Pozdrav svima i dobrodošli u poslednji biznis post na Emem blogu u 2021 godini!!!
Da li možete da verujete?
Lično imam osećaj kao da smo juče slavili početak 2020 godine i pričali o novim (sada već starim) novinama koje instagram ubacuje u aplikaciji, a već sada ulazimo u 2022 godinu sa potpuno nenormalnim update-ovima koje nam instagram sprema!
A u današnjem blog postu, kao mini specijal poslednjeg biznis posta ove godine, odlučila sam da vam otkrijem koji su to novi update-ovi koje će instagram ubaciti na platformu koliko već sledeće nedelje, kako će ti update-ovi uticati na vaš instagram nalog i kako od njih možete izvući potpuni maksimum. Uživajte u ovom blog postu i iz njega izvucite ono najbitnije! 😀
Obaveštenje: Pre nego nastavim sa ovim blog postom, želim da vas obavestim da sam preuredila svoju blog stranicu, tako da sada mnogo lakše možete da pronađete koju kategoriju na mome blogu želite da pročitate. Pored toga što sam sortitrala kategorije i podkategorije da bi ste se lakše snašli na stranici, ubacila sam i novi segment na mome blogu koji se zove „LIČNI RAZVOJ“, gde ću od sledeće godine krenuti intenzivno da pišem postove vezane za to kako možete da unapredite sebe.
Lični razvoj je od izuzetne važnosti, pogotovo kada želite da pokrente i vodite svoj biznis. Međutim, o tome ćemo pričati neki drugi put, obzirom da smo se danas okupili ovde da bi smo pričali o novinama koje nam instagram donosi. Hvala na pažnji, sada se vratimo na naš blog post.
INSTAGRAM UPDATE BROJ #1
ODABIR SADRŽAJA KOJI ĆE DA VAM ISKAČE NA INSTAGRAM FEED-U
Jedan od poslednjih update-ova koje instagram ubacuje ove godine jeste odabir sadržaja koji će da vam iskače na vašem home feed-u.
Sada ste najverovatnije zbunjeni i pitate se – čekaj, kako to misli da biramo sadržaj koji će nam iskakati na home feed-u?
I u potpunosti vas razumem.
Ukoliko se ne bavite stručno instagramom ili ukoliko ne pratite kreatore koji pišu o novitetima koje instagram ubacuje, poput mene, onda najverovatnije još uvek ne znate šta se sve dešavalo na instagramu u proteklih par meseci.
I odmah ću vam reći da je to apsolutno okej, instagram konstantno ubacuje nešto novo, da je postalo teško i za nas ljude koji prate instagram i kojime je realno gledano instagram posao, da ispratimo šta se sve dešava.
Tako da ću vas uputiti u priču.
Vlasnici instagrama su primetili da je sam instagram kao aplikacija nadmašio sva očekivanja koja su imali na početku, kroz godine ljudi su pronašli različite načine kako da od instagrama novac, bilo da je to kroz plaćene postove, saradnje sa brendovima i kompanijama, osnivanje svojih biznisa, naplaćivanje usluga, affiliate marketing, pre-prodaja proizvoda…
Realno gledano iz dana u dan sve više opcija za zaradu novca se javlja, a trenutno je na tržištu baš INSTAGRAM najbolja platforma za osnivanje i razvitak biznisa.
Kako su vlasnici instagrama primetili ova dešavanja na aplikaciji, i kako su se iz godine u godinu pojavljivale masovne grupe ljudi koji su krenuli da grade svoju imperiju na platformi, broj privatnih naloga i ljudi koji koriste instagram isključivo kao društvenu platformu je počeo da se smanjuje.
Tada, pre mnogo godina vlasnici aplikacije su krenuli da rade na tome da instagram mali, ali bezbednim koracima, polako pretoče iz društvene platforme u biznis platformu.
Tim povodom, najverovatnije ste upoznati da već postojećim update-ovima na instagramu koji su doprineli tome da instagram postepeno pređe u poslovnu aplikaciju, kao što su:
- paid partnership label
- collaboration label
- zarada novca uz pomoć kupovine live stikera
- zarada novca uz pomoć postavke reklama na igtv-u
- instagram keyword search
- itd.
Nakon godina privikavanja ljude na promenu rada na instagramu, ove godine instagram je odlučio da zvanično promeni svoju čitavu aplikaciju u poslovu platformu.
Više o tome sam pisala u svome postu „INSTAGRAM MENJA SVOJU ČITAVU PLATFORMU – POSTANITE VIRALNI PREKO NOĆI!“
A ukoliko želite da saznate više o instagramu, njegovim novim update-ovima, kako možete izgraditi biznis na njemu i steći gomilu nove publike, posetite moju blog kategoriju – INSTAGRAM.
Sada kada znate osnovu, dolazimo do ovog veoma bitnog update-a koji sam spomenula baš iznad – odabir sadržaja koji će da vam iskače na vašem home feed-u.
U proteklih par meseci instagram je dosta eksperimentisao sa home feed-om svih nas.
Tako da ste najverovatnije primetili da vam se na home feed-u dešavaju sledeće stvari:
- Ne vidite objave i storije svih ljudi koje pratite na instagramu
- Iskaču vam na home stranici najčešće ljudi sa kojima imate neku vrstu kontakta na instagramu
- Često nailazite na sponzorisane objave i reklame na vašem home feed-u
- U poslednje vreme vam izlazi i opcija – suggested to follow u home feed-u
- U poslednje vreme vam izlaze na home stranici slike koje vam instagram sugestira da pogledate, čak i ako ne pratite taj određeni nalog
U prevodu, home feed više nije baš „HOME“ feed, ako mene lično pitate postao je svaštara hahaha!
E sada, ono što je instagram odlučio da ubaci jesu kategorije HOME feed-a.
Kada budete kliknuli na instagram logo, koji se nalazi tačno iznad storija u gornjem levom uglu vašeg ekrana, izaći će vam tri opcije:
- Home
- Following
- Favorites
Što će otprilike izgledati ovako:
I tada će te moći da birate da li želite da gledate:
- Home feed – sve ono što sam iznad nabrajala
- Following – sve objave koje kače vaši prijatelji, tačnije svi ljudi koje pratite
- Favorites – sve objave koje objavljuju vaši omiljeni ljudi na instagramu
Što je iskreno neverovatno!
U ovom trenutku kada oni budu ubacili ovaj update, po prvi put nakon toliko dugo vremena mi, korisnici instagrama, imaćemo priliku da preko „following“ opcije vidimo sve objave koje kače naši prijatelji.
Što je anorman plus, jer baš zato što je instagram ubacivao sve ove udpate-ove, smanjivao je šansu da vaše objave izaću na home stranicu ljudi koji vas prate, i isto tako je smanjivao šansu da vi vidite sve objave ljudi koje vi pratite.
I ako ovaj update bude iznešen baš onako kako treba, svi ljudi koji vas prate biće u mogućnosti da vide vaše objave. (dodaću da je do sada samo 3% do 7% ljudi koji VAS PRATE moglo da vidi vaše objave, od ukupno 100% ljudi)
Tako da su ovo ogromne vesti koje zaista trebaju da se proslave!
Ono što je takođe super što će instagram ubaciti jeste „favorites“ opcija.
Budimo realni, svi smo se mi ponekada našli u situaciji gde smo u žurbi i gde želimo da vidimo samo objave naših najdražih kreatora, a dok dođemo do njih prođemo kroz gomilu nebitnih postova i informacija.
Međutim, uz pomoć ove opcije korisnici instagrama će na favorites opciji lako moći da prate svoje najdraže kreatore, a sami kreatori će moći da dobiju OGROMAN ENGAGMENT ukoliko uspeju da nagovore publiku da ih stave pod svoje favorite.
Izađimo iz formalnosti sada…
ŠTA SVE OVO ZNAČI ZA VAS KAO KREATORA NA INSTAGRAMU:
Pre svega, uz pomoć following opcije imaćete priliku da apsolutno svi ljudi koji vas prate vide vašu instagram objavu i dobiju priliku da odluče da li će da je lajkuju i komentarišu ili neće.
Šta god da odluče, i dalje je veliki napredak preći sa 3% do 7% ljudi koji vide vaše objave, povratak na 100% ljudi koji će pratiti sve vaše objave.
Tako da će vam se organski tu engagment popraviti i ne morate ništa da radite po tom pitanju.
Ono što će biti još bolje po vas jeste da vas ljudi stave u svoje omiljene kreatore.
Budimo apsolutno transparentni, neće svi odjednom krenuti da koriste following opciju i samim time neće svi videti vaše objave. Takođe, ukoliko neko prati hajde da kažemo 2,000 ljudi, od tih 2,000 ljudi oko 1,100 ljudi redovno kači objave na instagramu. Običnom čoveku da prelista preko 1,100 objava svakog dana na instagramu je malo previše.
Pogotovo ukoliko su vaša ciljana publika ljudi koji imaju svoj posao i koji imaju svoju porodicu. Takvi ljudi uđu na instagram kada stignu i pogledaju par stvari, nakon čega izađu iz aplikacije.
Što nije dobro po vas kao kreatora.
Da bi ste dopreli baš do tih ljudi koje vas interesuju, koji su vaši potencijalni kupci, treba ih nagovoriti da vas dodaju u favorite da bi im svaka vaša objava redovno izlazila u feed-u.
Budimo iskreni, kada uđete na instagram, realno i ako pratite gomilu ljudi, nekoliko instagram naloga vas konkretno interesuju i njih redovno pratite.
Ja sam prva osoba koja će vam potpuno otvoreno reći – da, pratim 1,250 naloga. A tu se ubrajaju:
- moja porodica (uža i šira)
- moji prijatelji
- moje kolege sa faksa
- moje društvo iz srednje
- moje društvo iz osnovne
- moje kolege iz industrije
- biznis kreatori koje pratim
- art nalozi, jer me interesuje umetnost
- motivacioni nalozi
- umetnici koje sam upoznala na likovnim kolonijama
- volonteri sa kojima sam bila na volonterskim kampovima
- brendovi, kompanije i ljudi sa kojima sam sarađivala
- javne ličnosti i televizije na kojima sam gostovala
- i bukvalno svako biće koje sam upoznala, sa kojima sam razmenila instagram nalog, i koje nikada više u životu nisam videla
I zaista kada bolje i sama razmislim, jeste da pratim te brojne ljude, ali me od svih tih 1,250 naloga možda samo 50 naloga interesuje.
Samim time ja sam prva osoba koja čim dođđe favorites opcija, samo ću na njoj da visim. Jer pre svega ne interesuje me svačiji život, ne interesuju me reklame, i nemam vremena da vrtim instagram ceo dan.
A verujte mi kada vam kažem da će mnogi ljudi imati isti stav kao i ja, možda se i vi čak pronađete u ovome što sam sada izjavila. 😀
Ono što pokušavam reći je sledeće:
U 2022 godini će biti od ogromne važnosti da budete među favoritima kod ljudi koji vas prate.
I čim ova opcija dođe kod svih nas na Balkanu, napraviću poseban segment u mome INSTAGRAM MASTERCOURSE-u gde ću pričati o svim strategijama kako možete podsvesno naterati ljude da vas dodaju u svoje favorite. (da već sam krenula da pravim strategije na tu temu XD)
INSTAGRAM UPDATE BROJ #2
ADD REMINDER OPCIJA U OKVIRU OBJAVA
Drugi update koji instagram ubacuje na svoju platformu nije toliko obiman kao prošli, ali vam može ići u korist. A u pitanju je – add reminder opcija.
Sada kada uđete da objavite post na instagramu, imate opciju „add reminder“, gde možete da postavite instagram obaveštnje / podsetnik koji će podsećati vašu publiku na neki događaj koji organizujete, post ili video koji objavljujete i slično.
Šta više, upravo ću napraviti jedan reminder i objaviti post na instagramu čisto da vam pokažem kako otpilike izgleda nova opcija:
O njoj nema šta puno da se priča.
Ova opcija bi trebalo da je stigla kod svih na Balkanu, tako da već sada možete da počnete da je upotrebljavate i obavestite publiku o stvarima koje pripremate za njih. ;D
I verujem da smo stigli do kraja našeg današnjeg blog posta.
Želim svima da vam se zahvalim što ste pratili moju biznis kategoriju ove godine, ovo je bila jedna izuzetno velika avantura i verujem da ste uživali, koliko i ja, u otkrivanju novih načina kako da kreirate i poboljšate vaš biznis.
Upravo ste pročitali poslednji biznis post napisan u ovoj 2021 godini, i ono što vam ovom prilikom mogu obećati jeste da ću i sledeće godine da dam sve od sebe da uživate u sadržaju koji kreiram i zaista ću se potruditi da pored online događanja kreiram i neke uživo radionice. Tako da mi budite u pripravnosti 😉
Ovom prilikom vas pozivam da pročitate neke od izuzetno interesantnih postova koje sam napisala ove godine. Verujem da će vam biti od velike koristi:
- 5 veština koje su vam potrebne da dobijete publiku na instagramu!
- EKSKLUZIVAN POST: NAJVEĆI UPDATE NA INSTAGRAMU JE STIGAO U SRBIJU!!!
- Kako povećati aktivnost na instagramu – update-ovan vodič za 2021 godinu
- Šta je sve potrebno da bi ste zaradili novac na instagramu? – VODIČ KROZ INSTAGRAM ZARADU (1. deo)
- Koji sve načini zarade postoje na instagramu? – VODIČ KROZ INSTAGRAM ZARADU (2. deo)
Oh i da ne zaboravim, obavezno me zapratite na mojim društvenim medijima:
Hvala vam na čitanju i vidimo se u novom biznis postu, sledeće godine! ;P