh, ovo nije toliko bitna stavka.

5. KOLIKO STE PROFESIONALNI U VAŠEM POSLU

I zadnja stvar koju proveravaju je da li ste profesionalni u vašem poslu, tj. kakav ste vi uzor drugima, kakve savete dajete, čime se bavite, kako ulazite u posao i kakav odnos imate sa svojim klijentima, da li imate neki active income i slično.

….

Napisala sam ovaj post jer su me mnogi na instagramu pitali „Koliko pratilaca treba da se ima da bi se započela saradnja“ i mnogi ljudi koji žele da postanu influenceri se ne usude baš zbog toga što ne misle da su dovoljno profesionalni ili zbog toga što nemaju hiljade i hiljade pratilaca i na kraju nikada ne ispune svoj cilj.

Nadam se da sam vam ovim postom pomogla da shvatite šta brendovi i kompanije traže kod vas kada je saradnja u pitanju.

P.S. Ne zaboravite da posetite moje najnovije postove na blogu:


INSTAGRAM MASTERCOURSE

Ukoliko želite da u roku od 30 dana izgradite čitavu karijeru na instagramu, postanete popularni i zarađujete novac na ovoj aplikaciji pozivam vas da kupite moju digitalnu knjigu „INSTAGRAM MASTERCOURSE“ u kojoj se nalazi sve što bi ste trebali da znate vezano za instagram, kao i vodič do toga kako dići vaš profil na viši nivo i postići sve što želite na instagramu.

Kurs možete nabaviti na datom linku -> https://shop.ememblog.rs/product/instagram-mastercourse-pokrenite-vas-instagram-brend-i-proslavite-se-na-instagramu/

Uz kurs dobijate i besplatan instagram planer, kao i podršku EMEM brenda 24/7.

Za sada INSTAGRAM MASTERCOURSE ima preko 150 zadovoljnih klijenta, a broj iz dana u dan raste. Požurite i poručite svoj primerak knjige!

Evo nekoliko poruka koje sam dobila od zadovoljnih klijenta:


Za sam kraj, ne zaboravite i da me pratite na ostalim društvenim medijima:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1606739440691-1-517x1024.jpg

Slične objave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *