Poenta blogera jeste da dele svoje znanje sa svojim čitaocima, ali kada da znate da je neko već prešao svaku granicu što se tiče vaše pomoći?

Pre svega vaše zdravlje je stvar broj 1 koju trebate da štitite. Vi ne bi trebalo da dovodite sebe u situaciju da padnete na zemlju pokušavajući da odgovorite svakome na poruku i da mentalno sebe kažnjavate ukoliko ostavite ljude na ne pročitano. Pre svega morate uspostaviti mir sa sobom, da bi ste mogli pomoći drugima i naučiti ih da rade isto što i vi. Kao neko ko se bavi biznisom, kreiranjem kontenta, ko ulaže mnogo energije na druge ljude, morate se osigurati da ne trošite vašu energiju koja vas može dovesti u situaciju gde ćete imati zdravstvene probleme, a i mentalne probleme, gde nećete više moći da pogledate druge ljude u lice, a ni vas same. Tako da vas molim da pre svega mislite na vaše zdravlje i ne osećajte se krivima ako ne možete svima da odgvorite na poruku.

Ukoliko se nalazite na početku vašeg rada i još uvek niste počeli sa kreiranjem vašeg kontenta, razgovora sa klijentima i prodajom, onda je od velike važnosti da odgovarate ljudima na poruke u DM-u, pa čak i da delite neke korisnije savete, čisto da bi uspostavili profesionalni kontakt sa vašom publikom i da bi ste u budućnosti imali ljude koji će doći i biti vaši klajenti.

Vreme je da predjemo na našu temu kako da kažete NE ljudima koji traže besplatan savet na društvenim mrežama i time vam oduzimaju vreme i energiju.

1. SKLONITE KRIVICU SA UMA

Kada sam tek počinjala sa blogom dobijala sam poruke gde su me ljudi uglavnom pitali za pomoć i dosta vremena bih provodila dopisivajući se sa njima i pokušavajući da im pomognem na sve moguće načine. Doduše, kako je moj blog krenuo da raste, tako su i poruke u mom inbox-u postale ne moguće da se odgovore. Jer na dan dobijem preko 200 poruka i trebalo bi mi oko pet sati najmanje da svima odgovorim, pa čak i da odgovorim svima, nove poruke će doći i onda će inbox opet da mi se napuni do 200 i ništa nisam uradila. Ali ono što sam shvatila jeste da društvene mreže nisu grupni program, što znači da nije moja odgovornost, niti je vaša odgovornost da odgovorite svakoj mogućoj osobi na poruku, pogotovo osobama koje se ni ne usudjuju da pretraže malo po Google-u ili Youtube-u. I ne samo to, već vi ljudima oduzimate šansu da nauče nešto sami, što će ih jednog dana dovesti u situaciju da neće moći sami da donose svoje odluke i neće moći da se snadju u odredjenim situacijama. Pored toga, ne samo što ljudima dajete sve na srebrnom tanjiru, već ih i učite da će uvek moći da se oslone na vas i samim tim neće poštovati vas, vaše vreme i ono šta radite.

Kada počnete sa postavljanjem granica, biće ljudi kojima se to neće svideti i možda vam budu pisali i hejt komentare i poruke. Ali vi dobro znate da ste dali sve od sebe da odgovorite svima i da napravite vaš blog post ili youtube video. A ljudi koji se naljute na vas zato što ih ne služite 24/7 nisu ljudi kakve želite da imate u vašoj okolini.

2. KREIRAJTE VIŠE BESPLATNOG SADRŽAJA

Ukoliko se nalazite u situaciji gde imate puno poruka i sve se svode na slična pitanja, to je znam da želite i bilo bi dobro da napravite novi kontent na tu temu. Tako da kada vas neko pita “Hej, kako da uradim ovo i ovo”, vi mu samo pošaljete link vašeg bloga ili youtube videa i time oni dobijaju besplatnu informaciju, a vi dobijate bolju statistiku i više novca.

Kao blogerka koja zna dosta toga o zaradi online, dobijala sam puno pitanja na temu “Kako je moguće da zaradjuješ online? Kako da mi zaradjujemo online?” i onda sam odlučila da otvorim serijal na instagramu pod nazivom “Blog Edukacija” i da sa njima podelim neke značajne informacije koje ja znam, a oni verovatno ne znaju. Naravno, nakon nekih 6 meseci kasnije, našla sam se u istoj situaciji gde su me ljudi ponovo pitali “Kako da zaradim novac online?” i ja sam im samo poslala linkove par mojih postova i bili su više nego srećni da pročitaju šta sam tada napisala.

3. ČUVAJTE POVRATNE INFORMACIJE

Takodje, situacije koje su mi se desile, a vezane su za savet broj 2, jeste da ja pošaljem ljudima neki od mojih postova i oni mi kažu “To smo već pročitali”, sada dolazi na red vaš odgovor koji bi trebao otprilike da glasi:

“Hej ______, u pravu si, još uvek nisam napisala post na tu specifičnu temu, ali upravo ću da je zapišem na svoju listu postova koje trebam da uradim. Ukoliko imaš neka pitanja, slobodno napiši i daću sve od sebe da taj sadržaj izbacim čim je pre moguće.”

U vašem odgovoru vi držite vaš profesionalizam i pored toga dajete doznanja da ste spremni da im pomognete. Ne samo to, već vi zaista zapisujete teme za koje se ta specifična osoba zanima, ne samo da bi njoj pomogli 1 na 1, već da bi pomogli svima koji se isto pitaju, a nisu imali hrabrosti ili vremena da vam pišu.

Sada vidite dokle smo stigli, od trošenja energije i urožavanja vašeg zdravlja, tu smo sada gde sakupljamo što više tema koje nam donose sve više besplatnog sadržaja, što nam dovodi sve više ljudi na naš kontent.

4. POŠTUJTE VAŠE KLIJENTE I ČITAOCE

Ukoliko se nalazite u situaciji da su pojedine osobe uznemirene što im niste dali odgovor na njihovo pitanje, onda morate da sastavite poruku koja će objasniti kako održavate balans izmedju vaših klijenata. Jer na vašem blogu ili youtube-u, vi imate ljude koji prate vaš besplatan sadržaj i imate ljude koji zapravo plaćaju vaše kurseve ili vas da im budete personal učitelj.

Ja još uvek nisam ubacila kurseve na moj web blog, ali radim na tome, mada mogu vam navesti primer profesionalnog odgovora sa vaše strane na ovu situaciju:

“Nažalost, ne dajem tu vrstu informacija 1 na 1, trenutno vodim kurs gde ljudi plaćaju da bi dobili informacije ili lekcije za koje vi od mene tražite. Ne bi bilo fer prema njima da vama dam isti tretman kao njima, koji plaćaju moje usluge. Ali, ono što mogu da uradim je da zapišem tvoje pitanje i da u skorijem periodu napišem sadržaj na tu temu. Ili, ukoliko vam ne odgovara čekanje, imate na mom web blogu kurs, možete ga pogledati i razmisliti da li želite da se učlanite za više informacija.”

Ovim odgovorom im dajete doznanja da imate besplatan sadržaj i sadržaj koji se plaća, ovo je odluka koju oni moraju da naprave.

Sada se sigurno pitate kako da napravite razliku izmedju vašeg besplatnog sadržaja i plaćenog sadržaja, ali ne brinite, imam post na tu temu pod nazivom “Razlika izmedju besplatnog sadržaja od plaćenog sadržaja”

P.S. Ne zaboravite da posetite jedne od mojih predhodnih postova koje su takodje vezane za biznis online: