Youtube je velika platforma i na njoj ima mesta za sve koji žele da se ostvare kao Youtuberi. Danas postoji gomila ljudi koji su samo uz pomoć Youtubea uspeli da naprave svoje brendove, uspeli su da zarade za ceo život. Pa zašto jedni od tih Youtubera ne bi bili vi?
Da li je kasno postati Youtuber? Moj odgovor je definitivno ne, nije kasno.
Sećam se kada sam došla u blog svet, imala sam 0 pratilaca, 0 postova i tu su bili blogeri od po 50.000 pratilaca i rekla sam sebi „Da li ću ikada uspeti da dodjem samo do 1000?“, počela sam godinu dana kasnije od svih. A gledajte me danas, trenutno sam 2 mesto u tinejdz blog svetu, a bila sam jedna medju poslednjima. Sve se može, samo ukoliko vi to želite. I nikada nije kasno početi sa bilo čime u životu, sve što treba je da budete uporni i sigurni u to da će te uspeti.
A sada da predjemo na 6 saveta koja sam spremila za vas:
1. KREIRAJTE
Znam da sada mislite da ovo i nije neka tajna, ali jeste. Radila sam sa dosta ljudi i dosta puta sam čula kako kod blogera, tako kod youtubera, da žele da budu kao ta i ta osoba, da žele da imaju takav i takav video, da žele da imaju istu marku. Danas, na YouTube-u ima toliko puno sadržaja i samih Youtubera, da ne možete ni da zamislite. I svaki od tih uspešnih YouTubera ima nešto svoje i vremenom su izgradili neki svoj stil i ukoliko počnete da ih kopirate, sumnjam da će vas to negde daleko dovesti. Ono što vi trebate da radite jeste da kreirate kontent, isprobavajte nove stvari iznova i iznova.
To menjanje i testiranje možete videti kod mnogih velikih YouTubera, oni su isprobavali nove stvari i to im dodje kao neki „Update“ koji još više privuče publiku, a njima pomaže da pronadju svoj stil i unaprede njihov YouTube.
Vi ne znate šta bi ljudi voleli kod vas da vide, a šta ne. Zato je moj savet da testirate što više! Pronadjite ono što vas čini unikatnim. Videla sam mnogo kopija kako na blogu, tako i na Youtube-u i to se nikako ne završava dobro, jer ćete vi uvek biti ispod tog nekog kopiranjem, a i ko bi gledao kopiju kada moe original?
2. CILJANA PUBLIKA
Sada ćemo da se podelimo na brzi i spori način da dodjete do Subscribera. Spori način da dodjete do njih jeste da pričate o svemu i svačemu i da vaš kontent bude raznolik. Tim raznolikim kontentom vi pokušavate da privučete što više ljudi na vaš kanal, ali verujte kada vam kažem da to nigde ne vodi. Brži i efikasniji način da porastete kao Youtuber jeste da imate ciljanu publiku i odredjenu kategoriju kojom ćete se baviti. Kada imate odredjen kontent kojim se bavite, pre svega vi ćete biti fokusirani na samo tu jednu stvar i iz nje moći ćete da razvijate još i još. Pored toga publika koju interesuje vaš sadrđaj će da dolazi i subscribe-ovaće se na vaš kanal, jer znaju da vi znate o čemu pričate i da će te im vi dati savete koji njima trebaju.
3. PRATITE ANALISTIKU
Ne znam za vas, ali ovo je jedna od stvari koje ne volim toliko kada je u pitanju blog, a sigurno je neću ni voleti kada otvorim YouTube, ali šta se tu može, ovo je bitan korak koji će vam trebati.
Idite u vaše YouTube analitike i pretražite:
- Odakle ljudi dolaze na vaš YouTube
- Šta ljudi najviše pretražuju na vašem Youtubeu
- Koji su vaši najgledaniji videi
- Koje teme interesuju vašu publiku
Kada pretražite ovo, fokusirajte se da odakle dolaze vaši pregledi privučete još više publike. Hajde a kažemo da najviše pregleda dobijate uz pomoć haštaga, onda stavljajte više haštaga u video. Zatim, kontent koji ljudi najviše traže na vašem kanalu duplirajte, pravite više videa na sličnu temu.
4. DRUŠTVENE MREŽE
Imam par Youtubera koje obožavam da pratim na Youtube-u i konstantno ih gledam i moglo bi se reći da sam pretty much njihov veliki fan i u videima gde oni pričaju kako su započeli sa Youtube-om, svo petoro spominju da su na početku otvorili YouTube kanal, a onda su sherovali tu informaciju na svojim društvenim mrežama. Sve je počelo tako što ih je porodica zapratila, zatim prijatelji na društvenim mrežama, zatim osobe koje još uvek ne poznaju, ali ih prate i tako je sve počelo. Što više rastete na društvenim mrežama, to više ljudi može da sazna za vaš Youtube i obavezno ostavljajte linkove vaših videa i obaveštavajte publiku o vašim novim videima.
A onda kada počnete da dobijate sve više pregleda preko društvenih mreža, Youtube će da vidi da ljudi gledaju vaš kanal i da se interesuju za njega i onda će ga oni staviti na početnu stranicu tudjih Youtube-a i vi ćete polako, ali digurno dobijati nove sub-ove i preglede.
5. ODUSTAJANJE
Tokom vremena dok vodite vaš YouTube kanal vi ćete se menjati, kao i svako novo iskustvo, vi se menjate, jer vi ste ljudi. Nekome će se te promene svideti, nekome se neće svideti i najverovatnije kako vaš kanal krene da raste, vi ćete se suočavati sa kopijama, negativnim komentarima ili čak ne prijatnim mejlovima. Ali ono što je bitno da znate je da nesmete da odustanete! Ukoliko odustanete vi ste odbacili sve što ste radili, za sve što ste se trudili. Da, biće vremena kada budete želeli da odustanete, ali nemojte da dozvolite sebi da se to desi. Današnje zvezde, popularne ličnosti i influenceri ne bi bili danas tu da nisu bili uporni.
Ja sam imala iskustvo gde sam ušla u lošiju konverzaciju sa jednom blogerkom i završilo se gadno po mene. To je bio period gde sam radila sa tinejdzerima, i u tom periodu kada je ta blogerka ustala protiv mene i svakakve laži napričala, pola njih se okrenulo protiv mene mislivši da je ta devojka žrtva, a da sam ja ko zna šta. Bilo je to teško vreme i dobrih 2 meseca mučenja sa hejterima. Na kraju, ljudi su shvatili ko je kakav i drago mi je zbog toga. Bilo je teško, ali da sam tada odustala, nikada ne bih bila u mogućnosti da vam sada pričam o ovom iskustvu i da vam delim savete. Ne bih imala ovih 20,500 ljudi koji me trenutno prate na instagramu da sam otišla i sada mi je drago što sam ostala i borila se za sebe.
6. SARADNJE
Šesti, takodje jedan ekstremno dobar korak je da radite saradnje. Upoznajte se sa Youtuberima koji imaju sličan sadržaj kao i vi i onda uspostavite saradnju sa njima. Umesto što će vam drugi biti konkurencija, neka vam oni budu partneri. Budite zajedno u videima ili pominjite jedno drugo u videima i to direktno donosi i vama i njima nove subscribere.
Ovo je jedan od fantastičnih trikova koje sam videla da su mnogi poznati Youtuberi primenjivali kada još uvek nisu bili popularni.
…
Hvala svima koju su pročitali ovaj post i nadam se da će vam biti od koristi 🙂
P.S. Pročitajte neke od mojih predhodnih postova: